Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:21

Je hebt echt eer van je werk hoor, prachtig _/-\o_ Hopelijk pakt ze het "beleren" verder goed op. Mss anders eerst tijdje bitloos?

Ik heb een ruin met merrie hormonen, wat kan hij mokken :') Gister hadden ze hem per ongeluk zonder masker op het land gezet (ben aan het afbouwen) maar een hele dag is nog wat te. Dus ik kom er aan met masker en daar is hij wel superlief, hij komt meteen en laat hem goed om doen. Ik wilde ook ff vliegendeken om (dazen...) vond ie ook stom. Heeft ie 20 min in de zandpaddock staan mokken :') Ik roepen, krijg ik zuur gezicht, echt geniaal _O-

Vandaag was ie iets beter te pruimen maar erg ongedurig met poetsen, dus snel opgezadeld en naar de bak. Hij draafde er bijna heen, dus ik dacht nog "dat belooft wat" hij had ook al dikke week niets gedaan en dat vond ik toch ff spannend: wat zou hij doen? Dus zweep eerst maar laten staan, maar *kuch* snel gepakt O:) In stap al mooi nageeflijk! Heel kort gereden, was toch wel warm. Daarna mezelf gedwongen naar buiten te gaan, ik had spagetti-benen, kotsmisselijk (na laatste ritje toch ff spannend) en ook nog een nieuw paard aan de andere kant vd weg :x Mezelf streng toegsproken in het Fries (komt beter aan ^) ) en wat was hij braaf!! Dat paard wilde per se meerennen en was erg elastisch bezig :D Gelukkig bleef het van Lloyd zijn kant alleen bij kijken. Stukje verder gereden en toen de ontspanning er was (van mij en dus ook van hem) weer terug, met bermgalopje. Wat een hobby _O-

Waar ga je heen Elysa? Met de paarden?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:26

Tribunals:
Ik zie nu pas dat je me página's terug gevraagd hebt hoe groot Punzel is, sorry dat ik je niet eerder geantwoord hebt, heb er helemaal overheen gelezen.

Punzel is 1.52, Jou-Jou 1.48.

Mbt zadels:
Op Jou-Jou had ik aanvankelijk een Thorowgood vhz, 17,5 inch, nu ligt er een Ainsley Intergra Popular 17,5 inch op. Beide zadels lagen/liggen goed

Op Punzel ligt een Massimo dressuur, boommaat 40 (!!).... al het andere paste niet. Maar dit zadel zal waarschijnlijk toch op termijn vervangen moeten worden, zodra ze in het werk wat meer schoft gaat krijgen gaat dit niet meer fijn liggen. Maar goed, kon dit zadel voor weinig geld kopen, en het past haar nú goed.

Marrit13: Wat een héérlijke update!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:32

De Massimo dressuur is ook een fijn zadel! Helaas zat ik er destijds op mijn Draver niet goed op. En nu wel blij dat ik de trail heb, gezien ik daarmee kan springen :D Voor paarden met hogere schoft is zijn de Massimo's idd niet altijd geschikt. Maar nu al 40 zeg :+ Dáár zijn de Massimo mensen wel weer goed in, die gaan tot 46 meen ik?

Als ik het trailerrijden onder de knie heb, ga ik met een stalgenootje een schriktraining doen bij haar stiefzusje in Zelhem. Hoewel mijn stalgenootjes vonden dat ik niet hoefde te gaan, omdat hij wrs nergens bang voor is. Nou, dat is te mooi om waar te zijn vrees ik :D

Tribunals

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:37

Erg leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! Ook ik ben door het Connemara virus getroffen vrees ik :D

Oh en maakt niet hoor Punz, redelijk grote pony's dus! Fijne maten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:41

:) Als je het erg te pakken hebt gaat het nooit meer over!! En joh... Jij hebt ook echt wel een hele leuke gekocht!!

Verder was het vanochtend zo verschrikkelijk heerlijk op stal. Eerst vanochtend in de koelte een buitenrit met Marissa, vervolgens Jou-Jou in de bak gereden, daarna lekker getut ed, en net op het moment dat het toch benauwd warm begon te worden gebeurde er dit:

:D Zooooooo lekker!!!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:43

Jaaa hier was vanochtend ook een aardige regenbui, zowel de paarden als ik waren er erg blij mee :D ik was aan het springen op dat moment en het begon idd net wat warmer te worden dus dat kwam goed uit.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:45

Ohja, als iemand hier toevallig een bordeauxrood dekje tot 60 euro tegenkomt.. Meld het bij mij! :o Ben op zoek en kwam bij de Scapa Dynamic uit (prachtig vind ik die) maaaaar daar staat dark pink bij. En hoewel het bordeauxrood lijkt is dat niet wat er bij staat dus ik weet het nog zo niet.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:58

Die bui kreeg ik net toen ik bruintje de wei uithaalde! Hij was, natuurlijk, not amused :+ ik wel, heerlijk!

Zal rondkijken voor bordeauxrood! Ik heb koopverbod, gister een Rambo Sweet Itch gekocht (2de hands). Moet eigenlijk nog wel 1 oranje dekje, matchend bij mn oranje hoofdstel. Bod gedaan op Bokt (dahaaag koopverbod) maar hoor niets helaas.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:20

Marrit13: Bitloos ben ik inderdaad een tijd mee bezig geweest, maar het mag geen verschil maken ;( daarmee heeft ze het zelfde protest als met bit en ze kan er nog eens mee vandoor gaan, met bit niet. En dan zegt ze ook echt het wordt moeilijk doei! *\o/* Hahah dus even geduld denk dat het wel komt, zeker als ze tussendoor ook leuke dingen mag doen.
Het blijft toch leuk die merrie streken, ik hou ervan. :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:29

Ja Als ze gaan gaan ze, met of zonder bit :evaw: ^) Wat voor bitje heb je er nu in? Heeft de tandarts nog advies gegeven hierin? Kan altijd ff zoektocht zijn he: bitten, zadels.. Zucht :roll:

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:47

Er hangt nu een Harry's Horse dubbelgebroken gold brass bustrens in. Leek mij het beste om mee te beginnen. Nee tandarts heeft eigenlijk geen advies gegeven wat betreft het bit, dit zou ik nog wel een keer kunnen vragen. Maar in augustus komt er een andere tandarts voor een check-up, die mag dan het gehele gebit nog eens nakijken.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ze wel veel respect heeft voor het bit, tot nu toe is ze met bit er nog niet vandoor gegaan. :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:29

Vandaag weer met de dubbele lijnen gewerkt, dit was de vierde keer en er zit duidelijk al iets aan vooruitgang in. Zo gaat ze in stap op de rechterhand super, neemt het bit netjes aan en richt zich al mooi recht op de voltes. Maar de linkerkant is het drama ze loopt prima, zo nu en dan begint ze ook wat meer te zakken richting het voorwaarts neerwaarts. Maar het echt afwenden wilt ze nog niet doen, hierbij gaat ze in protest door middel van tegen hangen of haar hoofd omhoog gooien.
Ik zal mijn stal genootje deze week nog even vragen of zij Rosie nog een keer aan de dubbele lijnen wilt oppakken. Zij heeft wat meer ervaring met dubbele lijnen _/-\o_

Nu heeft ze een paar dagen dubbele lijnen vrij, want Rosie heeft een wondje van der singel :\

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:35

Marrit: Als je inderdaad naar Zelhem komt moet je dat zeggen hoor: dat is zó superdicht bij ons in de buurt!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:15

schirocco24 schreef:
Vandaag weer met de dubbele lijnen gewerkt, dit was de vierde keer en er zit duidelijk al iets aan vooruitgang in. Zo gaat ze in stap op de rechterhand super, neemt het bit netjes aan en richt zich al mooi recht op de voltes. Maar de linkerkant is het drama ze loopt prima, zo nu en dan begint ze ook wat meer te zakken richting het voorwaarts neerwaarts. Maar het echt afwenden wilt ze nog niet doen, hierbij gaat ze in protest door middel van tegen hangen of haar hoofd omhoog gooien.
Ik zal mijn stal genootje deze week nog even vragen of zij Rosie nog een keer aan de dubbele lijnen wilt oppakken. Zij heeft wat meer ervaring met dubbele lijnen _/-\o_

Nu heeft ze een paar dagen dubbele lijnen vrij, want Rosie heeft een wondje van der singel :\

Jaimy vond links heel moeilijk, buigen, aldoor verkeerde galop en maar naar rechts kijken. Ik heb mijn Osteopaat er bij laten komen, rechts zat er van alles en nog wat vast. Sindsdien met sprongen vooruit gegaan.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:27

pizza64 schreef:
schirocco24 schreef:

Jaimy vond links heel moeilijk, buigen, aldoor verkeerde galop en maar naar rechts kijken. Ik heb mijn Osteopaat er bij laten komen, rechts zat er van alles en nog wat vast. Sindsdien met sprongen vooruit gegaan.

Dat hoor je vaak inderdaad dat ze ergens vast zitten. Echter is de osteopaat een maand geleden geweest. Ze had vele kleine blokkades maar geen gekke dingen *\o/* . Ze komt in augustus weer. Ik denk niet dat Rosie ergens vast zit want sinds ze is geweest heeft Rosie ook bijna niks gedaan. Het enigste wat we doen is stap en draf, soms onder het zadel (nooit meer dan 1x per week en meer stappen dan draf) en verder losgooien en logeren, dan mag ze de galop ook meenemen.
Denk meer dat ze nog aan het feit moet wennen dat ze haar spieren moet gaan gebruiken.
Ik zal zo een filmpje plaatsen van als ze los is, ze springt daar gewoon over van de een naar de andere galop _/-\o_

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 04:08

Pffff kan niet slapen :') temperatuur is flink afgekoeld maar nog steeds benauwd

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:13

Goedemorgen wat een verhalen afgelopen weekend. :D

Hier nog niet zo heel veel gedaan. Gisteren voor het eerst in 14 dagen even aan de longe gehad en nog een wandelingetje gemaakt. Juist op het moment dat ik dacht wat loopt ze toch superbraaf buiten begon ze te toeteren en te stressen om een stel shetlanders en bezorgde ze een wielrenner nog even een kleine hartverzakking. := :))

Hopelijk vanavond er weer op. Begreep dat het morgen weer heel warm wordt. Als het goed is kan ik dan in de ochtend rijden en is het met een beetje mazzel nog te doen. :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:40

SkyMarian: Jou paard snapt het :D, wielrenners mag je plagen :))

Hierbij het beloofde filmpje

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:57

Heeeerlijk gesprongen vanochtend! Lekker koel buiten en Jackson werd zelf ook fanatiek. Vaderfiguur heeft foto's gemaakt dus ik laat straks wel wat zien :j

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:12

Kan niet wachten op de foto's :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:30

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:56

Leuke foto's...
Ze staan alleen op zijn kop :(:)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:03

Whut echt? Ik zie ze gewoon normaal :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:26

Ik zie ze ook op de kop. :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:11

He wat raar, misschien gaat het wel goed als ik het vanmiddag op via de laptop doe. Wil best graag een topic maken maar ik trek (harde niet opbouwende) kritiek heel erg aan en zit daar altijd best wel mee, dus ik twijfel een beetje :=

Zo eerst naar de Divoza! Nog zo veel spullen en kleding nodig. En mn schoenen en chaps zijn kapot, maar moet van mama nog even wachten op nieuwe laarzen, helaas :P