Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fiffill schreef:DebjeDopje schreef:Tellen valk en palomino eigenlijk nog wel als 'bijzonder'?
Wat als "bijzonder" gezien wordt hangt van meerdere dingen af en zal ook persoonlijk zijn. Een palomino of valk warmbloed paard zal eerder als bijzonder gezien worden, terwijl een Fjord hier nog helemaal niet langs is gekomen. Als wij in een wereld zouden leven waar niet het warmbloed paard maar de Konik de standaard was, zou een kleur zoals bruin wss juist als bijzonder worden gezien.
Voor mij is palomino en valk wel "bijzonder", ik vind het geen standaard kleur. Standaard kleuren zijn voor mij zwart, bruin, vos, bont en schimmel. Maar ook binnen die standaard kleuren kan iets aparts zitten bijv door sooty, rabicano/sabino, roan, aparte tinten etc.
Maar een gewone bruine of zwarte met wat aftekeningen (om maar wat te noemen), dat vind ik niet "bijzonder".
Fiffill schreef:Die fjord is leuk!
lillytjuh, zou je merrie een valk kunnen zijn? Ik kan het niet zo goed zien op de foto's. Winterfoto lijkt niet echt valk, maar dat hoofdje op de 3e foto lijkt wel lichter... heb je geen duidelijkere foto's?
Een van de ouders zou dan wel creme gedragen moeten hebben, weet niet wat voor kleur appie de vader was?
lillytjuh schreef:Fiffill schreef:Die fjord is leuk!
lillytjuh, zou je merrie een valk kunnen zijn? Ik kan het niet zo goed zien op de foto's. Winterfoto lijkt niet echt valk, maar dat hoofdje op de 3e foto lijkt wel lichter... heb je geen duidelijkere foto's?
Een van de ouders zou dan wel creme gedragen moeten hebben, weet niet wat voor kleur appie de vader was?
Valk hoor ik vaker inderdaad, foto van vader heb ik ook ergens.... ff zoeken.
In de zomer krijgt ze ook appeltjes op dr bips.
Zal op van de week op de andere pc eens betere foto's zoeken.
Vader: (kleur was in het echt nog een stukje lichter als op de foto, foto is een dikke 20 jaar oud en al aan het verkleuren toen ik hem inscande)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDYAMK3T-D.jpg[/im g]
Fiffill schreef:Woogy, ik zou denken een vos met sooty, en dat hij daardoor donkerder is op zijn lijf. Vos is recessief dus inderdaad een bruin paard kan vos dragen zonder dat hij dat toont.
Jodi93 gave dieren! Die onderste heb ik wel eens op een website zien staan (daar stond hij te koop volgens mij?) foutief als zijnde cremello bont, maar hij is palomino bont. Bovenste is wel cremello bont. Die vind ik echt gaaf trouwens.
Wil overigens even zeggen dat ik verder geen bijzondere kleurexpert ben, dus ik kan er ook best wel eens naast zitten hoor.