Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mooi zo
jammer genoeg helpt dat gevoel nooit, maar toch..
1 uur en 6 minuten gereden, waarvan 40 minuten draf en 10 minuten galop

gisteren heb ik iemand anders op haar laten rijden in het bos en zelf voor de gelegenheid even een ander paard geleend.
maar wel harder gegaan dan 30 km/h, dat is hoe hard de app het nog kan meten hahaha. Mel was super super braaf. Het andere paard ging spontaan in rengalop linksaf, en wij zaten er net een halve paardlengte voor dus eigenlijk pad al voorbij XD ze ging in 1x stilstaan met keertwending en dan weer aangesprongen en binnen twee sprongen weer paard ingehaald. Maar dit alles zonder stress hahahaha. En ik zat nog puur omdat ik met beide handen het zadel vastgreep, want mijn rechtervoet met zenuwschade houdt dat niet natuurlijk
Sowieso dat racen op dirt (wat echt een laagje 'dirt' op een harde ondergrond is, geen tapeta of polytrack of zo) is iets wat we hier maar vreemd vinden, net als het feit dat alles alleen maar linksom gaat, elke baan hetzelfde is, inderdaad het management, het medicijngebruik en ga zo maar door. "Typisch Amerikaans" zullen we maar zeggen. 
was er nog niet aan toe. En nu wel
kyrkelover schreef:Ik persoonlijk ben steeds minder voorstander van het rengebeuren in Amerika. Vind dat er daar veel te veel paarden dood gaan aan beenbreuken en ook het management vind ik niet zoals ik dat voor een paard zou willen.
Ik vind het idioot dat een trainer die al tich keer gepakt is op doping gewoon door kan gaan.
Je ziet daar ook veel meer enkel baantrainingen en stallen bij renbanen waar ze buiten de training en wat hand-walken niet buiten komen. Gewoon niet mijn cup of tea zeg maar.