Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:38

Bedankt voor je reactie Punz!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:44

Graag gedaan!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:50

Magnesium kun je niet te veel voeren.
Zit zelf ook aan de magnesium na mijn enkelbreuk en uiteraard eerst overlegd met artsen.
Mocht je te veel innemen dan komt er langs de natuurlijke weg gewoon weer uit. Bij echt te veel kan de ontlasting dun worden.

Ik voer magnesium van Pharmahorse. Is volgens mijn "onderzoek" 1 vd goedkoperen. De valk geef ik 5 gram en de bonte 7.5

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:50

Ik geef het in kuren nooit een heel jaar. En probeer goed te zien wanneer het terug nodig is.
Ik leer mijn pony's steeds beter en beter kennen.
Maar goed voeren is zeer moeilijk. En dat heeft ook te maken met de seizoenen.

Ik heb de mickle ook en uitgetest hij beviel mij wel.
Maar ik wil hem gebruiken voor sky en wil niet constant wisselen aangezien ze beide een verschillend hoofd hebben kwa grote.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:27

EllyC: dat klopt dus niet, dat je niet te veel kunt voeren. Je zult niet snel te veel voeren, maar de mogelijkheid is er wel. En dan heb ik het nog niet over wat voor klus het is voor de nieren als het icm andere supplementen gevoerd wordt.
Maar ok... je hebt gelijk: heel snél zul je niet overdoseren..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:36

Gezien de prijs zal je echt niet te veel gaan voeren!
DA en arts gaven beide aan dat te veel gewoon lichaam weer uit gaat.
Alleen bij bekende nierproblemen moest je oppassen, maar ben ff kwijt waarom dat was.

Ik ben helemaal niet van de poedertjes enzo maar dit heeft echt super geholpen. Kun je niet tegenop trainen. Bij mezelf ook, als ik een dag mijn pil vergeten ben dan merk ik dat gelijk in de loop van de dag.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 12:19

Ik heb ook gehoord dat je water met magnesium kunt sprayen, omdat de huid ook magnesium opneemt en dan alleen de hoeveelheid wat het lichaam nodig heeft. Dan kan je dus nooit overdoseren of maag-darm klachten of nierproblemen van krijgen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:39

vandaag met Sanne en Melody een oefenparcours gereden. was onder begeleiding dus dat is toch wel fijn, krijg je onderweg nog wat tips mee. we hadden er lekker weer bij, melody had er reuze zin in, was voor hem ook alweer even geleden dus twee mooie foutloze rondjes gereden in M en Z
en ja....we hebben er wat plaatjes van

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:44

Ik ga voor Jack ook nog eens een lage neusriem proberen, hoor er goede verhalen over. Wat dat betreft, Punz/EK: ik zou de neusriem bij Jou-Jou wel een stukkie hoger doen en ook minder strak, vindt het er niet erg fijn uit zien zo.

Ziet er super uit Tineke!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:28

Yes vanavond in het connemaraboek liggen lezen. Wauw wat is het mooi geworden. Niet altijd even gemakkelijk om al die behaalde titels te kunnen plaatsen en te begrijpen. Maar toch 2x familie van mijn eamonn gespot. En het zou inderdaad gaaf zijn als belgie en nederland zouden samenwerken.

Al zie ik de bui al wel hangen met de stugge belgen. In ieder geval mijn motivatie om er met sky wat van te gaan maken is aangewakkerd.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:38

Punz: afstemming is onbekend dus geen idee..

Saams: dat gaan we zeker een keertje doen! Kunnen we bij jou een beetje leuk de bossen in? Dan neem ik Rosie gewoon mee. :D

Tineke: bedankt.

Ik voer trouwens ook magnesium bij, soms stop ik wel een tijdje maar dan merk ik ook dat Rosie weer meer spanning op de spieren krijgt. Ik voer een vloeibare variant en van de aanbevolen 30ml krijgt ze er 10ml per dag. En als mevrouw der eten ook nog opeet krijgt ze het ook echt binnen. :=
De diarree die ze kunnen krijgen is maar deels waar. Het ligt eraan welke vorm je geeft. Niet elke vorm geeft het zelfde resultaat. De ene is beter opneembaar dan de andere en daarbij verschilt ook de bijwerkingen in overdoses. Slechte opneembare vormen zoals die van subli resulteren indd in diarree. Beter opneembare vormen, zoals paardendrogist hebben weer andere effecten. En daarbij komt dat verhaal van punz naarboven.
Het is net als met kruiden, de regel baat het niet dan schaad het niet, gaat echt niet altijd op. Altijd goed opletten hoe je paard erop reageert. :9

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:53

Tijdje terug al, maar ik kwam hem tegen. Carnaval op Belle de connemara :PAfbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:14

spannend spannend spannend, eindelijk contact via fb met de ierse fokster van Willow. Ze gaat nazoeken wat ze nog van hem kan vinden. Ik ben benieuwd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:37

Tribunals schreef:
Ik ga voor Jack ook nog eens een lage neusriem proberen, hoor er goede verhalen over. Wat dat betreft, Punz/EK: ik zou de neusriem bij Jou-Jou wel een stukkie hoger doen en ook minder strak, vindt het er niet erg fijn uit zien zo.

Ik nodig je van harte uit om te komen voelen Tribunals :j :j ( hoofdstel kan af zonder dat ik de neusriem los hoef te maken.. dus het valt allemaal wel mee..

Verder: De neusriem is op deze maat akkoord bevonden door iemand die even iets langer mee loopt al.. Dus als je het niet erg vind volg ik de deskundige hier in.

Tineke: ziet er gaaf uit zeg!!!

Jeika: schattige foto zo!

Kitobeer: Mooi te horen dat je het boek waardeert! Echt leuk. We krijgen er gelukkig veel positieve reacties op, want joh... het was best een klus die we zo met een groepje geklaard hebben. Dan is het leuk om te horen/lezen dat het gewaardeerd wrodt.

Verder hier nu natuurlijk even stront-tevreden. Vandaag me 191,5 en 193 twee keer eerste, en belangrijker: nu L2 plus 11 dus M1 startgerechtigd!! Zo blij mee!!

Mán, wat ben ik blij dat ik nu ruim een jaar geleden EK gevraagd heb of ze Jou-Jou wilde rijden.
Ze schoolt hem niet alleen voor zichzelf, maar maakt hem ook zó fijn na te rijden!

En natuurlijk heeft hij zijn truukjes, zijn dingetjes die ik echt zelf met hem aan moet gaan, voordat hij echt gaat lopen bij mij. Dus tuurlijk moet ik er zelf aan rijden, maar mán wat is Jou fijn geworden!
Kortom: helemaal op een roze wolk hier

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:47

Dat moet je helemaal zelf weten :Y) ieder heeft er natuurlijk een andere kijk op en doet het op zijn eigen manier, ik zeg alleen maar wat ik vind en wat mij opvalt. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:51

Dat is het lastige met foto's. Het kan vertekenen.
En je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar ik heb een nogal ervaren team om me heen, wat de mensen die me kennen ook weten. Ik doe dus niets met bokttips oid, hou het bij de deskundigen om me heen...

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:53

Dat is absoluut waar en daar heb je ook zeker gelijk in. :)

Ik vind het alleen wel jammer dat je redelijk neerbuigend/kleinerend op mij reageert, is niet nodig lijkt me. Je doet nu namelijk alsof ik er niks vanaf weet.
Laatst bijgewerkt door Tribunals op 02-04-17 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 23:54

Ik heb zelf ervaring met vloeibare magnesium, maar geen verbetering/verslechtering bij Kiet. Kiet krijgt muesli met extra haver en daarbij supplementen obv training. Ik heb me er vrij in verdiept wat je te veel kan voeren en hoe wordt afgevoerd en op basis daarvan voer ik mijn supplementen zo puur mogelijk. Ze krijgt dagelijks kleefkruid voor haar immuunsysteem. Het werkt erg goed voor mok, wat ze heeft sinds de verhuizing (va september). Daarnaast krijgt ze obv training vitamine E, lysine en selenium tegen verzuring en zwavel en beetje magnesium voor onderhoud van de spieren.

Ik heb Kiet ook op de gluco gehad en vloeibare magnesium op pezen/rug, maar geen effect (wat positief is!). Ik ben het eens met Ria dat in het ideale geval dat je nooit supplementen hoeft te geven. Ik heb alleen besloten om met een 21 jarige toch een gokje te wagen in de endurance en dat vergt veel van een paard. Zeker qua afvallen binnen een paar uur. Daar was ik me echt niet zo bewust van een paar jaar terug en heb je niet in zo'n vorm bij dressuur. Dus het klinkt misschien veel als ik zou vertel, maar ja ik denk er over na, Kiet geeft gelukkig aan als er iets is en het is obv training dus als ze vrij is voor langere periode krijgt ze ook niks extras.

Verder leuke fotos en verhalen weer allemaal!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:09

schirocco24 schreef:
Saams: dat gaan we zeker een keertje doen! Kunnen we bij jou een beetje leuk de bossen in? Dan neem ik Rosie gewoon mee. :D

Ja stal zit direct aan een klein bos. Dat rondje is een half uur. Steek je over kan je ritten maken van bos naar hei rit en je kan alle kanten op :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:53

Tribunals: het is niet neerbuigend bedoeld. Wel begrenzend.
Het gaat er niet om wat jij wel of niet weet. Het gaat er om dat ik mezelf hou aan de adviezen van de mensen om me heen. Daar is niets neerbuigends aan. Gewoon een keuze die ik maak.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:08

Dan moet je even goed nadenken over de manier waarop je bepaalde dingen brengt. ;)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:17

*post aangepast

Wat bedoel je dan precies, Tribunals? ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:33

ik kan de opmerking over de lage neusriem wel volgen. Als ik nog zou jureren zou ik hier ook wel vragend een opmerking over op het protocol zetten.
Volgens mijn leerschool gaat de neusriem zo het doel voorbij. De verhouding bit en hoogte neusriem is zo zoek.
Hij lijkt vrij strak te zitten maar of dat daadwerkelijk het geval is, is lastig te beoordelen vanaf een foto.

Ik zag ook nog een gecombineerde neusriem voorbij komen die zeker 5 cm te laag hangt. Daardoor is de hoek met sperriempje helemaal verdwenen.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:17

Marrit, ik doel op het volgende:

De neusriem is op deze maat akkoord bevonden door iemand die even iets langer mee loopt al.. Dus als je het niet erg vind volg ik de deskundige hier in.

En je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar ik heb een nogal ervaren team om me heen, wat de mensen die me kennen ook weten. Ik doe dus niets met bokttips oid, hou het bij de deskundigen om me heen...

Ik vind dit kleinerend slash neerbuigend. Niet alleen de woorden zelf maar ook de manier waarop je het brengt.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:47

Tribunals: Ik stel alleen een grens. Ik doe niets met bokttips. EK en Jou worden begeleid door iemand die meer deskundigheid en ervaring in zijn neushaar heeft, dan wij (inclusief EK, inclusief mijzelf) in ons hele lijf. Vervelend dat jij het als neerbuigend ervaart, maar daar kan ik niets aan doen. Ik zeg nergens dat ik specifiek niet naar jou luister. Ik luister niet naar bokt tips in het algemeen.
Ik vraag geen bokt tips, en ik luister er niet naar. Verder heb ik helaas niet de controle over hoe iemand iets opvat, daar kan ik niets aan doen.
En daar laat ik het voor nu bij, heb geen zin in een bokt ruzie, heb al helemaal geen zin me hier te moeten verdedigen. Dus: vervelend dat je het opvat zoals je het opvat, maar daar kan ik niets aan doen. Ik geef alleen weer hoe de situatie rondom Jou is, en hoe ik daar zelf in sta.
Laatst bijgewerkt door Punz op 03-04-17 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt