Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:52

Trailer huur ik. Auto heb ik 2 weken geleden gekocht. Peugeot 508sw diesel/automaat.

En even trots! Welliswaar niet gedragen en niet ohz maar het been gezwaai zit wel verstopt.
Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:10

Gefeliciteerd met je rijbewijs Saaams!

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:29

ahh wat leuk! Gefeliciteerd met je rijbewijs!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 23:43

Ook hier gefeliciteerd Saams!!

Birgit: Ik blijf aan jullie denken en duimen dat het zsm over is.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 00:28

Nou, mijn vader kwam net zijn hondje bij ons ophalen en hij was er zondag bij geweest toen de dierenarts kwam ( samen met mijn dochter) en hij vond haar er een stuk beter uitzien dan toen. Dus ik hoop echt dat het nu de goede kant op gaat. Gisteren was mijn dochter (14)trouwens alleen erbij toen de da kwam, met een vriendje van haar. Ik was nog aan het werk. De dierenarts was ook nog z'n praam ergens vergeten, maar dan lukt het toch om zo'n slang en 2 bakjes olie erin te krijgen. Dan ben je toch een brave pony! ( en een handige dierenarts waarschijnlijk)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:36

Birgit, sterkte! Hopelijk blijft het de goede kant op gaan!!
Saaams: gefeliciteerd met je rijbewijs! !
En oh, punz en EK, wat zou ik graag nog een keer naar Clifden gaan. Super!! Gaat alleen zeker dit jaar niet lukken.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:33

Vandaag voor de 4 keer naar het bos met Sky. En dan besef je toch maar weer eens wat een prachtige karakters die connemara's hebben.
Sky super vlug maar uiteraard in het bezit van het uberbetrouwbare karakter van een connemara.
Hij heeft een geweldige stap buiten groot voorwaarts en vlot. Ik ga dat echt niet beperken als hij hier helemaal geen intentie bij voelt om misbruik van te maken. Hij schrikt eigenlijk niet.
Is soms wel wantrouwig tegenover bijv fietser die op hem afkomt. Maar een bladblazer achter de haag is weer niet eng.
Dit is echt een stukje wisselwerking tussen ons. Ik krijg vertrouwen in hem en hij krijgt vertrouwen in mij. Ik leer hem goed kennen tegen de tijd dat ik erop ga.
Ik weet nu al dat dit een once in a lifetime pony word.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:33

Birgit, wat fijn dat het beter lijkt te gaan, ondertussen ng een beetje beter hoop ik.

Kitobeer, wat een super brave sky!!

Saams gefeliciteerd met je rijbewijs!

Hier zijn we komende week druk druk druk, pfff vrijdag hebben we voor t eerst jsp, maandag cross clinic, donderdag terra concours en zaterdag oefencross. Overige dagen dus kalm aan, even het bos in of lekker niks voor melody.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:10

sow Tineke dat is druk zat.
Ik heb vaak ook een drukke agenda in mijn hoofd zitten.
Tegen dat de agenda loopt is het bij mij soms vaak zwaar om hem te volgen merk ik.

Had ik maar een geldboom en hoefde ik niet te werken.
Dan zou ik connemara's gaan fokken en opleiden.
Dat lijkt mij zo gaaf.
Wedstrijden hoeft voor mij zozeer weer niet. Ik vind het altijd heel veel werk om 5 min in de ring te zijn.
En een hoop stress op de koop toe.
Trainen op locatie vind ik weer wel super leuk.
Is evenveel werk hahaha.
Maar wie weet ooit.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:16

Kito, wat een ontzettend gave droom! Misschien komt het er ooit nog soort van van :)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:03

Ja wie weet he ooit ;)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:54

Het gaat gelukkig beter. Ze eet en ze mest weer normaal. Mis af en toe alleen net nog dat 'sprankje' in haar. Maar kan ook zijn dat ze beledigd is dat Rocks wel eten kreeg, terwijl zij moest vasten.

En connemara's fokken zou niks voor mij zijn, ik zou ze allemaal willen houden! Misschien 1x een veulentje! Lijkt me alleen verschrikkelijk spannend!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:03

Blij te het horen dat het beter lijkt te gaan!

En verder: toen ik Punzel kocht was het eigenlijk ook om met haar te gaan fokken...... Maar ik vrees dat het ook hier bij 1 blijft áls ik ooit ga fokken.
Want ik weet nu al dat dat verkopen gewoon niet gaat lukken....

( en verder weet ik ook niet of ik het ga durven, te rijke fantasie mbt wat er mis kan gaan...)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 07:49

Birgit wat fijn dat het beter gaat!

Wat betrft het fokken, poeh, hier twee jaar terug een veulen gefokt bij onze lieve merrie, ze heeft zo'n geweldig karakter dat ik van haar heel graag een veulen wilde voor onszelf, nou ik kan je vertellen dat was 11 maanden stress. Echt niet normaal, laatste weken eerst bij onze merrie voor haar stal geslapen op stro en toen ze twee weken voor haar uitgerekende datum naar buiten ging in de paddock voor dag en nacht heb ik gewoon twee weken in een tentje geslapen...onder vier dekens. Toen ze begon te kegelen ieder half uur de wekker gezet en nog kwam het veulen precies tussen dat half uur in, werd wakker door een appje van mijn buurmeisje die me succes wenste, dus ik tilde net mn hoofd op, zag ik twee pootjes....snel kids uit bed gesleurd en daar stonden we midden in de nacht, nou poeh, geweldig om mee te maken en prachtig om te zien, maar voor mij nooit meer. Ik kan niet zo over die spanning hoor en dit veulen was voor onszelf, maar t lijkt me ook erg lastig om m weg te doen.Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:11

Haha Tineke, moet wel lachen om je verhaal stiekem hoor :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:32

:D ik zelf ook hoor, dus dat mag haha, niets voor mij al moet ik zeggen dat ik het wel ontzettend leuk vind om vanaf veulen al met hem bezig te zijn

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:09

Voor mij zit er ook nog een veulen wens in ja. Over een jaartje of 2 ongeveer :)

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:04

Toevallig vandaag Friese hengsten wezen kijken, toch nog weer een veulen. En over een paar jaar dan tweede veulen voor Mel. Die hengst wisten we vorig jaar eigenlijk al. :))

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:38

Haha, Tineke, ik denk dat ik precies hetzelfde zou doen en ook zwaar gestresst zou zijn.
"gelukkig" heb ik een ruin, dus geen fantasieën over veulens fokken. Veulen verkopen lijkt me erg lastig, dus maar goed zo.
Net erg lekker gelest, erg tevreden. Op de volte, steeds verruimen en verkleinen d.m.v. wijken in stap, draf en galop. Wat luisterde hij goed en knap die beentjes steeds onder de massa plaatsen!! Knappe pony!!! Verbaasd hoe soepel dat ging.

Birgit, wat super fijn dat het beter gaat! !!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:49

Ik zou heel graag van Beaut een veulen willen. Liefst van zo'n Ben Hur of Blue van Eline. Maar geen geld voor 2 paarden als ik ooit nog uit huis wil

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:51

EK en Punzel hebben vandaag na het dressuur uur ook nog even buiten gespeeld.
En gááf dat ze het vond(en)!!

Heb helemaal genoten van die twee...
Penny en Punz op pad:

Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:22

Mooi plaatje hoor!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 16:24

Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk eens redelijk normale standfoto's van Kiet kunnen maken. Nog een maandje en dan is ze 21 alweer. Startkaart voor klasse 1 is aangevraagd en we zijn nu lekker spiertjes aan het kweken. Ze zit zo goed in haar en iedere keer als ik haar zo zie ben ik zo trots. Er zijn nog zoveel dingen om te verbeteren, maar het feit dat ze 21 haalt zonder blessures/andere gekkigheid en dat we gewoon gaan starten .... aaah *\o/* . Zo enthousiast!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:49

Ze ziet er echt nog super goed uit! Mooi op gewicht, goed in haar vacht en spier!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:08

Ze is prachtig Feline <3 echt type sprookjespaard :+: