[FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:15

Die fjord is leuk!

lillytjuh, zou je merrie een valk kunnen zijn? Ik kan het niet zo goed zien op de foto's. Winterfoto lijkt niet echt valk, maar dat hoofdje op de 3e foto lijkt wel lichter... heb je geen duidelijkere foto's?
Een van de ouders zou dan wel creme gedragen moeten hebben, weet niet wat voor kleur appie de vader was?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 04-03-12 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:15

Fiffill schreef:
DebjeDopje schreef:
Tellen valk en palomino eigenlijk nog wel als 'bijzonder'?

Wat als "bijzonder" gezien wordt hangt van meerdere dingen af en zal ook persoonlijk zijn. Een palomino of valk warmbloed paard zal eerder als bijzonder gezien worden, terwijl een Fjord hier nog helemaal niet langs is gekomen. Als wij in een wereld zouden leven waar niet het warmbloed paard maar de Konik de standaard was, zou een kleur zoals bruin wss juist als bijzonder worden gezien.
Voor mij is palomino en valk wel "bijzonder", ik vind het geen standaard kleur. Standaard kleuren zijn voor mij zwart, bruin, vos, bont en schimmel. Maar ook binnen die standaard kleuren kan iets aparts zitten bijv door sooty, rabicano/sabino, roan, aparte tinten etc.
Maar een gewone bruine of zwarte met wat aftekeningen (om maar wat te noemen), dat vind ik niet "bijzonder".

Dat klinkt inderdaad logisch. Ik heb vroeger op een manege gereden waar ze sowieso al palomino's hadden, veel bonte, een valk en allerlei andere aparte kleurtjes. Zelf rijd ik nu ook nog afentoe op een palomino, en we gaan binnenkort een valk zadelmak maken, dus in mijn ogen zijn dit geen aparte kleuren. Ook dat is dus per persoon verschillend.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:21

Fiffill schreef:
Die fjord is leuk!

lillytjuh, zou je merrie een valk kunnen zijn? Ik kan het niet zo goed zien op de foto's. Winterfoto lijkt niet echt valk, maar dat hoofdje op de 3e foto lijkt wel lichter... heb je geen duidelijkere foto's?
Een van de ouders zou dan wel creme gedragen moeten hebben, weet niet wat voor kleur appie de vader was?

Valk hoor ik vaker inderdaad, foto van vader heb ik ook ergens.... ff zoeken.
In de zomer krijgt ze ook appeltjes op dr bips.
Zal op van de week op de andere pc eens betere foto's zoeken.

Vader: (kleur was in het echt nog een stukje lichter als op de foto, foto is een dikke 20 jaar oud en al aan het verkleuren toen ik hem inscande)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lillytjuh op 04-03-12 17:28, in het totaal 2 keer bewerkt

sillysoul

Re: [FOTO] Verzameltopic, bijzondere kleurtjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:25

mijn paard is blauw schimmel bont

de eerste foto was op driejarige leeftijd
Afbeelding

op de tweede foto is hij 11 jaar
Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:32

Afbeelding
Witte haren op de bil
Afbeelding
Witte haren op de kaak

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:40

Ja dat heeft die van mij ook! Als ik er van de week bij daglicht ben zal ik eens een close-up maken met de spiegelreflex.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:42

Limerickje die van jou is een knapperd!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:49

lillytjuh schreef:
Fiffill schreef:
Die fjord is leuk!

Valk hoor ik vaker inderdaad, foto van vader heb ik ook ergens.... ff zoeken.
In de zomer krijgt ze ook appeltjes op dr bips.
Zal op van de week op de andere pc eens betere foto's zoeken.

Vader: (kleur was in het echt nog een stukje lichter als op de foto, foto is een dikke 20 jaar oud en al aan het verkleuren toen ik hem inscande)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDYAMK3T-D.jpg[/im g]

Palomino dus een crèmegen (ik zie geen appaloosa trouwens?) het zou dus idd kunnen dat die van jou een valk is. In combi met sooty lijken die soms haast bruin. Heb je betere foto's van je eigen merrie? :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:52

Zal van de week ff foto's van de andere pc er bij pakken!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:57

op PK wara ik geweest ben hebben ze ook aparte kleuren bont cremello even foto's zoeken

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:00

Wow die grijze pony's :D

Nou heb ik een vraagje, heb een draver getraind die had een super donkere koffie kleur, met gelige manen met een vleugje koffie kleur erdoor en een geel achtige staart
echter verkleurde hij ook naar vrijwel egaal koffievos
hoe noem ik hem? Overigens...beide ouders zijn bruin opa weet ik van dat hij heel mooi donkerbruin is, verder weet ik het niet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:01

Kira als veulen

Afbeelding

Kira nu
Afbeelding

En Binky
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:10

Woogy, ik zou denken een vos met sooty, en dat hij daardoor donkerder is op zijn lijf. Vos is recessief dus inderdaad een bruin paard kan vos dragen zonder dat hij dat toont.

Jodi93 gave dieren! Die onderste heb ik wel eens op een website zien staan (daar stond hij te koop volgens mij?) foutief als zijnde cremello bont, maar hij is palomino bont. Bovenste is wel cremello bont. Die vind ik echt gaaf trouwens. :)

Wil overigens even zeggen dat ik verder geen bijzondere kleurexpert ben, dus ik kan er ook best wel eens naast zitten hoor. :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:14

Afbeelding
Lijkt me toch wel sooty of niet? In m'n profiel staan fotos van hoe hij bij me kwam

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:17

Fiffill schreef:
Woogy, ik zou denken een vos met sooty, en dat hij daardoor donkerder is op zijn lijf. Vos is recessief dus inderdaad een bruin paard kan vos dragen zonder dat hij dat toont.

Jodi93 gave dieren! Die onderste heb ik wel eens op een website zien staan (daar stond hij te koop volgens mij?) foutief als zijnde cremello bont, maar hij is palomino bont. Bovenste is wel cremello bont. Die vind ik echt gaaf trouwens. :)

Wil overigens even zeggen dat ik verder geen bijzondere kleurexpert ben, dus ik kan er ook best wel eens naast zitten hoor. :+

Klopt binky staat te koop op de foto zie je het niet goed maar ook hij heeft echt bonte kleuringen..
Maar ik ben ook geen expert haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:22

Klopt hij is duidelijk bont, maar palomino en geen cremello (ik dacht namelijk dat er toen cremello bij stond).

themuisje ja die is mooi donker :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:43

hoe heet dat kleurtje ook weer dat het dier wit is met oranje/rode manen? heb die nog niet langs zien komen. vind overigens die witte fjord geweldig!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:44

Ik denk dat je perlino bedoelt. Lijkt op cremello.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:54

oh ja nou ik toch bezig ben...wat voor verdunning heeft mijn vosje bij zich. manen gaan namelijk van flink wit naar rood. Haar staart is rood met hier en daar een witte streng en een heel donker stuk erin(echt ECHT donker). Ze heeft op haar rug een grote witte vlek die ongeveer hetzelfde eruit ziet als een stekelhaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding heb de vlek niet duidelijk

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:56

Die witte stipjes zijn birdcatcher spots, ik zie geen verdunning verder eigenlijk, en wat heeft ze op de laatste foto op haar neus?
Lijkt ook wel pigmentverlies bij de ogen (neus?) maar dat zie ik niet zo goed en dat is volgens mij ook meer roze. Staart kan ik sowieso niet echt zien :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:05

bird catchers weet ik van haar, echter zijn dit ook weer niet echt bird catchers gezien ze verplaatsen...
Ze heeft vitilligo en dat zijn de stippen op d'r snuit en ogen.
op de galop foto zie je het bijna zwarte stuk zitten...daaronder loopt het weer uit in rood haar, aan de basis zijn overigens alle staart haren wit

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:07

Afbeelding misschien de staart iets duidelijker
Afbeelding staartje weer

overigens bedoel ik de witte vlek op haar kruis, vlak boven de heup

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:08

Toch wel vitilligo dus. Het zou rabicano kunnen zijn? Maar een donkere staart bij vossen is zo gek nog niet, hebben er veel. Vind het eigenlijk helemaal niet zo'n gekke staart daarom en dat 'witte' bij de basis lijkt meer gewoon wat lichter vos. Maar ik weet het niet zeker hoor :)

Edit: als ik google zie je veel van dit soort staarten, lijkt op die van jou. Vind het meer gewoon een vossenstaart.
Afbeelding

http://www.loomisquarterhorses.com/ForSale/cecil1.jpg

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:18

oh ja! had ik nooit eerder op gelet eigenlijk :)
En verkleurende manen is gewoon een bonus en geen speciale verdunning?

Hoe kan het eigenlijk dat de staart haren wit aan de basis zijn, dan rood, dan heel donker, dan weer rood? Het witte wordt ook niet langer terwijl ik aan kan nemen dat de staartharen net als bij ons gewoon doorgroeien?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:32

Ik weet het niet, het zou misschien rabicano kunnen zijn, maar dat zou je dan moeten laten testen om er zeker van te zijn (tenzij iemand met meer verstand van kleuren dan ik het kan zien van de foto :+ )
Zwarte staart kan sooty zijn trouwens, het lijkt ook alsof ze een beetje countershading heeft? Op die galopfoto uit je eerste post over haar :)