Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:05

Yup!
Maar je hoeft (nog) geen startkaart te hebben om mee te mogen doen.

Maar waarom zou je geen proefje rijden? Met die pony van jou kun je probleemloos mee doen!
En natuurlijk kun je gewoon langskomen om te kijken. Maar meedoen is echt leuker!! :D :o :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:06

Jeetje kletskoppen :-)

Een aantal hard aan het trainen geweest, er is goed geshopt geloof ik, mooie connie's voorbij zien komen !!

Ik zal straks die mijne ook eens spammen :-)

Heb ik al gezegd dat ik blij ben met mijn nieuwe aanwinst :-) :-) :-)

Lekker voorwaarts dier, vind dingen aan haar lichaam nog wel spannend maar ze is goud eerlijk !

Bar

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:13

Fijn dat je er zo blij mee bent Curly!

@tribunals. Je hoeft niet perse een dressuurproef te rijden. Je mag ook alleen voor springen komen. Net wat je wil. En het kan met en zonder startkaart.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:30

Ik vind het super leuk maar ik ben zelf een enorme schijtluis wat betreft proefjes, presteren en dergelijken (iedereen heeft zijn/haar mening voor je klaar liggen). Maar dat is iets waar ik overheen moet komen want het lijkt me gewoon super leuk :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:04

Ah joh als je mij en de witte heks hebt zien rond rijden.....komt het met jou en Jackson ook echt wel goed hoor. :)) :D :D

Top dat de merrie het goed doet C2D. :)

Ik heb het heksje gewoon wel 2 hele passen recht gekregen in de galop. *\o/* *\o/* *\o/* :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:06

Dan is het ONCK júist een heel fijne wedstrijd om naar toe te gaan. Er wordt super-respectvoll gejureerd, de onderlinge sfeer is erg goed, en iedereen rijd er vooral voor zijn of haar eigen plezier....

Het enige nadeel is dat je nu weer een jaar moet wachten...

(en eeuhh... je móet niets natuurlijk: maar geef je pony gewoon de kans om jou te laten genieten van de fijne rij, dressuur, springpony die hij is :D ;) Geef hem de kans om jou het vertrouwen te gaan geven om te gaan durven starten ( en schijt te hebben aan wat de wereld vind)!!). Want dat gaat dan vást goed komen!!

Edit: Curly: kan niet wáchten op foto's!!!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:10

Punz schreef:
Dan is het ONCK júist een heel fijne wedstrijd om naar toe te gaan. Er wordt super-respectvoll gejureerd, de onderlinge sfeer is erg goed, en iedereen rijd er vooral voor zijn of haar eigen plezier....

Echt heel heel heel erg waar. :j :j :j
Van jong tot oud, ervaren en onervaren en idd een hele fijne ongedwongen sfeer. Niks geen haat en nijd of met de nek aankijken gedoe. :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:15

Rozzy schreef:
Haha, het scheelt niet veel charlotte! Ik voel de tramadol erg goed naar mijn hoofd stijgen, vanuit mijn tenen en weer terug :')
Succes met je scriptie! Als je het haalt mag je een connemara kopen :))

Jeetje ik vind dat best een heftige pijnstiller, geen wonder dat je niet veel last hebt. Ik moest het gewoon op 4x maal daags 2 paracetamol doen, wat overigens ook prima ging.
Wat een leuke foto's en dito pony's.

Ik heb Jaimy nog niet officieel laten meten maar zelf kwam ik op 143 144. Op de keuring worden ze ook gemeten toch?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:16

Thanks allemaal <3 waarschijnlijk denk ik er als het zover is ook al veel anders over!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:17

Op de keuring worden ze ook gemeten voor de stamboek opname geloof ik. ( :o? )

Sky is in NL gemeten op 1,47m, maar haar voetengoeroe heeft de voet heel wat laten zakken dus ze kan nu ook zomaar 1,45/1,46 zijn. :))

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:06

Fijn dat het zo goed gaat met je nieuwe aanwinst Curly! Beeldmateriaal is altijd leuk :))

Tribunals, het onck is juist zo'n fijne wedstrijd! Geen druk, veel gezelligheid en plezier :D de sfeer is zo anders dan op de gemiddelde wedstrijd

Pizza, de pijnstiller die ik nu heb vind ik ook vrij heftig inderdaad (en hij werkt nog niet de helft zo goed als de diclofenac)! De combi van paracetamol en diclofenac heb ik voor de operatie al van de KNO arts gekregen, meerdere mensen in mijn omgeving trouwens.
Helaas waren er niet heel veel opties meer over toen de diclofenac af viel en door mijn allergie voor nog wat andere medicatie. Dan ben jij vast een enorme bikkel, want met alleen paracetamol ga ik het toch echt niet redden. En ik kreeg in het ziekenhuis nog wel complimentjes over hoe dapper ik was en ik mocht als eerste naar huis van de hele groep :') :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:31

Jackson staat in uitgelicht!! *\o/*

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:09

Tof Tribunals. :j

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:20

gggrrmmbbll krijg de foto's er weer niet op, vorige x via facebook gedaan en nu lukt het ineens niet en zijn ze te groot.

Dus voor de facebookers daar zijn recente Carol plaatjes, en de rest helaas. Als ik meer tijd heb zal ik er eens voor gaan zitten.

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:22

Hallo connemara fans,

Ik wil graag contact leggen met de eigenaar van norlunds mr. Swing king. Volgens het duitse stamboek is dat Yvonne Melis. Echter bij de website waar naar wordt doorverwezen, staat dat de stal verkocht is. Weet een van jullie toevallig hoe ik haar kan bereiken?

Grt. Hellen

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:23

Leuk Tribunals! :D

Ik zag ze voorbij komen Curly, wat een lekker dier is het! Ziet er fijn uit op de foto's.

Zoals beloofd: mijn dekjes verzameling :o
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:25

Precies wat elke paardeneigenaar nodig heeft, qua kleuren! :j :P

Die oranje onderste rij, 4de van rechts: welk merk is dat?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:27

Haha, moet eerlijk zeggen dat ik aan de hand van deze foto net via whatsapp overleg heb gepleegd: er gaan er toch echt een paar verkocht worden :p Welk merk dat is zou ik even na moeten kijken, volgens mij staat er geen merk op namelijk!

#even na laten kijken: designed in Germany staat er op :Y)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:39

Al die dekjes *kwijl* -O-

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:39

Mijn god ................. wat een dekjes ;-)

Ik ken alleen de oude eigenaar van Swing King, Joyce

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:54

Rozzy schreef:
Haha, moet eerlijk zeggen dat ik aan de hand van deze foto net via whatsapp overleg heb gepleegd: er gaan er toch echt een paar verkocht worden :p Welk merk dat is zou ik even na moeten kijken, volgens mij staat er geen merk op namelijk!

#even na laten kijken: designed in Germany staat er op :Y)

_O- Ok, ja bedankt denk ik :))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:57

Crisis jantje je kan je eigen ruitersportzaak beginnen joh. :')
Maar goed dat er genoeg pony's lopen. <<)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:50

Rozzy ik mis nog een....., een mooi bloemetjes dekje }>
Wat een verzameling zeg! ik denk dat wij hier op een stuk of twintig komen?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:59

Hebben jullie Connies ook van die dikke benen (als in geen slanke pootjes)? Had erg leuke peesjes gekocht, maat full en het zat prima, alleen wat hoog naar zijn knie toe. Daarna peesjes maat Cob van een vriendin gepast, maar die waren weer veeeeel te klein.. :=

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:38

Jeetje Rozzy wat een gigantische dekjes verzameling!

Tribunals: Inderdaad, hier heb ik de onderbenen volledig geschoren omdat anders de beenbeschermers niet meer dicht gingen :+ Van beenbescherming heeft ze eigenlijk maat S nodig in lengte maar qua omvang een M.. Ook erg lastig :p Maar echt dikke benen heeft ze niet, de peesbeschermers van mijn B pony passen ook in omvang, enkel in lengte zijn ze te kort :+
Van springschoenen ook een maatje S. Dus hier valt het eigenlijk wel mee met dikke benen :D

Heb dikkie dik vandaag nog even rustig gereden, vooral wat stop-draf overgangen. Ging lekker!
Donderdag komt de hoefsmid om haar sliding plates er onderuit te halen, rijdt verschrikkelijk op gras namelijk. En mijn rijbak is helaas de komende 2 weken nog niet af.

Ook het welshje gelongeerd, màn wat kan die pony toch leuk lopen :D Jammer dat er niet veel mee gedaan wordt..
Afbeelding

Dit was Ginger vandaag, compleet in shock door een paar balken en een emmer }> :+
Afbeelding
Daarna voor de gein nog even mijn springzadel erop gegooid, om te kijken hoe dat staat
Afbeelding
Dekje veelste klein :7 Kon zo snel mogelijk niks anders vinden :Y)