minst favoriete rassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:30

ARABIER, ARABIER, HEB JE ER 1 GEZIEN... WIL JE GEEN ANDER DIER, HAP HAP HAP DE ARAB IS SUPER KNAP Haha! Haha!

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:31

DiLiberty schreef:
ik vind: tinkers, fjorden en ijslanders, haflingers niet zo heel erg 'mooi' maar niet lelijk ofzo.

@jasmintjhu .... ik zie dat jij precies dezelfde rassen hebt gekozen Lachen toevallig Lachen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:35

Sunshine1 schreef:
Hoezo fjord geen uitstraling? Dan ken je ze niet!!! Fjorden hebben juist heel veel uitstraling, tinkers sloom? haha denk ik ook, en by the way... ik heb nog nooit een slome haflinger of ijslander gezien.... Dus.... waar heb je het over??????

Fjord heeft idd wel uitstaling.. Tinkers kunnen idd sloom zijn.. Maar ik heb ook wel is een Tinker meegemaakt.. Dat was een drukteschopper eersteklas.. Tong uitsteken En Haflingers en vooral IJslanders zijn absoluut niet sloom.. Want wrm moeten er altijd volwassen op IJslanders rijden? Omdat ze door hun temperament en felheid niet geschikt zijn voor kinderen..

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:35

beautylover schreef:
1.tinker
2.appaloosa
3.fjord

WAT APPALOOSA Scheve mond Die zijn het leukst

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:17

Zo jammer dat mensen zich meteen aangesproken voelen als andere hun favo ras minder mooi vinden... Ik ben zelf niet zo weg van KWPNers enzo, vind ze vaak zo lang in de hals en rug, maarja, ik hou dan ook echt van barokke paarden, dus dan vind je de rest al snel lang Knipoog Ook hou ik niet zo van hoog in het bloed staande paarden. Daar moet je altijd zo bij op letten. Ik geloof direct dat bijv. arabieren bijzonder slim zijn, geef me dan maar een wat dommer paard, dan hoef ik in mijn vrije tijd wat minder op te letten Knipoog Maarja, paardengek is paardengek, ik vind eigenlijk gewoon alles leuk! Haha!

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:33

judith_slu schreef:
hallo
Ik zke vaak topics waarin gevraagd word naar je favoriete ras.
Dus ik wil wat anders, dus plaats hier je top 3 van je minst favoriete rassen, en zet er evt bij waarom je dat vind. OK dan!

mijn top 3 minst favo ras
1. Ijslander
2.Fjord
3.Tinker

Ik heb hier voor gekozen, ijslanders gewoon niet mijn paardje En ook om de bouw van deze rassen, maar er zijn natuurlijk meer zoals haffies enz.

de tinker en de ijslander zijn juist de best *LOL* OK dan! Pling Haha! Knipoog Lachen Lovers enne me top 3 van minst favo

1: schimmel
2: haflinger
3: fjord

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:34

MaiNat schreef:
WAT APPALOOSA Scheve mond Die zijn het leukst

tinkers zijn juist cool!! en ijsco's ook Knipoog maar meningen verschillen, ik heb ook iets opgeschreven en ik denk dat ook niet iedereen het daar mee eens is Knipoog

rosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:36

DiLiberty schreef:
@jasmintjhu .... ik zie dat jij precies dezelfde rassen hebt gekozen Lachen toevallig Lachen

weer de ijslanders en de tinkerss.. nu stop ik echt met kletsen hoor!!
in een paar woorden: ALLE PAARDEN ZIJN MOOI Tong uitsteken Haha!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:05

Het is maar goed dat niet iedereen van dezelfde paarden houd Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:31

MaiNat schreef:
Het is maar goed dat niet iedereen van dezelfde paarden houd Haha!

Idd Tong uitsteken Dan zouden er allemaal paarden van dezelfde soort rondlopen.. Tong uitsteken

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:50

Geweldig om dit te lezen, wat een vooroordelen!
Wij hebben op stal meerder Haflingers en een Fjord, die temperamentvoller zijn dan de KWPNers bij ons op stal, en ik heb jaren een Hackney gereden, dat paard was breder dan mijn Haflinger, en absoluut 100% betrouwbaar.
Elk paard heeft zijn eigen karakter, wat ook wordt gevormd door de opvoeding, en iedereen heeft zijn eigen smaak, die ook wordt gevormd door ervaringen....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:50

Wel grappig... Ik ken veeeeeeeeeeeeel Tinkers, maar het aantal slome is op 2 handen te tellen... ik heb ook veeeeel haflingers gereden/gezien en het aantal dat sloom was? ik vond ze altijd zo snel dribbelen Haha! dus ook hier weinig slome...

Kijk eens bij die paardenverhuurbedrijven... daar zijn vaak de pony's pittig (haflingers, fjorden, tinkers) en de rijpaarden mega-sloom!

Dus een geheel paardenras is niet sloom, een individueel is wellicht sloom

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:54

Laat ik dan ook nog maar even mijn Stem horen Clown

horseranch schreef:
kortom: OK dan! ARABS ARE THE BEST +:)+

If you mess with Arabians Horses you mess with me Clown Of iets in die Richting Clown Clown Haha!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:55

Die half arabier van mijn dochter is tig keer rustiger dan mijn tinker.
Ga eerst eens met een paar tinkers aan de slag, dan zul je snel merken dat ze niet allemaal zo sloom zijn.
Ga op een arab een buitenrit maken en merk dat dat heethoofdige alleen maar show is, als ze echt zo zenuwachtig zijn zouden ze niet een endurance rit uitlopen hoor.
Dan zijn ze al opgebrand voor ze aan de start staan.
Dat ze wel met haar pony naar buiten kan maar niet met die van mij zegt toch al genoeg.
Wie het niet gelooft moet maar eens langs komen voor een ritje.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:28

Manuutje1990 schreef:
Ik vind d'r ook wel klein en iel eigenlijk.. Tong uitsteken Maar ik ben dan ook wel grote stevige paarden gewend.. Tong uitsteken
Maar ik moet toegeven dat ik d'r best mooi vind.. Dat vind ik van maar weinig Arabieren.. Lachen

Dan heb jij ook kleine iele oogjes Cool
Toch bedankt voor je compliment over Princess Orayana, die zeker niet iel en klein is Vingers aflikken Cheese! en nu mooi 8 mnd. drachtig is.

* if you breed arabians, you breed love *

machteld

Re: minst favoriete rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:52

hahaha... wat een leuke reactie's allemaal zo te horne is de fjord helemaal niet populair en word er nog steeds aan gedacht kleine dikke pony geen uitsraling + erg sloom..

ik ga denk ik met rock & moby maar eens een leuke meeting houden voor deze mensen Haha!

mcrielaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:40

horseranch schreef:
Manuutje1990 schreef:
Ik vind d'r ook wel klein en iel eigenlijk.. Tong uitsteken Maar ik ben dan ook wel grote stevige paarden gewend.. Tong uitsteken
Maar ik moet toegeven dat ik d'r best mooi vind.. Ja Dat vind ik van maar weinig Arabieren.. Lachen

Dan heb jij ook kleine iele oogjes Cool
Toch bedankt voor je compliment over Princess Orayana, die zeker niet iel en klein is Vingers aflikken Cheese! en nu mooi 8 mnd. drachtig is.

* if you breed arabians, you breed love *

Ach.. Lachen Ik vind Arab veulentjes altijd zo lief.. Tong uitsteken Die hebben altijd zo'n piepklein smal snoetje.. Tong uitsteken

En dat ik d'r klein en iel vind.. Tjah.. Een echt 'Arabier-mens' zal d'r misschien wel groot enzo vinden.. Maar ik ben een echt 'koudbloed/trekpaard-mens' Tong uitsteken

myrthekatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 21:05

ik vind alle rassen wel leuk Tong uitsteken

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:59

1 arabier
2 ijslanders
3 tinker

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 18:11

myrthekatja schreef:
ik vind alle rassen wel leuk Tong uitsteken

kan ook natuurlijk Tong uitsteken

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:05

1 KWPN
2 Andalusier
3 Falabella

D'r gaat natuurlijk gewoon niets boven een arabier.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:16

Ieder ras heeft zijn of haar charmes en in principe is geen enkel paard echt door en door lelijk Knipoog

Maar wat ik aan rassen het minste vind:

- Fries
- Fjord

Geen volgorde van meest of minst.. Ze spreken me minder aan dan andere bekende rassen.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:29

Whaha, de Fjord scoort HOOG! en laat ik dat nou net een leuk paard vinden..

Minst favorieten:
1. Akhal-Teke, vind ze zo ontzettend lang en dunnig en totaal niet aaibaar. Echt niet mijn type paard.
1. KWPN Er kunnen wel leuke tussen zitten maar als je in een willekeurige wedstrijd inrijbak kijkt zie je alleen maar grote bruine KWPN`ers en dat is zo saai! Maar een KWPN met apart kleurtje of lekker breed ponyhoofd zou me misschien wel weer aanspreken.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:29

Vind niets aan tinkers, falabella's en appaloosa's

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:06

Ik vind geen een paard echt lelijk, en elk ras heeft wel mooie en minder mooie paardjes, maar als ik er een zou moeten kiezen:

KWPN ers zijn mijn minst favoriete ras, zo standaard...
En dan vooral de bruine paarden, bij ons op stal is meer dan de helft van de paarden bruin Slapen
Ik hou meer van wat aparte rassen en leuke kleurtjes Party!! Tong uitsteken

En wat een vooroordelen over tinkies en fjordjes! Sloom?? No way! Hyper! Ik ken eigenlijk geen een tinker die echt zo sloom is als veel mensen denken!