Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Euridicey

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:28

Ohhh wat gaaf zeg zo een machine paard!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:03

Sintara schreef:
Ja lijkt meer op die foto dan het is, maar zijdezacht is ze sowieso <3
Haha mkango XD die hoef je niet te poetsen in elk geval!
Haha, ja, wordt niet vies, eet niks, gooit je er niet af... :') Hij is alleen onwijs oncomfortabel, zeker op snelheid, hahaha. Het ziet er op de foto een stuk beter uit dan op film. _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:18

Ik kan dat helemaal niet :) dus ik vind het allemaal reuze knap

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:45

Lijkt me wel gaaf om zo'n machinepaard erbij te hebben haha..

Maar de interactie met echt paard zou ik toch niet willen missen. Wij hebben vandaag een lekkere bosrit gemaakt, de weg ernaar toe koude tegenwind, maar in het bos heerlijk. Ook veel gegaloppeerd, als andere (grote) paard flink tempo ging draven, konden wij handgalopje doen.

Afbeelding

Monty (Montaro voorheen Isotope) is zo'n fijn paard.. hij heeft alleen niet zo'n heel knap hoofd, hij heeft soort verdikking tussen zijn ogen.. heb het meer gezien, hij is Frans gefokt, zou dat het zijn? bij de Engels- en Ierse gefokte Volbloeden heb ik het nog nooit gezien, die hebben meestal een knapper hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:57

Jumpers zijn sowieso vaak ook wat minder knap en fijntjes dan vlakkebaan paarden (m.u.v. Lope De Vega en nakomelingen). Afgezien van die verdikking vind ik hem ook helemaal geen heel lelijk hoofd hebben - ik heb ze lelijker gezien, hahaha. En ach, het belangrijkste is dat je nu een paard hebt waarmee het klikt en waarmee je lekker op pad kunt, en zo te zien lukt dat prima! :D Vind ik echt heel fijn voor je! Hij ziet er op deze foto's ook relaxed uit, maar wel alert. :j

Ik vind het rijden op de simulator ook lastiger dan op een echt paard. :)) Equicizers (die moet je zelf in beweging zetten, maar daarvan beweegt alleen de hals) lijken wat dat aangaat qua beweging wat meer op een echt paard. De simulator beweegt meer golvend. Daarnaast zat ik ook naar het scherm te kijken waarop een video van een jockey cam te zien was en wilden mijn spieren anticiperen en zich aanpassen aan wat ik zag dat dát paard aan het doen was, maar dat is natuurlijk niet wat de simulator doet. _O- Als jullie het leuk vinden, kan ik vanmiddag ook wel even een filmpje uploaden als ik terugkom van stal. :))

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:19

Ja :)) zeker leuk :j

Monster was erg fris met de sneeuw. Ik heb m buiten gezet met het idee: hij zal wel voorzichtig zijn.

Maar nee, hij ging volledig uit zijn panty :')

Op zulke momenten ben ik toch wel erg blij met beenbescherming :')

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:09

Iemand bekend met het paard Pound a Stroke?
Staat sinds gisteren bij ons op stal en ik ben hopeloos verliefd geworden <<)
Het enige wat we weten is dat hij in 2020 zijn laatste race heeft gelopen en daarna is er niks meer bekend. Ook na 2020 niet meer geënt oid.
Verder een zeer braaf beestje, ook onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:37

valine schreef:
Iemand bekend met het paard Pound a Stroke?
Staat sinds gisteren bij ons op stal en ik ben hopeloos verliefd geworden <<)
Het enige wat we weten is dat hij in 2020 zijn laatste race heeft gelopen en daarna is er niks meer bekend. Ook na 2020 niet meer geënt oid.
Verder een zeer braaf beestje, ook onder het zadel.
Grote kans dat hij die twee jaar in de wei heeft doorgebracht. :P De paardenhouderij in Ierland en de UK ziet er wat anders uit dan in Nederland, minder gereguleerd en dichtgetimmerd. Veel mensen met land hebben daar een clubje paarden lopen waar ze verder weinig tot niks mee doen. Je zou z'n trainer kunnen contacteren: https://mccarthyracing1.wixsite.com/mcc ... ng/contact

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:43

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:30

Ik vind hem leuk hoor desi <3 maf bultje misschien maar dat geeft karakter toch

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:39

Klopt Desi, had ik ook al gevonden :D
Ik heb nu de trainer een mail gestuurd met de vraag wat er na 2020 met hem is gebeurd, wie weet krijg ik antwoord.

Ik heb het beestje vrijdag voor het eerst op een foto gezet en was toen al verkocht, gisteren is hij bij mij op stal gekomen voor de verkoop en ik krijg hem niet meer uit mijn hoofd.
Koop hem dan zou je zeggen maar ik heb al een paard (pony) en twee paarden kan ik simpelweg niet betalen.
Ik heb 1x eerder dit gehad en dat was met mijn andere volbloed. Liefde op het eerste gezicht met hem. Na zijn overlijden in 2021 dit niet meer gehad bij elk ander paard.
Ik had ook niet verwacht dit ooit nog te kunnen voelen voor een paard, je vind tenslotte maar eens in je leven je ‘once in a lifetime paard’ en nu dit :( ik ben er serieus compleet door van slag en weet gewoon niet meer wat ik moet.
Ik wou even mijn hart luchten… |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:22

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:46

Haha herkenbaar, vind de Engelse volbloed hoofdjes ook echt veel knapper!

Wow Mkango! Op dat filmpje ziet het er veel intenser uit dat ik verwachtte! Heel gaaf. Iets erbij voor op de bucketlist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 02:09

Euridicey schreef:
Haha herkenbaar, vind de Engelse volbloed hoofdjes ook echt veel knapper!

Wow Mkango! Op dat filmpje ziet het er veel intenser uit dat ik verwachtte! Heel gaaf. Iets erbij voor op de bucketlist
Als je een keertje hierheen komt, neem ik je mee! Ik heb inmiddels toch een jaarkaart en wil er misschien wat vrijwilligerswerk gaan doen, dus ik kan altijd gratis naar binnen. _O-

En het is inderdaad echt veel intenser dan je aanvankelijk denkt. Veel mensen denken 'ah, verlichte zit, dat kan ik wel, want dat doe ik ook wekelijks in de springles,' maar 1 zit je nog veel korter dan met springen en is het toch een andere verlichte zit en 2 bij springen zijn het paar een paar seconden dat je staat, niet minstens een minuut. :))

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:19

nou nu heb je het gezegd he!! Als ik mijn bachelor heb gehaald (hopelijk juli-september) ga ik eens kijken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:28

Nou kinders, het bod op het huis is in principe geaccepteerd, dus als ik van de zomer verhuisd ben - deo volente -, kunnen we misschien een weekendje plannen Chez Mkango? :D Als er interesse in is, zal ik even kijken wanneer de race meetings hier in Newmarket zijn (op vrijdagavond worden die ook gevolgd door concerten), dan kunnen we daarheen, we kunnen naar de gallops, naar het museum, en eventueel de National Stud als daar interesse in is. :)

Uiteraard zijn jullie ook individueel welkom, maar als er wat animo is voor echt een weekendje dedicated to racing, is dat misschien handiger om gezamenlijk te doen, want ik weet niet of ik altijd vrij kan nemen om iedereen uitgebreid rond te leiden. :P

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:49

Calling dibs! :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 08:41

Klinkt erg leuk. Ik moet ff kijken wat lukt, vriendlief gaat 7 maanden in Groenland werken dus ik moet een paar keer daarheen, en ik ga weer een week op trektocht in Frankrijk _O- .. ( wordt erg leuk trouwens, deze club gaat het voor het eerst organiseren, op arabiertjes en het zijn sowieso al heftige ritten. I smell adventure :):) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 09:32

Sintara schreef:
Klinkt erg leuk. Ik moet ff kijken wat lukt, vriendlief gaat 7 maanden in Groenland werken dus ik moet een paar keer daarheen, en ik ga weer een week op trektocht in Frankrijk _O- .. ( wordt erg leuk trouwens, deze club gaat het voor het eerst organiseren, op arabiertjes en het zijn sowieso al heftige ritten. I smell adventure :):) )

Oooo, gave plannen joh! 8-)

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:51

Jaaaa im in! 8-)

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:49

Oooooh dat is echt heel erg gaaf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:28

Als alles rond is en ik wat meer weet qua verhuisdatum etc., zal ik wel even een lijstje maken met potentiële data. :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:09

Me, me, me! Nja moet eerst kijken of het beetje haalbare datums zijn maar I'm in :P .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:23

Mel is haar witte haren al allemaal aan het verharen :+ kunnen jullie haar even vertellen dat het nog gaat sneeuwen en het echt nog geen tijd is voor een zomervachtje :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:29

Moet ik wat van Auroch opsturen? Die heeft toch genoeg. _O-