Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:28

SkyMarian heeft net een heel leuk trainingsweekend bij Ineke achter de rug, dus of zij al zo snel weer op herhaling wil?
Maar drie is best een mooi aantal. Kan ze eventueel er 1 of 2 externen bij vragen!

Datum is dan in overleg met elkaar.
( wat nog best een uitdaging gaat worden dan.....)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:29

En áls je dan een B&B doet.. Zullen we dan afspreken met zijn allen de avond ervoor gezamelijk ergens te gaan eten?
Of.. als niet met zijn allen, wij dan in ieder geval?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:04

Ik moet zeggen dat ik ook wel wat twijfel.. :o
Vooral omdat wij op dit moment meer hebben aan een paar extra dressuurlessen dan aan proefgericht rijden. In combinatie met de prijs doet mij dat wel twijfelen. :) Het is waarschijnlijk een terechte prijs hoor, maar ik ben al blij als we gewoon rond kunnen rijden, proeven zijn we (nog) niet mee bezig dus dan vind ik het een flinke uitgave. Sorry Punz... :o :o
Ik dacht dat het net zo'n dag zou zijn als vorig jaar. Dus met z'n allen lessen!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:15

Dat is natuurlijk ook te regelen.
Gewoon een dressuurles, en dan kiezen voor half uur prive, uur met zijn 2en of uur prive. En dan inderdaad zoals vorig jaar: gewoon met zijn allen dan om de beurt, of per 2 op die dag les.

Kan ik de prijs ook nog wel voor opvragen. ( weet niet meer wat dat was)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:22

Ik vind gewoon dressuurles ook leuk. Hoeft voor mij niet per se proefgericht te zijn. Maar man heeft waarschijnlijk geen zin om mee te gaan, maar als ik er 2 dagen van maak met avond te voren samen eten lijkt me leuk!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:38

Houding en zit vind ik ook heel leuk eventueel!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:49

Dan gewoon Ineke vragen voor niet perse een dag , maar een reeks lessen ?
En dan wij in een houding en zit les Marrit?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:51

Ja dat zou ook kunnen! Ieder heeft wel iets waar ze aan wil werken, dus ieder een eigen thema?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:54

Klinkt als een prima plan!
Gaat ze zeker willen!

Ik ben in afwachting van haar half uurs prijs ( of een uur met zijn 2en)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 21:56

Ik vind met zn 2 een uur ook wel leuk. Dan wel met zelfde thema, is makkelijkste. Ik wil graag werken aan onze arbeidspirouettes.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:02

Hihi ik bedoelde niet zozeer een reeks lessen van Ineke. :') Dat kan ik Marieke (en pony) niet aandoen, elke keer dat stuk met de trailer.
Maar een keer een dag (net als vorig jaar) lijkt me wel leuk!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:13

Ik denk dat Ria een reeks lessen achtereen van verschillende mensen op 1 dag. Toch? Damn you, geschreven taal :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:23

Ik dacht al, zo onduidelijk ben ik toch niet? :')
Maar daarboven las ik iets over 2 dagen. Vandaar...

Ik kruip wel weer onder m'n steen, veel beter B-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 22:56

:)
Ik bedoelde het inderdaad precies zoals Marrit zegt... gewoon een aantal combinaties die op de zelfde dag achter elkaar les hebben ...

Niet een reeks als een 10 lessen kaart bij Ineke oid...

Gewoon zoals vorig jaar........ dat...

En dank Marrit voor de verduidelijking.
En Múúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúrppp niet onder je steen verdwijnen hoor!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:07

Haha..ik doe graag mee met de arbeidspirouettes :Y) :+
maar misschien is houding en zit zinvoller en ietsie pietsie realistischer.
Zondag eerste proef in het buiten seizoen ...ben benieuwd. Zal wel spannend zijn met veeeel te veel afleiding. Daarnaast ander probleem: Rebel staat nu ook s nachts buiten en is in optimale vorm om voor zwarte piet of op z'n minst roetpiet door te gaan... de shampoo fabrikanten doen goede zaken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:14

En de komende dagen misschien even een regendekentje op....blijven ze een stuk schoner :D

Eeehhmm
Van zaterdag op zondag nacht ook buiten??

-O-
Sterkte :D :D

Maar: spannend joh! Ben benieuwd! Lekker rijden!!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:33

Hahaha fijn, voelde me al weer blondie :roll:
Maar, count me in! Dan wil ruiter 2 van Marieke misschien ook wel.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 14:18

haha...nee gelukkig gaat ie vanavond na de wasbeurt een schoon stalletje in. Dekentje op en hopen dat ie zich beetje schoon houdt.
Regendeken heeft ie nu inderdaad meestal wel op, tenzij het echt warm is. Dat scheelt inderdaad, maar tekent wel erg af...witte romp en alles wat daar uit steekt (hals, benen, staart) donkergrijs met her en der wat groentinten... -O- -O-
Oh, vandaag een zeer gaaf pikeur jasje gepast...wordt nu gekeken of het in mijn maat besteld kan worden. Dure hobby dat wedstrijdrijden (of althans dat is ook maar net wat je er zelf van maakt...).

stress begint al weer op te lopen voor de dressuur morgen...pffff...maar eerst maar eens weer een fles zilvershampoo er doorheen jassen!

Lijkt me supergezellig als we een lesdagje met groep connies kunnen doen!! LEUK!!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:38

Esje veel plezier morgen!!
Hier ook net ponylief gewassen, hij was weer aardig gecamoufleerd dus dat werd een hele wasbeurt....cowboy magic is er weer blij mee, maar nu staat hij ook weer netjes, schoon en fris in de vlechten klaar. Zin in morgen!
Dagje dressuren in borculo lijkt me echt gaaf en sanne ook, maar voor ons helaas ook echt te ver en heb nog n zoon thuis die ook zijn aandacht verdiend....en die dus aan het hele paardengedoe niet veel aan vind, al gaat hij van de zomer wel mij proefjes voorlezen als sanne op ameland aan t werk is. Daarbij een af en toe klagende man die vind dat er erg veel tijd en niet te vergeten geld in de paarden gaat zitten, dus tja.....helaas.
Vandaag sanne met melody lekker aan het rijden geweest met balken training, dus afstand op 17 m met twee balken op degrond en dan 4 en 5 galop sprongen kunnen rijden en op 14 m 3 en 4. Pony vond t reuze leuk, trekt er echt op aan en ondertussen maken we van dit hele spelletje een super fijne oefening.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:56

Mooi weer leuke pony's leuke activiteiten wat willen we nog meer.
Ook ik heb de afgelopen week niet stil gezeten.
Ik ben met sky al 2 keer naar het bos aan de hand gewandeld. Ik zelf vind dat super spannend toch wel. Want uiteindelijk als ze willen gaan houd je ze toch niet.
Maar hij luistert goed . Hij heeft echt wel een flinke stap met zijn lange stelten.
Maar halfweg kon ik toch aan een lange slappe lijn stappen. Kwamen we nog 2 crossmotoren tegen dus ik mijn hand opgestoken en ik dacht al ojee. Maar ze ging echt super traag rijden enkel sky dacht now way hups voorbeentjes van de grond. Dus de motors motor af. Ik me geëxcuseerd want dit was nog maar de 2 keer op pad en hij is nog erg jong. Gene probleem zeiden ze. Laten halthouden beloont en weer verder. Net op het moment dat ik denk sky stoere kerel jij hebt eamonn helemaal niet nodig. Gaat die uitgebreid gaan hinniken hahaha. Maar onderweg woont een stalgenootje en die stond alweer als afleiding met een appeltje klaar. Dus halthouden de rust erin brengen.
En kei tevreden naar huis.
Hij vind het echt leuk . oortjes naar voren en o mooie wondere wereld.
Dit was mijn momentje vandaag.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:43

Vandaag waren we naar een boomgaard van kennis gegaan en wat foto's tussen de bloesem geschoten.
Zaten echt hele leuke tussen (cap uiteraard alleen maar ff af voor de foto)
Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 00:03

Halloo!
wauw hier komen mooie paardjes voorbij!
Weer eventjes een foto van mijn paardje die ik laatst wat liet vrijspringen, onder t zadel ben ik het dr aan t leren en we zitten nu op de 60 cm onder het zadel gewoon om haar wat vertrouwen te geven. Vrij kwam ze toch ruim aan de 85cm!
Afbeelding
sorry voor de verschrikkelijke kwaliteit

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:27

Elly wat prachtig zo bij de bloesem benieuwd naar de andere foto's

Vandaag hier weer erg blij, heerlijk gereden en de jury vond t ook nog leuk. Mocht ik zomaar met 2 wp en een tweede prijs naar huis. Zo trots op onze pony!!!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:37

Tineke, wat super dat je lekker hebt gereden en een 2e plek had.
Kitobeer, fijn dat het avontuur met de crossmotoren goed ging! Knappe Sky!
Bij mij ging het niet lekker, Rebel liep niet fijn ontspannen. En wat was het al warm...pfff... Tot mijn verbazing wel twee wp. 185.5 en 189 pt.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:55

Tineke en Esther gefeliciteerd met jullie mooie winstpunten! Gaaf hoor!

Oona, leuk om te lezen over Sky, stoere jongen. Fijn dat de motoren hun motors uitzetten. Het is hier vaak dramtisch hoe hard ze hier langs komen scheuren... ik loop vaak midden op de weg om te zorgen dat ze afremmen!

Punz, als we het doen net als vorig jaar, dan wil ik misschien wel mee doen met Huge, geen connie, excuus excuus. Maar ik denk dat het voor haar goed is als ze op vreemd terrein is. Kan het wel even voorstellen aan de eigenaar!