Lady_Daniels: 3500. Voor zijn leeftijd vrijwel niets gepresteerd en is ook niet een van de grootste. Verder vind ik het voor springen niet echt mooi bloed.
belbellie
Geplaatst: 29-01-10 13:15
Nou hier mijn taxatie en als jullie zo vriendelijk willen zijn mijn paardje daarna ook even te doen
Pagina 11:
Deleted: Paard is niet zo heel jong meer en heeft niet hoog gelopen. 4500 euro
Haike: Mooi paard, goed op niveau kwa leeftijd. Misschien wat klein voor veel mensen, mij maakt dat verder niet uit. Prok gekeurd. Moeder loopt ZZ-licht( persoonlijk vind ik dat dat ook veel zegt, niet alleen de vader is belangrijk) 9000 euro
Aspirer: Jong paard. Heeft al op zo'n jonge leeftijd al wat dingen gehad, verder wel rontgenologisch gekeurd. Nog wel afwachten wat die gaat doen. Bekende afstamming verder. 4000 euro
Pagina 12:
Powerzoe: Mooi paard! Geen bewegingsfoto's of springfoto. Goed aan de maat. 7000 euro
Laurabyoux: Jong paard. Mooie maat vind ik. Laat een goede sprong zien. Krachtig achterbeen en loopt al redelijk bergop. 7000 euro
Kitag1irl: Klein en bont( niet iedereen houd hier van, daarom zeg ik het) Geen officieel niveau. 4000 euro
Lady_daniels: Goede afstamming (Jazz topvererver) Jammer dat hij niets gelopen heeft en hij is niet springgefokt en springt. Hij is ook al iets ouder. 5000 euro
Hier mijn paard:
Naam: Zoey A.K. Afstamming: Rousseau x Ronaldo Leeftijd: 14-03-2004 wordt dit jaar 6. Hoogte: 1.65/1.66 Niveau: L2 met winst. maar kan alles t/m het Z2. Springt zuivere wissels en doet super makkelijk de zijgangen. (wordt niet elke dag op dit niveau getraint, maar het zit er gewoon in.) Gestart vanaf juni 2009 t/m 13 december 2009(niet elke maand gestart). Ivm het weer niet meer kunnen starten. Fijn paard met rijden, lekker voorwaarts en enorm fijn in de hand. Wel gevoelig. Ontzettend soepel en los door haar hele lijf. 3 ontzettend ruime gangen. Als ze normaal stapt, stapt ze 2 hoeven over. Draf is ruim met een goed achterbeen en apart voorbeen gebruikt. Galop met veel sprong, goed bergop al en een goed onder tredend achterbeen. Ze heeft een aantal keer gesprongen en laat een goede techniek zien en springt alles. Nog niet hoog gesprongen maar dat vind ik niet zo belangrijk, het gaat er om dat ze een mooie sprong laat zien.
Foto's dressuur zijn een jaar en een half jaar oud.
Lady_daniels: 4500,- Belbellie: wat een beauty, met echt super gaaf papier ook btw! (heb een zwak voor rousseau's, en zelf een ronaldo gehad) ik gok tussen de 15.000 en de 20.000
Ok,
Armani, Bazuin (gelders) × Gregor (v. Uniform) × Akteur × Pericles XX wordt aankomende mei 5 jaar heeft nog niets gestart. 1.69 m
Meerdere keren meegeweest op oefencross, dit pikt hij super fijn op. Springt ruim, vouwt netjes. Springt absoluut alles, heeft crosshindernissen van ruim 1.10/1.20 gesprongen zonder problemen. In parcours is hij nog een beetje onwennig en uit balans, maar gaat elke keer beter. Springt voorzichtig en gooit eigenlijk nooit een balk er af, behalve door fouten van de ruiter. Dressuurmatig is hij nog vrij groen, basis zit er in maar heeft nog weinig balans. Is wel goed recht, en goede aanleuning.
200% verkeers en trailer mak, gewend om op ander terrein te lopen. Ook gewend om naar bos/duin/strand te gaan.
Papier is idd niet heel geweldig, maar vind het over het algemeen wel een leuk paard. Laat een goede sprong zien, maar nog niet uitgebracht. Wel goed aan de maat.
Ik ga zo denk ik even een topic maken van Alonso en Take it easy. Hebben jullie ook bewegings foto's. Die link zet ik hier wel even neer. Dan hebben jullie een wat beter beeld van Alonso
Naam: Zonanta ( stamboekmerrie) Vader: Corland (keur) x Ircolando x goudsmid
Geboren: 31-03-2004 hoogte: 1.66 kleur: donkerbruin Karakter: Hele lieve merrie, ook met hengstigheid. Wel erg ongeduldig, aan de hand en onder het zadel. Absolut niet gemeen. Leert ontzettend graag en wil ook aan het werk.
Niveau: Bij de vorige eigenaar B springen. Bij mij nog niet gestart. We starten binnenkort in het B springen en B dressuur. En in april in de B sgw.
1 nadeel: ze zuigt lucht onder het eten, voor de rest niet. Ook buiten in het land niet.
Ladyzwien: 5000/5500 euro, mooie merrie, jammer van het luchtzuigen!
Geplaatst: 04-02-10 11:09
Ladyzwien:
extrieur:Mooie merrie,goeie schofthoogte Niveau: redelijk, wel veelzijdig Nadeel: Luchtzuigen
Ik zou er tussen de 3500 en de 4000 voor geven i.v.m het luchtzuigen. hierdoor word de merrie echt minder waard. Als ze dat niet deed kwam ik rond de 6000 uit.
ManonR
Geplaatst: 04-02-10 11:21
Hallo, leuk topic, hier doe ik graag aan mee.
Zoey A.K € 13.000 Goede afstammeling, mooie leeftijd, mooie kleur. Zeer mooie draf, goed ruim.
Take it easy € 6000,- Ouderwets type, daarom voor z'n leeftijd al wel mooi en stevig gebouwd. Lief hoofdje. Onder het zadel toont hij denk ik mooier als los.
Zonanta € 4000,- Eerlijk paardje, mooie kleur. Ik vind t paardje persoonlijk iets te zwaar maar het koppie spreekt me ontzettend aan! Jammer van het luchtzuigen, daardoor is hij toch iets minder waard.
Armani € 6500,- Heel goed paard voor de samengestelde wedstrijden. Vind hem minder tonen bij de dressuur maar hij heeft wel een mooi ondertredend achterbeen. Denk dat je ver met hem kan komen in de sgw doordat hij zo betrouwbaar is!
Laatst bijgewerkt door ManonR op 04-02-10 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Lazottie: 6500. mooi paard, mooie hoogte en lijkt fijne gangen te hebben. ik heb een link neer gezet van alonso met foto's van zijn gangen, omdat dat gevraagt werd. Alleen niemand heeft hem nog verder op basis van die foto's getaxeerd. Ik wil ook wel een springfoto van take it easy neerzetten als daar belang bij is
Ladyzwien: ± 5500, Jammer van het luchtzuigen! ManonR: ± 5800, mooi aansprekkend koppie!
xSaarSaar
Geplaatst: 04-02-10 18:17
Hier Nance.
Afstamming: Hamilton (Nimmerdor x Worite) x Zavira (Rinaldo x Ranelle) Stokmaat: 1.64 Leeftijd: 14 jaar Niveau: B, ze had totdat ik haar kreeg (half jaar terug) nog nooit "echte" oefeningen gedaan.
Ze heeft geen stalgebreken etc.
Nance is heel heet met rijden en het duurde ook vrij lang voordat ik wat van haar gedaan kreeg omdat ze me eerst telkens weer uitprobeerde. Ze kan erg goed springen, hier heb ik jammer genoeg geen foto's van.
Ze heeft hele ruime gangen, maar ze is wel lastig nagevelijk te rijden (vooral als je een "vreemde" voor haar bent)
Ik ben benieuwd wat jullie voor deze ruin zouden geven:
Ruin van 14 jaar oud. ongeveer 1.70 m hoog. 100% gezond, verzekerd.
Niveau: Het paard heeft wp in het Z2. Beheerst meerdere oefeningen zoals een beginnende piaffe, de passage, wissels, arbeidspirouettes. Verder voert hij de oefeningen van het Z2 makkelijk uit. Is ontzettend goed aan het been, je hoeft tijdens het rijden totaal geen been te geven, alleen als je naar voren wilt of een overgang wilt maken, voor de rest loopt hij top op eigen benen, lekker voorwaarts. Heel fijn in de hand, een correcte aanleuning. Altijd braaf! Springt ook een parcours. Super braaf in het bos, niet spooky, ook voor beginnende ruiter. Onwijs goed leerpaard.
Karakter: Topkarakter, je kunt de stal open laten staan en hij blijft er gewoon instaan. Met op en af zadelen super braaf. Lekker knuffelpaard, vind het heel fijn om aandacht te krijgen, is nooit gemeen, zal nooit schoppen of bijten, ontzettend eerlijk. Fijn bij de smid, top te laden. In het kort, een kind kan de was doen. Het enige wat het paard doet is tijdens het eten de bak vastpakken. Hij doet dit voor het eten (als hij eten verwacht) na het eten, en tijdens het eten af en toe. Volgens de dierenarts heeft dit geen invloed op zijn gebit gehad, aangezien hij volledig klinisch goed is, en in de verzekering zit. Paard is verder topfit.
Zoey A.K. 8500 Take it Easy 6500 Armani 6000 Zonanta 5000 Lazottie 5500 Nance 2000 Mychamp 3500
niet dat ik hier veel verstand van heb
R0oszs
Geplaatst: 06-02-10 00:59
Mijn paardje Zafier
Hij is een ruin van 5 jaar. 16-05-2004 geboren. Stokmaat is 1.60 maar kan wel iets gegroeid zijn word a.s. maandag opnieuw gemeten. Zijn vader is Flemmingh en moedersvader is Purioso.
Is in half augustus 2009 ingereden en is dus nu 5,5 maand onder het zadel en is vrij braaf, loopt ontspannen maar vind de linkergalop nog moeilijk, maar er is al verbetering
Bij het proefrijden in eind oktober z'n eerste sprongetjes gemaakt ohz en was toen ook wel braaf maar moet het nog wel leren. Had daarvoor wel een keer los gesprongen (niet die dag).
Al aardig verkeersmak maar nog niet het duin in geweest.
Zavier: leuk dier om te zien, nog wat weinig bespiering. Ik zelf zou hem taxeren rond de 5000 euro.
(volgens mij zit jij trouwens bij mij in de klas?)
Concorde
Geplaatst: 08-02-10 16:17
ManonR: 6500, heel leuk dier! ben benieuwd wat ie gaat doen op concours. die galop wordt vast vanzelf wel beter, ze is ook gróót, komt wel! XSaarsaar: 2000. vind ik een leuk aansprekend paard, maar ze kent weinig Mychamp: 6000? moeilijk, maar zou iig proberen hem naar het buitenland te verkopen! meer vraag naar zulke leerpaarden dan hier. dat ie de bak pakt is wel heel jammer Roosz: 4000, mooi beestje, iets aan de kleine kant, en voor zijn leeftijd nog niet zo doorgereden
Naam: Orri Geslacht: Merrie Stokmaat: 1.64m Afstamming: Landwind2B x Actueel x Marconi Orri is zelf stb, dan ster-stb-keur-ster pref. Geboren: 1 april 1996, dus wordt dit jaar 14 Kleur/aft: Vosbles, 3 witte benen
Sport: Met vorige ruiter M1+13, met mij M2+9 (bedoeling is om haar iig Z1 te starten, ze is Z-klaar) Ik start zelf niet heel veel (heb iig elk jaar een winterstop, en tijdens het buitenseizoen gaat ze gemiddeld eens per maand mee) Zat in de B en L continu bij de eerste 3, en ook nu in het M kan ze nog prima meekomen (het is ook mijn 'leerpaard' geweest). Was afgelopen zomer 3e op de kringkampioenschappen in het M2 (verder nooit eerder selecties gereden) Een paar keer BB-springen gestart (voor de fun), springt superbraaf rond (ik ben zelf totaal hopeloos, en erg bang aangelegd qua springen). Ze kan ook gewoon fijn springen, ergens jammer dat ik daar zelf niet meer mee doe. Ze heeft genoeg vermogen, is voorzichtig, en heeft een super mentaliteit. ('hou je maar vast ik neem je wel mee'- heeft me in het parcours nog nooit laten zitten) Super in de omgang, scheren zonder verdoving, alleen te laden, kuikenmak bij de smid, je kan er werkelijk alles mee doen.
Qua karakter een wakker en fris paard, zowel als je erop zit als in de omgang, maar ábsoluut braaf en betrouwbaar. In de jaren dat ik haar heb heeft ze onder het zadel nog nooit een bok gegeven- het is altijd opstappen en wegrijden, ongeacht hoe lang je haar niet hebt gereden (ik heb er ook nog nooit naast gelegen, en zo'n topruiter ben ik niet). Ze is attent, ziet echt wel eens wat, maar reageert niet op een domme manier, gaat niet aan de kletter of iets dergelijks. Ik vind het zelf geen paard voor een échte beginner (lees: gehobbel en gebonk), daar maak je haar niet blij mee, daar is ze te gevoelig voor. Iemand die een beetje rustig kan rijden kan prima met haar overweg (bij mij heeft er ook een klein meisje op gereden die alleen wat manegelessen heeft gehad, geen probleem, ze heeft er zelfs nog mee gesprongen). Ik ga er zelf gerust zonder zadel met alleen een halstertje op zitten! Ik ben zelf niet zo'n buitenritten-ruiter, maar ze gaat in de groep keurig voorop en gaat (weliswaar soms met ogen op stokjes, maar toch :-D ) dan overal langs (mocht ze de jonkies leren).
Geen (stal)gebreken, staat alleen voor op ijzers (heeft goede voeten), wel een schoonheidsfoutje: een litteken op het linkerachterbeen, dit is een oude draadwond, had ze al toen ik haar kocht. Dat is overigens medisch geen bemerking, alleen wat minder mooi. Ze kan goed bewegen, stapt ruim over, uitgestrekte draf heeft net dat extra beetje voorbeen wat jury's zo leuk vinden :-P Naar andere paarden een beetje een trutmerrie (pissig kijken, dreigen) maar niet storend, ze zal niet gaan bijten of slaan (heb zelf een beetje t idee dat dat een stukje angst is, juist omdat ze naar mensen totaal niet dominant is)