het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje_

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:45

Spannend! :)
Ik heb mijn IJslander verkocht omdat ik na 6,5 jaar er wel alles uit heb gehaald wat er samen in zat. Merkte dat ik hem minder reed en gunde hem daarom een fijn plekje waar iemand vol enthousiasme met hem aan de gang gaat. En dat is gelukt :j

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:48

Dat lijkt me ook geen makkelijke keuze.. maar wel super fijn dat je zo'n huisje wat je voor ogen had voor je IJslander gevonden hebt! :)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 14:29

Ik vond het toen ook een moeilijke keuze toen ik van mijn bpw merrie af was gevallen, ik durfde er eigenlijk niet meer op te rijden maar wou der ook weer niet weg doen.
Maar na veel lessen en twijfelen toch voor haar gekozen en voor haar een ander huisje gezocht al was het niet ver zoeken, haar oude eigenaar wou haar toen heel graag terug kopen dus dat was wel fijn.

Hier met Mephisto gaat het heel erg goed!

Afbeelding

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:46

Spotterick wat fijn dat ze terug kon naar de vorige eigenaar!
Haha hij is niet echt onder de indruk van iets of wel? :9

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 15:16

nee echt niet, moest hem op een gegeven moment wegjagen van het plastic want meneer begon het op te eten :roll:

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:31

hahaha Fuchs slopers :') Staan ze wel bekend om inmiddels..
Maquavinci had dat ook altijd, nergens van onder de indruk. Maar Megan is wat dat aan gaat toch wel een "watje" in vergelijking met haar moeder, dus met haar zal het ook wel wat lastiger worden met beleren :)

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:22

Haha grappig dat de meeste zulke slopers zijn. Is Daan ook goed in :Y)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 02:10

Och hier ook slopers. Hebben nu 5 drie jarige staan. Al paar x draad in de wei gerepareerd. Dus nu staan ze in de bak in afwachting van andere oplossing. Walsen echt overal overheen of doorheen.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:49

Haha die pionnen op zijn oren :D

BianCatjee fijn dat je Megan houdt, afscheid nemen valt mij ook altijd heel erg zwaar...

Wat grappig dat zoveel Fuchs van die slopers zijn, Bolletje sloopt hier eigenlijk nooit wat.. hooguit uit onbenulligheid af en toe de bovenste staldeur eraf als hij te lang moet wachten tussen het poetsen en opzadelen :o

Ik ben veel aan het klussen op stal dus doe (te) weinig met hem, maar af en toe kunstjes is altijd leuk. Ik lag even in een deuk omdat hij er zo droog bij keek :+

Afbeelding

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:06

Hier niet zo zeer een sloper, maar hij pakt wel alles vast wat in de buurt van z'n mond komt. Erg fijn als je touwtjes om 't longeren vast probeert te maken, eindelijk denkt ze goed te hebben en dan ziet dat ie ondertussen doodleuk met touwtjes in z' mond stond.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:16

Die twee van mij zijn gelukkig geen slopers (tot nu toe ) :)

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:13

Hij had het laatst voor elkaar gekregen het halster van een merrie te pakken te krijgen.
Ot stond mooi aan het halster te trekken en die merrie stond te piepen en te gillen :+ :+ .
Vervolgens besloot ie dat op 2 benen trekken nóg leuker is.
Geen wonder dat geen paard in de groep em leuk vindt :') >;) :o

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:21

Hahaha lekkere actie van hem :')
Aaah dat zal wel meevallen toch dat ze hem niet leuk vinden..

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:49

BianCatjee schreef:

Hij is niet zo lief naar de andere paarden :( .
De meest dominante merries laten zich door em wegjagen.
Ben wel benieuwd hoe het zou zijn als ie met rasgenoten zou staan,
soms hoor je wel dat die meer naar elkaar toe trekken.

Mijn planning is om in Mei wat wedstrijdjes mee te gaan pakken.
Begin april nog een proefgerichte clinic en hopelijk een onderlinge wedstrijd.
Sinds ik hem met touwtjes ben gaan longeren is hij echt enorm vooruit gegaan, zo fijn.
Ben ik mee begonnen om z'n galop sterker te maken, daar struikelde hij soms zo in
dat ie ineens op z'n knieën lag. Vragen om ongelukken dus en ik durfde niet zoveel
meer omdat ik het niet meer vertrouwde.
Maar nu, hij begint zo goed te lopen. Krijg veel meer controle over alles en z'n galop begint echt
als een gesprongen galop te voelen. Helemaal trots!
Waarschijnlijk voel ik me echt weer een BB ruiter als we tussen de bordjes op een 20x40 baan moeten rijden,
vorige keer kwam ik er achter dat ie de bochten thuis gewoon loopt omdat daar een bocht zit.
Zonder steun werd een simpele hoek ineens een stuk lastiger :+ . Maar daar zijn de oefen wedstrijdjes
voor!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:52

Love_Rosie schreef:
BianCatjee schreef:

Hij is niet zo lief naar de andere paarden :( .
De meest dominante merries laten zich door em wegjagen.
Ben wel benieuwd hoe het zou zijn als ie met rasgenoten zou staan,
soms hoor je wel dat die meer naar elkaar toe trekken.

Mijn planning is om in Mei wat wedstrijdjes mee te gaan pakken.
Begin april nog een proefgerichte clinic en hopelijk een onderlinge wedstrijd.
Sinds ik hem met touwtjes ben gaan longeren is hij echt enorm vooruit gegaan, zo fijn.
Ben ik mee begonnen om z'n galop sterker te maken, daar struikelde hij soms zo in
dat ie ineens op z'n knieën lag. Vragen om ongelukken dus en ik durfde niet zoveel
meer omdat ik het niet meer vertrouwde.
Maar nu, hij begint zo goed te lopen. Krijg veel meer controle over alles en z'n galop begint echt
als een gesprongen galop te voelen. Helemaal trots!
Waarschijnlijk voel ik me echt weer een BB ruiter als we tussen de bordjes op een 20x40 baan moeten rijden,
vorige keer kwam ik er achter dat ie de bochten thuis gewoon loopt omdat daar een bocht zit.
Zonder steun werd een simpele hoek ineens een stuk lastiger :+ . Maar daar zijn de oefen wedstrijdjes
voor!

Klopt dat merk ik inderdaad wel als je verschillende groepen paarden meemaakt, dat soortgenoten toch wel naar elkaar toe trekken ;)

Ben je al klaar voor de wedstrijdjes in mei?

Voor iedereen: ik heb vanmorgen iemand aan de telefoon gehad (een half uur :+ ) die lid is geworden van dezelfde vereniging als ik (mennen). Maar nu zoekt hij iemand in de buurt van Bosch en duin die een fuchs heeft en die hij een keer samen met zijn fuchs ruin in tweespan kan/mag zetten.
Hij rijd nu ook tweespan maar zou graag eens twee fuchsen voor de kar willen hebben staan. Niet zozeer met de vereniging maar gewoon zo het bos in (uiteraard blijf je er gewoon bij, partner kan mee)

Is er iemand waarvan ik naam/telefoonnummer kan/mag doorgeven?

Ook mag je gewoon bij hem langs komen en met zijn tweespan mee rijden.

Maquavinci is helaas nog niet beleerd, en bovendien hoogdrachtig dus die heeft zwangerschapsverlof :9

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:59

We hebben vorige week een proefgerichte clinic gereden en 202 punten gehaald :D.
Jury was erg enthousiast en blij dat er nog een combinatie kwam waar ze punten kon geven :').
Foutjes die er in zaten waren acceptabel voor de B & zijn vooral dingen die met de tijd wel beter worden.
Was voor tijd wel aardig zenuwachtig (te vergelijken met m'n zenuwen voor kampioenschappen vroeger :') :') ) omdat je toch niet met een model type dressuurpaard aan komt zetten.

Merk inmiddels wel bij mezelf en wat ik zie bij Rosanne, dat doordat je bij de Fuchsen geen grote storingen hebt omdat ze ineens rond beginnen te stuiteren of van elke boskabouter schrikken & doordat we netjes zitten en rijden het beeld al heel aangenaam wordt voor een jury. Bij een heleboel ruiters met aardige dressuur gefokte paarden is het beeld vaak heel rommelig en zitten er toch geregeld flinke storingen in(ofwel door ruiter, ofwel door paard), dus dan kunnen de Fuchsen prima mee komen in de dressuurring. Ik weet niet of ik dit zo erg logisch heb gezegd :+ .

Je hebt iig wel genoeg aanspraak als je ergens met ze het terrein op komt, bij het opzadelen staan er vaak al mensen naast je :+ .

Volgend weekend hebben we nog een onderlinge gepland staan op het terrein waar we over 3 week onze eerste officiële wedstrijd hebben. Bak was daar altijd erg slecht maar het schijnt erg opgeknapt te zijn dus ben benieuwd. We hebben op stal door al die regen steeds een super mooie bak die nog niet zwaar is geweest dus hoop dat ie het volhoud & op z'n benen blijft staan. Hij doet erg z'n best maar benen optillen als ie wat moe wordt blijft een lastig puntje.

Heb vandaag voor het eerst alleen met Otje een rondje buiten gedraafd en gegaloppeerd. Mijn vorige pony werd altijd errug vrolijk buiten en was errug snel dus dat was nooit zo'n succes aangezien ik daar absoluut niet van houd. Ik wil gewoon lekker relaxt rijden zonder alleen maar te moeten remmen de hele weg (en arabieren worden alleen maar vrolijker hoe meer ze op gang komen :+ ). Dit was voor mij dus best een stap omdat ik nooit echt relaxt heb buiten kunnen rijden en alleen de gedachte zorgde altijd al voor heel veel stress.
Ben dus ontzettend blij en trots dat ik alleen rond ben gegaan, ik het durfde en dat het leuk was :D.
Heb al heel rijtje mensen die wel mee willen op buitenrit dus dat gaan we nu ook vaker doen, is een goede & leuke afwisseling voor het harde werk in de bak + goed voor Ot om lekker naar voor te kunnen lopen. Merkte nu goed hoe vreselijk scheef hij nog galoppeert :+ .

Zo, heel verhaal :o

edit: Als iemand het leuk vind om wat meer te zien/ volgen hoe het gaat mag je me ook toevoegen op fb. Omdat ik Otje voor iemand anders rijd wil ik liever niet teveel foto's enzo op Bokt hebben :). naam staat wel in onderschrift

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:19

Super Rosie, gefeliciteerd! Vind dat zelf ook wel wat hebben, al dat bekijks!!
Gisterenavond voor het eerst echt gesprongen met Gold! -lees: niet dwars door de hindernis- Apetrots! Houding en alles zwaar waardeloos maar ze is een aantal keer er toch mooi overheen gekomen. Wel een cm of 50, lager ga je natuurlijk niet springen... logica van Gold. :p

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 15:01

Wat een leuke verhalen allemaal :D

Hier begint Mephisto eindelijk te verharen. Wanneer is de fuchs nu op zijn donkerst? in de winter of in de zomer?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:59

spotterick schreef:
Wat een leuke verhalen allemaal :D

Hier begint Mephisto eindelijk te verharen. Wanneer is de fuchs nu op zijn donkerst? in de winter of in de zomer?

Dat is heel wisselend per paard vind ik. Maquavinci is de winter en lente op haar donkerst.
Maar megan juist in de periodes tussen het verharen in :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:51

Runa is in de herfst op haar mooist/donkerst :)

Al ziet ze er nu ook niet verkeerd uit. Helemaal nu ze mooi op gewicht is en ze wat meer spier krijgt. We zijn dan ook regelmatig hard aan het werk en zeker nu we bit en boomloos rijden en weer lessen gaan we goed vooruit :)

Hier een screenshot van een rijvideo van gister :D
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:02

Runa leuke foto! Heb je bruin tuig of je fuchs liggen?
Ik twijg nog heel erg over een bruin hoofdstel.. (mijn vzh zadel is zwart en heb nu 3 zwarte hoofdstel en :+) mijn boomloze zadel is bruin, twijfel aan een bruin hoofdstel of dit wel zal staan erbij..

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:17

Ja, ik heb een donkerbruin hoofdstel en een lichtbruin zadel :) Het zadel wordt ooit wel vervangen door een donkerder zadel, maar dat is vooral omdat deze voor mij wat breed is. Ik hou zelf niet zo van zwart, dus vandaar :+

Ik heb ook een poosje een lichtbruin hoofdstel gehad, maar ik vind het donkerbruine hoofdstel leuker staan.

Afbeelding

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:43

Dankjewel voor de foto's! Ik weet niet zo goed wat mooi zou staan bij mijn dame.. Denk dat ik maar met paard naar de ruitersportzaak moet :')

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 12:43

wauw, lichtbruin staat ze echt mooi!!

IDCnutellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:40

Wauww!! Ik heb altijd al zo'n paardje willen hebben, maar toen er mij een 4 jarige merrie werd aangeboden kwamen mijn opa en oma thuis met een KWPN'r