Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:14

Dankje Inez, zal ik doen! :) Hij kan wel wat knuffels gebruiken!!
De dierenarts kwam vanmorgen en hij maaide toen al met zijn voorbenen naar mij en kreeg ik al een paar fijne kopstoten van hem := ( draakje O:) ) hij is het op stal staan na 1 ochtend dus al beu :(:)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:18

@Curly: Ik heb geen connemara maar mijn bijrijdster heeft wel meegedaan dus ik heb de foto's bekeken. je hebt echt hele leuke foto's gemaakt. Mijn bijrijdster was er ook blij mee :))

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:28

Nog een connemara-fannetje meldt zich !

Ik heb een merrie hier, Koala de Renival. Ze is Tulira Smasher x Jimmy's Primrose. Grauwschimmeltje geboren in 1992, en sinds 2001 in mijn bezit! Zalige pony, héérlijk karaktertje!

Afbeelding

Afbeelding

Volgens wat ze ons verteld hebben bij de verkoop zou ze reeds 3 veulens gehad hebben, maar ik weet niets over hen.
Moest iemand fotomateriaal hebben van Tulira Smasher of Jimmy's Primrose, altijd welkom!

Lekkere diertjes komen hier langs trouwens <3

rugby

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:35

ik vraag me af zijn er ook mensen met connemara's in de buurt van egmond?

mony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:43

ik vind connemara s ook helemaal geweldig! Heb nu mijn paard helaas te koop staan en ben op zoek naar een nieuw paard. Was oa op zoek naar een connemara. Maar die zijn moeilijk te vinden! Ik denk dat als je er eenmaal een hebt je hem nooit meer laat gaan.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:07

manueeltje82 schreef:
@Curly: Ik heb geen connemara maar mijn bijrijdster heeft wel meegedaan dus ik heb de foto's bekeken. je hebt echt hele leuke foto's gemaakt. Mijn bijrijdster was er ook blij mee :))

Mooi zo :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:15

Oh, wat een heerlijke foto's van Koala! Gaaf hoor.

@ Rugby: Volgens mij wonen er wel Connemara's rond Egmond. Stuur me maar een mailtje via info@connemara.nl, dan kan ik kijken of ik jullie in contact kan brengen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:57

Arme Robin :(:) Hoop dat ie dat stilstaan een beetje volhoudt!

rugby schreef:
ik vraag me af zijn er ook mensen met connemara's in de buurt van egmond?

Ik woon daar niet ver vandaan en Edith zit daar ook in de buurt! :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:26

Sterkte voor Robin! Da's niet fijn!

JusticeWH: Wat een heerlijke foto die onderste!

Ik weet niet precies waar Egmond ligt, maar geloof dat dat aan de andere kant van Nederland ligt :).

Ik heb (een soort van) buitenrij-maatje erbij, ook een connemara. Echt té toevallig hoe dat allemaal liep. Ruim een jaar geleden was ik de hele paardenwereld ontzettend zat, ging niet meer voor de lol naar Moon, maar als verplichting. Te koop zetten was voor mij geen optie, er zit teveel emotionele waarde aan die gekke spikkel <3 , dus ik had een advertentie gezet voor een bijrijdster die mijn 4/5 dagen in de week voor me overnam. Daarop kreeg ik een reactie van iemand die niet in het bijrijdgebeuren geinteresseerd was, maar in mijn woonplaats stond met haar paard en dat haar paard toevallig ook een connemara was. Met de vraag of ik het leuk zou vinden om eens buiten te rijden. Op dat moment stond Moon ruim een half uur van mijn woonplaats vandaan, dus dat was geen optie. 2 maandjes geleden ben ik verhuisd naar een stal in mijn woonplaats, ging in een stal staan waarvan de huidige terug ging naar haar oude stal, per toeval ook een connemara. Later hoorde ik van de staleigenaresse dat dat vrouwtje waar ik voor in de plaats was gekomen, dat vrouwtje van het mailen was :). Dus meteen even een mail eruit gestuurd en als het allemaal een beetje uitkomt qua tijd gaan we samen een bosritje maken. Vond het zo frappant, erg leuk :j!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:03

Wat een leuk paardje heb je JusticeWH!

Heb trouwens wat nieuwe foto's van de fotoshoot in m'n profiel staan voor de liefhebbers.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:05

Bar schreef:
@Yv, dat is Norlunds Copperfield. dat is geen "paardje" :D Die is maar liefst 1.56 groot!
En ik vind m ook erg leuk!

@princespress, supergedaan voor de 1e keer! Kan me voorstellen dat ie moe was. :(:)

@spitenmazz, :D knap zijn ze he! <3

Haha, dat zijn ze zeker!
Ons mam vroeg ook al toen ik jullie foto's liet zien: Zouden ze die Easter ook niet aan ons willen verkopen :P
Ik denkkk het niet :+

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:56

nou bij de penny casting was een super mooie hengst zag ik op de site, namelijk de goedgekeurde hengst Carraigh Thunder.
Die vind ik geweldig mooi om te zien! Als de te koop is of zo 1 wow :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:02

Ik ben ook een connemara fan :D

Heb er zelf eentje, zijn vader is Atlantic Curragh en zijn moeder Mervyn Sea Breeze ;)
Rij hem nu 5 jaar, en hij is een jaar officieel van mij :)

Afbeelding

Afbeelding

Zijn volledige naam is trouwens Adventure van Graaf Janshof :)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:04

Mijn bijrijdter rijdt een 4 jarige goedgekeurde hengst maar wat een schatje! Echt heel braaf beestje:D

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:30

dankje voor de fotocomplimentjes! :)

Eddy_rocks: knap <3

Ik heb ooit Conor Mac Nessa ontmoet, ik was toen euhm.. 11jaar ofzo, ik was helemaal weg van hem. Die liep daar ook helemaal cool tussen een bende merries.. en toen wist ik het zeker, ik = connemarafan! <3

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 21:36

Wat leuk al die nieuwe namen/gezichten!!
Adventure is een half broer van mijn Giga! Wij hebben Currragh de laatste jaren van zijn leven gehad. Dat was echt zo'n vreselijk lieve en bijzondere pony! Heerlijk dier.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:50

Dan heeft ie dat doorgegeven, want dat is die van mij ook! :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:16

Ff topic omhoog schoppen.. :+

Eddy welkom. leuke Connemara heb je!

Pff, nou we hebben er weer een dag concours opzitten.
´s Ochtends met Koss gestart. Proef ging heeel netjes, mark was zelf ook eindelijk s tevreden. hij had een beetje pech dat hij als eerste in de ring moest starten. 190 punten en geen prijs. Maar nu wel al L1 startgerechtigd. Met springen had ie een balk door zijn eigen schuld. Maar hij sprong weer lekker.

´s Middags met Easter. De eerste proef ging heel lekker was ie ook echt tevreden over. Jury had lovend commentaar dat ie er lekker aan reed alleen dat ie nog iets constanter in de aanleuning moest worden , 184 punten.....was echt ondergewaardeerd helaas, weer de pech dat hij als eerste in de ring moest starten. Ik vond het zeker 192-195 punten waard. Maar ja. Toen de 2e proef (en dat was de selectieproef). Die ging echt niet, de eerste helft was nog wel ok maar na de linkergalop wilde Easter ineens absoluut niet meer stappen, hij bleef maar dribbelen, 177 punten. Nou ja, gelukkig over 2 weken nog een selectiekans. We hebben niet op de uitslag gewacht.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:41

Vervelend dat jullie als 1e moesten..
Met koss iig toch weer 190pt! &lekker gesprongen
Wat raar dat die 1e jury dan die punten weggeeft met Easter na zo'n commentaar. Balen ook van de 2de proef.
Nog 1 selectie knallen dan!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:48

Mark heeft het weer goed gedaan dus :) , jammer is dat; dat je als eerste moet starten. Het kan in je voordeel, maar dus ook in je nadeel werken!

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:51

Vraagje: Starten jullie tussen de paarden?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:55

Ja :j ik start tussen de paarden. Lizzy is dan ook best wel groot; 1.55 ongeveer. Dus het valt wel op dat ze kleiner is dan de rest, maar de meeste denken dat het gewoon een klein paardje is :)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:00

O echt? ik dacht dat lizzy zo'n 1.48 zou zijn!

Manueeltje82:
Prince is 1.46 dus ik start gewoon pony's

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:02

En als je al 18 zou zijn?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:04

Nee, Lizzy is best flink :j , alleen ze is heel kort, ziet ze er zo klein uit? :D