Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 18:36

Ik ben er ook bij, hopelijk als schrijver weer :D. Mag ik me ook alvast opgeven Ria/Bar :')? Heerlijke hengstenkeuring gehad, heb echt genoten van alle paarden en ruiters. Zoveel gelijkenissen en gewoon een fijne wedstrijd om naar te kijken met (meestal) eerlijke ruiters. Daarnaast ook alvast beslist waar ik m'n nieuwe Connie vandaan wil hebben. Ben het nu alvast aan het vertellen aan m'n ouders, maar zou toch wel graag er eentje van Skaegardens erbij willen hebben. Zulke gave beesten <3. Alleen eerst nog starten in de endurance met kiet, bachelor afmaken en starten met een master. Ookwel belangrijk 8-). Ik weet inmiddels ook wat ik wil en dat betekent vooral moeilijke stof, lange dagen en wellicht stage in het buitenland (wat ik niet wil, of DU dan kan Kiet nog mee)...

We zijn in ieder geval gestart met endurance begeleiding. Nu alleen nog startkaart en wedstrijden uitkiezen. En Kiet is verwend met een nieuwe cooler :D
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:21

Mooie plannen Feline. Zowel op ponygebied als studiegebied!
Skærgården heeft echt mooie pony's en het zijn ook heel sympathieke mensen.
Zelf ben ik ontzettend gecharmeerd van de Sternbergpony's.
We hebben je heel graag als vrijwilliger op het onck. Je kunt het beste even een mailtje naar Ilja sturen via info@connemara.nl

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 19:24

Moet ook wel toegeven dat ik een paar Duitse hengsten echt heel gaaf vond! Maar er komt in ieder geval weer een lekkere brede zoals Kiet :). Zal Ilja even mailen!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:24

Zo feline dat zijn mooie plannen. Ik kijk al uit naar je plannen.
En wil je dan een jonkie of eentje die al ervaring heeft ?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:21

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:50

Jeetje weer even bij gelezen en wat gaaf dat je dat met Jackson kan Tribunals! Eastern vindt buitenrijden net iets te leuk zeg maar, hij bokt heel snel uit enthousiasme.

Ik heb zelf een beetje zitten twijfelen of ik een proefje zou rijden op het ONCK.. Ben er ook nog nooit geweest :+ en heb Eastern al inmiddels 6 jaar. Ik zeg wel elk jaar dat ik het wil maar dan komt het er uiteindelijk niet van!

En welkom natuurlijk alle nieuwelingen! :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:56

EAST. Gewoon komen! Meer dan gezellig en wat ik me altijd heb laten vertellen (en ervaart) dat het niet uitmaakt hoe je rijd. Als je maar vriendelijk voor je paard bent en lol hebt :D

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:00

Ik heb zin in het ONCK, ik heb me al opgegeven *\o/*

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:28

Was ook erg verbaasd EAST, maar dit is een heel kalm paard die mee ging en dan wil het soms wel. Hij was erg druk en heeft een paar keer gebokt en een keer gesteigerd, maar verder heel braaf. Normaal gesproken gaat hij er alleen maar knetterhard van door met veel gebok en gespring en schrik acties etc, daarom ging ik eigenlijk ook nooit meer naar buiten met hem.

super leuk al die aanmeldingen! Ik kijk er naar uit om jullie en jullie pony's te zien :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:29

Overigens heb ik een nieuwe auto gekocht. BE intake les gedaan en over 2 weken examen en dan kunnen we zelf op pad :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 15:58

kitobeer schreef:
Zo feline dat zijn mooie plannen. Ik kijk al uit naar je plannen.
En wil je dan een jonkie of eentje die al ervaring heeft ?

Als ik zou kunnen kijken een jonkie, eindelijk zelf beleren en helemaal naar eigen hand. Als ik kijk naar alle paarden die ik de afgelopen 14 jaar heb gereden, eindig ik waarschijnlijk met een probleempaard :'). Beide even leuk hahaha

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:16

Ik heb vanochtend een buitenritje gemaakt met Eas voor school! Geïnspireerd door Tribunals _O-.

Ga zelf vrij weinig naar buiten met Eastern omdat het dan alleen maar rennen, bokken en steigeren is.. Maar vandaag ging het super goed! Hij heeft in het begin wel een paar keer proberen te steigeren maar ik was hem voor waardoor hij het opgaf. Daarna een rondje Brielse Maas gedaan :o! We zijn mega hard geweest, hij tikte met ze hoeven me voeten aan! Is nog nooit voorgekomen dat ik hem dan makkelijk terug krijg of er niet naast lig _/-\o_.

Nu staat hij lekker te knabbelen aan zijn hooinet.

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:53

Ohjee... Ik betrap mezelf er eventjes op hoelang ik al niet meer heb gereageerd zeg.. Volgens mij dit hele jaar nog niet |o Eigenlijk kan dat natuurlijk niet.
Wat is er veel gebeurt zeg. :j

Rosie maakt het goed, wordt nog altijd verwend op der sterren stalletje :D We hebben wat ups en downs gehad. Rijden is er even niet bij omdat mijn zadel niet meer goed is, hij lijkt iets wat flexibel heeft wel een paar centimeter speling. Filmpje kan ik wel delen als jullie het willen zien. Maar waar ik hem gekocht heb zeggen ze dat het zo hoort wat het is een flexibele boom. :roll: Echter lag ik er wel naast en bijna nog een keer omdat pony lief het niks vind (daarna kwam ik er pas achter hoe flexibel het zadel is).
Maar gelukkig stond er al een nieuw zadel in de planning, echter is dat nog een maand wachten.

maar we trainen gewoon lekker aan de dubbele lijnen door. Galop zijn we ook weer aan het oppakken en der pees houdt zich er goed bij :D

Ik ben al zo blij met zo'n heerlijk relaxt galopje en dat zonder dat ik de hele bak door word gesleurd zoals normaal, waarbij pown in grote paniek is :+

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:56

Opgegeven voor ONCK! Zin in! :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 14:24

Het blijft een bijzondere kleur die je pony heef Schirocco. Wat was de afstamming ook al weer?

En mooi Jacobienx! Ook hier weer heel veel zin in het ONCK!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:52

Ik ben vreselijk in namen/gezichten. Dus heb op de ONCK wel jullie hulp nodig om jullie te herkennen hoor.

Vandaag weer op wedstrijd geweest met Willow. De beste proeven tot nu toe gereden, echt zo leuk om te zien. 2x 1e met 191 en 195. En misschien een beetje arrogant maar die punten vond ik eigenlijk nog aan de zuinige kant.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:55

Fijn dat je zo'n goed gevoel had over de proeven!

Punz, mag ik vragen waarom JouJou op een lage neusriem loopt? Merk je verschil met andere hoofdstellen?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:19

Ik rij eamonn ook met een lage neusriem en ik merk echt een groot verschil.
Het bit ligt veel stiller en de aanleuning gelijk op 2 teugels gaat veel gemakkelijker.

Ik had afgelopen vrijdag een wauw momentje omdat ik de link kon leggen sportmassage -> massageplan eamonn->rijvaardigheden beter ontwikkeld -> steeds meer ga voelen -> en met een oplossing voor de dag was gekomen.

In de bewegingsanalyse heb ik al lang geleden geconstateerd dat eamonn zijn rechterachterbeen de beweging voorwaarts iets verminderd is.
In de massage voel ik dat hij rechts voor het lendegebied op reactieprikkels licht gevoelig reageert . Wat ik voor een groot stuk heb kunnen weghalen maar steeds terug komt.
In het rijden kon ik voelen dat het rechterbeen niet actief genoeg naar voren komt en dit voel ik terug in de aanleuning.
Dan denk ik potverdorrie toch die knie ?
Ik ben een week geleden weer magnesium gaan bijgeven om de conditie van de hals nog te verbeteren.
Ik kon na enkele dagen groot verschil voelen in de tonus van de spieren. Ook op de gevoelige prikkel voor het lendegebied.
Ik heb vrijdag gereden en warempel het rechterachterbeen ging helemaal de kant op waar die horen moet.
Dat geeft zoveel voldoening dat je begrijpt waar het zit en waar je mee bezig bent.

Ben erg blij met mijn opleiding.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:25

Beaut is altijd met lage neusriem gereden. Maar dit was meer omdat hij dan op "sidepull" kom voor onhandige ruiters. We rijden nu op de micklem erg fijn!, maar ik zie veel lage neusriemen bij ponys en vraag me af wat het voordeel is. Engelse neusriem is niks, dat vind ze echt afschuwelijk..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:49

Wat ziet ze er goed uit schirocco! Balen van het zadel, maar van longeren wordt ze vast niet minder. En ikblijf t knap vinden met dubbele longe.

Elly gefeliciteerd! Mooi resultaat!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:52

Linette, ik wil nog altijd een keer van je leren de dubbele lijnen! Het is dat patrick te ver woont. Maar jij kent vast ook zijn basis en handigheidjes :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:54

Ik geef hier beide ponies ook magnesium. Helpt echt. Hoeveel geef jij Kitobeer?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:14

Welke magnesium voeren jullie dan ?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:22

Ik geef magnesium van paard natuurlijk en geef 10 gram per dag.
Ik geef het aan sky ook die kan het ook goed gebruiken aangezien hij altijd zo alert is kan hij zo spanning opbouwen.
Maar ik ben gaan lezen over het magnesium te kort en dat zou dan weer liggen aan natriumbicarbonaat te kort. En heeft te maken met spierverzuring die de zuurtegraad ontregelt.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:30

Saams: Jou loopt op advies van EK op lage neusriem. Met engelse neusriem had hij de neiging zichzelf in de kaak wat vast te zetten, met lage neusriem bestaat dat probleem niet. Vandaar.

Ik voer geen supplementen bij. Ik denk eerlijk gezegd dat een gezond paard, die normaal gevoerd wordt ( goed hooi, eventueel klein beetje brok/muesli voor de mineralen) geen aanvullende mineralen nodig hebben.

Vind het ook risicovol. Hoewel het niet snel zal gebeuren, loop je met het voeren van supplementen toch ook het risico op overdoseren. En dat geeft toch ook problemen:

Wanneer je langere tijd kampt met teveel magnesium in je bloed, kun je te maken krijgen met magnesiumintoxicatie (vergiftiging). Hoewel dit dus weinig voorkomt, kunnen de hiermee gepaard gaande klachten variëren van licht tot ernstig. In de meeste gevallen van teveel magnesium, betreffen de klachten ‘slechts’ wat diarree en/of buikpijn. Wanneer men langdurig een te hoge dosis magnesium in het bloed heeft kan dit leiden tot meer dorst, opvliegers en onderkoeling. Ook zweten en lage bloeddruk kunnen voorkomen. In het ergste, uitzonderlijke geval, kan een chronisch overschot van magnesium leiden tot een hartstilstand.

En nogmaals: dit zal niet snel gebeuren. Maar mensen geven tegenwoordig zo makkelijk supplementen, dat ik soms echt vrees voor stapeling/ voor een aanslag op de nieren (die het bloed weer moeten zuiveren van al die overtollige mineralen). Vind het dus best een lastig verhaal.

Het zal ook best goed doen hoor, vast... Maar toch merk ik dat ik zelf heel erg terughouden ben, en het probeer te houden bij zo goed mogelijk voerbeleid.

Kortom: hier geen magnesium door het voer.