Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:59

Off topic: Zie ineens dat mn avatar verdwenen is...mmm vreemd. -O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:21

super! Juul mag aan het werk dus :D

ik zie je avatar gewoon hoor nadine

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:58

ik zie je avatar niet

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:49

ik heb trouwens besloten voor groen te gaan, zodra ik weer geld heb komt er een touwhalster in deze kleur :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:40

Oh wat apart van mn avatar, ik kan hem zelf niet zien. Mooi kleurtje Van! Gaat vast mooi staan met het grijze <3

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:49

ik zie je avatar ook niet..; Prachtig dat grasgroen! Zal mooi afsteken !
Ik ben ook tevreden van mijn keuze voor juul: fel en donkerblauw gecombineerd voor het halsterhoofdstel en ga binnenkort op de beurs (Flanders Horse Expo) een heel felblauw zadeldoek zoeken...
Ben zonet terug van op de weide bij hem en pony veronie. Juul heeft vandaag de longeersingel opgehad/omgehad, hoe zeg je dat???? dacht niet dat dat zo goed ging lukken... eerst uitgebreid laten besnuffelen, want dat is bij hem altijd noodzakelijk..dan mee over zijn nek gewreven en heel traag en rustig opgelegd, en hup, zachtjes aangesingeld. Is maat cob, lag op zijn kortst gesingeld nog redelijk los, maar lag ook geen dekje of zo onder en ik heb nog wel een kortere ponysingel .. wat was ik blij verrast. Jammer dat ik geen fototoestel bijhad. vandaag was ie ook weer super"kneusje": komen flodderen, likjes geven zonder bijten, gewoon bij me staan en hem laten krabbelen...jaja, hij gaat het borstelen en strelen uiteindelijk nog heel leuk vinden..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:22

de singel die ik erop heb liggen met langelijnen was van een B-pony _O-
Wolf is ook eindelijk aan het verharen

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:24

Blauw en groen zijn allebei mooie kleuren bij het grijze vd konik :9 Fijn dat Juul aanhankelijker wordt en Wolf aan het verharen is, haha. Tis ook al bijna licht tot half 7! Nog ff en we hebben lente en zomer, kan niet wachten. Vandaag weer parelli met Pumbaa gedaan, een combo van the squeeze game en de yoyo game. Hij deed het wonderbaarlijk goed, alleen liep hij bij de yoyo iets te snel weer naar mij voor een beloning :+ Ik heb in een deuk gelegen om hem vandaag, het is weer duidelijk gebleken als Pumbaa iets niet snapt dat hij dan boos wordt, haha. Maar hij doet wel zijn best om het te snappen, maar dan ben ik waarschijnlijk te onduidelijk en wordt hij chagrijnig :+ We waren weer met wat nieuws bezig en ik was nogal klungelig en dat gezicht van hem, haha :')
Heb trouwens maar weer een nieuwe avatar gemaakt, was die andere toch al beetje zat aan het worden, dus maar weer een nieuwe. Oh en over de singel, Bij mijn BF london dressuurmodel heb ik een singel van 40 cm en die kan eigenlijk nog wel kleiner (35 cm), zo zie je maar, koniks zijn niet breed ;)

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:46

ik heb een cob singel en als ik die aan alle bij de kanten op het laatst gaatje heb en een dekje er onder licht de singel ijgenlijk nog te los maar je het werk zo goed en hij groeit nog.

leuk om te horen dat het zo goed gaan met jullie konik's.
ik wil al 3 dagen met bobby iet gaan doen maar heb er nog geen tijd voor gehat balen maar ik ga donderdag porberen.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:15

er staat weer n konik te koop op mp: een ruin van 6 jr, uit een manege. Geen beginnerspaard staat er bij.... hopelijk is ie al niet verknoeid doordat er niet op gepaste manier mee omgegaan is..ik hoor en lees toch wel aan alle kanten dat koniks heel slim zijn en heerlijke paardjes , MAAR, geen kinderponies. en dat je toch wat van paarden moet afwten om er iets mee aan te kunnen, je moet het ook traag aanpakken en respect hebben , ga je te snel of te hard, maak je ze "kapot" en willen ze niet meer met mensen samenwerken. Heb al gelezen van iemand die er twee gekocht hadden uit n reservaat, dochter van 9, die al wel even reed en feeling had met paarden, heeft de konik van 9 jaar met veel geduld en kleine beetjes aanhankelijk gemaakt en zadelmak gekregen!!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:22

geen beginnerspaard kan ook alleen betekenen dat het een ondeugend dier is, hij is wel heel erg vet zeg en dat zadel ligt ook voor geen meter :=

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:26

idd, dat zadel , dat was het eerste dat me opviel... helaas, in vele maneges legt men al gauw een zadeltje op, en krijgt men de singel erond, ok dan past het wel... ligt veeeel te ver naar voren volgens mij, veel te veel op de schouders/schoft.. maar ja,d at is mijn bescheiden mening, ik ben ook geen expert.. vreemd dan toch dat hij wel verzekerd is, dat wil toch zeggen dat ze er waarde aan hechten. en er rijdt een klein kind op, dat volgens mij toch geen super ervaren ruiter kan zijn..nou ja, ik wil niemand beoordelen op basis van enkele foto's en wat tekst. Vind het verder wel een leuke mooie konik en idd, hij is zeker niet verwaarloosd..hhi, misschien dat hij met wat minder eten al veel meegaander wordt..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:45

zadel ligt inderdaad op de schouder, misschien heb je inderdaad na dieet en een passend zadel wel een heel ander paardje
hij is wel heel leuk ja :j
jammer dat ik geen 2e kan betalen, zou een leuk span zijn :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:48

heb ook 1 van mijn oude zadels verkocht, nu de ander nog en dan kan er een zadel komen voor Wolf :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:23

ik hoop nog altijd dat de podium toch gaat passen voor Juul... ik dacht eerst dat hij veel bredere schouders zou hebben of krijgen, maar voorlopig ziet het er niet naar uit. Dus mss kan de podium wel passen. Zou super zijn, want die zit als gegoten om mijn p..p. Maar ik ga er toch eerst een kieffer opleggen, die zijn lichter.. ik ben heel erg benieuwd naar de eerste keer dat ik ga opstijgen..dat moet toch een mega waw gevoel zijn??? of super bangelijk???

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:15

nou ik hoop voor je dat hij past, ik ga eerst met een boomloosje beginnen en over een jaar of 2 kijken of ik er een westernzadel op kan krijgen.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:42

mmmmmmmmmmmm, ik ben gewoon helemaaaaaaaaaaaaaaaaaal happy........ nog snel even bij Juul geweest, man was met dochterlief bij een klant een paard gaan beslaan, dus ik had even tijd ... En ben over Juul gaan heen hangen... hij vond het ok...............voel me nou alsof ik een hele fles wijn uit heb: zo gelukkig en zweverig...Juul;I love you!!!!!!!!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:24

Goed zo! Fijn! *\o/* *\o/* *\o/*

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:06

Aum;, ,:::na zon komt regen zeker???? laatst was ik erg happy dat ik over hem heen mocht hangen, vandaag ging ik hem van wei verplaatsen..dochtertje voorop met haar shetlander, dat ging keurig, ik met juul er achteraan, ging ook wel goed, tot hij het open veld zag rond de nieuwe weide...sjonge, ik had hem eigenlijk tot hiertoe nog niet zien galopperen, maar wat ging hij nou een gang!!!! En bokken, achterste uitslaan, even in rengalop tot op het einde van de wei en weer terug en een sliding stop vlak voor mij..sjonge..even dacht ik, hij loopt me zo omver.. en die blik in zjin ogen, zo ondeugend, zo testend....dat was weer even heel wat anders..nouja, k zou ook enthusiast zijn mocht ik van een leeggevreten wei naar een andere verhuizen die nog lekker sappig staat...en dan het eerste lentezonnetje erbij..

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:32

Tja, das weer even een dompertje dan nadat het zo goed ging laatst. Kon je hem niet meer houden en rukte hij zich los van je? Misschien wel voor te stellen van ponylief (nieuwe weide enzo), maar ik snap dat je er even raar van opkijkt. Komt vast wel goed, hij moest zich ff uitleven waarschijnlijk, voorjaar in de bol :j Is mij ook meerdere malen met Pum gebeurt als hij wist dat hij terug naar de wei mocht (nog op vorige stalling) geen houden meer aan. Ik hou mn hart altijd vast als het dan nog glad en glibberig is. Hier geen zon geweest vandaag helaas, alleen vieze motregen de hele dag. Wel nog ff wat Parelli gedaan en het verbaast me iedere x weer hoe snel hij dingen begrijpt. Ik werk vaak met de clicker waardoor het kwartje nog eerder valt, echt ongelooflijk. 1 of 2 x herhalen en hij snapt het. Als alle koniks zo slim zijn, staat jullie nog wat te wachten, wat heerlijk is dat. Ik zie het echt als een pluspunt :j

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:47

Juul had de lente in zijn bol :D
moet ook kunnen toch een paardje wat altijd maar in een hoekje staat te suffen is ook niks. Op dit moment is dat soort energie even vervelend maar als je eenmaal wat verder bent kan je dat mooi omzetten naar werk.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:24

Idd, ik was langs de ene kant een beetje (erg) geschrokken, zeker toen hij recht op me af kwam gegaloppeerd, zeker omdat Kyra naast me stond, en heb altijd schrik dat er haar wat gebeurd..zou het me nooit vergeven dat ze bv haar hele leven lang gehandicapt zou zijn door een stom voorval met n paard. Langs de andere kant vond ik het (nadien,)wel iets hebben, nou heb ik hem tenminste eindelijk eens zien galoperen, en écht voluit gaan, heb ik zijn gangen kunnen bekijken, hij gaat blijkbaar snel van draf in galop en galopeert heel "vlak", brengt zijn achterhand ook heel soepel ver onder, dus dat zijn zeker pluspunten. Bovendien blijkt hieruit toch weer hoe slim ze zijn, die koniks:de weide is afgemaakt met 3 ijzerdraden boven elkaar en daarbij 2 witte "elektriciteitsdraden", omdat onze hengst vaak op die wei staat. De wei is een erg lange maar redelijk smalle rechthoek. In het midden is een hoog punt, dus als je vooraan in de wei bent, zie je de achterkant (afhellend) dus niet.. toen ik hem volle gas rechtuit zag stormen, dacht ik ojee, die gaat zodadelijk voluit de omheining in beneden achteraan... maar nee hoor, hij ging de top over , sjeesde naar beneden , remde op tijd af, maakte een erg scherpe bocht waarin hij helemaal scheef hing (pony Veronie ging daar onderuit- die had de omheining te laat gezien).. ik had ooit een apaloossa dpony gekocht en liet die de eerste keer op de wei lopen, die freakte helemaal , ging totaal nerveus in volle galop de wei op, stormde luid hinnikend de wei over en liep recht door alle draden heen...zo zie je maar..
en nee, hij heeft zich dus niet losgetrokken, nee hoor, in het begin van het baantje staan nog 2 huizen en is het wegje erg smal, daar waren veel nieuwe indrukken (wasgoed op de waslijn, mevrouw die haar veranda aan het wassen was enz)en daar was hij even nerveus, maar kon hem toch netjes bijhouden...dan kwamen we in open veld en daar had ik even schrik dat hij er i neens van door ging gaan, maar lukte dus ook, hij had ook geen schrik van de grote plastiek verpakte balen voordrooghooi die aan de wei gestapeld liggen, met een net over, dat wappert in de wind, ik kon hem netjes de wei opzetten en ben samen met hem gedraaid om de poort te sluiten, heb dan nog gewacht tot Kyra haar pony had gelost en tegen de stal was gaan staan, dan heb ik hem losgemaakt en laten lopen. En barste de bom los...ga vandaag foto's nemen daar, hij leek me daar ineens groter dan op e andere weide..
Ik vrees dat de ervaring met mijn fjord die ik ooit had, me nog achtervolgt.. die is bij het terugkeren naar de stal, van de piste, tegen me aan gelopen (stootte heel hard met zjinhoofd tegen mijn rug, ) ik viel voorover , dat was vlak voor de ingang van de stal, en meneer walste gewoon over me heen(!) en ging in de stal gaan eten... toen was ik zo verrast, taken by surprise, zo ontgoocheld, vertrouwen kwijt, gekwetst bovendien, en bang... een paar dagen later is ie dan ook vertrokken nadat ie mijn man nog een keer door de piste had gesleept aan de longe.. Eingelijk mag ik die fjord niet vergelijken met juul, die fjord was nog vel groter en forser en bovendien echt boerelomp en sluw. Als je met hem reed en hij had er genoeg van, liet ie zich gewoon neervallen, of het nu op de openbare weg was, op een landweg, in stap of galop, dat deerde hem niet..heb zo ooit met hem op asfalt gelegen, meneer ging zich lekker rollen terwijl de lijnbus voorbij denderde.. Niemand kon wat aan met hem, ik wilde hem nog een kans geven, maar heb het uiteindelijk ook moeten opgeven. ...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:24

Ja dat had je verteld van die fjord, wat een portret. Maar dan is het wel netjes van Juul hoor, ik dacht dat hij zich van je had losgerukt. Nee, dan was hij gewoon superblij in de nieuwe weide, das zeker positief en zo moet je het ook bekijken. Maar ik kan me voorstellen dat je bang was dat hij jou of je dochter omver zou lopen, dat had natuurlijk gekund, maar is gelukkig niet gebeurd! Mooi dat je nu zijn galop hebt kunnen zien en fijn dat hij zijn achterhand al zo goed onderbrengt!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:12

ik heb eindelijk mijn oude zadel verkocht dus nu kan er 1 voor Wolf komen en dan kunnen we echt beginnen :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:59

Spannend, wat ga je kopen??? Altijd leuk, iets nieuws kopen heh? Ik ga komend weekend (van vrijdag tem zondag is het Flanders Horse Expo in belgie)op de beurs lekker rondsnuffelen, ik zou graag een echte leuke zadeldoek vinden voor juul in knalblauw, en ik heb ook neopreensingels gezien op de site van podium, ook verkrijgbaar in blauw, rood, groen!!!! Maakt me hebberig...oppassen dat ik niet te veel kleurtjes ga kopen, dat we er niet uitzien als n kerstboom.
Vandaag eerste keer met juul getraind in roundpen....hij snapte er geen barst van.Moest hij eerst mij leren vertrouwen, alles met zich laten doen, zich overal laten aanraken zonder weg te lopen,en nu moet hij ineens rond me lopen terwijl ik met n zweep achter hem zwaai??? Hij was verontwaardigd, gestresst en ben er uiteindelijk mee gestopt. Heb dan een andere oefening gedaan, die hem wat aan het denken moest zetten, had hij direct door en vond hij leuk, zo konden we toch mooi afsluiten. Vandaag ook weer ns zadeltje opgelegd van dochter, 2de keer, ging dit keer heel rustig, hij leert zo snel... Toch laat hij nog altijd graag goed merken wanneer hij iets niet leuk vindt, zoals een borstel. Vandaag toch ook even doorgezet, want het was best lentewarm hier en hij is ontzettend aan het ruiven, maar alles zit verklit en vast , ik moet dus wel kunnen borstelen. t was niet met zijn zin, maar er is een pak haar af. zo ziet ie er al wat meer "civilised" uit.hihi, arme juul...