Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:42

Kan iemand me een foto sturen over de draver Extreme Hanover?
Is een hengst, komt uit Amerika en stond als laatst in Belgie... volgens mij. Verward

Dan zou ik graag ook nog wat meer info willen hebben over de draver Hocus Pocus.
Is een merrie en was of is van Heer of Mevrouw de Vries.
Kan dit niet met zekerheid zeggen Verward
Als je van deze merrie een foto kan sturen dolgraag!!!
Geldt ook voor de hengst

Ze zijn de ouders van mij draver Lovers vandaar dat ik graag foto's wil zien Vingers aflikken even kijken op wie ze lijkt Haha!

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:46

He karin, je heb zeker gelijk, nu zie ik het ook, heb er nooit bij nagedacht dat het de omgekeerde zuid amirika was Haha!
Als je de reden zegt van je quote vind ik het niet erg, nu ben ik er eigenlijk wel blij mee Haha!
Prom wat kan jij noos grappig beschijven Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:47

Over de afstanden: op Alkmaar hebben ze ook wel een 1100 meter race. De lange afstanden starten vaak dmv bandenstart.

Ik weet niet of ik er nog de kans voor krijg, maar anders probeer ik Hocus Pocus nog even op te zoeken in de boeken. Ik ken de naam wel

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:23

je hebt ook kortebaan draverijen, das in dorpjes enzo zomer's

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:34

Maar kortebaan is weer heel wat anders Knipoog de afstand is maar 300 meter. Veel paarden die een korte koers niet meer aankunnen, kunnen een kortebaanrace nog wel aan. Maar dan moeten ze wel draaistart kunnen doen, snel kunnen starten en niet te heet zijn.... Ofir zou het niet kunnen. Die staat na 1 rondje draaien al bijna in de lucht te springen, en die komt ook niet zo lekker weg vanuit stilstand. Hij kan juist prima nog extra versnellen als hij al hard loopt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:00

marjoleinie schreef:
Prom wat kan jij noos grappig beschijven Knipoog

Tsja, na hem meerdere malen live en van dichtbij te hebben bewonderd, kon ik hem toch echt niet anders beschrijven dan zo *LOL*

furore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:06

Hoi,

Ik heb een 17 jarige zwarte draver ruin. Ik heb zelf bij S.Hartman in loondienst gewerkt en heb Furore daar ook altijd zelf getraind record van 1.16.2 en een winstsom van ongeveer 12.000 guldens toendertijd.
Toen hij 6 jaar was hebben mijn moeder en ik hem gekocht omdat hij anders naar de slager moest. Hij was toen nog wel hengst, wij hebben hem toen hij 8 was laten castreren. Nu loopt hij lekker voor de marathonwagen (vierwiel/tweewiel) en ook nog regelmatig voor de sulky lekker in het bos.
Nu rijd ik een paar keer in de week bij eigenaartrainer W.Paardekoper uit wassenaar samen met hem de paarden uit op het strand en snelwerken op de baan Duindigt. Dravers blijven geweldig! OK dan!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:50

Leuk furore Lachen. Dan zit je niet zo ver bij ons uit de buurt (Stompwijk).

De f'jes zijn nu alleen 16, nog geen 17.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:56

Vraagje Schijnheilig
Jullie dravers galopperen, die van mij ook Wow! zo Tong uitsteken Maar Splash is erg vlak, hebben die van jullie wel genoeg sprong?

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:21

iedere draver verschillend,

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:45

wkoekoek schreef:
Maar kortebaan is weer heel wat anders Knipoog de afstand is maar 300 meter. Veel paarden die een korte koers niet meer aankunnen, kunnen een kortebaanrace nog wel aan. Maar dan moeten ze wel draaistart kunnen doen, snel kunnen starten en niet te heet zijn.... Ofir zou het niet kunnen. Die staat na 1 rondje draaien al bijna in de lucht te springen, en die komt ook niet zo lekker weg vanuit stilstand. Hij kan juist prima nog extra versnellen als hij al hard loopt

Ik ben het niet he-le-maal met je eens Haha! (komt niet vaak voor).Ik denk dat de paarden die de korte afstand qua 'longen' niet maar aankunnen nog wel op de kortebaan zouden kunnen.Maar als de benen kapot zijn denk ik niet dat het op de kortebaan gaat.Ik wilde Rhythm ook heel graag een keertje op de kortebaan zien(nou ging dat zowiezo al neit vanwege het keren) maar ik denk dat haar benen na een keer kortebanen meteen niks meer waar waren(nog minder waard is een betere benaming Haha! )...vanwege het op een been draaien en meteen weg sprinten,lijkt me niet zo lekker.Maar misschien bedoelde je dat ook wel Haha! !

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:46

SplashIsLief schreef:
Vraagje Schijnheilig
Jullie dravers galopperen, die van mij ook Wow! zo Tong uitsteken Maar Splash is erg vlak, hebben die van jullie wel genoeg sprong?

Rhythm aan de longe zeker wel.Soulmate& Starlake ook.Meadow is heel erg snel aan het pezen en haar galop is dan ook 3 keer niks Schijnheilig .Maar we oefenen hard door Lachen .

Onder het zadel is het nog niet geprobeerd Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:08

Er zijn maar heel weinig dravers die genoeg sprong hebben, bij ons op stal is mijn eigen merrie de enige die een beetje sprong heeft (sorry Ruitje, maar ik kijk nu echt even met een dressuurblik *LOL* ), en ook dat nog ruim onvoldoende om goede cijfers in de proef te halen voor de galop (verder dan een zesje zijn we dan ook nooit gekomen).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:22

Helaas ken ik het probleem, ik ben al maanden hard aan het oefenen en toch weinig verschil. In mn proefjes verlies ik er zeker 2/3/4 punten op en nu ik L1 wil gaan starten heb ik die punten eigenlijk hard nodig! Het is wel verbeterd maar nog niet goed genoeg Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:40

promptertje schreef:
Er zijn maar heel weinig dravers die genoeg sprong hebben, bij ons op stal is mijn eigen merrie de enige die een beetje sprong heeft (sorry Ruitje, maar ik kijk nu echt even met een dressuurblik *LOL* ), en ook dat nog ruim onvoldoende om goede cijfers in de proef te halen voor de galop (verder dan een zesje zijn we dan ook nooit gekomen).

Ik kijk NOOIT met een dresuurblik Haha! & daarom vind ik dat die van mij super netjes de galop doet Haha! !
Heb je Soulmate al eens gezien in de galop?Die kan echt gewoon een super langzaam handgalopje en dat dan super netjes(zonder de dressuurbril op Knipoog )!

Splashislief,ik vind het al super dat je zo ver bent gekomen OK dan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 12:58

promptertje schreef:

Toch heb ik tijdens dressuurproeven wel 7ens en zelfs wel eens een 8 voor de galop gekregen....
Maar dat komt denk ik omdat het van voren dan zoveel lijkt en het er wel als een galop uitziet. Al is de galop linksom wel meer gesprongen dan rechtsom. Is dat bij jullie ook?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:00

Is me eigenlijk nooi opgevallen... Ofir gaat linksom wel lekkerder als rechtsom. Rechtsom galopperen en we gaan plat door de bocht Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:10

Djilan schreef:
Toch heb ik tijdens dressuurproeven wel 7ens en zelfs wel eens een 8 voor de galop gekregen....
Maar dat komt denk ik omdat het van voren dan zoveel lijkt en het er wel als een galop uitziet. Al is de galop linksom wel meer gesprongen dan rechtsom. Is dat bij jullie ook?

Ja, Danny zet haar linkerachterbeen in de galop duidelijk verder naar voren, dan haar rechterachterbeen in de rechter galop. Het rechter achterbeen is zwakker en heeft duidelijk meer moeite om de massa te dragen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:20

KM gaat rechts ook plat door de bochten, linksom gaat t prima. verder heb ik in de galop van voor meer dan genoeg sprong alleen de achterhand wil niet goed mee komen, weet ie niet wat ie er mee aan moet! in bos geen problemen met de galop....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:28

Cookie kon totdat ik er van de zomer mee begonnen ben niet eens rechtsom galoperen. Nu ben ik er druk mee aan het oefenen maar we gaan dan wel HARD door de bak.Haar linkergalop is dus veel beter. Buiten galopeerrt ze ook altijd links.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:50

Haha, duidelijk iets van dravers dus
Rechterstelling zal dan ook moeilijker zijn denk ik. Dat wilde in het begin niet eens. Volgens mij zijn de meeste dravers linksgebogen (links kortere spieren dan rechts).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:14

De meeste dravers worden zowel links- als rechtsom getraind Djilan, en in de draf gaat het meestal prima beide kanten op. Op galop worden ze natuurlijk niet getraind, en dan neemt het paard elke keer automatisch die galop aan die hij het makkelijkste vindt, en voor de meesten zal dat inderdaad de linkergalop zijn.

Een rijpaard leert al vanaf het begin van zijn opleiding op beide handen galopperen, een draver leert dat pas zodra hij onder het zadel komt - en dan kost het een hoop moeite om het nog te verbeteren Lachen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:16

promptertje schreef:
De meeste dravers worden zowel links- als rechtsom getraind Djilan, en in de draf gaat het meestal prima beide kanten op. Op galop worden ze natuurlijk niet getraind, en dan neemt het paard elke keer automatisch die galop aan die hij het makkelijkste vindt, en voor de meesten zal dat inderdaad de linkergalop zijn.

Een rijpaard leert al vanaf het begin van zijn opleiding op beide handen galopperen, een draver leert dat pas zodra hij onder het zadel komt - en dan kost het een hoop moeite om het nog te verbeteren Lachen.

Zijn wij dan zo speciaal dat we ze ook longeren en dan de galop oefenen?

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:46

Ik heb nozem's gelop nooit echt goed kunnen observeren maar dat lijkt nu nogal uit elkaar gevallen.
Trouwens nozem gaat vanaf volgende week weer volop in training, hij vond dat rusten maar niks hij werd hartstikke heet en wild van.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 21:39

ruitje schreef:
Zijn wij dan zo speciaal dat we ze ook longeren en dan de galop oefenen?

Ja, galoptraining wordt meestal onder het zadel gedaan, met galopperen aan de longe hebben wij slechte (knieband)ervaringen, dus daar zijn we destijds vanaf gestapt. Onder het zadel op lange rechte lijnen gaf wel veel verbetering, m.n. in het uithoudingsvermogen.