Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:25

Afgelopen maandag was de osteopaat hier :-)

Echt zo'n voorjaars checkup :-)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:23

Ik heb ook wat aan onderhoud uitgevoerd. Gisteren sky weer 4 kant bekapt door mezelf.
Voor kan ik alleen, achter geeft die goed zijn voeten maar vind die het uitkrabben al lang genoeg duren.
Dus ik had een vriendin gevraagd te helpen om sky wat af te leiden. Missie geslaagd braaf peerd is het toch.
Vandaag heb ik hem een lekker massage gegeven. Wat voelt mijn puppypaard toch nog zo lekker als een blanco blad aan waar nog niks mis mee is.
Nergens geen verklevingen of hypertonie. Absoluut geen atrofie . Heerlijk . Ik ben wel blij dat ik dit paardje van in begin kan beoordelen en zijn ontwikkelen goed in kaart kan brengen.
En uiteraard benieuwd of ik preventief bezig kan blijven om hem in een super conditie te houden.

Gisteren is sky officeel 3 j geworden ik dacht er pas s'avonds aan. :o
Dus het word een keer tijd dat ik me goed ga buigen over een plan van aanpak om in een jaar tijd hem goed voor te bereiden op het werk onder het zadel.
Ik ga er pas op wanneer hij 4 is.
Suggesties met dingen die ik zeker in de opvoeding en aanleerperiode moet aanleren altijd welkom.
Misschien zijn er wel dingen die ik vergeet en waarvan jullie zeggen dat kwam ooit zo goed van pas.

Afbeelding

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:37

Wat een gave connemara! Grondwerk vind ik zelf een hele goeie basis :o ben nu ook bezig met een 4-jarige inrijden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:37

Ik doe altijd fietsen met jonge paarden, Kitobeer. Lekker door de polder, rechte lijnen, beetje wereldwijs maken, rechte lijnen lopen (stap draf en later ook galop) en ze zijn gelijk goed verkeersmak.
Ook wandel ik altijd veel door het dorp met jong spul, smalle steegjes, eens een klap tegen een afvalcontainer etc.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:57

kitobeer wat ziet hij er goed uit! leuk, nu kun je er echt wat mee bezig.

en wat heerlijk al die APK-tjes pony's zijn straks helemaal in topvorm voor t ONCK

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:06

Doet me er aan herinneren dat het hier ook weer tijd is voor de tanden APK!

Verder even iets compleet anders
Zou er hier belangstelling zijn voor weer een (proefgerichte) trainingsdag bij Ineke Jansen? Net zoals we vorig jaar gedaan hebben? Is niet perse een heel goedkope dag, maar wel super zinvol en zeer gezellig!! ( zie http://www.inekejansen.nl/

Mocht er belangstelling zijn, dan kan ik contact opnemen met Ineke voor prijsopgave en mogelijkheden.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:22

Klinkt goed Punz, denk dat ik wellicht wel 2 ruiters met interesse zou hebben.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:38

Ik heb zeker interesse Ria :j Leuk!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:41

Waar is het en wat kost het? :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:02

Het is in Borculo ( zie ook website).
Exacte inhoud en kosten wordt nú nagevraagd :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:22

Ok, de volgende optie's zouden onder andere kunnen:
- De dag start met een uurtje theorie: Hoe rijd ik een nette proef, wat wil de jury zien, waar wordt op gelet in de BLMZ?
- Of de start wordt het volgende: deelnemers nemen hun proef mee op stick, proeven worden bekeken en besproken, om het geleerde/besprokene dan daarna in praktijk te brengen
- Daarna is er voor elke ruiter 3 kwartier gereserveerd: eerst krijg je een half uur les van Ineke, daarna rij je een proef ( je kiest zelf welke proef je wil rijden). Ineke jureert deze proef dan, waarbij er een filmer( bij voorkeur zelf meebrengen) naast Ineke staat om de proef én het commentaar te filmen.
Er kunnen zich max 4 a 5 combi's inschrijven.

Kosten zijn 65 euro per combinatie, dit is inclusief lunch en drankjes. Pony op stal 10 euro extra. Publiek kan meelunchen, maar daar wordt dan een bescheiden bedrag voor in rekening gebracht ( paar euro)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:15

Leuk idee! Ik meld me aan als publiek :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:22

Ik overleg even met EK, maar ik denk dat ik meedoe als deelnemer, met weer mijn centrale thema als thema: eigen houding, zit....

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:22

Punz: daarna dan nog een evaluatie?
Dus na de les en het proefje rijden?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:47

Helaas word dat te ver en te duur voor ons. (1,5uur rijden) Verder zijn we op t moment in een dipje dus nieet B waardig. Leek me wel super interessant.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:17

Klinkt super leuk en gezellig. Helaas is het me te ver om op een dag op en neer te rijden. Met 120 km/uur is het 2 uur enkeke reis, dus met trailer mag je er nog bijna een uur bijtellen...Jammer!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:05

Curly2day: Goed plan, dat is zeker te bespreken. Zeker als we gewoon met een groepje mensen vanuit dit topic gaan, kunnen we gewoon aan Ineke voorleggen wat we het liefst willen.

Is Muurp 1 van jouw twee mensen?
Want dan zitten we op drie deelnemers nu. ( Muurp, jouw tweede en ikzelf..)

Esje: het ïs inderdaad erg leuk en gezellig!!Wat je zou kunnen doen is dan de dag daarvoor komen, je pony bij Ineke stallen en zelf logeren in een B&B, maar kan me voorstellen dat het dan wel helemaal een dure grap wordt voor je. En ja... .met drie uur reistijd is het echt te ver.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:13

Euh wellicht hoor,2e ruiter nog niet gesproken :-)

En Muur is dan idd ruiter 1 :-)

Ik app haar morgen even nu ik meer info heb. Kan ook niet bij de dames in de portemonee kijken ;-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 00:01

:) Zou wat zijn :+

We gaan het zien. Anders gewoon een combi Connemara's/niet Connemara's

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:32

Ruiter 2 heeft geen interesse, zijn nog niet toe aan wedstrijden en vind de prijs ook wat hoog.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:52

Hier ook ( nog) geen wedstrijdruiters en ook een beetje ver. Maar klinkt als een leuke leerzame dag!
Gisteren heb ik ook het connemaraboek ontvangen. Nog geen tijd om te lezen, maar wel even snel doorgebladerd. Ziet er prachtig uit en al zin om er eens helemaal voor te gaan zitten. En wat een verassing dat Rocks er ook in voor komt. ( als veulentje op de keuring)Gaaf!
Verder is gisteren mijn stal gerarriveerd! A dream come true! Als hij helemaal in elkaar zit post ik een foto! ( dus Ria, het is hier zo goed eens af, als je Pandora nog eens wilt opzoeken!)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:53

( moest zo goed als af zijn natuurlijk)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:14

Pandora werd door de stallenbouwers weer voor een Spanjaard aangezien!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:53

Ok, dan zouden het Muurp en ik zijn... mmmmm Vrees dan dat we aan moeten haken bij een reguliere trainingsdag/ trainingsweekend...
Ook leuk natuurlijk!
( stiekem hoop ik dat ze de houding en zit training die zie nu het weekend van 10/11 juni (ONCK...) houdt nog een keer herhaald. Zou ik graag aan mee doen!)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:09

Hi, dat is het overwegen waard....zeker als ik manlief mee kan krijgen naar de B&B. Heb je al een idee voor een datum? En is 3 personen genoeg? SkyMarian heeft denk ik ook interesse!