Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:47

Rock ik heb nog geen bit in gehad bij sky wij zijn dan weer wel aan de hand het bos aan het verkennen. Voor de volgers sky en sum zijn broer en zus en even oud. Dus dubbel leuk voor ons beide. Gis teren heb ik voor het eerst de bijzetjes op zeer lange stand aangehad. Aan het halster. Moest hij toch even over nadenken.

Schirocco hopelijk gaat het vanaf nu in steigende de lijn. Met een nieuw zadel moet dit toch kunnen. Waar zit jij ergens ? Misschien kan ik een massage aanbieden als het binnen de provincie is.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:28

Saaams schreef:
Moet kunnen! Vooral met een nieuw zadel.
Is Marjorie weer geweest?

Nee Marlies van dijk is dit keer geweest, even vreemde ogen erop kan geen kwaad.! De leeftijd van Rosie is inmiddels bekend en ze blijkt zelfs 15/16 jaar te zijn.. :j
Kitobeer, dat is zeker de bedoeling. Hopelijk gaat het lukken. Daarom ook een nieuw zadel helemaal op maat. Ben heel benieuwd.
Massage zou wel heel leuk zijn, nog nooit gedaan maar staat nog altijd op het "nog te proberen" lijstje O:) . Ik kom uit Reeuwijk en daar staat Rosie ook. Waar kom jij vandaan.?

Morgen heeft mijn verzorgster weer les van Patrick. Zal even kijken of ik het ga redden om wat mooie plaatjes te schieten <3

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:11

Nou de pony's staan in baarle nassau. Dat is provincie Brabant. Ik heb het even opgezocht is 100 km enkel rit. Niet bij de deur dus. Zouden er nog Connemaras interesse hebben die op de horizontale lijn van reeuwijk zitten ?

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:16

Iedereen is weer lekker bezig zo te lezen! Gefeliciteerd met alle vorderingen! Pandora lijkt ook weer hersteld! Ze heeft me wel 4 dagen compleet genegeerd, vandaar dat ik nog wat twijfelde, maar ik begin nu toch te denken dat ze me het 'vasten' kwalijk neemt. Zoals m'n dochter opmerkte 'no food, no friends'!
Afbeelding

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:22

Wat een leuke foto hierboven! En fijn dat Pandora weer opgeknapt is.

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 22:31

Kitobeer als ik een keer in de buurt ben kom ik langs hahaha. Ik heb even gekeken maar echt alle endurance wedstrijden zijn voor ons 100-150+ km rijden, dus een ommetje in zo'n weekend :')...

Heerlijk om alle verhalen over de connies te lezen <3. Zo mooi om te zien dat iedereen hard werkt met ze, alle karakters en alle leuke foto's! Zit zelf hier te stuiteren omdat ik morgen met Kiet naar Epe ga. Heb er echt super zin in! En we hebben een kleine trailertraining met mijn intructrice daar, om te kijken hoe ze het doet als er geen druk is om weg te gaan maar wel op een vreemde locatie staat. In principe als we daar doorheen komen, kunnen we echt met een gerust hart gaan starten. Stuiterdestuiter :):)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:40

Birgit: Fijn om te horen dat het weer beter gaat!! En ze staan nu bij jullie aan huis toch? Dan binnenkort een keer afspreken?

FelineNanet: Succes morgen!!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:19

Ja, lijkt me heel leuk om je eens te ontmoeten! Zal je mijn nr per pb sturen.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:11

Wat een schattige foto Birgit!

Ik heb lekker met Jack gesprongen gister, heerlijk weer buiten. Moet er wel aan denken dat ik hem recht voor de sprong zet (in het midden dus) en niet zo aan de
zijkanten :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:37

Nou, dat zijn al redelijke hindernissen Tribunals! Zit er al een parcoursje in, deze zomer?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:05

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij. Zo lekker dat het voorjaar komt en het buitenseizoen weer begint. Hier dan ook even een paar plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij kan het keurig en dan af en toe heeft hij een spastisch momentje :D
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:03

Ziet er goed uit Tineke!

Beaut had gister vrij en mocht vandaag even aan de longe. Lekker relaxed maar toch weidebuikje onder controle houden haha. Ze begon erg stijf achter. Volgens mij is ze ook niet echt fan van de longeerbak (zware bodem). Ze had dinsdag zo hard en super goed gewerkt tijdens de les dat ze er voor t eerst woensdag nog last van had. Koppie was er niet 100% bij, lekker laag gesprongen met controle. Elastiekje zit zo los mogelijk. Beaut heeft dan al mindfuck en komt niet meer tdh, terwijl ze nog als een kameel kan lopen.
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:26

Dat is wel de bedoeling Birgit!

Super leuke foto's Tineke, knappe pony is het :D

Kan begrijpen dat ze niet zo fan van die bak is Saaams, jammer dat ze weer iets stijf liep maar zal idd gewoon spierpijn zijn. Wat heb je haar overigens mooi wit! (op een paar vlekjes na, maar die heeft bijna elk paard wel :P)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:42

Fotos.! heerlijk weer die leuke plaatjes met die leuke kopjes erop <3

Vandaag even foto's bij mijn verzorgster wezen schieten.. Die gaat het ook leuk doen hoor :D
Hier vast eentje, de rest volgt maar die moet ik nog uitzoeken.. :))

Echt een dametje zo he..?! :')
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:01

Wauw wat een mooie foto van rosie.
Die kleuren echt prachtig.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 21:49

Veel en veel te hoog voor mij Tribunals _O- Knap hoor! Ga je op onck ook springen met hem?

En Melody ook al zo eng hoog. Dat beentje eruit vind ik dan weer charmant :+:

Knappe Rosie! Is ze helemaal hersteld?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:45

kitobeer schreef:
Wauw wat een mooie foto van rosie.
Die kleuren echt prachtig.

Dankj! *\o/* Ik ben ook nog verbaasd hoe goed dat geel der staat. <3

Marrit13 schreef:
Veel en veel te hoog voor mij Tribunals _O- Knap hoor! Ga je op onck ook springen met hem?

En Melody ook al zo eng hoog. Dat beentje eruit vind ik dan weer charmant :+:

Knappe Rosie! Is ze helemaal hersteld?

Zo goed als.. Met de galop erbij koelen we wel weer, soms wil der pees nog wat dikker zijn als ze stil staat op stal. Verder is hij eigenlijk altijd wel dun gelukkig :') . We houden er nog wel rekening mee, maar ze is wel zo goed als hersteld. Het been wordt niet meer dik van werk, sprintjes of bokkensprongen dus dat zit wel goed. _/-\o_

Overige foto's zijn ook klaar.. Yasmine (verzorgster van Rosie) was er vandaag. Ze doet Rosie nu 1x in de week en meerdere dagen als ik geen tijd heb, vanwege werk of school. Ook zij lest regelmatig bij patrick, wat heel fijn is. Op de foto's kan je goed zien hoe Rosie al is verbeterd, achter been komt er wat meer bij en ze word al echt een stuk soepeler. Ze loopt dan ook gelukkig al minder op de voorhand, hoewel ze nog meer op het achterbeen zou mogen ben ik al erg tevreden met wat we bereikt hebben tot zover. Ondanks alle mindere periodes en blessures ben ik nog altijd erg blij met Rosie. Het blijft een grappenmaker en een open boek. Altijd heel duidelijk in wat ze wilt 8)7 Prinsesje <3 Maar wel goud eerlijk. Dinsdag mogen we er eindelijk weer op, hopelijk houd Rosie der grappen-box dicht O:)

Hierbij de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pasjes het achter been onder zetten. :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laten we het er maar op houden dat ze best plezier heeft in de galop. :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:03

Ik ken Yasmine van vroeger. Ik denk van of stal/manege of school. Weet niet meer zeker.

Ik ben zo jaloers dat je les krijgt van Patrick. Beaut wil het ook leren :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:00

Ohhh Heerlijk, al die foto spam hier!

Tribunals en (dochter van ) Tineke: Jullie zijn hélden!! Mán, wat een hoogtes!!
Echt stoer, echt gaaf!!

Schirocco: Dat wordt dus een heel spannende periode! Altijd zo afwachten met peesblessures. Ik duim voor je dat het vanaf hier gewoon goed blijft gaan! Vooral heel rustig aan met opbouwen denk ik dan, of niet?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:21

Cool saams, zal zomaar kunnen :o . Ik ben wel echt heel bij met der :D

Punz schreef:
Schirocco: Dat wordt dus een heel spannende periode! Altijd zo afwachten met peesblessures. Ik duim voor je dat het vanaf hier gewoon goed blijft gaan! Vooral heel rustig aan met opbouwen denk ik dan, of niet?

Ja zeker rustig opbouwen, maar eigenlijk zijn wij al wel opgebouwd op het oude niveau en nu komt enkel de galop er nog bij. Want hier waren we net aan begonnen voor ze de blessure kreeg. Wij weten de oorzaak van de blessure wat scheelt natuurlijk, die is allang verholpen. Het was een fout van de hoefsmid, waardoor Rosie veelte scheef stond en daardoor is de pees overbelast. Dus nieuwe hoefsmid en de hoefjes weer rechtgezet. We doen nog altijd rustig aan, alles op het gemakje en we houden der been nog goed in de gaten. Dit gaat al een hele tijd goed, we hebben ook al gereden met de blessure wat ook goed ging, echter paste mijn zadel niet meer. Omdat ik voor Rosie ook meer schoudervrijheid wilde heb ik de keus gemaakt deze weg te doen en een dressuur zadel te gaan aanschaffen. Zadel wordt op maat gemaakt en daarbij gaat ze ook een op maat gemaakte singel voor Rosie maken _/-\o_ .
Na dinsdag dus wel nog het werk onder het zadel opbouwen, dit is ook al weer twee maanden terug. Wij werken wel altijd volgens schema wat nu al staat op 3 dagen werken een 1 dag vrij :D
Blessure is halverwege augustus vorig jaar ontstaan. We zijn dan ook al enige tijd verder :j

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 12:49

Na 15 jaar herenigt met zoon <3.

En zo mama, zo zoon, zo Connemara, gras eten!Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:56

Heb je er nu 2 feline ? Vandaag de pony's ook al 2 u laten grazen. En mijn grasindeling klaar gemaakt voor stripbegrazing. Ik heb niet veel gras maar dat vind ik niet erg ik ervaar er toch meer miserie mee dan volle weidegang. Hebben jullie daar geen problemen mee ?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:47

Hier geen volle weidegang in voor en najaar ( de groeimomenten van het gras)
Nu on royale track en paddock met hooi en iets gras, en straks een ministukje wei. Grootste deel van de wei wordt eerst gemaaid voordat ze er op komen, en ook dan komen ze niet op het hele stuk, maar krijgen ze steeds kleine deeltjes, waar ze eerst een dag of 2 max 2 uur opkomen voor dat ze er de hele dag op mogen ( zodat ze dus zeer gedoseerd gras krijgen. Waarbij we dan ook nog eens een speciaal eiwit/fructaan arm paardenmengsel hebben laten inzaaien.

Vol op royaal gras is onmogelijk hier. Ze worden er moddervet van én krijgen makkelijk last van mijt/jeuk etc als ze te rijk voer krijgen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:58

Tot op heden hier geen klachten met gras. Enkel wat eiwitbulten vorige zomer. Maar geen jeuk oid.
Overigens bouwen we het gras eten hier wel op. Vandaag mag ze 3 uurtjes. (Opgebouwd in 1,5 week)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:06

Schirocco, wat een mooie foto!!

Hier vandaag een oefencross gereden, 1 stop en verder super gereden, ook mooi de waterbak door....heerlijke pony en als kers op de taart....sanne B dressuur gestart en eerste geworden met 189 punten, dus een heel mooi begin. Foto's volgen nog van de cross.