Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daniella46

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:50

Moeder : Ilda

Vader: Mill Acres Quasar

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:47

Welkom daniella so hey die ruin van jouw is ook een mooi dier en die benen :~ wees er maar trots op.
Wat doen jullie met hem onder het zadel of mennen?

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:19

Hallo! Ook ik heb een Vlaams Paard. Nico van 't Molenhof uit 2007 Het is een stekelvos. V; Fideel M; Clark's Rosielou Ik zag net ook al een x z'n opa voorbijkomen Northfork Duke grappig! Heb hem nu ruim een half jaar. Super braaf maar wel met streken. Heerlijk de weg op en het bos in en in de bak aan het werk. Hij kan ook goed springen maar daar ben ik niet meer van ;)
Leuk om te zien dat er meer mensen zijn met zo'n kanjer!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:28

daniella46 schreef:
Moeder : Ilda

Vader: Mill Acres Quasar

Nog 2 foto's van hem onder zadel

Afbeelding

Afbeelding

(Ben de dochter van daniella en dus ook de ruiter :-) )

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:43

Welkom nathe Wat een leuke foto's loopt lekker ontspannen zo te zien.

Welkom esthie70 wat leuk dat je ook een vlaam hebt. Northfork duke is ook de ops van mijn paard. Heb je foto's van jouw paard.

Er komen toch steeds meet mensen met een vlaams paard bij gezellig :D
Nog ff en we kunnen meeten :P wel stoer een hele groep vlaamse paarden

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:46

esthie70 schreef:
Hallo! Ook ik heb een Vlaams Paard. Nico van 't Molenhof uit 2007 Het is een stekelvos. V; Fideel M; Clark's Rosielou Ik zag net ook al een x z'n opa voorbijkomen Northfork Duke grappig! Heb hem nu ruim een half jaar. Super braaf maar wel met streken. Heerlijk de weg op en het bos in en in de bak aan het werk. Hij kan ook goed springen maar daar ben ik niet meer van ;)
Leuk om te zien dat er meer mensen zijn met zo'n kanjer!

Welkom! Volgens mij was er hier nog iemand die een nakomeling van Fideel had toch?

Pff, Salvo is begonnen met ruien... D'r komt echt geen eind aan de haren die eruit komen, heb ze nu zelfs al in mn bed gevonden :j Vond manlief errug leuk... :Y)
Trouwens ook goed nieuws: Salvo is definitief geen klophengst! *\o/* Ik begon een beetje te twijfelen (onzin natuurlijk, maar ja... 8)7 ), en omdat de veearts er woensdag toch was om hem zijn 2e enting te geven, heb ik hem gelijk even laten voelen of er al het e.e.a. ingedaald was... Helaas, ze zaten nog vrij hoog, maar hij kon ze wel al voelen :j Als ik het echt wil, kunnen ze nu al wel castreren, maar dat moet dan liggend, en het liefst op de kliniek. Naar verwachting zijn ze in het najaar goed ingedaald, en kunnen ze dan gewoon staand castreren.
Trouwens, de veearts maakte daar ook nog de kanttekening bij, dat als ik hem in het najaar laat castreren, hij ook mooier uit gaat zwaren, wat breder zeg maar... Als ik hem wel eerder castreer wordt hij wel hoger, maar blijft hij waarschijnlijk ook smaller. Is dat jullie ervaring ook?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:12

Dat zeggen ze idd hoe vroeger gecastreerd hoe hoger wel smaller hoe later mee de hengsten vormen mooie hals, Breder maar wel compacter en soms met hengsten manieren.
Is verder eigen keuze. Zelf zou ik niet te lang wachten want ze worden toch steeds groter en sterker en soms lastiger .Wel Fijn te weten dat hij geen klophengst is.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:31

Én hij kan zolang hij zich misdraagt ook niet bij de Haflingermerrie staan. Vind ik ook wel belangrijk eigenlijk...
Hoe hij eruit komt te zien zal me een worst wezen eigenlijk. Het belangrijkste vind ik dat hij braaf is. Maar ja, nu kan hij nog niet staand gecastreerd worden, alleen liggend, en dat bij voorkeur in de kliniek. Hatseflats :$ Momenteel is hij in de hand nog zo goed te hanteren, hij heeft graag iets in zijn mond, maar dat is echt het enige...

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 21:00

Welkom daniella en esthie!
@leanne, je hebt je naam verandert of niet? Haha leuk!

Onze hengsten worden eigenlijk altijd gecastreerd als ze te mans worden, meestal zijn ze dan 1,5/2.
Vaak is het inderdaad zo dat als ze langer hengst blijven meer de breedte in gaan en als ze vroeg geruind worden meer de hoogte in.

Maar goed dat ligt ook een beetje aan het paard. Ik zou gewoon afwachten hoe hij groeit, en hoe hij zich gedraagt. Als hij zich nou heel erg gaat misdragen kan je hem altijd nog ruinen.

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:26

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:52

Afbeelding

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:56

Afbeelding
Dit zijn foto's van vorige zomer. Ik krijg ze niet in een x geplaatst dus de foto's komen stuk voor stuk

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 01:08

Afbeelding
Zo gaat hij altijd mee in de trailer. En een aanspraak dat we hebben en toeteren...! :D

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:20

esthie70 schreef:
[ Afbeelding ]
Zo gaat hij altijd mee in de trailer. En een aanspraak dat we hebben en toeteren...! :D

:') Geweldige foto! Hoe groot is hij?

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:45

Haha, hij heeft wel een mooi uitzicht als jullie een ritje met de trailer maken.
Hij heeft alleen nog een kort staartje, of wordt dat niet langer?

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:59

Lache he?! Nico is ongeveer 1.74m (hij lijkt vrij klein als ik er op zit maar ik ben zelf 1.87m) De staart is inmiddels al iets langer geworden. Was afgevreten bij vorige eigenaar. |( Zit nu alweer over z'n hakken heen dus groeit wel snel.

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:32

Wahaha die Nico echt top zo met z'n staart:P

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:46

Ooh wat zonde! Gelukkig groeit het weer :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:41

Het is alweer een tijdje geleden dat ik foto's van Qoke heb geplaatst. dus vind dat ik er wel weer een paar mag plaatsen :P. Hij is nog een lekker teddy beertje met zijn wintervacht. Heb hem vandaag maar weer eens gepoetst (volgens mij verdient hij de 1ste prijs met zichzelf vies maken :+ :Y) Iedere dag gaat meneer zich weer lekker in de modder liggen pff. Maarja ik hoef me iig nooit te vervelen.

Hier zijn ze;
Afbeelding
Zo staan ze me altijd op te wachten. Toch wel lief he <3 . De pony is trouwens Rijckholt's Suzanne welsh B merrie van 14 jaar.
Hier nog een foto van Suus
Afbeelding

Afbeelding Qoke zoomt zichzelf steeds in heb dus voornamelijk foto's van z'n lieve koppie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding In zijn stal

Afbeelding en Suus vind het om te gieren :D

Zo dat waren ze weer.

esthie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:52

Geweldig!! Ik heb ook zo'n paard, zouden broers kunnen zijn. Ik zeg altijd dat ik een varken heb ipv een paard... :)) en ook altijd vol met z'n snufferd in beeld
Afbeelding
Afbeelding

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:08

Wahaha ja, moeten de afstamming eens nader bekijken. Wie weet zijn ze ver famillie van elkaar.
Ja ik wilde eigenlijk foto's van zijn bouw maken maar zoals je ziet zijn het weer hoofdfoto's geworden :p. En hij is vandaag alweer helemaal vies hoofd, lijf ja zelfs zijn oren zijn weer vies.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:07

Nou ja, het is alsof jullie het over Salvo hebben! Dat is ook zo'n viespeuk! Ik sta er regelmatig zuchtend naar te kijken, en me af te vragen waar ik nu weer zou moeten beginnen... En dan gaat zand of modder er nog vrij goed af. Salvo kiest dan liever voor de natste plek in de stal, daar ga je lekker van ruiken, en dan weet je zeker dat je een koek aan je vacht krijgt, die ze er zomaar niet af krijgt! Zucht......

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:34

Tsja, je moet toch wat te doen hebben :)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:10

Ja maar op zo'n moment hebben ze wel een heeul groot lijf :(

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:51

Haha, ja dan is het heel veel paard! En dan heb ik nog geluk dat hij nog maar 1,47 is, en 10 maanden :Y)