Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:29

Toch gefeliciteerd esje, met je punten. Soms ziet het er anders uit dan dat het voelt.
Ik heb dan nog altijd liever geen punten en dat ik heerlijk heb gereden dan wel punten terwijl het echt voor mezelf niet lekker voelde. Ik stel mezelf ook altijd een doel met rijden en dat kan ik dan best gehaald hebben terwijl ik geen wp heb gereden, maar dan heb ik wel mijn doel gehaald.

Hopelijk is jou eigen gevoel volgende x weer fijner na het rijden van je proef.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:41

Tineke en Esje: gefeliciteerd met de winstpunten ( en de plaatsing v Tineke *\o/* !!). Gaaf hoor! Esje: kennelijk zag het er inderdaad beter uit dan het voelde! Kan natuurlijk goed zijn dat jij de spanning van Rebel goed voelt, maar mogelijk toont het niet zo?

Kito: Stoer van Sky!! Is toch heel wat voor zo'n sensibel jonkie, kan me voorstellen dat je helemaal tevreden bent!.

Mooie foto's zo bij de bloesem!! En ik snap dat je voor een foto een cap af doet, maar ik ben in mijn kijken zo geconditioneerd op een plaatje met cap, dat ik altijd even moet wennen als ik dan een amazone in rij outfit zie zonder cap. Mis dan toch wat. Grappig hoe dat werkt, hoe verwachting het kijken stuurt. Maar mooie foto van een mooie combi!

De spring foto is inderdaad erg donker, kan ik zo helaas niet zo veel van zien, maar wat ik er van zie, ziet er góed uit!!

Verder: Ik heb vanavond Ineke gesproken, en een middag met steeds na elkaar lessende Connies ( en 1 Huge. :) ) is prima!

Kosten zijn dan 25 euro voor een half uur priveles, of 25 euro voor een uur rijden, maar dan dus met zijn 2en in de les, of 50 euro voor een uur priveles.

Is budgettair een stuk aantrekkelijker denk ik zo, of niet?
Marrit: Wat vind je ervan: wij met zijn 2en samen een uur houding en zlt?

Eline... Jij hebt zoveel Connemara in je lijf dat je wat mij betreft ruimschoots compenseert voor ontbrekende Connemara genen bij Huge..... Gewoon meedoen dus!!

Nog meer liefhebbers dan?
Ik heb dan nu in principe de volgende mensen:
- Muurp
- Marrit
- Eline
- Mezelf...

Curly: je andere bijrijder?

Als ik weet hoeveel er ongeveer komen, ga ik bij Ineke vragen welke momenten zij zou kunnen. Ik heb zelf een voorkeur voor een zondag, of een zaterdag middag. Hoe zitten jullie?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 06:50

Ja ik denk dat wij een leuk duo qua entertainment voor publiek zullen zijn Ria :)) Prima dus! Een za of zo past hier ook beste.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:39

Afhankelijk van wanneer het wordt wil ik ook meedoen. Als het kan wordt dan wel dag van tevoren heen rijden voor mij.Of nacht blijven na afloop. Mits dat bij Ineke kan. Maar lijkt mij erg gezellig!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:43

Esje: Je pony kan bij Ineke terecht, maar ik weet niet of ze zelf loge's willen. Er zit daar wel een B&B in de buurt ( en anders kan ik ook kijken of je bij ons terecht kunt!)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:46

Voorkeur voor mij een zondag! Mocht het een zaterdagmiddag worden, laat ik het varen :Y)
Ps. ik moet nog toestemming vragen aan de eigenaar he!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:03

Mijn voorkeur is ook echt een zondag...
Even kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen...................

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:24

Hier ook voorkeur voor zondag, maar zaterdagen kunnen in principe ook wel.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:51

Als Rebel maar een stalletje heeft. Dan kijk ik wel naar mogelijkheden voor mezelf. Als het op zondag is zou ik op zaterdag willen komen.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:17

Had eigenlijk een foto van ons nieuwe stalletje willen plaatsen. Maar in plaats daarvan zitten we in de zorgen. Pandora is al sinds zaterdag koliekerig. Dierenarts is al iedere dag geweest en behandeld. Maar nogsteeds geen verbetering. Verslechterd gelukkig ook niet, maar als de behandeling telkens niet aanslaat, ben je toch bang! Vanmiddag olie via een neussonde ingebracht, afwachten maar weer...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:28

Oh.. bah....
Geen graskoliek van het verse gras? Kan zo ongelofelijk pijnlijk zijn! Mijn oudje heeft daar destijds echt wel een paar dagen last van gehad....
Maar ik duim dat ze snel weer opgeknapt is!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:34

Misschien is het het niet maar de oude merrie van mijn moeder heeft een paar jaar terug ook koliek achtige klachten gehad. 7 dagen (Echt werkelijk) geen ontlasting, elke dag spoelen maar helemaal niets geen beweging. Tot we op haar rug een plek voelen die kouder aanvoelt. Osteopaat erbij gehaald en er zat iets klem in de omgeving van de darmen dat ervoor zorgde dat de heleboel stil kwam te liggen. Merrie is er daarna goed van opgeknapt.

Iig heel veel beterschap!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:45

Nee, gras kan het eigenlijk niet zijn. Normaal kregen ze elke dag een klein stukje bij ( rest staat bijna niets meer), maar wei zit vol esdoornzaailingen, die ik eerst moet plukken ( bomen bij de buren) , maar met de bouw vd stal had ik daar de hele week nog geen tijd voor gehad. Dus ze hadden pech. Ze heeft elke dag nog iets gemest, dus geen verstopping. Voelt de da ook niet. Dacht zelf aan zand, omdat ze toch nog ieder sprietje gras opeten, ondanks de bergen hooi. Maar in de mest is geen zand te vinden. Ook geen wormen. Vandaag ook bloed meegenomen voor verder onderzoek.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:01

Blijft akelig! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, hoop vooral ook dat ze snel opknapt!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:03

En iets compleet anders..
De vlog van EK van ons bezoek aan de Clifdenshow vorig jaar staat online, als voorpret voor en aftellen naar ons bezoek dit jaar:

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:28

Leuk filmpje! Voorlopig kan ik niet in Augustus, dus leuk om het zo een beetje mee te maken!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:03

Eline is wel de buitenrit vergeten :D ( maar filmpjes duren ook veel te eindeloos lang, dus dat snap ik wel :D :D :D ..:

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:05

Birgit sterkte

Zoooo leuk die filmpjes, nog een wens van sanne en mij om er ook eens naartoe te gaan....wie weet.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:41

Wat een gave filmpjes! ziet er uit als een heerlijke buitenrit!!
De mijne is vorige week voor het eerst in haar eentje (wel met fietser) naar buiten gegaan, en wat een dappere baby heb ik toch! Heeft 2 pasjes opzij gezet toen er zo'n asfalt roller machine voorbij kwam, maar verder nergens van op of om gekeken :)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:46

Moet zeker prachtig zijn om daar te rijden! En om daar als pony te wonen ook!

Ze kijkt wel wat wakkerder uit der ogen vandaag. En zeker 2 hopen mest gevonden die vettig waren en dus van haar. Wel 1x gefleemd helaas. Bloeduitslagen waren perfect zei de dierenarts. Maar we moeten zorgen dat de darmen niet stil gaan liggen, dus ieder uur een plukje hooi ( afgelopen nacht om de 2 uur, anders ben ik zelf niks waard).
Dat van die Osteopaat hou ik in gedachten. De da denkt toch aan een verstopping meer aan het begin, dus dan kan er nog een tijdje mest uit het stuk erachter komen.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:52

oh wat vervelend!! fijn dat ze wat beter lijkt vandaag.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:08

Birgit sterkte hopelijk blijft het een stijgende lijn.
Sky heeft een maand geleden ook gaskoliek gehad van het erg jonge straffe gras. Ik was het draadje vergeten dicht te doen ipv ellke dag een half uurtje was het nu 8 u.
En dat deed dus erg pijn. Dierenarts geweest maar bij ons was het met 2 uurtjes al over. gelukkig.
Terwijl eamonn dan weer nergens last van heeft.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:57

Ja, dat zegt de dierenarts ook. Meestal is koliek of goed of slecht. Of snel weer over of de verkeerde kant op! Dit blijft een beetje hangen. Wel weer gemest vanmiddag, kan toch niet allemaal van zaterdag zijn!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:42

Ik heb vandaag mijn BE examen gehaald, trekauto had ik al gekocht. Dus wij kunnen ook kilometers maken *\o/*

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:00

O Be rijbewijs geeft zoveel vrijheid. Gefeliciteerd. Heb je ook een auto en trailer ter beschikking?