Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:53

Wat je er mee doet is een vrij keuze toch?
Luisteren evt. doorvragen, wegen en handelen of niet met een open mind maakt je nooit dommer.

Ik snap niet helemaal waarom dit zo groot gemaakt wordt.
Mag ik doorvragen wat de reden dan is dat de neusriem op deze hoogte hangt? Wellicht kan ik er iets van leren

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:56

Ik gééf je ook geen tips (het was iig niet als tip bedoeld) dus snap niet waarom je het steeds over bokt tips hebt. Maar goed, je snapt er zo te horen niet veel van dus laat maar. :)

Maar ik ben net als Elly dan wel benieuwd naar de reden waarom de neusriem zit zoals hij zit!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:17

Tribunals schreef:
Maar goed, je snapt er zo te horen niet veel van dus laat maAr

Even de knuppel in het hoenderhok :+ Maar doe jij nu niet precies hetzelfde? Ik vind deze zin ( en een eerdere post) behoorlijk neerbuigend nl, zéker als je beseft dat je het tegen iemand hebt die echt een stuk ouder is. Met alle respect, als ik als 16jarige zo tegen iemand sprak die de 45 gepasseerd is... kreeg ik een schop onder mn hol :+ (zo hard dat ik er nu nog last van zou hebben :D )

Laten we het erop houden dat we hier bij alle posts te toon missen die de muziek maakt. Is nadeel van geschreven dingen.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:26

Marrit13 schreef:
Tribunals schreef:
Maar goed, je snapt er zo te horen niet veel van dus laat maAr

Even de knuppel in het hoenderhok :+ Maar doe jij nu niet precies hetzelfde? Ik vind deze zin ( en een eerdere post) behoorlijk neerbuigend nl, zéker als je beseft dat je het tegen iemand hebt die echt een stuk ouder is. Met alle respect, als ik als 16jarige zo tegen iemand sprak die de 45 gepasseerd is... kreeg ik een schop onder mn hol :+ (zo hard dat ik er nu nog last van zou hebben :D )

Laten we het erop houden dat we hier bij alle posts te toon missen die de muziek maakt. Is nadeel van geschreven dingen.

Welke eerdere post van mij is neerbuigend? Ik bedoel dat namelijk niet zo en vind deze post ook niet neerbuigend. Ik bedoel alleen maar dat Ria niet begrijpt wat ik bedoel, dus dan zeg ik laat maar. Wat moet ik anders?

Ik ben geen 16... maar dat ter zijde. Overigens begrijp ik ook niet helemaal waarom jij mij aanvalt (niet helemaal het juiste woord, maar ik kan niet komen op wat ik precies bedoel dus dan maar zo) op mijn posts naar Ria toe. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:42

Oh joh..
Dit gaat toch niet gebeuren? Dat er hier een rel ontstaat omdat ik aangeef dat ik mbt het management van Jou strikt luister naar de instructeur van EK en Jou?
Dat lijkt me mijn goed recht. Zou daar graag in gerespecteerd worden. En verder hoop ik dat iedereen hier verstandig genoeg is om dit niet te laten escaleren.

Het is niet mijn intentie om mensen aan te vallen, denigrerend te zijn of wat dan ook. Maar dat had ik al eerder gemeld.

Tribunals

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:46

Daar ging het mij helemaal niet om, dat moet je allemaal zelf weten en daar geef ik je ook helemaal gelijk in. Het gaat mij om de manier waarop je vervolgens op mij reageert. ;)

En dat hier een 'rel' om ontstaat is inderdaad een beetje jammer.

Maar ik ben nog steeds wel oprecht benieuwd/geïnteresseerd waarom die neusriem zit zoals hij zit. :) Want daar wordt jammer genoeg niet op gereageerd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:03

Omdat hij niet zo laag zit als op de foto's lijkt. Geheel vertekend behoorlijk: neusriem is zacht en redelijk breed. Dat geef ik in mijn allereerste reacties al aan: dat foto's nogal vertekenen...en dat het lastig is om vanaf foto uitspraak te doen... maar dat lijkt niet gelezen

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:09

Ik denk dat het iets minder vertekend eigenlijk. :) Jij zei dat het zo hing op overleg/advies etc. van je team bij Jou, dan ben ik erg benieuwd naar de uitleg. :)

Want ik vind dit nogal een verschil, hij ligt bij Jou echt óp de neusgaten:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:23

Sorry dat ik nu binnenval, ik lees eigenlijk altijd mee en geniet van de verhalen. Maar dit wordt nu allemaal even groter gemaakt dan het is. Ik heb eigenlijk vrijwel een hekel aan bokt omdat dit soort discussies vaak nergens op slaan.

Sorry misschien moet men zich druk gaan maken over paarden die verkeerd gereden worden of iets dergelijks. Ik vind het belachelijk dat er hier zo op in gegaan wordt. Als het belemmering zou geven of weet ik wat, dan liep JouJou nooit zoals die nu zou lopen.

De neusriem zit niet zo laag als op de foto vertekend, minimaal nog 3 of 4 vingers boven de neusgaten, daarnaast kunnen er tussen de neusriem nog 2 vingersdikte tussen.
Dus ik denk dat ik, als een van de weinige, bij de overige 20% hoort die bij het onlangs onderzoek naar te strakke neusriemen op wedstrijden hoor waarbij de neusriem te los zit. Bij mij zitten de neusriemen ALTIJD los en nooit aangesnoerd.

Dus laten we dit topic nou het leukste topic laten om naar te lezen, te genieten van alle connieverhalen en dit soort overige discussies achterwege te laten.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:30

Dus elke foto van JouJou vertekend? Bijzonder..

Ik ben er een beetje zat van en dat heeft niks met jou te maken hoor Eline, maar ik vind het wel een beetje een dingetje worden. Ik (en nog wat anderen) vind dat Ria soms vervelend op mij reageert (en niet alleen op mij) en ik heb hier ook wel een beetje last van eigenlijk.

Het loopt helemaal uit de hand nu en dat had niet gehoeven denk ik.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:33

Afbeelding

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:34

Ik vind het ontzettend jammer dat dit gaande is op (EINDELIJK) een topic waar dit prutsmuts niet van toepassing was.... zonde... dit blijkt allemaal wel weer waarom ik dus een hekel heb aan bokt..

Maxime mijn advies is dan om dit soort dingen te bespreken in een pb..

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:35

Verder staat het iedereen vrij om zich aan mij te storen.
Zou het alleen waarderen als het topic er niet mee vervuild wordt .
Inderdaad: pb me, of beter nog : spreek me er waar mogelijk irl op aan!

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:39

ik ben het met ek eens, is een heel leuk topic om gewoon te lezen, maar deze onnodige discussie is erg zonde.
Overigens lijkt het mij dat de eigenaar en ruiter zelf wel weten wanneer het paard wel of niet ergens last van heeft, dat is niet af te lezen van een foto ;)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:40

Ik reageer hier bijna nooit, maar vind het oprecht jammer dat er sneren heen en weer worden gegooid.
Ik denk dat voorop kan worden gesteld dat ieders bedoeling goed is, en dat het niemands intentie is om de ander op wat voor manier dan ook aan te vallen.
Imo zou er ruimte moeten zijn om kritische vragen te stellen zonder dat er meteen personen persoonlijk worden aangevallen. En dat ligt (denk ik) bij iedereen die zich op dit moment mengt in de discussie, er wordt namelijk van alle kanten gewezen met vingertjes.
Sta open voor andermans mening, dat betekent niet dat je het met de ander eens moet zijn. Leven en laten leven ;)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:41

Daar ziet het er wel normaal uit Ria. :) Zo heb ik hem bij Jou nog niet eerder gezien.

Sweetie ik heb jou hier nog nooit eerder gezien dacht ik..? Misschien leuk om jezelf even voor te stellen! :)
Laatst bijgewerkt door Tribunals op 03-04-17 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:43

Ik reageer nog 1x en dan is het klaar voor mij. Jammer dat mensen zich aangevallen voelen en het lastig is juist het gesprek aan te gaan.
Erg eens met reactie van Muurp.

Op de laatste foto hangt ie beter dan op de foto daarboven maar de dikte van de neusriem maakt toch nog dat ie voor mij nog een tikje te laag hangt of eigenlijk wat te breed is. Als het paard harder aan het werk gaat en de neusgaten groter worden dan zit deze nog op de neusvleugels toch?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:03

Laatste foto is van dezelfde proef, dezelfde dag, met neusgaten die voor Jou zijn doen al echt opengesperd zijn. Blijf dus zeggen: het geheel vertekend.

En Elly: als er gezegd wordt dat iemand zich aan mij ,en mijn houding stoort... en sterker nog dat dat door meerdere mensen zo gevonden wordt: Hoe moet ik dat níet persoonlijk opvatten?

Jammer dat mijn initiële reactie opgevat werd zoals hij opgevat werd. Jammer dat de uitleg niet helemaal begrepen wordt, jammer dat ik niet vrij ben om de neusriem bij Jou te hangen zoals ik hem wil hangen....

Jammer dat dit hier nu zo gebeurd, op een deel van bokt waar er nog wel een foto te plaatsen was, gewoon omdat het leuk is om een foto te plaatsen...

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:06

Tribunals schreef:
Sweetie ik heb jou hier nog nooit eerder gezien dacht ik..? Misschien leuk om jezelf even voor te stellen! :)

haha ik heb hier ooit een keer 1 bericht gezet dacht ik, best lang gelden al.
Ik heb zelf geen connemara maar een Oldenburger merrie van 7 dus vandaar dat ik enkel mee lees :+
Ben wel helemaal verliefd op het ras <3

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:22

Nou het leuke is in elk geval dat iedereen die normaal niet reageert nu wel even heeft gereageerd :+

Kunnen we het nu weer over Connemara's hebben?

Afbeelding

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:23

Kan de popcorn weer in de kast?

Afbeelding
Karel genoot vanmorgen de osteopaat. Woensdag de tandarts en ze heeft dr apktje weer gehad :-)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:37

De popcorn blijft bij mij altijd wel in de kast Curly2day.. :D
Het is de chips die hier het probleem is....
En de kaas...
Kortom: het hartige!

Karel ziet er inderdaad uit alsof ze er echt van geniet. Heerlijk!
Hier was het vanochtend weer life as usual. Lekker voor mijn werk de paardjes buiten gezet, altijd een fijn begin van de dag
Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:41

Toch wil ik er nog heel even op terug komen. De neusriem lijkt laag te hangen. Maar het is afhankelijk hoe de schedel van het paard is. En daarom kan je niet van een foto beoordelen of dit te laag is.Afbeelding

Bijgaande een foto van hoofdstel met schedel. Dit betreft een micklem. De neusriem mag niet te laag zitten vanweg kans op breuk aan het neusbeen, kans is al kleiner als het bit niet aan de neusriem bevestigd is en dus weinig druk evenaart. Mijn menig: om te beoordelen of de neusriem te laag zit moet je de schedel volgen. Idealiter zit de neusriem goed boven de plek waar het neusbeen los komt van de schedel. Zoals de foto dus.
Ik haal de popcorn uit de kast! Kom maar op met al die mooie Connie foto's! *\o/*

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:52

Tribu, ik val je niet aan (niemand niet, dat is toch echt je eigen gevoel of onzekerheid daarin) als ik je zou aanvallen, zou je dat wel voelen :+ (en andersom ook wel gok ik haha) En of je nu 16 bent of 22, je bent en blijft jonger dan degene die je aanspreekt (een stuk jonger want Ria is echt heel erg oud :D )

Reden dat ik onder mn meeleessteen vandaan kwam trouwens (naast het feit dat ik wel van popcorn houd 8-) ) is dat zowel Punz als EK echt wel respectvol en obv advies van deskundige mensen te werk gaan. Bevooroordeeld? Misschien omdat ik ze irl ook zie, maar juíst dan kan je pas je mening erover geven. Vind ik. :Y)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:58

Marrit... fiets

Ik stokoud??
%) %) %) %) %) %) %) %)

Sinds wanneer??