Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:11

<3

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:09

Wat een toetje!! Elei is echt heel erg fris in dit weer heb haar nog nooit zo vaak op haar achterbenen gezien :") gelukkig is ze prima handelbaar hoor! Ze bewaart het heel braaf tot de "ga maar" tijdens het longeren
(Medische update laat nog op zich wachten.. 1 maart afspraak)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:48

Oh gelukkig blijft het bij mel bij discussies over of afremmen wel echt nodig is :+ Laatst 1 keertje even wat strenger moeten zijn en toen heeft ze een paar pasjes echt met zon donderwolken hoofd gelopen van 'ik mag ook nóóit iets' maar verder heel braaf.

Gisteren heb ik mel nog met haar stressy paardenvriendin samen gelongeerd, mel liep heerlijk, mooi lang laag op tempo en drukte die andere tegelijk steeds meer de al eerder genoemde 'enge hoek' in _O- (een oor bijdraaien en een blik her en der is genoeg). Wat een figuur ook, maar hee het werkte.. :)) . Heerlijk op elkaar ingespeeld hahahaah

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:59

Ze mag toch ook nooit wat van jou? :))

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 10:19

Ja klopt, ik ben echt vreselijk streng -O- misschien als het weer s avonds kan om na werk naar de lange duinen te gaan dat ik haar daar een keer laat gaan... Misschien dat ze dan door krijgt wat een achterlijk zware ondergrond dat is om zo huppelig te doen XD maar ik ben bang dat ze het alleen maar leuk vindt haha

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 12:53

:') soms he....... houdt het gewoon op. Krijg je er geen verstand in ook :')

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:10

Als ze lijkt op de volbloeden hier dan vind ze het juist prachtig haha.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:27

Ja het is me nog nooit gelukt om haar moe te krijgen, dus waarschijnlijk is het kansloos :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:39

Hebben jullie dit nou ook? Soms als ik op stal komt heeft mel een hele takenlijst voor me klaar :list:
Meestal begint het met eten, als ik iets later ben dan normaal staat ze al bij de deur te wachten. Ze komt dan even blij naar me toe, loopt dan weer terug en doet stamp - met neus wijzen naar de deur. Duidelijk.
Dan, komt ze ingedraaid met haar kont naar me toe en trekt met een achterbeentje, dan mag ik scratchies doen :j en doet ze puf puf dan wilt ze de deken af.
Dat is allemaal heel standaard. Maar dan was laatst bijvoorbeeld het water bij de schuilstal stuk.
Gaat ze een heel toneelstuk opvoeren om te laten zien dat ie het niet doet, en er ook niks in de lege bakken zit >;) . Klang kabang met de automatische drinkbak, yeet de cementbak weg, snuif snuif kuch in de grote lege bak.

Dus braaf als ik ben vul ik de grote waterbak... Neemt ze drie mini slokjes, knikt even naar me en dan loopt ze terug naar het hek 'dan ben ik nu klaar, als je deze even open doet mens? O:) '

Mensen zeggen altijd dat ze hun paard aan het werk zetten, nou andersom lukt ook heel goed hoor _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:48

Haha super :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 18:48

Het is een vreselijk maar heerlijk beest :P Met uitmesten helpt ze soms ook mee, door poepjes aan te wijzen.. in het donker nog best handig.

Vandaag heeft ze gewoon heel chill een rondje bos gewandeld zonder ander paard erbij *\o/* er was wel een punt dat ze goed doorliep maar dat was alles, ik ben helemaal trots hahaah.
Het braaf doen is 1 ding, erbij ontspannen is echt wel heel andere koek :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:14

Vandaag zijn we een volle bosrit gaan maken, was natuurlijk alweer een tijdje terug.. oh boy, veel te blij _O-. ik was zelf moe dus we zaten niet helemaal op 1 lijn vandaag, elke keer weer zon boze hoofdschud actie met aan de achterbenen een galop sprong. Opzich was even een ophouding genoeg elke keer en is er helemaal niks gebeurd, maar pfff _O- . Vandaag had ik er graag een martingaal bij gehad zeg maar..
Maarja kop is er weer af zullen we maar zeggen :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:17

Hahahahahaha ze is zo leuk :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:40

Ja hahahaa. Na afloop heb ik haar nog heel even aan de longe gehad om af te sluiten met normaal lichaam gebruik. Vond ze heerlijk, ze ging ook heerlijk lopen en had nog steeds zat energie na dik een uur het bos in met vrijwel geen stap :P wat ik al zei, moe krijgen is echt niet mogelijk hoor met haar :+ mafkees

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:14

Ik heb nu een persoon gevonden die een paar keer per week met mel aan de slag gaat vanaf de grond, dus grondwerk/longeren/uiteindelijk met dubbele lijnen longeren/wandelen enzovoorts. Super leuk :D het is niet zozeer zodat ik minder vaak hoef, mel kan dit er gewoon gerust bij doen dus waarom niet.
En, het ging best goed de eerste keer. Natuurlijk moeten ze aan elkaar wennen - dat is niet meer dan logisch. Sowieso is mel erg snel en slim, en je hebt al heel snel een nieuwe afspraak gemaakt zonder dat je het doorhebt ( _O- ) dus ze neemt regelmatig les en ik ga zeker in het begin erbij zijn. Gelukkig vindt ze dat gezellig dus het lijkt me helemaal leuk :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:16

Hahahahaha met Mel :') Mel komt zeker en vast met allerlei eigen ideeën :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:37

Dat sowieso :')
Gelukkig is mel ook lief en meewerkend, en wordt ze niet paniekerig of heel boos als je een afspraak weer ongedaan wil maken. Misschien dat je een boze blik en 1 bok krijgt, maar daarna zijn de opties wel weer open. Ze is niet zo moeilijk.

Dat heb ik met voormalige verzorgpaarden véél heftiger meegemaakt :Y) ..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:43

Ik denk dat Mel zo'n paard is die vindt dat je de dingen ook eens even vanuit haar perspectief moet zien >;) en als je dat dat gedaan hebt, wel in overleg wil met je :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:59

ja inderdaad :P veel dingen vindt ze gelukkig geweldig, zeker als het om werk gaat. En als ze iets vervelend vindt helpen een beetje credits ook goed.

_britt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:50

Ondertussen ben ik na 1 post nog steeds een stille meelezer :')

Ik ben er ook nog niet uit hoe ik vanaf mijn telefoon een foto hier kan plaatsen...

Maar zo leuk en fijn om veel te kunnen herkennen in wat jullie schrijven. In december heb ik die van mij gekocht. En inmiddels een update. Hartruis blijkt gelukkig 'gewoon' een sporthart te zijn. Da heeft hem dan ook met vlag en wimpel door de keuring geholpen. En wat was hij braaf. Echter zijn benen schrok ik van. Ik wist natuurlijk dat hij littekens en slechte pezen had, maar wat blijkt: er zitten gewoon schroeven door zijn kogel :Y)
Ik had voor de koop foto's willen maken, maar de verkoper liep ontzettend te pushen en druk uit te oefenen dat ik dat achteraf heb gedaan. Ja dom natuurlijk. Als ik dit vantevoren had geweten, had ik hem niet gekocht. Echter op de echo's zagen de pezen er erg goed uit. Inmiddels 2 maanden shockwave laten doen en wat een verschil. DA geeft nu ook groen licht om de training op te pakken.

In de omgang is het een schat, maar ik merk de laatste tijd dat hij steeds kijkeriger wordt en veel spanning heeft. Mijn hulpen reageert hij dan ook totaal niet op. Van de week kwam de zadelpasser met wat zadels. Bij enkele gaf hij toch een paar bokkesprongen waar je u tegen zegt. Zijn communicatie is iig helder haha.

Maar weet niet zo goed om te gaan met dat kijkerige. En dan met name het totaal niet aan mijn been zijn. Tips en adviezen zijn welkom :o ik heb natuurlijk wekelijks privéles, maar ideeën zijn natuurlijk altijd welkom.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 17:09

Afhankelijk van waar je zit, wil ik je gerust een paar keer lesgeven :) ik zit wel op de grens met Brabant. Ik weet dat dat idd een issue kan zijn met een EV, anderzijds is het ook gewoon een paard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 18:18

Ach, met schroeven weet je iig dat het goed vast zit. :+ Zou me daar niet zo'n zorgen om maken; het is een van de meestvoorkomende blessures en operaties binnen de rensport en het overgrote merendeel van de paarden heeft er later in hun leven geen last van. De meeste komen zelfs nog uit in racing. Toevallig heeft Baker McVeigh er van de week iets over gepost op Instagram:

Wat betreft het frisse: bij ons op stal is alles momenteel vrij fris. Mijn volbloed, maar ook de cobs. Neck strap erom en gaan. :D Ter ondersteuning van je been kun je in het begin nog wel een omgekeerde zwembeweging maken met je teugels als hij niet reageert op je been, daar reageren ze vaak nog wel op als ze even te afgeleid zijn om op je been te reageren. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 19:57

Wel een teken dat hij zich goed voelt! Het weer helpt ook niet nee, bij mij op stal is ook alles zo fris als wat.

Nu net heb ik de hele kudde in dekens/dikkere dekens geholpen, zelfs de dikke Tinker die nog nooit een deken op had gehad := horizontale sneeuwstorm hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:31

Ik heb m'n katoenen sheet er ook onder gegooid idd... Ze heeft nog wel aardig wat vacht, maar het is toch al een flink stuk dunner dan een paar weken geleden en de kou is zo naar momenteel.

Echt hulde aan m'n Horseware regendeken overigens - ze heeft hem al de hele winter om en er is nog geen druppel water doorheen gekomen. *\o/* Het is gelukkig ook niet te zien waar de deken ophoudt :') :
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:34

Nou het ergste was dat de wind het tot wel een derde van de deken naar binnen had geblaast bij twee van de paarden :brr: bij mel (ook horseware) viel het nog een beetje mee..
Maar ze dacht wel van, ik loop achteruit mee dan kan ik mijn staart in de wind houden :)* dat bleek toch best ver achteruit lopen hahahaha