over de "dish"van een arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:33

Ok, dan gaan we bonte arabieren fokken, krijg ik ook half arabieren land over me heen, dus wat maakt het uit?

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:38

Ik denk niet dat er veel mensen hier zijn die zich zorgen maken over misvormingen in het hoofd door het teveel doorfokken van de dish. Volgens mij gaat het er gewoon om dat velen hier gewoon liever een rechte knar zien dan een mooi fijntjes gevormd hoofd zoals het in de boeken omschreven staat als rastypisch kenmerk. Een arabier hoeft voor mij ook echt niet perse een superdish te hebben (alhoewel ik er niks op tegen heb, zolang de complete vorm van het hoofd maar goed is), maar ik hou persoonlijk gewoon niet van lange rechte koppen, of erger nog, met een bult, waar je gewoon niks arabisch meer aan kunt ontdekken. Een arabier moet in eerste instantie eruit zien als een arabier, en ja, dat is meer dan een dish alleen, maar ik begrijp gewoon niet wat mensen nou zo tegenstaat in de dish. Zal ongetwijfeld aan mij liggen !

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:41

stef schreef:
Ok, dan gaan we bonte arabieren fokken, krijg ik ook half arabieren land over me heen, dus wat maakt het uit?

?????????

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:44

Sabiy schreef:
Ik denk niet dat er veel mensen hier zijn die zich zorgen maken over misvormingen in het hoofd door het teveel doorfokken van de dish. Volgens mij gaat het er gewoon om dat velen hier gewoon liever een rechte knar zien dan een mooi fijntjes gevormd hoofd zoals het in de boeken omschreven staat als rastypisch kenmerk. Een arabier hoeft voor mij ook echt niet perse een superdish te hebben (alhoewel ik er niks op tegen heb, zolang de complete vorm van het hoofd maar goed is), maar ik hou persoonlijk gewoon niet van lange rechte koppen, of erger nog, met een bult, waar je gewoon niks arabisch meer aan kunt ontdekken. Een arabier moet in eerste instantie eruit zien als een arabier, en ja, dat is meer dan een dish alleen, maar ik begrijp gewoon niet wat mensen nou zo tegenstaat in de dish. Zal ongetwijfeld aan mij liggen !

Weet je Josje ik denk dat ik maar gewoon ff boodschappen ga doen.....is een nuttigere bezigheid dan hier op Bokt geloof ik!!!
Sommige mensen hebben nl echt een bult op hun kop of vóór hun kop....nieuwe rasstanddaard voor mensen???

Verward

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:51

Hahahaha helemaal mee eens ! Ik duik ook mn stallen maar weer eens in, even naar al die vreselijk misvormde koppies kijken !

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:33

Over perzische katten kan ik alles vertellen. Jarenlang werd er gezegd 'nee hoor de korte neus is niet schadelijk, de vervorming van de schedel ook niet, de gebitten ook niet'. Nu? Jaren later, ben ik blij dat ik ben gestopt en de wrede misvormingen daar niet op mijn rekening krijg. Kan ik mezelf recht in de ogen kijken.

Probleem alhier blijft het feit dat mensen meningen hebben. Gewoon simpel iets vind iemand mooi of niet. Dat wordt niet geaccepteerd. En dat is echt heel erg jammer want dat is geen gezonde discussie. Het begon over het al dan niet mooi vinden van een dish en het eindigt in mensen die totaal niet lezen of elkaar (willen) begrijpen. Erg jammer. Ik persoonlijk nogmaals hou van dish maar niet TE.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:01

Josje, volgens mij zegt niemand dat hij /zij van rechte knarren houdt. Iedereen geeft aan dat arabisch type prachtig is, inclusief dish. Ik houd absoluut van dish...maar niet die extreme mate. Niemand heeft het hier over dat koppen als planken mooi zijn en de standaard zouden moeten zijn....lezen is een vak!!! Knipoog

pegassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:30

Franca schreef:
Josje, volgens mij zegt niemand dat hij /zij van rechte knarren houdt. Iedereen geeft aan dat arabisch type prachtig is, inclusief dish. Ik houd absoluut van dish...maar niet die extreme mate. Niemand heeft het hier over dat koppen als planken mooi zijn en de standaard zouden moeten zijn....lezen is een vak!!! Knipoog

Ho ho....Franca pas op hoor. Ik heb ze met een rechte neuslijn en met een concave neuslijn........Je hoort mij niet zeggen dat een rechteneuslijn (als een plank) niet mooi kan zijn......ook hierin kunnen smaken dus verschillen. Of het voldoet aan de huidige smaak van de meerderheid is een tweede. En de jury mag op shows bepalen of het wel of niet aan de rasstandaard voldoet...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:59

pegassa"]
[quote="stef schreef:

?????????
[/quote]

Misschien weleens van de pintabian gehoord? Gruwelijk mooi ras naar mijn smaak. Maar veel arabieren liefhebbers vinden het helemaal niks, want een arabier hoort niet bont te zijn.....
Het gaat nog steeds om smaken, maar zodra je smaak is dat je niet van extreme dishes houdt, dan wordt je hier gelijk voor dwaas afgeschildert (niet met die woorden nee, voor ik daar weer wat verkeerds zeg). NIEMAND zegt tot nu toe dat de arabier een RECHT hoofd moet hebben. Men zegt enkel dat sommige een extreme dish niet mooi vindt. Dat MAG ook. Accepteer het gewoon

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:24

Nee geef mij maar een wodkarabier die zijn op een dish veel lekkerder dan een Pintbian hebben ze mij vertelt!!

kom kom allemaal niet zo serious allemaal we waren toch er allemaal over eens dat iederen een eigen smaak heeft, en dat iedereen mag vinden wat die wilt een extreme dish geen dish pfffff geef mij nog zo'n borrel aub vermoeiend allemaal hier maar wel leuk!!
Laatst bijgewerkt door DunjaR op 08-11-03 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:24

AMEN !!!! Enne....een bonte arabier lijkt mij juist prachtig!!! Heb je foto's?

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:25

nee geen bonte arabier wil ik niet dan heb je echt zo'n koeien effect!!
neem dan een tinker..hiihhi

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:28

ja, maar je hebt ook mooi bont volgens mij. Ik zou het wel eens willen zien....kijken of het echt wel mooi is.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:37

nee joh dat kan niet mooi zijn, een sierlijke koe hiihihihihih

maarja over smaak valt niet te twisten eigenlijk eigenlijk om eer lijk te zijn moet je geen arabier met een fjord/fries of iets kruisen vind ik eigenlijk ik kan niet zo goed onderbouwen dus val me niet aan er komen wel leuke beestjes uit hoor maar iegenlijk moet alles gewoon bij zijn eigen ras blijven of ben ik nu een rascist????? klint wel zo he oeps niet te bedoeling hoor

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:53

Franca schreef:

Ik kan me toch echt herinneren dat in dit topic, een paar pagina's terug, een foto stond van een arab (?) met echt een recht hoofd, en dat iedereen die prachtig vond. Een andere foto van een arab met een heel fraaie, en zeker niet overdreven dish, werd afgedaan als vreselijk en veel te extreem. Ik kan echt wel lezen hoor Franca, ik ben hier niet degene die zomaar iets roept en elke twee minuten van mening of stelling verandert. Maar weet je, eigenlijk boeit het me totaal niet wat jullie allemaal wel of niet mooi vinden, iedereen gaat zn gang maar, de resultaten zijn duidelijk zichtbaar binnen het AVS bestand. De feiten spreken voor zich, en mijn mening doet er niet toe. Ik ga lekker door met "koppies fokken" (waarbij ik de rest van het paard echt niet vergeet) en voorlopig staat mijn kindje te winnen in Aken, en in de top op het EK. Jullie hoeven hem echt niet mooi te vinden, op NL-se goedkeuring zit ik niet te wachten, de rest van de wereld vind hem prachtig, en dat is waar het om gaat. We spreken elkaar na Parijs.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:21

mango schreef:
nee joh dat kan niet mooi zijn, een sierlijke koe hiihihihihih

maarja over smaak valt niet te twisten eigenlijk eigenlijk om eer lijk te zijn moet je geen arabier met een fjord/fries of iets kruisen vind ik eigenlijk ik kan niet zo goed onderbouwen dus val me niet aan er komen wel leuke beestjes uit hoor maar iegenlijk moet alles gewoon bij zijn eigen ras blijven of ben ik nu een rascist????? klint wel zo he oeps niet te bedoeling hoor

Of je bent er trots op dat "jou ras" gezien wordt als een paard dat veel rassen kan verbeteren (wat erg veel gebeurt is natuurlijk)
Waarom binnen het ras blijven? Als een je een arab met een fjord kruist voelt zowel het fjorden stamboek als het AVS daar niks van. Hooguit het NRPS

Owhja, voor foto's van de pintabian:
http://pionet.net/~pintabia/
Amerikaanse fokker

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:56

Oei Josje.... stap terug in die schoenen van je, straks krijg je nog eelt onder je voeten....... Knipoog

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:01

Feiten zijn feiten Franca, en die hebben niks met schoenen te maken. Wil jij ze hebben ? Kun je er een tijdje op lopen. Of in gaan staan, om bij het spreekwoord te blijven.
(trouwens, ik haat schoenen, loop liever op klompen of blote voeten. Tja, simpele ziel he...)

Je mag die knipoog trouwens wel weglaten hoor, als die bedoeld is als afzwakking van je statement... het helpt niet, dus don't bother.
Laatst bijgewerkt door Sabiy op 09-11-03 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:10

Nee dank je, ik weet ZEKER dat ik jouw maat niet heb Tong uitsteken

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:20

Dan hou ik ze lekker, mij passen ze namelijk wel !!

Voor de geinteresseerden : Ghajariy is reserve Europees Kampioen geworden ! Vrijdag werd hij in zn klasse tweede, door toedoen van jurylid "Z", die hem met 86 % laatste plaatste, waar de rest van het team hem bovenaan zette met gemiddeld 91 %. Het hoogst haalbare was dus alleen nog de reserve titel, en die heeft hij, meer dan terecht, dus zojuist gekregen.

Mirkayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:54

hoi,
TE GEK !!!!!!!!!!....
jury weer es niet met elkaar op 1 lijn ...ach waar heb ik dat eerder gezien/gehoord !??!???!....zal dat ene jurylid zich banketstaaf voelen zeg ...of juist niet , waaaaarschijnlijk een Mega Bord voor het hoofdje!!!!!
iig..... GEFELIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....
SUPER GEDAAAAAN !!!!!!!!!!! Cheese! OK dan! Haha! ...............
gr,sas.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:55

Gna gna gna }> Cheese!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:15

Afbeelding

sorrie kon het niet laten....zag hem elders staan die hals!!!!!

sorrie hoor maar dit vindt ik echt NIET mooi..

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:19

Huh.... had gereageerd..... Franca jij had toch ook gereageerd?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:21

Ja ik zie mijn reactie niet meer...maar goed...ik vind dat beessie ook niet mooi nee. Alhoewel zijn koppie best mooi is, vind ik die hals echt kalkoenig eng Knipoog