Ik wil ook wel even meedoen. Ben niet zo heel goed in taxeren en bovendien vind ik dat het ook nog per deel van het land heel erg verschilt...
caboclo : 5000 euro mits hij gezond is. Als hij op wedstrijd uitgebracht is word dit wel hoger denk ik.
minkie : 3500 euro, maar als ze haar belofte waar maakt zal dit nog wel veel hoger worden...
Ravenna : 4500 euro, mits hij klinisch wel goedgekeurd word. Ik vind hem nog wel wat jong voor een 3, maar je kunt natuurlijk geluk hebben dat hij nooit iets krijgt. Hij zal wel moeilijk verkoopbaar zijn vrees ik. Maar als je hem toch niet wilt verkopen maakt dat natuurlijk niet uit
.
Nou de mijne. Ik heb ook zo'n ongelukkig geval...
Naam: Tigo Tabasco S
Afstamming: Jazz x Dageraad (v. Ramiro Z)
Leeftijd: bijna 8
Niveau: M1 met wp.
geslacht: ruin
Stokmaat: 1.70
Karakter: Hij is heel braaf en goed opgevoed in de omgang, ook op stal nooit gemeen of zo. Wel is hij heel ongeduldig en dominant. Hij loopt door een slecht tehuis dat hij heeft gehad voor hij bij mij kwam zeker anderhalf tot twee jaar achter in ontwikkeling waardoor hij nu nog vol in de pubertijd zit en je geweldig kan uitproberen. Zijn leven heeft als het ware gewoon twee jaar stil gestaan en hij beseft nu opeens (nu hij weer lekker in zijn vel zit) dat ie ook nog een eigen wil heeft. Hij doet geen gemene dingen maar je moet wel consequent zijn en sterk in je schoenen staan om baas over hem te blijven. Niet geschikt voor beginners dus. Bovendien heeft hij enorme gangen waardoor hij dus niet zo heel gemakkelijk zit. Hij heeft erg veel looplust. Wat belangrijk voor hem is dat hij veel buiten komt, is geen paard om lang op stal te staan dan word hij helemaal gek. En tegen alleen zijn kan ie al helemaal niet
.
Hij is klinisch helemaal goedgekeurd (meerdere malen) en rontgenologisch heeft hij een kleine bemerking op zijn voorbenen ( heel licht verbening hoefkraakbeen). De ene DA keurt hem hierop wel gewoon goed, de ander net niet. Hij heeft dit al heel lang en het word niet erger en hij is ook nog nooit kreupel geweest en mijn DA verwacht ook niet dat hij er ooit last van gaat krijgen, maar ja, het zit er wel...