Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:43

Je geeft haar de 21 jaar inderdaad niet. Prachtig dier en je hebt haar super in conditie!
(en... zoals je in het boek dan ziet: ze sluit gewoon aan bij de galerij der groten, met haar op hoge leeftijd nog sportief presteren!)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 10:37

Ja gelukkig wel. Had niet verwacht op haar 21e pas in te zetten op wedstrijd. Het is doodzonde dat ze niet eerder bij mij terecht is gekomen. Ik heb altijd gezegd als er niks verkeerd was gegaan was ik Z met haar geweest, als ze echt gaat lopen dan vergeet je echt even dat je op een pony zit zo groot wordt ze.

Gisteren weer een lekker lesje houding en zit gehad. De eerste les was op een neppaard en nu op het paard. Super nuttig tips gekregen, blijkbaar draaide ik op voltes te veel mee in binnenheup en zodra ik die terugzette, ging ze ff lopen <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:06

@Esje...
Waar blijf je met je uitgebreide update!! We (ik) willen alle in en outs natuurlijk!! :D :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:02

Zooo, gister een hele andere pony leren kennen, poeh! Sanne had cross clinic voor de oefencross van a.s. Zaterdag en ik had bedacht dat ik mooi op ons paard mee kon om foto's te maken. Jeetje dat was weer echt een leermoment voor die pony van ons, hij was gewoon helemaal van slag. Is hij normaal gesproken de koele kikker himself, vandaag was hij flink over de rooie, en dat bleef niet alleen bij brullen als een echte hengst en niet stil willen staan, maar ook steigeren en dan ook flink hoog omdat ik met ons paard iede x vooruit liep om klaar te staan met de camera bij de volgende hindernis en hij...met een groep van nog vijf paarden....achter moest blijven. De rest van de groep kon hem dus duidelijk niets schelen, hij wilde alleen maar met ons paard mee, een uur lang. En dat steigeren was echt hoog en soms vind hij het ook bijzonder om je dan met je achterbenen nog eens flink af te zetten. Soort van spaanse rijschool momenten zeg maar. Sanne had haar handen vol, maar wat bleef ze heerlijk rustig. Trots op haar en ook op melody, want ja je moet nu eenmaal leren wachten op je beurt.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:11

Wel leuke plaatjes kunnen maken trouwens
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 07:42

Mooie foto's Tineke! En wat stoer dat Sanne zo rustig bleef.
Ik had gisteren weer wedstrijd, dit keer 's middags dus Rebel s ochtends gewassen. En oh, wat was ie blinkend wit.
Het terrein was gras, en beetje hobbelig. Gelukkig wel droog gisteren, anders was het erg glad geweest.
Rebel keek zijn ogen weer uit. Ik rij de ring in en voel plotseling een bonk extra spanning. ...had ie alpaca's ontdekt in de wei naast het terrein! :D
en toen ging de fanfare verderop van start! !!
Dus impuls genoeg, zullen wij maar zeggen! ! Er zaten lekkere stukken bij, maar ook fouten in beide proeven.

Al met al geen wp in de eerste proef, maar een mooie tweede plaats en leuk jury commentaar in de tweede.
Maar wat ik nou toch met dat x-full halster moet dat ik heb gewonnen. ...

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 08:26

Gaaaaaaf Tineke!! *\o/* ik mag binnenkort ook bij Hanneke H, jou ook wel bekend denk ik :D Huil nu al :') Wat doen ze het goed zeg, die 2.

En gefeliciteerd Esje!! Ondanks de alpaca's de prijzen in rijden! Volgende wedstrijd alweer gepland?

Morgen is Lloyd precies 2 jaar bij mij <3 Van schrielkip naar wat meer massa :+

Afbeelding

Gister tijdens mijn les van EK, Punz op bezoek gehad die meteen filmpjes heeft gemaakt. Trots op die gekke aap <3

En deze tijdens een obstakeltraining vorige week. Wat met een Connemara vrij saai is :')

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:07

Esje, bij jou ook veel geleerd dus dit weekend en gefeliciteerd met je prijs en wp! Hartstikke leuk, tja het valt niet mee om te rijden wanneer ze zoveel zien en alles interessant vinden, maar je hebt t toch maar mooi voor elkaar gekregen.

Marit wat leuk!! Ja hanneke ken ik idd, hartstikke leuk, ik zag dat ze cross training gaf, maar voor ons helaas te ver weg, anders hadden we zeker graag mee gedaan. Ik merk hier dat de pony het gewoon heel erg leuk vind, het is echt speelkwartier zeg maar. Gister was ie wat van slag doordat ik het paard mee had, maar ....over het algemeen hebben ze er wel lol in, dus dat moet met jou stoere lloyd ook helemaal goed komen en nog gefeliciteed, tijd voor een feestje...twee jaar bij jou!! Mooi om te zien wat ze dan veranderen he.
Wel even laten weten hoe het ging hoor met de training....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:17

Ik ben laatst bij een crossles geweest in ede gegeven door Hanneke H, ze kan zeer leuk lesgeven aangepast op niveau van combinatie.
Wat voor les krijg je Marrit?

Stoer Tineke van Sanne om zo te rijden. Waarom was jullie andere paard mee?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:38

Saams ik wilde heel graag ook mee met het rondje om te zien hoe het ging en om foto's te maken. Er gaan met een clinic ook wel op de fiets mee of lopend, maar dat red ik zelf niet, dus ging ik te paard. Zo kon ik het hartstikke leuk volgen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:19

Saaams schreef:
Ik ben laatst bij een crossles geweest in ede gegeven door Hanneke H, ze kan zeer leuk lesgeven aangepast op niveau van combinatie.
Wat voor les krijg je Marrit?

Stoer Tineke van Sanne om zo te rijden. Waarom was jullie andere paard mee?

Ultrabeginnerspuppycrossles :P ze staat bij mij op stal, vandaar :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:53

Tineke, leuk dat je dat zo kon doen!
Marrit, wat grappig. Er komen toch wel fotos he? :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:54

Ja mijn vriend gaat mee met de camera :+ Ben ook wel benieuwd hoe het eruit gaat zien nl :')

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:35

Leuke foto's, Marrit! En Lloyd ziet er goed uit! Veel plezier met je cross les.
Rebel mag op de 28e met mijn dochter aan de bak met de crossles bij Rob J. Ik hoop daar meer connies te zien. Inez zal daar hopelijk weer foto's maken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 00:09

Esje: Gefeliciteerd!!! Mooie tweede plek, een zeer royaal winstpunt, en leuk commentaar!

Én je bent ondanks Alpaca's en Fanfare toch op je pony blijven zitten ( en in de ring gebleven). Dat is ook wat waard toch?

Tineke: Wat kan je pony je dan ineens verrassen he? Fijn dat je dochter er nuchter onder blijft!

Edit:
Marrit... .Lloyd is gewoon ronduit een kanjer. Wát een heerlijk dier!

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:35

Nou ik zal ook weer eens updaten. /3
We zijn druk aan het oefenen voor het M2. Het debuut staat gepland op 2 mei *\o/*
Hij pakt het super op en ik ben super trots op ons! Het is echt een super gaaf gevoel om samen hoger op te komen. Het is voor ons beide nieuw en als het dan lukt is dat echt kicken :D
Gisteren wel heel stom mn cap vergeten. Ik had les en ik zal mijn cap pakken en dan bedenken dat hij nog thuis in de kast ligt :(
De lick it is trouwens een nieuwe favoriet <3
Afbeelding

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:45

esje007 schreef:
Rebel mag op de 28e met mijn dochter aan de bak met de crossles bij Rob J. Ik hoop daar meer connies te zien. Inez zal daar hopelijk weer foto's maken.

Is dat een crossles speciaal voor Connemara's? Dan kom ik misschien even kijken. Heb Rob al heel lang niet meer gezien en vind het leuk om eens wat meer Connemara's te zien dan alleen die van mij. Hoe laat is dat?

Rock7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:37

Leuk al die verhalen en foto's over de connemara's. Ik lees af en toe bij, maar ben zo druk dat ik niet actief kan deelnemen. Met Summertime gaat het goed. Ze heeft zomer eczeem, maar ik ben aan het vogelen geweest met haar voeding en tot nu toe nog helemaal geen last van schuren! Zelfs geen eczeemdeken nodig tot nu toe :-). Ze komt niet op het gras, krijgt alleen hooi en vitamine brokjes. Doet ze het super goed op, groeit als kool, word nu ook wat ronder. Verder zijn we bezig met longeren, grondwerk en heeft ze af en toe een barebackpad op haar rug. Vindt ze allemaal prima :-)

Sinds ik Summertime heb helemaal fan van de connemara pony :-)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:52

JosjeDZ schreef:
esje007 schreef:

Is dat een crossles speciaal voor Connemara's? Dan kom ik misschien even kijken. Heb Rob al heel lang niet meer gezien en vind het leuk om eens wat meer Connemara's te zien dan alleen die van mij. Hoe laat is dat?

Nee dit is niet via het stamboek :)

Edit; die van Esje wel :+

Rock7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:55

Afbeelding

Rock7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:56

Afbeelding

Mijn dochter ook al aan het rijden :-). Nog niet op een connemara, maar dat komt nog wel in de toekomst :-)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:15

Zo schattig Rock7.!
Heerlijk weer al die foto's en verhalen. <3

Hier ook weer goed nieuws, Rosie is twee weken terug door de osteopaat behandeld. Ik merk echt verschil aan der. Ze loopt heerlijk nu, en de galop begint ze nu echt leuk te vinden *\%/* Als ze weet dat ze mag gaat ze al een beetje strekken "Baas mag ik al...?" :)) Heerlijk ding. :D
Dinsdag komt eindelijk de zadelmaker (ninon schutte) die gaat voor Rosie een zadel op maat maken. Dinsdag mag ik er dus eindelijk weer op +:)+ na twee maanden niet rijden omdat mijn zadel niet meer passend was..
En hopelijk loopt ze onder het zadel net zo fijn als aan de dubbele longe :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SMILE!
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:35

Linette, nog steeds alle respect voor jou geduld met Rosie. Zoveel ellende al gehad. Mag nu wel eens goed gaan.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:41

Saaams schreef:
Linette, nog steeds alle respect voor jou geduld met Rosie. Zoveel ellende al gehad. Mag nu wel eens goed gaan.

Dankj Saams.! fijn om te horen... Rosie en ik hebben besloten dat na twee jaar dit jaar ons jaar gaat worden. :D
Hopelijk kunnen we het dit jaar ook echt waar maken _/-\o_

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:45

Moet kunnen! Vooral met een nieuw zadel.
Is Marjorie weer geweest?