Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:19

Ik twijfel, heb vanavond een sweet sixteen van twee vriendinnen, begint om 9/10 uur. Vind het nu nog veeel te warm maar gister avond was er vanaf 5 uur een lekker windje en was de zon ook wat minder fel. Zal ik rond 7/8 uur een rustig ritje maken of iets als longeren? Wil eigenlijk toch wel even met m aan de slag en morgen moet ik de hele dag werken en is het weer net zo warm als gister.. Nu is het 26 graden en dat koelt langzamerhand ook af straks.

Twijfels twijfels twijfels

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:20

@ schirocco24 een dressuurzadel van Kieffer. Weet zo 1 2 3 niet welke :+

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:24

Van een rustig ritje gaat hij vast niet dood. :D
Heksje heeft nog wel vrij vandaag en morgen. Misschien vanavond nog even een wandelingetje maken.

Welkom schirocco. Super opgeknapt zeg. Wat een aparte kleur is er onder die lange haren vandaan gekomen. :)
Op die van mij ligt een wow-zadel.

Geloof gelijk Eline dat het vanochtend al warm was om te rijden. Al moet ik zeggen dat ik het vandaag beter te pruimen vind dan gisteren. 8-)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:41

Hahaha nou mag hopen van niet nee :') denk dat ik dat dan even doe!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:43

Wauw wat is die mooi opgeknapt schirocco!

Ik heb op mijn ene Connie paardenzadels liggen, een Barnsby dressuurzadel en een Pfiff springzadel, op mijn andere een breed ponyzadel, springzadel: Stübben Edelweisse Deluxe, maar hij past ook een paardenzadel die wat korter is.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:49

Oh ja, heb er idd ook een paardenzadel op liggen.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:54

Oke dan weet ik dat ik niet heel specifiek naar een speciale zadel hoef te gaan zoeken *\o/* .
Ik moet nog een zadel, momenteel rij ik boomloos. En als er een beetje spieren opzitten laat ik een zadelmaker komen.
Laatst bijgewerkt door schirocco24 op 03-07-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:57

Ik zou niet eens in een ponyzadel passen. _O-
Heb er een 17 inch op liggen. De rest hangt af van de bouw van de pony wat het beste gaat passen en dan nog je eigen voorkeur.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:00

<3
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:08

Wow dat opknapprojectje is goed uitgepakt! <3 Prachtige merrie. Ik heb een Massimo Trail op die van mij liggen.

Drijf bijna weg na boodschappen te hebben gedaan. Zo vies he, overal zweet }:0 We gaan straks bbq-en en mn vriend heeft al heerlijke dingen klaar staan (hij is de kok bij ons thuis :+ )

Ach wat een lief bekkie Tribunals! <3 Stapritje gaat ie zeker niet dood van!

Lloyd staat sinds 13u lekker weer binnen. Mij goed in de gaten houdend :') Kan zomaar zo zijn dat er een snoepje in de bak rolt he?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:16

Wat een knappertje Tribunals <3

Marrit13, Ja daar ben ik ook blij mee *\o/* Zoals ze bij me kwam was het nog niet de mooiste pony, maar dat is gelukkig goed afgelopen. Met deze hitte staat Rosie overdag op stal en s'nachts op het land. Op stal heb ik een grote ventilator opgehangen, ofterwijl de paardjes staan heerlijk cool binnen :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 19:12

Ik ga zo naar stal toe, ben benieuwd hoe het gaat :p

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:26

Ik zie allemaal leuke foto's voorbij komen, wat is die Rosie opgeknapt (welke ouders zitten er achter)?

EK hoe is het nu met Ben? Enne gefeliciteerd met je E rijbewijs. Ik ben er nog steeds heel blij mee.

Wat betreft zadels, mijn HDR dressuur lijkt goed op Carol (kareltje) te liggen. Zal hem binnenkort eens laten checken bij Daaleman.

Afgelopen maandag voor het eerst op Carol gereden en ze was braaf, nog wel wat onbalans maar een lief en lekker voorwaarts dier.

Verder staat ze nu in de kudde en dat gaat prima, ze vind iedereen leuk.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:21

Gisteravond 20 minuten rustig gereden, vooral stappen en zo nu en dan een drafje. Lekker windje erbij en Jackson had ook wel zin om wat te doen! Eerste rondje was 't net een konijn :') Daarna heerlijk ontspannen met een lange teugel en de oortjes vooruit wat rond gehobbeld. Hij is zo ontzettend aanhankelijk en kijkt eigenlijk nergens van op :D

Ik lijk overigens op een kleuter met waterpokken :+ Ontzettend veel last van zonneallergie..

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:24

Oh oh oh ik voel me echt weer zo'n penny meisje, de jaren dat ik als 9/10 jarige bij al mijn verzorg shetlanders strikjes invlocht :') Maar wat vinden jullie nou echt goed op een valk staan (dekjes, peesjes etc.)? Ik zat zelf te denken aan bordeauxrood, donkerblauw, knaloranje en champagne bruin achtig maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:35

Ik heb een thorowgood liggen op mijn connies. De T8 cob! Fijne zadels en zitten heerlijk. Heb ook nog een rossner van divoza!

Ik zit lekker in tm morgenmiddag in duitsland bij familie! En op de terugweg even tussenstop bij Ben en Devil!

Ben is heel erg vooruit gegaan. Loopt al een stuk beter maar durf nog niet zo snel te juichen. Over 3 weken terug naar de kliniek!

Ik vind op Ben donkerblauw of bruin is gaaf staan. .. en ook roze maar daar is Ben het niet zo mee eens! Met wedstrijden rijd ik zelf in champagne kleur met bruin jasje cap en croco lak rijlaarzen <3

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:49

Hopelijk blijft hij vooruit gaan Eline, zou fijn zijn!

Vraag me af welke maat ik überhaupt moet halen, cob of full.. Heb er een dressuur zadel van Kieffer op liggen en Jackson is mooi stevig gebouwd. Zou banketstaaf zijn als ik veel geld aan een dekje besteed en het past niet :')

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:00

Whut, banketstaaf..? Ik typte z o n d e :+

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:00

Ik heb gewoon dekjes dressuur full! En Jackson is 10cm groter dan Ben haha!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:13

Als je Kieffer dressuur hebt, dan toch Dressuur Full lijkt me? Ik heb op Lloyd ook dr f, die is 1.47. Maar gaat meer om zadel toch?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:54

Ja dat leek mij ook gewoon, maar een staltgenootje had haar twijfels. Zag net dat het dekje wat ik er bij kreeg ook gewoon full is dus idd dressuur full dan, Toch bedankt hahaha :)

Net ook nog even lekker gereden, het is hier aardig koel nu!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:06

Super Eline dat Ben vooruit blijft gaan! :D

Ik heb vanochtend de pony's gereden na een dag of 4 stilstaan, morgen ochtend een stap/draf rondje maken met mama en dan ga ik maandag een weekje weg met vriendinnen!

Hoe groot is Jackson eigenlijk Maxime?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:23

Pfff ik weet het niet precies, in zijn paspoort staat 1.48 maar toen was hij 3 jaar, dus ik gok iets groter.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:29

Dikbil <3 Dit was twee uurtjes geleden, lijkt alsof alles scheef ligt en ik scheef zit maar dat komt omdat de foto niet recht van achter is gemaakt :p

http://i60.tinypic.com/2ir6yqo.jpg

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:58

Thanks voor de reacties van de zadels.. Ik zat zelf ook naar een trowgood cob te kijken. Vele zadelmakers bij mij in de buurt leveren die. Ik wil heel graag alles in het bruin.

Alles is vrijwel onbekend aan rosie, ze komt uit Engeland en zowel der ouders als der leeftijd is onbekend. (Toevallig iemand bekend met DNA testen.?)
Waarschijnlijk heeft ze een of meerdere veulens gehad en is er nooit echt wat mee gedaan. Ze is zadelmak, kijkt niet op van verkeer maar onbekend met sturen etc. Nu had ze ook wat gebits problemen wat inmiddels verholpen is. Ik ben sinds deze week begonnen met de dubbele lijnen om het sturen aan te leren, alleen komt ze nog steeds vrij snel in verzet. Nog even oefenen en anders kijken voor een ander bit.
Zelf denk ik dat ze gewoon groen is en dat ze alles nog moet leren.
Daarnaast heeft ze nog geen spierkracht omdat ze verwaarloosd was, dat merk je vooral bij de hoefsmid . Het gaat steeds beter..
Vandaag heb ik haar vrij een sprongetje laten maken, dit lijkt ze erg leuk te vinden.

Edit: jaar leeftijd is geschat op 9 jaar. Maar de DA heb ik er nog eens naar laten kijken. Die zei dat haar leeftijd tussen de 7 en 15 kan liggen, mogelijk is er gesjoemeld met het gebit