Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:25

Als je daar heel erg gevoelig voor bent kan je beter foto's plaatsen in de (hk)topics waarin je je veilig voelt. Op de fototopics ga je geheid feedback krijgen wat je wellicht heel erg raakt. :)

Veel plezier met shoppen. :)

Wil voor mijn spookje nog een longeerhulp gaan halen. Gisteren even 1 van een stalgenootje gepast. Maatje full die weliswaar heel klein afgesteld kon worden, maar als ze zou gaan zakken met het hoofd hangen de lijnen op de grond. :')

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:29

Tribunals schreef:
He wat raar, misschien gaat het wel goed als ik het vanmiddag op via de laptop doe. Wil best graag een topic maken maar ik trek (harde niet opbouwende) kritiek heel erg aan en zit daar altijd best wel mee, dus ik twijfel een beetje :=

Zo eerst naar de Divoza! Nog zo veel spullen en kleding nodig. En mn schoenen en chaps zijn kapot, maar moet van mama nog even wachten op nieuwe laarzen, helaas :P

Je kunt de foto's ook rechtstreeks van je telefoon of computer via Bokt uploaden, kunnen we ze meteen zien. Ik weet niet of meer mensen er hier last van hebben maar mijn laptop word altijd heel vervelend van Tinypic.

Ik heb Jaimy vorige week donderdag naar een andere stal verhuist, maar ze voelt zich al prima thuis! Scheelde dat ze Agiera al kende van buitenritjes. Heel apart, ze is door Agiera en Gwen als Alfa merrie gebombardeerd. Dat was ze in de vorige kudde totaal niet. Ze is zo'n type wat heel rustig is maar zich absoluut de kaas niet van het brood laat eten. Ook begint ze alweer af te vallen, op de vorige stal stond ze op een groot (koeien) weiland en heeft daar een flinke graspens gekweekt. Ze wil nu haar krachtvoer(vitalcomplete met een handje bix ,handje compactgras en wat olie)ook weer opeten.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:34

SkyMarian schreef:
Als je daar heel erg gevoelig voor bent kan je beter foto's plaatsen in de (hk)topics waarin je je veilig voelt. Op de fototopics ga je geheid feedback krijgen wat je wellicht heel erg raakt. :)

Wil voor mijn spookje nog een longeerhulp gaan halen. Gisteren even 1 van een stalgenootje gepast. Maatje full die weliswaar heel klein afgesteld kon worden, maar als ze zou gaan zakken met het hoofd hangen de lijnen op de grond. :')

Ik heb cob zelfs die is te groot heb op de rug hem met een touwtje een beetje ingekort.
Volgens mij heb ik deze hier nog niet laten zien, het ging eigenlijk er om hoe braaf Jaimy is terwijl ze naast de bak aan het kuilen zijn...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:50

Oh maar ik dat zie dan moet het een maatje pony worden. Denk dat Jaimy nog wel iets voller van postuur is dan de witte stressheks. :D

Jij hebt deze toch?
http://www.divoza.com/nl/f-r-a-peli-longeerhulp

Filmpje ken ik wel met al die toeters en bellen op de achtergrond. :))

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:01

SkyMarian schreef:
Oh maar ik dat zie dan moet het een maatje pony worden. Denk dat Jaimy nog wel iets voller van postuur is dan de witte stressheks. :D

Jij hebt deze toch?
http://www.divoza.com/nl/f-r-a-peli-longeerhulp

Filmpje ken ik wel met al die toeters en bellen op de achtergrond. :))

Ja klopt dat is hem, alleen van de EJ maar heb even gekeken en is even duur.

O sorry, komt door het topic op latere leeftijd weer gaan rijden dat loopt een beetje door elkaar heen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:09

pizza64 schreef:
SkyMarian schreef:

Ik heb cob zelfs die is te groot heb op de rug hem met een touwtje een beetje ingekort.
Volgens mij heb ik deze hier nog niet laten zien, het ging eigenlijk er om hoe braaf Jaimy is terwijl ze naast de bak aan het kuilen zijn...

[ Video ]

Wat n braverd zeg! Moest ik bij die van mij niet proberen. Die ging afgelopen weekend nog een paar keer op haar achterste benen staan omdat ze zo gespannen was op wedstrijd. Uiteindelijk toch van de 3 proeven, 2x in de prijzen. (3de en 6de plaats) maar heeft wel leuke foto's opgeleverd :+

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:14

Niks mis met de balans op de achterbenen Melissa. :))

Geeft toch niks. Leuke filmpjes mag je altijd een extra keer plaatsen. :D
Dan ga ik er 1 in maat pony bestellen. :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:45

Ik lees zo alles even (en bekijk de filmpjes), ben goed geslaagd! Bordeauxrood dekje gefixt (happy me!), peesjes, valstijgbeugels, longeerlijn, paar polo's, beige rijbroek en nog wat sokken. Thanks moeders :o

Ben erg benieuwd naar de stijgbeugels! Er staat safestyle.nl op en hebben aan de ene kant het 'gewone' ijzer, en aan de andere kant rubber wat je gewoon opzij kan drukken. Die kant is deels open zegmaar en als er druk op komt te staan buigt het zodat je voet er uit kan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:32

Heksje weer voor het eerst gereden. Ze heeft niet eens heel erg lopen mutsen. :D
Laatste stukkie liep ze echt heel fijn over de rug. <3 Morgenochtend is het hopelijk nog frips genoeg om nog even een rondje te sturen.

Nog een vraagje over de keuring....hoelang moet je rond kunnen rennen met de pony? := :')
Anders moet ik dringend nog wat aan mijn eigen loopconditie gaan doen. _O-

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:41

SkyMarian schreef:
Heksje weer voor het eerst gereden. Ze heeft niet eens heel erg lopen mutsen. :D
Laatste stukkie liep ze echt heel fijn over de rug. <3 Morgenochtend is het hopelijk nog frips genoeg om nog even een rondje te sturen.

Nog een vraagje over de keuring....hoelang moet je rond kunnen rennen met de pony? := :')
Anders moet ik dringend nog wat aan mijn eigen loopconditie gaan doen. _O-

Een flesje zuurstof voor als je de ring uit komt :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:42

:') zoiets ja _O-

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:48

Zal ik met bidonnen water gooien? :+ denk dat jij extra moet rennen, omdat ze zo leuk is :D

Waar komen de juryleden eigenlijk vandaan? Zijn dat NL geschoold in Ierl of zo? *voelt zich no-no*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:49

Tja..... minimaal een 20 x 40 bak rond.. ( als we pech hebben en dus de keuring binnen moeten houden. Als het buiten is, is het terrein iets ruimer......)

Mbt de juryleden: We proberen elk jaar een mix te maken van 2 Nederlandse juryleden en 1 Iers jurylid.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:51

En die hebben dan cursus beoordelen gevolgd oid?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:51

Zie mezelf al zwoegen op iets meer dan 100 meter.... _O- _O- _O- _O- ( is ook een no-no .....en lopen is een no - go. :') )

Vanaf wanneer kan je je inschrijven? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:59

Marrit13: Jurylid/keurmeester wordt je niet zomaar. Daar gaat een heel opleidingstraject aan vooraf. Meeste keurmeesters keuren ook meerdere rassen of zijn op andere manieren zeer ingevoerd in de hippische wereld, en moeten zich jaarlijks blijven bijscholen om jurylid/keurmeester te mogen blijven. Daarnaast vinden we het zelf leuk om er ook een Iers jurylid bij te hebben, aangezien dat toch het moeder stamboek is. Over het algemeen zijn dat dan ook geen "kleine jongens" binnen het iers stamboek ( als ik het even zo oneerbiedig mag zeggen...)

Edit ,Sky Marian: De uitnodiging gaat binnen niet al te lange tijd de deur uit...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:02

Als ze maar lief zijn.... := :') :')

Ah tof. :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:15

Op de nieuwe stal word aan het dieet gedacht, Jaimy's grasbuik begint al te slinken. Arme pony is wel wat hongerig ze probeert overal een hapje mee te pikken :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:17

Agossie.....je zou d'r bijna weer vetmesten. :)) :D :D
Super hoor dat ze met je mee denken en rekening houden met de belangen van het dier.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:56

Wie van jullie gaan er allemaal aan de keuring meedoen.?
Voor mij is zoiets verweg denk ik zo. Maar ik zou wel wat meer informatie willen. Het klinkt namelijk erug leuk.!! <3
Wat houdt zo'n keuring in en welke dingen moet je doen.?
Kan je ook meedoen als de ouders onbekend zijn.?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:59

Iemand interesse in een donkerblauw dekje met zilveren stamboeklogo in de maat full veelzijdigheid? :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:30

Fotooo? :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:31

Zal straks even een foto maken. :j
Moet nu gauw even wat klanten bellen, douchen en een kind van school plukken. :+

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:44

Zijn ze nu niet op de kop? :') dekje had verder naar achteren gemoeten ja oei

Afbeelding

Afbeelding

:+
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:58

Nu zijn ze goed te zien!! *\o/* Leuk hoor. Bruin staat ook erg mooi.