Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:05

Vind het enorm jammer dat er nu daadwerkelijk een inhoudelijke reactie komt waar vervolgens niet op gereageerd wordt, maar vingers wijzen kan wel.....

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:09

Muurp schreef:
Vind het enorm jammer dat er nu daadwerkelijk een inhoudelijke reactie komt waar vervolgens niet op gereageerd wordt, maar vingers wijzen kan wel.....

We hoeven niet meteen a la minute erop te reageren toch? :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:17

Ohhhh Muurp
Ik wil altijd overal wel inhoudelijk op reageren. Maar nu eigenlijk niet meer.
Het maakt niet meer uit wat ik er over zeg namelijk, het wordt in een bepaald licht gezien omdat er kennelijk mensen zijn die zich aan me storen. ( en heel bijzonder: het daar kennelijk onderling over hebben, anders zou Tribunals dat niet weten. Dat is ook fijn.). Dus eerlijk: heel veel behoefte voel ik niet meer nee.

Mán.. ik heb gewoon foto's geplaatst van Jou zijn optreden op de HK... en gezegd dat foto's vertekenen...en dat ik me laat adviseren door IRL deskundigen en iha niets doe met bokt opmerkingen oid.

Dat het opgevat wordt zoals het opgevat wordt, daar kan ik niets aan doen. Heb al meerdere malen aangegeven dat het niet zo bedoeld is. Ben daar imo nergens respectloos geweest, heb het nergens op de persoon gespeeld...

Maar ok:
Behalve het neusbot is ook de mondspleet en bitligging bepalend voor waar een lage neusriem hangt. Je wil niet dat de neusriem het bit omhoog sjort. Bij Jou zijn neusriem ligt als je voelt het onderste stuk van het neusbot volledig vrij. Neusgaten zijn volledig vrij, en je kunt royaal je hand achter de neusriem steken.

Dus ik zie werkelijk niet waar het probleem zit. Echt niet...
Punt

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:01

Muurp schreef:

Ik was van plan om het te laten bij wat het is, maar hier ben ik het wel mee eens.

En als ik dan toch bezig ben.. @ Marrit: Ik vind niet dat ik respectloos op Ria reageer. Ik heb één ietwat imo felle opmerking geplaatst, en dat was deze: 'Dan moet je even goed nadenken over de manier waarop je bepaalde dingen brengt. ;)' Maar respectloos? Nee. Je hoeft overigens ook niet steeds het leeftijdsverschil er bij te halen, vind dit een beetje vreemd. Dus omdat ik ik weet niet hoeveel jaar jonger ben en het niet in het echte leven zie gebeuren, mag ik geen opmerking plaatsen over een neusriem die IK niet lekker vind zitten? Ik had er helemaal geen verkeerde bedoelingen bij en heb verder ook nergens kritiek geleverd of gezegd dat ik het beter wist.

Daar ging het mij überhaupt niet om, ik vond het neerbuigende/kleinerende toontje vervelend en daar heb ik wat van gezegd.

@ Punz: Ik zeg alleen maar wat ik zie/voel/denk. Dat hoeft niet te betekenen dat er achter je rug om daarover wordt gepraat. :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:02

Marrit13 schreef:
Muurp schreef:

We hoeven niet meteen a la minute erop te reageren toch? :+

Dat zeg ik ook niet :) ik zeg alleen dat ik dat jammer vind. Er worden wel meteen namen genoemd maar een inhoudelijke reactie blijft vervolgens onbeantwoord. Wat is dan de moeite om daar ook even op te reageren? Al is het een "ik kom er later op terug"?

En Ria, ik snap het hoor. Maar dat kun je ook gewoon aangeven i.p.v. de berichten maar te negeren. Ook zo netjes tegenover de anderen die wél de moeite nemen om wat uit te typen.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:05

Hier nog een die alleen meeleest en geniet van al die mooie pony's.

Ben ik dan de enige die ziet dat de betreffende foto van (te lage) neusriem dus echt los zit en vandaar het zwaarste gedeelte breedste stuk naar beneden hangt (waarschijnlijk na de training/proef) zwaartekracht speelt hier gewoon een rol. Ook ik rijd met een lage niet aangesnoerde neusriem die weleens afzakt juist omdat hij zo los zit.

Meiden er is niks aan de hand met de pony en hij doet het geweldig, mag willen dat die van mij zo loopt.

Verder hoop ik weer volop te kunnen genieten van jullie pony's

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:16

Zie deze hier zou je ook denken hij zit te laag
Afbeelding
zelfde moment maar van een andere hoek
Afbeelding
hij zit laag maar ook eigenlijk te los
Afbeelding

Ik denk dat dit hetzelfde verhaal is

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:52

Aangezien ik bijna niks plaats spam ik hem gelijk ff, gewoon omdat hij zo knap is
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze vind ik wel heel mooi (sta zelf niet graag op de foto)
Afbeelding

wie doet er mee je mooiste foto tot nu toe van je Con.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:57

Wauw wat een gave fotos. Het is een plaatje!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:12

Veertje: schandalig dat je niet vaker plaatjes spamt. Prachtig dier zeg!!

Ik denk dat ik het al eens eerder gevraagd heb, maar ben het nu even kwijt: hoe is hij gefokt/ wat is zijn afstamming?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:14

Wat een mooierd <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:27

En qua foto's... Mogen de schattigste momenten ook?

Zoals je ziet ruimschoots voordat ik bedacht had dat mijn haren verven misschien een goede zet zou zijn, maar wel een van mijn favoriete foto's omdat ik hem zo lief vind:

Afbeelding

En vorig jaar op het ONCK een snackje scoren op het secretariaat:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:37

Haha die snoepjes :+

Beaut doet ook graag mee!
Afbeelding

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:42

paspoort in het klein
fokker Mattie Long RosshillCo. Galway
naam Ross-Hill Island
vader Killea Island
Moeder Rosshill Sally (hier zit ook I Love You Melody achter, deze naam heb ik hier vaker gelezen)

En we noemen hem BoB

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:11

Wauw.! Wat een knapperd veerje!

Snoepjes.!
Afbeelding

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:15

mogen ook schattige kneuzen foto's?
die voetjes :j
Afbeelding
en mn springende kneusje <3 _O-
Afbeelding

Tessell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:28

Hey iedereen,
Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb nog nooit iets geplaatst.
Maar aangezien in nu sinds een maandje ook een connie heb lijkt het me wel leuk om hier iets te vertellen over hem en mezelf.
Ik ben Tessel. Ik ben 16 jaar.
Ik heb dus sinds een maand een Connemara.
Hij heet Sunny en is 3 jaar oud (bijna 4) en ongeveer 1.55m.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Hij is na een week in de kudde waarschijnlijk getrapt een daardoor had hij een wondje op zijn knie, vandaar het verband om zijn been.

Ik heb ook al gelijk een vraagje, Wat voor kleur zou hem mooi staan? (voor dekjes etc.)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:55

Welkom Tessel, mooie pony!
Afbeelding
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:10

Wat een leuke en mooie foto's komen er langs.

@tessel, knap balkje hoor! Hoe is hij gefokt? Afstamming?
Op ons valkje hadden we oa een zwart dekje met een goudkleurig biesje.
Maar een mooi helder blauw vind ik ook heel mooi op een valk.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:20

Wij hebben ook valk en de meiden hebben bijna alle kleuren voor hem.
Zwart, helder blauw, donkerblauw, rood, iets met rose.
Persoonlijk vind ik bruin en geel niet staan, maar verder kunnen ze veel hebben. Terwijl bruin harnachement wel weer leuk staat.
Wij hebben vandaag voor de eerste x een L2 proef geoefend. Ging eigenlijk wel goed. Na de ONCK gaan we dan ook maar over als alles zo goed blijft gaan. Eerst wilde we wachten tot de regio maar dan moeten we nog 2 maanden in het L1 blijven. Volgend jaar worden de amazone 18 dus als het kan zou het wel leuk zijn als ze volgend jaar nog een stuk het M in kan komen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:47

Welkom Tessel!!

Ik heb op Jou-Jou blauw, zwart, maar ook bruintinten wel.
Vervelend zeg, zo'n trap. Hopelijk alleen een vleeswond? Of is het al een oudere foto, en is de blessure inmiddels al weer weg?

En Bar heeft mijn standaard vraag bij nieuwe Connys al gesteld ( altijd benieuwd naar afstamming hier :) )

@Veertje: I Love You Melody is mooi bloed hoor!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:08

Oh..
En wil toch nog even doorposten. Heb net van Marrit de foto's van gisteren gekregen, en ben daar zo blij mee. Ik ben voorlopig nog láng geen EK, maar dit gaat wel heel langzaam de goede kant op!
Superbedankt voor de foto's Marrit!!

Heb daarbij net de uitslagenlijst bekeken, en dan blijkt dat ik gisteren met mijn 193 proef gewoon de hoogste score van de dag heb gereden. Zo blij mee!!

Foto's motiveren verder wel toch hernieuwd het lijnen weer oppakken........ Pony verdient een iets slankere ruiter...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja... ik weet het... er moet echt nog gewerkt worden aan oa het meer op mijn kont zitten.
Is absoluut het nadeel van EK op je pony....kun je eindelijk een beetje zitten... gaat je door EK getrainde pony ineens ook onder jou als een idioot bewegen........Vraagt dus nog even wat meer oefening vrees ik...
Laatst bijgewerkt door Punz op 03-04-17 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:11

Oh wauw die tweede foto. Wat is hij fanatiek. Hier kan ik alleen nog maar dromen van zo'n drafje..

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:15

Saaams schreef:
Oh wauw die tweede foto. Wat is hij fanatiek. Hier kan ik alleen nog maar dromen van zo'n drafje..

Hier ook :') Ik probeer het wel eens met longeren maar #njet :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:16

Marrit13 schreef:
Saaams schreef:

Hier ook :') Ik probeer het wel eens met longeren maar #njet :D

Pony hier gaat er wel meer van strekken aan de longe, maar niet alleen in haar benen, haar lijf word ook een half keer langer en haar hoofd bungelt boven haar uit :')

Ik zeg een clinic dag van EK als juf en dan allemaal even naar JouJou kijken en dan mogen de ponys het nadoen :')