Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:16

*tromgeroffel*

Als eerste mijn grote liefde, Robin Hood van Graaf Janshof <3 . Met deze connemara begon de ellende :D Vorig jaar september is hij op 35 jarige leeftijd overleden. Een gouden pony met een goed gevoel voor humor! Tot zijn 30e nog fanatiek meegelopen in de L2 en daarna op pensioen gegaan vanwege een blessure.

Afbeelding
Hier 34 jaar oud

Afbeelding
Ons laatste ONCK samen, 30 jaar oud

Afbeelding
Wat wij het liefste deden, plezier maken <3

Na een aantal jaar viel mijn oog op een opvolgstertje voor Robin; Blue Lizzy van de Leliaard, gekocht als veulen en zelf opgeleid. Een echte prinses waarbij werkwilligheid echt wel op 1 staat, wat soms nog wel eens moeilijk is voor mij :D .
Afbeelding
samen met Eline en Ben Hur een pas de deux als bruidspaar

Afbeelding

Afbeelding
Maar favoriet bij Liz blijft toch de connemara crossdagen, waar we helaas al veel te lang niet meer aan mee hebben kunnen doen

Op dit moment begon de verzamelwoede toe te slaan geloof ik :Y) . Er werden nog twee connemara veulens gekocht: Blue Orange van de Leliaard en Oriana van de Leliaard. Helaas heeft Orange op 3 jarige leeftijd een ernstige koliek aanval gehad en hebben wij haar in moeten laten slapen. Oriana is inmiddels 6 en nog niet heel lang onder het zadel vanwege een peesblessure

Afbeelding
als drie jarige stermerrie geworden

Afbeelding
zit best een leuk drafje op die pony :D

Ergens in diezelfde jaren kregen wij een loge op stal: Flashlight van de Leliaard. Inmiddels is Flash ook van ons en geniet ze lekker van haar pensioen.
Afbeelding
Inmiddels 31 jaar oud <3

Drie jaar geleden kregen wij nog een connemara aangeboden, 'levensgevaarlijk' zou hij zijn. Ik zie het liever als een goudeerlijke pony met de nodige dosis humor; een kopie van Robin! Mannin Bay Cuckoo, ex dekhengst..... Donegal voor vrienden en bekenden.
Afbeelding

Afbeelding

En als allerlaatste heb ik twee jaar geleden het gaafste kado ooit gehad, van EK en haar moeder! Een vol zusje van de kruisling van EK; Celtic Faylinn. Moeder is een connemara, vader een zoon van Heartbreaker.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de eerste en laatste keer geweest dat jullie om foto's hebben gevraagd waarschijnlijk :') :Y)
Op de meeste foto's zit ik er trouwens niet zelf op, maar mijn beste vriendinnetje die op het moment de pony's allemaal rijd! (Het propje ben ik zelf :D )
Laatst bijgewerkt door Rozzy op 09-07-15 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:17

Heb je nou die armo lloyd zweetdruppels bezorgd? :oo :oo Jij ....jij ..... :oo :oo >;)
:D

Tof dat hij contact zoekt. :+:

(nu plaatjes kiek'n)

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:19

Dat is met recht een verzameling, maar ik ken beroerdere verzamelingen hoor. :))

En noop....kan niet genoeg plaatjes van knappe pownies zien. :Y)

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:22

Cool dat jullie steeds meer een team worden Marrit! :D De zweetdruppels zullen hem zwaar vallen haha.

Ik moet toegeven dat ik het ook echt wel een toffe verzameling vind :)) Als ik weer op de been/amandel :') ben zal ik eens wat nieuwe plaatjes schieten. Maar dan wil ik ook met regelmaat plaatjes van jullie pennypony's zien! :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:02

Mooie foto's Rozzy!!
Prachtige "verzameling" heb je!

En grappig detail: op de ONCK bruidspaar foto ben ik nét nog te zien ( meest rechtse persoon op de foto, aan het hek, met mijn haar nog in "nog elastiekje in haar -cap nét af- stand" :)

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:12

Ik zie het Punz! grappig :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:12

Ik haalde vandaag geen valk uit het land, maar een bonte. ~~}>

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:17

Beetje weinig plaatjes -O- :D Heerlijk verslag en wát een gave pony's!!! <3 Heb je ze aan huis staan? Ik voel een Connie-uitje aankomen, bij jou kunnen we 4 dagen vullen :+ hoe gaat het met je keel?

Oh neuh geen zweet hoor :') Ik wel trouwens }>

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:22

Dan heb jij je in ieder geval niet hoeven vervelen Tribunals :D

Marrit: Helaas heb ik ze niet aan huis staan, maar op een kwartiertje rijden. Wel op een eigen terrein, dus alle rust <3 Jullie zijn welkom voor een Connie uitje hoor! :j Mijn keel gaat best goed! Vandaag en morgen zouden de ergste dagen zijn zeiden ze in het ziekenhuis, daar kan ik me best in vinden :Y) . Vanmiddag bleek ik een allergische reactie te hebben op de diclofenac, dus nu moet ik aan de tramadol als pijnstiller. Ben benieuwd hoe ik daar op reageer, aangezien ik van een paracetamol al érg lekker slaap :+

Wie heeft nu wie getraind? :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:23

Rozzy schreef:
*tromgeroffel*

Als eerste mijn grote liefde, Robin Hood van Graaf Janshof <3 . Met deze connemara begon de ellende :D Vorig jaar september is hij op 35 jarige leeftijd overleden. Een gouden pony met een goed gevoel voor humor! Tot zijn 30e nog fanatiek meegelopen in de L2 en daarna op pensioen gegaan vanwege een blessure.

[ Afbeelding ]
Hier 34 jaar oud

[ Afbeelding ]
Ons laatste ONCK samen, 30 jaar oud

[ Afbeelding ]
Wat wij het liefste deden, plezier maken <3

Na een aantal jaar viel mijn oog op een opvolgstertje voor Robin; Blue Lizzy van de Leliaard, gekocht als veulen en zelf opgeleid. Een echte prinses waarbij werkwilligheid echt wel op 1 staat, wat soms nog wel eens moeilijk is voor mij :D .
[ Afbeelding ]
samen met Eline en Ben Hur een pas de deux als bruidspaar

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Maar favoriet bij Liz blijft toch de connemara crossdagen, waar we helaas al veel te lang niet meer aan mee hebben kunnen doen

Op dit moment begon de verzamelwoede toe te slaan geloof ik :Y) . Er werden nog twee connemara veulens gekocht: Blue Orange van de Leliaard en Oriana van de Leliaard. Helaas heeft Orange op 3 jarige leeftijd een ernstige koliek aanval gehad en hebben wij haar in moeten laten slapen. Oriana is inmiddels 6 en nog niet heel lang onder het zadel vanwege een peesblessure

[ Afbeelding ]
als drie jarige stermerrie geworden

[ Afbeelding ]
zit best een leuk drafje op die pony :D

Ergens in diezelfde jaren kregen wij een loge op stal: Flashlight van de Leliaard. Inmiddels is Flash ook van ons en geniet ze lekker van haar pensioen.
[ Afbeelding ]
Inmiddels 31 jaar oud <3

Drie jaar geleden kregen wij nog een connemara aangeboden, 'levensgevaarlijk' zou hij zijn. Ik zie het liever als een goudeerlijke pony met de nodige dosis humor; een kopie van Robin! Mannin Bay Cuckoo, ex dekhengst..... Donegal voor vrienden en bekenden.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En als allerlaatste heb ik twee jaar geleden het gaafste kado ooit gehad, van EK en haar moeder! Een vol zusje van de kruisling van EK; Celtic Faylinn. Moeder is een connemara, vader een zoon van Heartbreaker.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dit is de eerste en laatste keer geweest dat jullie om foto's hebben gevraagd waarschijnlijk :') :Y)
Op de meeste foto's zit ik er trouwens niet zelf op, maar mijn beste vriendinnetje die op het moment de pony's allemaal rijd! (Het propje ben ik zelf :D )

Wauw wat een gave connemara kudde zeg!
Vind vooral dat schimmeltje heel gaaf!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:32

Dankjewel! Het schimmeltje is ook erg leuk :o

Hoe groot zijn jullie pony's eigenlijk? Naast een verzameling connemara's hebben wij ook nogal en zwak voor grote connemara's :D
Robin was 1.53, Lizzy is 1.58, Donegal is 1.60 en de rest is wel een 'gewone' connemara maat :j :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:35

Ik heb er 3 lopen, een Welsh B (rond de 1,22m), connemara merrie van 1,45m en een 2-jarige die is nu rond de 1,31m denk ik. Hopen toch dat hij nog even een groeischeut van 10cm krijgt :+

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:36

:') ik hoop het voor je! Lizzy is vanaf haar tweede nog dik 10 cm gegroeid :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:50

Jackson is op z'n 3e 148 cm gemeten, maar ik gok dat hij wat groter is nu (en breder!!! :'))

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:08

Ginger is toen ik haar kocht (7jr) gemeten op 1.41m maar die is volgens mij ook nog gegroeid in hoogte :) en inderdaad in de breedte :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:09

Mijn pony's staan in een kudde van in totaal vier pony's, waarvan er 2,5 van mij zijn.
Jou-Jou (Pattys Sweet Masquerade), Connemara ruin van 1.48
Punzel ( Rory Rapunzel), Connemara merrie van 1.52

En een halve Sirri, ci 1.52, geredde voormalig ernstig verwaarloosde project Arabier die gewoon toch maar bij ons blijft :) Sirri heb ik samen met mijn vriendin, die ook de eigenaresse is van de vierde pony in de kudde Marrissa, relatief kleine Connemara merrie waarvan de papieren helaas verloren zijn gegaan..

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:16

Ik dacht al dat Punzel zo flink was! Marissa herkent iedereen na het ONCK van dit jaar :D
Sirri is natuurlijk van de leuke buitenrij-oren-filmpjes <3 . Top dat jullie haar toen opgevangen hebben! Herinner ik het me goed dat Sirri ook een dochter had?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:24

Rozzy schreef:
Dan heb jij je in ieder geval niet hoeven vervelen Tribunals :D

Marrit: Helaas heb ik ze niet aan huis staan, maar op een kwartiertje rijden. Wel op een eigen terrein, dus alle rust <3 Jullie zijn welkom voor een Connie uitje hoor! :j Mijn keel gaat best goed! Vandaag en morgen zouden de ergste dagen zijn zeiden ze in het ziekenhuis, daar kan ik me best in vinden :Y) . Vanmiddag bleek ik een allergische reactie te hebben op de diclofenac, dus nu moet ik aan de tramadol als pijnstiller. Ben benieuwd hoe ik daar op reageer, aangezien ik van een paracetamol al érg lekker slaap :+

Wie heeft nu wie getraind? :D

Wie weet zie je nog wel wat roze olifantjes :+ :D

Ik lees hier trouwens nog wel mee hoor, maar ik moet zondag mijn scriptie inleveren dus heb even geen tijd om te reageren :+ Heb wel veel leuke foto's voorbij zien komen!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:27

Haha, het scheelt niet veel charlotte! Ik voel de tramadol erg goed naar mijn hoofd stijgen, vanuit mijn tenen en weer terug :')
Succes met je scriptie! Als je het haalt mag je een connemara kopen :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:30

Klopt Rozzy! Sirri had op het moment dat ik haar voor het eerst zat drie van haar nakomelingen bij zich staan. 2 dochters en een toen nog jaarling zoon. Paarden kwamen uit een inbeslagname en zijn aan de eerste de beste handelaar meegegeven die er snel geld van wilde maken..
Enkeltje Italie in dit geval.

Kennis kon het niet aanzien, kocht beide dochters, en vroeg of ik iemand wist voor Sirri en haar zoon. Een nichtje van mij geattendeerd op de zoon, die wilde hem wel als toekomstig endurance paard
En groots aanwezige moeder Sirri was vervolgens als enige van het groepje over
en tja

Dat konden we niet over ons hart verkrijgen.. Heb voor zo ongeveer de slachtprijs zoon en Sirri gekocht. Zoon dus naar mijn nichtje.. .Sirri als opknappertje naar ons. Inmiddels is ze qua conditie goed genoeg opgeknapt, maar de jaren verwaarlozing ( en steeds maar zonder toezicht veulens krijgen) hebben wel haar sporen achtergelaten. Echt verkoopbaar is ze daardoor niet. Ze doet het goed op weidegang en een wekelijks stap/draf ritje, wordt daar ook steeds weer beter/sterker in.

En ze is qua karakter zo'n ongelofelijk fantastisch dier.
Kortom: een blijvertje! ( kunnen we misschien nog iets goedmaken van alle ellende die ze heeft doorstaan)

En tja...Marissa en het ONCK...
Leuk he!! :j :j

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:31

Haha, als je maar geen pijn hebt toch :')
Jaaa, nog even een paar maanden wachten en dan kan de zoektocht beginnen *\o/*

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:31

Rozzy schreef:
Haha, het scheelt niet veel charlotte! Ik voel de tramadol erg goed naar mijn hoofd stijgen, vanuit mijn tenen en weer terug :')
Succes met je scriptie! Als je het haalt mag je een connemara kopen :))

En als je het niet haalt ook. Als troost :P

Lloyd is januari gemeten op 1.47. Hij is ook gegroeid. In de breedte wel te verstaan :+

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:45

Hoe gaat het ONCK eigenlijk in zijn werk? Hoor er veel leuke verhalen over en aangezien ik zelf nu ook een Connemara heb.. :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:41

Als je een Connemara hebt ben je verplicht om mee te doen aan het ONCK

Hebben ze je dat bij de koop niet gezegd?? :D ;) :D

En hoe het in zijn werk gaat??

Nou...
Zó:

( En als goed kijkt zie je je pony meelopen in het Demo team!)

Edit: Aan het einde loopt hij voorop in de parade ( naast Marissa overigens, maar die verdwijnt in het beeld volledig achter Jackson :D )
EditEdit: je ziet hem ook in de ereronde scheuren :)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:02

Oh dat ziet er wel ontzettend leuk uit! Als je daar met je pony heen gaat, rij je ook perse een proefje?