Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 Laatst 1 keertje even wat strenger moeten zijn en toen heeft ze een paar pasjes echt met zon donderwolken hoofd gelopen van 'ik mag ook nóóit iets' maar verder heel braaf.
 (een oor bijdraaien en een blik her en der is genoeg). Wat een figuur ook, maar hee het werkte.. 
 . Heerlijk op elkaar ingespeeld hahahaah                                                         

misschien als het weer s avonds kan om na werk naar de lange duinen te gaan dat ik haar daar een keer laat gaan... Misschien dat ze dan door krijgt wat een achterlijk zware ondergrond dat is om zo huppelig te doen XD maar ik ben bang dat ze het alleen maar leuk vindt haha                                                         
 soms he.......  houdt het gewoon op. Krijg je er geen verstand in ook 

en doet ze puf puf dan wilt ze de deken af.
 . Klang kabang met de automatische drinkbak, yeet de cementbak weg, snuif snuif kuch in de grote lege bak. 
 '

Met uitmesten helpt ze soms ook mee, door poepjes aan te wijzen.. in het donker nog best handig. 
 er was wel een punt dat ze goed doorliep maar dat was alles, ik ben helemaal trots hahaah. 

. ik was zelf moe dus we zaten niet helemaal op 1 lijn vandaag, elke keer weer zon boze hoofdschud actie met aan de achterbenen een galop sprong. Opzich was even een ophouding genoeg elke keer en is er helemaal niks gebeurd, maar pfff 
 . Vandaag had ik er graag een martingaal bij gehad zeg maar..

wat ik al zei, moe krijgen is echt niet mogelijk hoor met haar 
 mafkees                                                         
 het is niet zozeer zodat ik minder vaak hoef, mel kan dit er gewoon gerust bij doen dus waarom niet. 
 ) dus ze neemt regelmatig les en ik ga zeker in het begin erbij zijn. Gelukkig vindt ze dat gezellig dus het lijkt me helemaal leuk 

Mel komt zeker en vast met allerlei eigen ideeën 

..                                                         

ik heb natuurlijk wekelijks privéles, maar ideeën zijn natuurlijk altijd welkom.                                                         
 ik zit wel op de grens met Brabant. Ik weet dat dat idd een issue kan zijn met een EV, anderzijds is het ook gewoon een paard 

Zou me daar niet zo'n zorgen om maken; het is een van de meestvoorkomende blessures en operaties binnen de rensport en het overgrote merendeel van de paarden heeft er later in hun leven geen last van. De meeste komen zelfs nog uit in racing. Toevallig heeft Baker McVeigh er van de week iets over gepost op Instagram:
 Ter ondersteuning van je been kun je in het begin nog wel een omgekeerde zwembeweging maken met je teugels als hij niet reageert op je been, daar reageren ze vaak nog wel op als ze even te afgeleid zijn om op je been te reageren. 

Het is gelukkig ook niet te zien waar de deken ophoudt 
 :

bij mel (ook horseware) viel het nog een beetje mee.. 
 dat bleek toch best ver achteruit lopen hahahaha