Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:52

Hahah inderdaad, een paardencabrio! :D

Goed bezig SkyMarian, ga je dit jaar nog starten? Dressuur of springen?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:53

Ip nog dit jaar en dan dressuur. :j
Zie mezelf nog geen parcours van 80 cm springen. :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:54

Oh jemig het begint hier weer flink te onweren en ik ben alleen thuis :=

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:56

SkyMarian schreef:
Ip nog dit jaar en dan dressuur. :j
Zie mezelf nog geen parcours van 80 cm springen. :))

Gaaf!
Hebben ze in Nederland niet zoiets als aspiranten bij het springen?
Hier kun je bij de pony's (D maat) aspiranten 50, aspiranten 70 of aspiranten 80 springen. Staan geen dubbelsprongen in en meestal ook geen hekjes. Ideaal om te oefenen :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:57

Ik denk niet dat ze doen aan huppeltjes van 20 cm en dan liever niet meer dan 1. _O-

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:58

Hahah nee oke, maakt niet uit wel? Dressuur kan ook hardstikke leuk zijn!
Ik ben aan het denken op welke manier ik mijn merrie wat meer wedstrijdproof kan krijgen. Ze is echt een stresskip, terwijl ik altijd heel rustig blijf. Wil haar wat meer blootstellen aan wedstrijdtaferelen maar is al snel 1,5u rijden voor een leuke western wedstrijd :(

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:59

sky _O- connienetto :D hoe bedenk je het toch?

super goed bezig! Binnen no time spring je 80 cm en rijd je dikke winstpunten *\%/*

Ik houd ook niet van onweer! Hoop voor je dat het snel over trekt... :(:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:02

Ik ben gek op dressuur. Springen vind ik ook heel tof, maar het ontbreekt me aan lef wat het altijd een heel gedoe maakt. Moet wel zeggen dat heksje mij daar wel enorm in red. <3
1,5 uur is idd wel lang onderweg. Heb je eventueel andere mogelijkheden in een andere discipline of clinics? :)

Lekker toch zo'n connienetto. Sorry die onzin rolt er als vanzelf uit. :')

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:05

SkyMarian schreef:
Ik ben gek op dressuur. Springen vind ik ook heel tof, maar het ontbreekt me aan lef wat het altijd een heel gedoe maakt. Moet wel zeggen dat heksje mij daar wel enorm in red. <3
1,5 uur is idd wel lang onderweg. Heb je eventueel andere mogelijkheden in een andere discipline of clinics? :)

Lekker toch zo'n connienetto. Sorry die onzin rolt er als vanzelf uit. :')

Dat probleem had ik ook toen ik nog dressuur reed (jaar of 6/7 geleden) -O- Wou heel graag springruiter worden, durfden alleen niet hoger als 1m -O- Nu durf ik het wel maar is al zo lang geleden.

Nee eigenlijk echt heel weinig mogelijkheden, enigste wedstrijden die hier met regelmaat georganiseerd worden zijn springwedstrijden. Maarja om nu met een western geleerde pony springwedstrijden te gaan doen. Vraag me af of dat helpt om haar rustiger te krijgen op western wedstrijd,

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:09

Gaat het er niet gewoon om dat ze op vreemd terrein is met een hoop toeters en bellen? :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:10

Denk het wel :) Ze is gewoon bang van alles wat anders is als normaal. Kan misschien wel eens thuis een keer springen, kijken wat ze daarmee doet :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:14

Die van mij heeft het net zo hoor. Als er tussen de grassprietjes langs de baan ineens een blomske groeit gaan we in een combi van travers, appuyeren en uitgestrekte draf er langsheen of via een slidingstop in de ankers. :+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:16

Hahahah typisch, komt me heel bekend voor :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:22

Van de week stond haar grote vriend naast de baan te grazen. Ik draai de diagonaal op kom op het desbetreffende stuk en ze zet vol de rem er op...."joehoe sweettie..... :* :* :* :* ". Trol. ^)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:24

Whahaha wat een troela :D
Die van mij is meer van het 180 graden draaien en steigeren -O- -O-

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:27

Springen is leuk! Vind ik :p Of ik er goed in ben is een ander verhaal :')

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:28

Western lijkt me ook echt heeeeul gaaf, wil over een jaartje misschien wel eens les daarin nemen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:28

Whoeeeeeeeeeeeeeeei voetjes van de vloer. *\o/* *\o/*
Dat is minder. Sky deed het voor het eerst met het onck, maar liet zich, thank god, heel braaf corrigeren. :)
Hoe ga jij er mee om?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:38

En SkyMarian: worden we verenigingsgenoten, of wordt het toch wat anders?

Mbt springen: zolang het laag is, vind ik het echt superleuk. Ben gewoon een beetje een schijtbak, maar vorig jaar wel een aantal springlessen gevolgd, gewoon als afwisseling. Ik volgde dan wel priveles, dus zorg op maat voor een talentloze, ruimsschoots 40+ , schijterige amazone die haar pony wat afwisseling in het werk wil geven..Heb gewoon wél een goede instructeur uitgekozen, die het geen probleem vond om ook les te geven aan een 40 plusser op een pony :) . En joh: dat was zó verschrikkelijk leuk! In mijn profiel staan nog wel wat foto's/

Ben toen gestopt ivm mijn galblaasgedoe, ziekenhuisopname, en onverwacht lange herstelperiode. Nu zou het in principe weer kunnen, maar ja: Punzel is nu ook onder het zadel, dus dat gaat even voor.

En Tribunals: Jij "moet" met jouw pony in ieder geval ook serieus aan de dressuur hoor! Mán,wat kan die pony lekker lopen!!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:39

Gewoon handen om haar nek en wachten tot ze, hopelijk, terug op 4 benen staat. Verder geen aandacht aan besteden. Hoe meer je haar afstraft hoe onzekerder ze wordt, en bijgevolg gaat ze dus nog meer omhoog.
Als je in het steigeren stoort door aan één teugel te trekken, valt ze om dus dat is ook geen succes :p
Negeren werkt bij haar het beste, met alles qua fout gedrag. Ze heeft een ontzettende ''will to please'' maar is ook ontzettend onzeker, en daarom werkt negeren het beste. Ze moet niet de bevestiging krijgen dat er inderdaad iets engs is of iets moeilijk is.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:42

@ Punz: zodra wij er als combinatie klaar voor zijn gaat dat ook zeker weten gebeuren! Ik kan veel van hem leren :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:45

@Punz: jups we worden verenigingsgenoten. :j :j
@Melissa: dan lijken die van ons behoorlijk op elkaar. Voor Sky geldt precies hetzelfde.

Wat betreft springen kan mijn man me heel fijn helpen. Die weet dat ik in mijn broekpoep en kan me genoeg uitdagen en motiveren zonder dat het een echtelijke ruzie wordt. Hij heeft zelf altijd veel gesprongen en heeft een super inzicht. Erg handig. :j

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:49

Ooh toevallig zeg, welke afstamming heeft Sky??
Wel handig dat je man je zo goed kan helpen, zo iemand moet ik ook eens gaan zoeken.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:50

Heb vandaag Jackson vandaag ook nog gelongeerd trouwens, na het losgooien. Meteen iets 'nieuws' uitgeprobeerd waar hij ontzettend goed op reageerde! Longerhulp in elkaar geflanst van twee halstertouwen. Er kwam geen druk aan te pas, alles lekker losjes (wou m wat langer en lager hebben ipv sterrenkijken). Nou en of het goed uitpakte! Meneer liep heerlijk ontspannen met zijn hoofd omlaag, ging veel geconcentreerder lopen en maakte ruimere passen. *D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:52

Top dat hij het zo goed oppakte zeg! Longeren is iets wat ik echt bijna nooit doe :+ De kleinste pony heeft echt een retehekel aan longeren en bij Ginger is het eigenlijk niet nodig.