Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:25

* kuch* Jou is een hij O:)

TinekeVD

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:44

:D punz HIJ toont groot :D tja ik heb er niet onder gekeken he... Maar hij is in t echt en van dichtbij in ieder geval indrukwekkend en mooi.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:48

:D Jou is idd een heerlijk dier! Zelfs ik durf hem vast te houden :+ En die kür, zo ge-wel-dig gereden <3

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:54

Wat fijn dat iedereen een leuke avond heeft gehad! Het boek ziet er netjes uit mag je zeker trots op zijn :o.

En een rondje van 17 kilometer wat heerlijk zeker met dit weer!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:16

Ok...
Ik ben ko
Munt
Kapot
Bekaf
Heb geen voeten meer...

En geen rug......

Maar oohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh WAT WAS HET GÁÁF!!! Wat een heerlijk, heerlijk, heerlijk weekend heb ik achter de rug. Heb zo genoten!

En wat ben ik TROTS op Eline en Jou-Jou

Mán........ Marcheren ze gewoon op wat hun Z debuut is en Jou-Jou's eerste kur ooit, gewoon naar een TWEEDE plek!! Ze moesten alleen (nét!) de Ierse Alana Cazabon ( EK amazone (!!) voor laten gaan........... Ik ben echt gewoon zo verschrikkelijk onfatsoenlijk TROTS!!!

Beeldmateriaal gaat er vast komen, maar nu niet... ga nu met een goed glas wijn heerlijk gecontroleerd instorten... :D
Laatst bijgewerkt door Punz op 26-03-17 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:32

PS
Tineke... Jou is 1.48 precies..
En ik vond hem tussen alle buffels vandaag best klein.
Heb je trouwens zijn halfbroer Cosmic ook gezien? Dat was echt een buffel zeg!!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:49

Fijn dat het een leuke dag is geweest en gefeliciteerd! Ik zou eerst ook komen, maar toch besloten om met Jack naar Havelte te gaan :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 06:43

Punz en eline, van harte met het geweldige resultaat! Wat ontzettend gaaf!!!
En wat cosmic betreft.....tjonge een brok massa!
Hopelijk heb je vannacht wat kunnen (bij) slapen en kun je vandaag (of de hele week) genieten op je roze wolk.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:51

En EK19: jij komt je andere mooie nieuws hier toch wel zelf vertellen?

En ja Tineke... heb als een blók geslapen !

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:58

Wat gaaaf!!!Echt super jammer dat ik er niet bij kon zijn.
En meer foto's van Blue Jeans zijn ook zeker welkom!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:41

En sorry voor de Punz spam..... maar er ís beeldmateriaal !! Ik mocht het haast niet plaatsen van EK omdat ze bepaalde onderdelen te slecht uitgevoerd vond... maar gelukkig vind ze het uiteindelijk toch Ok..
Blij mee want ik ben zói trots op die2, zit gewoon op 1 grote roze wolk;

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:50

Verbeterpunten zijn er natuurlijk altijd en dat vind vooral degene die zelf rijdt :) maar ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat dit een genot is om naar te kijken.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:11

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:43

grieks schreef:
Gisteren zijn we weer bij een connemara wezen kijken. Het ging om een 10 jarige merrie die sinds eind februari in Nederland is. Ik zou deze pony van de handelaar op proef mogen hebben, maar twijfel nog. Ik vond de pony nogal overbouwd en heb geen idee of dit op den duur problemen op gaat leveren, ze stond nu op ijzers. Ze moest wel de kat uit de boom kijken maar toen we er wat langer waren zocht ze al wat meer toenadering. Haar stamboom naam is Southeast Hazel Moon Light ze staat in Brabant bij stal van den Hout. Weet iemand op dit topic iets van de afstamming?

Ik heb haar even opgezocht in de Ierse database: https://cpbs.ie/db/public.php?a=10&std=24657
Ze is wel klasse 1 merrie (klasse 1 wil zeggen dat ze in het hoofdstamboek is opgenomen)
Afstamming is ook niks mis mee, bekende hengsten Streamstown Larry en Prince of Thieves.
Ze heeft 4 nakomelingen gehad: https://cpbs.ie/db/public.php?a=150&std=24657

Zo op de foto lijkt ze idd overbouwd en/of wat week in de rug.
Overbouwd hoeft m.i niet zo'n heel groot probleem te zijn. Met rijden is het wat lastiger om ze goed op het achterbeen te krijgen.
Een van onze Connemara's is ook nogal overbouwd gebleven, is inmiddels 12 jaar oud (en niet meer in mijn bezit) en loopt vanaf zijn 4e zonder problemen in de springsport.
Week in de rug vind ik wat minder fijn. Geen idee of ze echt week is maar lijkt zo op de foto.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:57

Gefeliciteerd met het succes van het boek! En met de mooie resultaten! Fijn dat je het filmpje erop mocht zetten, kunnen degene die er niet bij konden zijn ook een beetje meegenieten! Ziet er super netjes uit! Vooral de galopstukken zijn jaloersmakend beheerst! Meer foto's van de dag zijn welkom hoor!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:34

De komende week volgen er op de website meer dan genoeg foto's.
Inez alleen heeft er geloof ik al 650 gemaakt!

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:41

Wat een leuke verhalen over dit weekend :o
Ik vind het suuuper jammer dat ik er niet bij kon zijn, ik had graag mijn kür ook willen laten zien.
Eline wat een gave kür!

Ik en Otto zijn nu hard aan het trainen zodat we straks naar de Z2 kunnen *\o/*

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:03

Bar schreef:
De komende week volgen er op de website meer dan genoeg foto's.
Inez alleen heeft er geloof ik al 650 gemaakt!

Ik heb de helft :') Je blijft maar doorklikken, al die mooie dieren :+ En als je zo'n dag hebt dat elke shot raak is :D

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:27

Dat beloofd wat aan mooie foto's.
Vond het ook leuk om Rasputin eens te zien springen in Isabelle der filmpje!
Afbeelding
Zijn dochter heeft het plezier in springen geërfd! Zijn zomaar wat losse boomstammen in het bos. Hun eerste springles moet nog komen!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:40

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:46

Wauw! Wij zijn wel al blij met ons bosje op loopafstand, maar da's pas echt een lekker galoppaadje! Ziet er heerlijk uit!

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:53

ja ik reed ook mee Koeke! Ik reed achteraan met de schimmel :D Wat super leuk dat iedereen het zo geweldig heeft gehad! Ik heb nog geen foto van mn rozet die we hebben gekregen van het stamboek maar WAUW dat ding is echt zo gaaf!
*\o/*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:16

Beaut mocht vandaag even los longeren in de bak. Morgen dagje rust en dan woensdag haar herhaalbehandeling van de fysio. Ook komt ze dan even naar haar mond kijken en neemt een bitje mee (bitfitter).

Ze maakte een super verzamelde sprong. *\o/* voor een pony met achterhand isseus want hoe schud je nou goed met je billen. Vind ik het al netjes.

Om daarna welverdiend te chillen.

Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:02

Halloo!
Ik zal me even voorstellen!
Ik ben Faith, ik ben 15 jaar en rijdt nu denk ik ongeveer 8 jaar. Ik rij op dit moment verschillende paarden waaronder een connemara! deze is van de club waar ik rijdt. ik rijdt haar voor de club omdat ze een nogal pittig karakter heeft en ze dus meer beweging nodig heeft dan wat zij kunnen bieden. De club is nu zo ver dat ze haar eigenlijk willen verkopen. Ze wachten hier mee tot dat ze een nieuwe pony hebben. Ik ben op dit moment flink bezig om mijn ouders over te halen om haar te kopen en ik hoop en denk dat het de goede richting op gaat. Het is allemaal ideaal want ik woon naast mijn beste vriendin en mijn beste vriendin heeft zelf ook een pony, ze had er 2 maar de 2e is met heel veel pijn in ons hart afgelopen maand ingeslapen. omdat haar pony zo eenzaam was hebben we geregeld dat de connemara van de club bij hem kon staan, dit is nu dus zo. Het zou dus ideaal zijn aangezien ze wanneer ze van mij is ze daar dus gratis kan staan naast mijn huis!
Hoe dan ook, over de connemara, ze heet Roos en is nu denk ik ongeveer 6 jaartjes. Ik vind haar helemaal geweldig alleen voor een club pony is ze iets te heet.
Hier een aantal foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:40