wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:59

ja bij ons 2 ezels en een shetlander, die als je er te lang mee wandelt er iedere keer vandoor gaat _O-

Morrie

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 20:00

Nono is ook de enige bij mij die op de stalkat reageert,de anderen zien de kat niet eens, maar hij ziet hem, volgt hem en kijkt hem zelfs na als ie het terrein af gaat,zo grappig

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:58

_O- Rommy bijt de hond altijd in de rug heel gemeen... Maar die hond is ook niet gek... Rommy beet mij laatst ik zei auw en toen greep die hond naar Rommy's hoofd Phoehhh ik schrok echt is een mechelse herderx1 of ander jachtras die heel lief is en nog noooit zoiets gedaan heeft hij is nu 3.... Hij begint volwassen te worden... Sluit hem altijd op als ik met rommy aan het werk ga _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 21:04

mijn staldame heeft een oudere hond,Chester, hij gaat altijd mee wandelen met Nono en als ie gaat rennen, wordt Nono helemaal blij en gaat meerennen

Chester is helemaal gek van Pavo Liga, als ik voer ga maken, zit ie er gewoon bij te kwijlen :P

Het ezelvoer ligt bij onze Welkooop bij het....... varkensvoer..... moet niet gekker worden :+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:12

Rommy krijgt niet eens extra voer... Hij is echt te dik... Hij krijgt een speknek...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 21:14

ik kan moeilijk paard&pony voeren en ezel niet, Pavo Liga was niet goed voor hem, dus dan maar 2x per dag een handje ezelvoer

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:19

De dunne oude ezels krijgen wel extra voer en staat hij er zielig bij te kijken en te piepen... Toen zei ik ga dan maar mega dun worden speknek mag jij ook een bakje!! Dan zet ik mijn mond op zijn neus en blaas ik heel hard dan word zijn neus warm _O- Dat vind tie echt lekker gaat hij proesten allemaal ezelsnot in mijn gezicht, de eerste keer ging die IEHWWWW zeggen als een merrie omdat dat plekje oppeens warm werd heel schattig _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 18:17

Nono getest op verkeersmakheid en dat viel niets tegen! Samen met de pony door het dorp gewandeld en hij keek echt nergens van op! Grappig is dat de pony steeds blijft staan ezelen en de ezel gewoon doorloopt :+ :D

Helaas sprong ie vlakbij stal op m'n hak, precies aan de kant waar ik erg veel last van m'n achillespees heb. Daarom loop ik liever achter m'n beestjes dan ervoor...... maar precies daar was het even erg smal.

@nanette woon jij in de buurt van Doetinchem? M'n stalhulp haar zoon woont daar en zij had het over een soort kinderboerderij met heel erg veel ezels daar in de buurt :P

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:32

_O- Jaa lekker lomp

Doetinchem is voor mij een uur rijden(woon in AlmelOOO)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 18:43

Almelo,van dat stoplicht (Herman Finkers) :D :+

ja lekker lomp zo'n ezel, inderdaad, een zware koudbloed is er elegant bij ...

Ging net bij de buren douchen, want mijn cv ketel is overleden vanmorgen en ik krijg vrijdag pas een nieuwe, erg fijn van de woningbouwver. *not*.....en zij hebben een hele felle lamp + een grote spiegel in de badkamer.Ik schrok me kapot van alm'n blauwe plekken, echt overal zitten ze..........(ik heb amper lampen in huis en al helemaal geen spiegels.......)

Er was golf (met van die stokken en ballen) in weilanden bij ons, geen boerengolf, maar allemaal mensen van zo'n bekakte golfclub in geruite broeken en truien enzo :+ Nono vond het machtig interessant, zag zichzelf ook al lopen in zo'n outfit _O- en wilde met plezier die weilanden bijhouden :Y) :9

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:28

_O- Ik ga een keer een shirt voor Rommy maken wat die chiwawa's ook aanhebbenmaar dan XXXXXXXXXXXXXL :D Zo'n bontkraagje

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 19:31

*haha* wij zeiden vanmiddag dat hij maar een boerenzakdoek om z'n hals moet, zoals ze bij honden doen :D

Nono slaat trouwens naar stalkende loslopende honden, Morrie doet dat nooit, laat zich zelfs tot bloedens toe bijten.... maar Nono mept, razendsnel èn raak :7 +:)+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:59

Dat is ook wel stoer!!!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:00

Ja, ezels zijn heel flexibel die kunnen alle kanten op trappen _O- Maar heb maar barweinig ezels gezien die naar mensen trappen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:29

dat heeft mijn hoefsmid al gemerkt dat ze dat kunnen :')

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:31

Als je de hoefjes pakt idd dan willen ze wel trappen, maar als je ze de trailer op moet drukken trappen ze niet of als je erachter loopt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:32

idd ik moet Pep ook altijd voorruit duwen tegen haar kont :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:38

de trailer op was nogal een drama met Nono, in de trailer ook, hij kwam er achterstevoren uit, terwijl we hem toch goed vastgezet hadden :+

De smid vertelde nog dat je met een ezel altijd op moet letten en er nooit te dicht met je neus op moest zitten omdat ze snel zijn met lostrekken en alle kanten op kunnen slaan...wat Nono dus ook direct probeerde _O- maar de smid liet niet los.... ,zat er wel te dicht op met z'n neus :+

Naar mij heeft Nono nog nooit gericht geslagen, dat doet ie ook maar 1 x, ALS ie het ooit zou doen :7

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:41

Rommy heeft mij ook nog nooit gericht getrapt... Hij pikt echt alles van mij kan heel hard trommelen op zijn reet en doe ik 2 handen om hem heen en dan trek ik hem een beetje omhoog dat vind hij ook best ennnn kan hem onder de waterslang zetten :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:45

ik heb 1x een gerichte trap gekregen en ik heb mijn lesje wel geleerd nu :D
ze moest voor een koliekaanval een aantal dagen op stal. Na 3 dagen mocht ze er terug uit en zodra ze de stal uitkwam heb ik een mep op mijn kont gekregen.

Mevrouw was boos omdat ze op stal had gestaan....
Nu hou ik de deur ertussen als ik ze loslaat...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:45

de waterslang vindt ie nog steeds eng en nu is het ook te koud, komt volgend zomer wel, als we tenminste een zomer krijgen
Ik duw hem wel regelmatig aan de kant,hij is kampioen in de weg staan en rij ook gewoon met de kruiwagen tegen hem aan als ie 'per ongeluk' precies op mijn route staat, maar dat schijnt ie alleen maar grappig te vinden.

Ik kreeg op de markt een zak peren die niet meer te verkopen waren, dat had ie nog nooit gegeten, denk ik.... zo grappig: voorzichtig een hapje van een peer met van die tuitlipjes.... proeven, even denken,nog een hapje.... :Y) :9

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:47

vanmiddag hield die sufkop zo z'n neus tegen het schrikdraad,er heeft een weekje geen stroom op gestaan, maar nu wel weer, hij kreeg een tik, ik keek hem aan en hij draait gewoon rustig z'n kop om.... de paarden hadden allang helemaal achterin het land gestaan van schrik ,maar mister ezel geeft gewoon mij de schuld van z'n zere neus en draait z'n kop weg.....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:48

Heb rommy al eens omgedrukt _O- Waren we aan het spelen met de autoband... Toen had hij hem en ik nam een aanloopje sprong tegen hem aan ja gewoon heel hard en liet hij zich vallen(wat ik niet had verwacht) lagen we daar met zijn 2 op de grond hij dikke lol lag hij daar ging ik aan hem schudden enzo :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 20:55

als ik de bak ga slepen met 2 dikke autobanden en Morrie ervoor, gaat Nono altijd IN de banden staan, tussen het oosthoutje en de banden staan,OP de banden of tussen Morries kont en de sleep.... als ie maar in de weg staat.... zo is ie al een paar x onderuit gegaan,want Morrie gaat gewoon slepen, ezel of geen ezel ertussen.... als je zoiets met een pony zou doen, was ie allang 'stuk'geweest en had een osteo of fysio hem weer in elkaar moeten zetten,maar een ezel blijft gewoon heel

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:57

Rommy had ook nergens last van, en het was toch een beste klappert _O-