Tinker HengstenShow en Jonge-Hengsten Keuring NSvT

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Re: Tinker HengstenShow en Jonge-Hengsten Keuring NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:45

Je was erg herkenbaar Jean(vloog je zowat aan geloof ik Bloos ).
Vond het erg leuk je te ontmoeten.
Natuurlijk ook leuk om Nadine weer eens te zien, echt een mens naar m'n hart.
En verder, Leon, Tinkermuts, Bonte, Shayla, Silas, Baileys en vast nog wel meer.
En sommigen daar twijfelde ik aan of ik herkende ze echt niet Haha! .
Heb nog uitgekeken naar stalnamen op jasjes maar er niet veel gevonden.
Jammer vond ik wel dat er dit jaar niet een showgedeelte was zoals vorig jaar met Signe en dat er veel aan de hand werden voorgebracht.
Verder was het weer erg gezellig.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:47

zwanepol schreef:
Snowdon, als ik het goed heb gedaan heb jij nu een p.m. Haha!

Je leert snel Knipoog Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:50

Tinkermuts, ik zat vanmiddag te bedenken dat ik je cd wel mee had kunnen nemen naar Houten, maar aan de andere kant is dat misschien alleen maar onhandig om steeds met dat ding te moeten rondlopen.
Heb helaas jouw show gemist (en nog wat anderen) omdat ik er later was. Wat heb je gedaan met je kanjer? Zie dat men er errug van onder de indruk was dus ben heel benieuwd naar een kleine uitleg Bloos

Venco zag er zeker schoon uit, petje af hoor! Denk alleen niet dat hij heeeeel veel meer fors zal worden, gezien zijn bouw nu. Maar ik loop nog niet zo heel lang mee dus ik kan het best wel eens fout hebben natuurlijk.
Hoe vond je het deze eerste keer?

Heb maar naar Kent's voorpluk gekeken, die kwam zo mooi over zijn neus heen Knipoog

Jean, sprak jij toevallig Bonte aan bij de bakrand? ik stond toen even naast haar namelijk. (ik heb donker haar en had een donkergroenvestje aan)

Silas gefeliciteerd met je kampioenschap en 1e premie natuurlijk. Hoe vond je het? Ik weet nog wel hoe spannend ik alles vond vorig jaar, helemaal langs me heen gegaan die dag.

Even over de frees om zelf te moeten rijden met alle mogelijke commentaar vandien, misschien is er wel iemand die je paard goed kent en hem wil voorbrengen, die zal een stuk minder zenuwachtig zijn eventueel Knipoog

Zo gaaf met die muziek erbij!! kreeg soms wat vochtige ogen in combinatie met de shows die gegeven werden....mie muts! Haha!

Nadine, als ik nou had gelezen in dit topic voordat ik wegging dan had ik van te voren geweten dat Morris kon schreeuwen Knipoog Nee hoor, het blijven kinderen, wel schatjes zeg. Heb Offspring's show ook gemist....

Hier vast mijn foto's van de jonge hengsten
http://www.warriorgirl.net/jongehengsten2005.htm

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:57

Silas gefeliciteerd.
Was ik toch niet de enige die zo onder de indruk was van zijn fenomenale uitgroei, van teddybeertje naar prachtige hengst. Knipoog
Wil je hem nu ook hengst laten en laten keuren voor de dekdienst?

Welk paard was dat nu eigenlijk die zo onhandig terug uit de trailer kwam(voorzichtig uitgedrukt).

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:58

Cheveyo schreef:
Jean, sprak jij toevallig Bonte aan bij de bakrand? ik stond toen even naast haar namelijk.
(ik heb donker haar en had een donkergroenvestje aan)

Ja, dat was Jeanette Knipoog

Citaat:
Zo gaaf met die muziek erbij!! kreeg soms wat vochtige ogen in combinatie met de shows die gegeven werden....mie muts! Haha!

Ik moest bij Angelique een traantje wegpinken, toen ze begon te huilen bij die eerste premie. Ik verschool me maar achter mijn camera. Clown
Bij de kampioenskeuring heb ik haar toegesproken dat ze niet meer mocht huilen Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:01

Okidokie

Dat van Angelique heb ik niet kunnen zien vanaf de tribune, maar anders had ik zeker mee gedaan Clown

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:03

Sentimenties hier zeg!

Die muziek ja, leuk! Vond "Eye of the Tiger" bij Robin en z'n shetvriendjes zo mooi en "Kiss".
Too sexy bij een van de hunks was ook wel wat geweest.........

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:05

Owja Jean, ik heb wel je dochter met gips gezien Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:06

Vasthi schreef:
Sentimenties hier zeg!

Die muziek ja, leuk! Vond "Eye of the Tiger" bij Robin en z'n shetvriendjes zo mooi en "Kiss".
Too sexy bij een van de hunks was ook wel wat geweest.........

Hihi laten we het maar op medeleven houden Vasthi Haha!

Werd Too Sexy niet gedraaid dan? dacht dat ik bij binnenkomst dat liedje hoorde, of was dat nou een ander....

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:11

Volgens mij niet, maar kan de video er nog eens op naluisteren Haha!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:21

[quote
Venco zag er zeker schoon uit, petje af hoor! Denk alleen niet dat hij heeeeel veel meer fors zal worden, gezien zijn bouw nu. Maar ik loop nog niet zo heel lang mee dus ik kan het best wel eens fout hebben natuurlijk.
Hoe vond je het deze eerste keer?[/quote]

Van mij hoeft hij ook niet forser te worden hoor, ik zie hem graag zo als hij nu is, alleen moeten zijn manen nog wat langer worden, dan kan hij een beetje met de grote jongens mee doen, het is nu nog een broekie. Cool
En ik vond het erg leuk en gezellig. Pling

Ik wens jullie een prettige avond verder, want ut vriendje is uitgeknutseld dus ga ik nu het laastste restje van de avond sociaal doen.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:25

silas schreef:
JOEPIEEEEEEEE

iedereen weet wel waarom!
Ik wil ook iedereen bedanken voor de lieve felicitaties en ondersteuning!

groetjes Angelique

Zeker ook dankzij ons gejoel Haha! Haha! Haha!

gefeliciteerd

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 00:36

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 03:34

flettie schreef:
Ik heb vandaag ook weer heerlijk genoten.
De verschillende acts waren weer erg leuk en goed gedaan.
Onder andere die van Saskia en Chakotay OK dan!
Wat Gulliver betreft ben ik natuurlijk ontzettend bevooroordeeld Haha!
De manier waarop Kent werd voor gebracht bezorgde mij kromme tenen.
Seamus vond ik erg mooi uitgegroeid Vingers aflikken
Venco is ook een dreupke Knipoog met prachtige bewegingen. Helaas kreeg hij niet echt de kans om zo te tonen zoals ik hem heb zien lopen op de hengstenkeuring maar goed volgend jaar maar onder het zadel Zwanepol?
Robin en zijn Shettenvriendjes waren ook erg cute.... vooral die Shetten Tong uitsteken
En Garish... superbewegingen alleen ik ben niet zo weg van zijn algehele bouw

En de rest: leuke hengsten maar spraken me wat minder aan Bloos

En voor de achteraf herkenning: we hadden met ons 3en rode t-shirts aan met daar achterop dus twee stijgerende paarden en Stal Cives Tuihanti Haha!

Ja gezien, op de tribune volgens mij Haha!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 06:41

[quote="Cheveyo"]Tinkermuts, ik zat vanmiddag te bedenken dat ik je cd wel mee had kunnen nemen naar Houten, maar aan de andere kant is dat misschien alleen maar onhandig om steeds met dat ding te moeten rondlopen.
Heb helaas jouw show gemist (en nog wat anderen) omdat ik er later was. Wat heb je gedaan met je kanjer? Zie dat men er errug van onder de indruk was dus ben heel benieuwd naar een kleine uitleg Bloos

Wat jammer dat je de show niet gezien hebt, maarrr, het is opgenomen voor me en binnenkort krijg ik het op dvd, als het goed is zou je binnenkort een keer langs komen om te gaan karren dan kun je het gelijk zien Haha!
We hebben hem dus voor de wagen gereden en hadden er wat leuke kuntstjes in verwerkt zoals: over het zeil, onder het zeil door en door het zeil heen, en op het eind hebben we hem met zijn voorbenen op een pak zaagsel laten staan, dat was nog even paniek want aangezien hij deze kunstjes pas een week geleden geleerd heeft verwacht hij daar dus nog wel een worteltje voor Vingers aflikken , maar bij het pak aangekomen, sh*t, wortel kwijt, gelukkig had Denise die op de kar zat nog voor de zekerheid een wortel in haar broekszak gestoken Pling
wat kent ze me toch goed he Haha!
Ik was wel weer supertrots op mijn grote jongen Cool , en wat wassie weer braaf de hele dag, maar hij was wel weer blij om naar huis te gaan want daar stond een gewillige dame op hem te wachten Tong uitsteken
Ik ben erg blij met jullie complimenten en dat jullie de show ook erg leuk vonden, het is toch elke keer weer moeilijk om iets orgineels te bedenken, om maar niet te spreken over de stress die erbij komt Ach gut
Goede opmerking over 1 pak gebruiken maar ze hadden eigenlijk aan elkaar vast moeten zitten, maar de meiden waren het touw kwijt geraakt in al hun stress, ach kan gebeuren, volgende keer beter Knipoog

Ik heb Venco ook buiten gezien, lekker droppie hoor, ik was degene met die witte die op zijn dooie akkertje langs kwam kuieren,
Heb helaas Offie niet binnen gezien maar Nadine, je bent mooi zwanger hoor Knipoog

violar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 06:48

ik ben uiteraard ook op de hengstenschow geweest, reuze gezellig gebabbeld met enkele hengstenhouders.
Heb helaas niet elke hensgt in de ring gezien.
Dit is wat ik van de hengsten vond:

Seamus, mooie hengste en super gereden, jammer dat hij zo verschrikkelijk dun staartje heeft.
Ofspring, blijft gewoon mooi, klaar!!
Chakotay, erg leuk maar voor mijn smaak te fors en mist vind ik een echte hengsten uitstraling.
Dit geld voor ook voor Gulliver, wel een leuke act. jammer dat hij dezelfdse was als vorig jaar, en Davy, (triest dat je haast het verschil tussen die merrie en de hengst niet kan zien)
Glenn, liep beroerd en het schijnt dat hij spat heeft.
Mr Yenkins, mooi paard met een goede bouw.
pico, niet mijn type, vooral zijn dominante karakter staat me erg tegen. Elke keer als ik hem zie is hij niet te houden en loopt hij met een stijve dominant te wezen.
Collin, superhengst, veel gangen en actie en in de box toch zo mak als een lammetje. (maar mijn voorkeur is waarschijnlijk al lang bekent)
Scoop, vond ik in het echt wat tegen vallen, op de foto's toonde hij mooier.
Venco is het ook niet voor mij, veelste luxe. scheer zijn kleine sokjes af en hij kan net zo goed een steving "gewoon" paard zijn.
Kent, spreekt voor zich, bar slecht.
John boy, een heel mooi paardje!!
Pablo, wel leuk maar ook niet mijn voorkeur, er lopen als oveel pablootjes rond. ook jammer dat ze de muziek van vorig jaar gejat hadden!! niet echt orgineel en een beetje tegen vallend van de bp!
bandit mist voor mij ook de hengsten uitstraling.

gr violar.
(nog even voor de duidelijkheid dit is mijn mening en niet bedoelt om te zeiken)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:00

hmmm, Chakotay geen hengstenuitstraling, Haha!
ik moet idd niet zeuren, is jouw persoonlijke mening Vork

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:21

coydog schreef:
Silas gefeliciteerd.
Was ik toch niet de enige die zo onder de indruk was van zijn fenomenale uitgroei, van teddybeertje naar prachtige hengst. Knipoog
Wil je hem nu ook hengst laten en laten keuren voor de dekdienst?

Welk paard was dat nu eigenlijk die zo onhandig terug uit de trailer kwam(voorzichtig uitgedrukt).

Ik ga hem zeker nog hengst laten en aanbieden op de hengstenkeuring.
We zien dan wel hoe het dan gaat. Tot nu toe gedraagt hij zich goed dus mag hij ervoor gaan.

en tja Mariel die emoties kon ik gewoon niet bedwingen, heb er zo naar uitgekeken en dit had ik niet verwacht en alleen maar van gedroomd!!!!

vond het ook wel heel banketstaaf dat er bij silas heel hard gegild werd en bij Shaggy bijna niemand...

groetjes Angelique

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:30

was wel zielig want ik vond shaggy zeker ook een leuke hengst!

al met al een geslaagde dag ! !

heb heel veel mensen zien lopen maar het ontging me allemaal een beetje.....

groetjes Angelique

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:47

Afbeelding
deze foto is op de hengstenkeuring gemaakt van de ics door "bonte" Cool
vind ik toch wel hengstenuitstraling hebben ! Whoosh!
ik vond chacotay in het echt fantasties om te zien,normaal hou ik niet zo van het hele witte ! Bloos maar hij was echt te gek en een terechte groepswinnaar ! Vingers aflikken

Afbeelding
en deze natuurlijk moet er ook nog even bij ! Cool

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:03

Even een kort berchtje van mij, voordat ik zo naar mijn werk vertrek Haha!

Heb me reuze vermaakt gister, Pablootje heeft zich super gedragen Lovers Glen ook, maar dat is bijna vanzelfsprekend Lachen Glen heeft idd wel de neiging Lachen om achter kort te gaan lopen als hij opgefokt is, maar hij kan zeker ruim lopen (en ik weet het, want ik rijd hem Knipoog) Reden dat hij aan de hand werd getoond is omdat zijn vaste berijdster de laatste tijd wat minder tijd voor hem had. Tja, kan gebeuren Lachen

Heb trouwens wel meer hengsten gezien die niet zuiver liepen hoor Knipoog Compleet verslag komt nog wel!!

varsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:05

ik had me dus ingeschreven met donno, mijn 2 jarige tinkerhengst, om met hem bij de keuring te verschijnen.
ik had hem vrijdag verkocht aan een leuk meisje uit nijmegen.
zij wilde erg graag mee naar de keuring dus zij was netjes optijd bij mij in utrecht[daar woon ik]. wij donno in de trailer gezet om naar de keuring toe te gaan,ging allemaal goed.
we zijn nog geen kilometer van huis of donno hing over de voorste buis van de trailer, hij wilde eroverheen.
met veekl moeite hebben we hem weer terug gekregen....pfff...
ik dacht in de eerste instantie dat hij niet bij zijn hooi kon, dus dat heb ik weggehaald en hem aan twee kanten wast gezet.
ongeveer weer twee kilomer verder ...ja hoor het was hem weer gelukt eroverheen te komen [voor de helf dan]...daar hing hij weer.
we hebben het schot van de trailer moeten slopen om hem te kunnen bevrijden,
toen dat na veel zweten en angst dat hem iets zou overkomen ben ik met hem naar huis gelopen.
gelukkig heeft hij verder geen verwondingen en is hij met de schrik vrijgekomen.
wel vonden we het heel erg jammer want we hadden ons erg op de keuring verheugd, als er in de buurt van nijmegen een keuring komt gaat zijn nieuwe baasje het weer proberen.
ik ga donno vandaag wegbrengen naar nijmegen maar neem nu een andere pony als steun mee, dat gaat wel heel goed.
zo heb ik hem wel meer meegenomen.
je gaat nu niet echt ontspannen weg dat niet, maar ik zal hem er toch heen moeten brengen.

ik hoop dat jullie een superdag hebben gehad.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:48

zwanepol schreef:

Dank je wel voor je positieve commentaar marjolein, maar vergeet je niet dat Venco de jongste hengst was die er bij liep? hij moet nog 3 jaar worden, dus hij zal nog wel wat uitstukken hoor.
Al mag hij van mij zo blijven want ik hou daar wel van. Haha!

Geen dank hoor, ik heb gewoon opgeschreven wat ik van de hengsten vond. Ik heb de hengsten vanuit het idee bekeken dat ik mijn merrie wil laten dekken. Ik heb zelf ook een hele chique merrie ( http://www.nonfoods.com/riding/kwartet/030ailin.html ) Haar beenwerk is vergelijkbaar met dat van Venco. Als ik dus die combinatie zou maken en het slaat nog chiquer uit dan denk ik erg weinig over te houden als tinker. Ik wil wel in het grai type blijven maar het hoeft niet door te slaan.

Over Glen, hij liep echt niet goed en ik heb nu al 3 verschillende verhalen over hem gehoord... De een zegt dat hij altijd zo loopt, de ander dat hij op stal er al last van had en de laatste heeft het over spanning. Ik hou het erop dat het voor mij een enorme afknapper was, en dat je een onzuivere hengst niet voorbrengt (het is tenslotte promotie). Dat geld ook voor de andere die niet goed liep (St Patrick).

Verder over de muziek. Daar had bij velen veel meer aandacht aan besteed mogen worden. Muziek die al tig kee rgehoord is op hengstenshows (i'm too sexy, heb je even voor mij ) maarja dat is natuurlijk ook persoonlijke smaak. Ook de veelvuldige beats die ik hoorde begonnen na een tijdje te vervelen.

Volgend jaar zou ik ook graag de hengsten eerst allemaal aan de hand zien verschijnen en dan als de eigenaar het wil nog een presentatie onder de man of voor de wagen. Kon de hengsten onder het zadel slecht beoordelen op hun exterieur en die aan de hand op hun karakter.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:59

Tinkermuts schreef:
hmmm, Chakotay geen hengstenuitstraling, Haha!
ik moet idd niet zeuren, is jouw persoonlijke mening Vork

Ik hou van het cobtype, maar dat is bekend he Knipoog , ik vind het een super hengst met een fantastische uitstraling, een een superkarakter, natuurlijk is dit mijn persoonlijke mening Pling

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:00

Varsha dat is wel schrikken zeg als je paard zo doet Ach gut .Tarmine wilde graag de hengst van jou zien en we zijn dus tot het einde gebleven. Helaas niet gelukt maar veiligheid gaat voor alles.

Shaggy wordt ook een prachthengst en heeft de uitstraling van zijn vader .

Het is voor mij zaak om zo snel mogenlijk lid te worden van NST en het voorbrengen te oefenen Knipoog