Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:54

:) Ik zit nog met mijn trui aan.. Airco op mijn werk is zooooo níet fijn....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:01

Hier switch ik tussen airco aan, airco uit, jasje aan, jasje uit. :+
Nog een paar minuutjes wat doen en dan lekker buiten eten. Plus een wandelingetje maken voor een huisbezoekje.

Hoe is het met Punzel Ria. Heb al even geen foto's meer gezien. O:)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:19

In een buitenrit heb ik nu ook wel zin. :D
Helaas voor mij en de pony's moeten we vandaag echt even aan de bak na 3 dagen niet rijden en 1/2x gelongeerd te hebben.

Wassen, invlechten, spullen poetsen... En dan 2 dagen starten op de Almelose ruiterdagen!

Heb trouwens nog 2 heeeele leuke spring foto's van Bosco van afgelopen weekend, die moet ik nog even bestellen en daarna zal ik ze hier plaatsen. <<)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:52

Veel succes van het weekend. +:)+
En foto's zijn altijd leuk. <<)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:02

Thanks! :D vBosco heeft zo'n 2 weken nauwelijks dressuur gelopen (buitenrijden etc) dus hij zal het er wel niet helemaal mee eens zijn, maar van 3 proefjes in 2 dagen lopen gaat hij niet dood. :P
En in het L springen doen iets van 65 deelnemers mee dus daar ga ik maar gewoon voor een lekker gecontroleerd rondje want met zoveel sterke deelnemers is de kans klein om bovenaan te eindigen. Ach en het gaat me sowieso om 't plezier. :D

Heb er iig veel zin in!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:43

Arme Bosco, aan het werk moet ie :(:) }> Hij zal wel ff zuchten :')

Panty's brr... Heb mn rijschoenen uit en slippers aan. Is Dennis weg ja?? Jammer id!

Was dramatisch ritje, hij was al wat drukker maar ik liet me niet kennen *kuch* Ik er op, uitrit af: "ah eng, paard met vliegendeken" ok, er langs. Nou, in de rem bij de shetjes }:0 Hij wilde draaien, maar hij ging uiteindelijk wel braaf! Hoek om, paniek... Hooipakjes :wow: Drama drama.. Hij wilde keren, huppeltjes, inrit ingeschoten :roll: Maar ik wilde er wel langs, dus verder in passage (impuls, hoera! :D ) uiteindelijk erlangs en bosje in: super gedraafd totdat er blijkbaar vreselijke stekebeesten onder hem zaten: miepje flipte de pan uit :oo Omhoog, 4 benen de lucht in.. Dus ik er maar af, maar kon er niet meer op haha! Terug en in de bak nog heerlijk gereden. Daarna weer naar buiten, inmiddels trekker in het land ernaast hooi aan het schudden: daar kon ik goed dichtbij komen +:)+ En ook langs de shetjes ging ook weer in de slaapstand B-)

Druif.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:10

Nou zeg wat een toeval allemaal Suus, dan ken jij vast de podoloog Gijsbert wel? Want hij zit daar ook in het centrum op dinsdag en donderdag! Ik werk namelijk voor Podozorg en plan de afspraken oa voor Dieren! _O-

Heerlijk dat je hebt kunnen buiten rijden Marrit! Ik heb over 2 uur 2 weken vakantie. En het schijnt 2 weken geweldig weer te worden. Dus Lucky me! {:}

Betekend trouwens dat ik met Suus nog even een afspraak moet maken om te komen koekeloeren!

Even een update van Ben:

Gisteren in de kliniek geweest, klinische was nog niet in orde waardoor ze toch röntgenfoto's hebben gemaakt. Hij heeft achter toch nog wel wat ataxie en is nog traag met zichzelf corrigeren als je hem met zn staart omtrekt.

De foto's zagen er niet heel denderend uit. Rug is wel helemaal in orde maar het zit toch in de wervels in zn nek bij de zenuwtakken. Op de foto's is te zien dat hij aan de rechterkant toch wat plekjes heeft bij de wervels. Normaal gesproken tussen de wervels heb je de uitgangen waarbij de zenuwbanen uitkomen, die aan de buitenkant van de wervels liggen. Deze zenuwbanen coördineren de achterhand. Normaal gesproken is dat een zwart gat en bij hem was het lichtgrijs, hier kan dus de zwelling zitten of een beschadiging. De wervels zijn natuurlijk wit op de röntgen en boven de wervels zaten 2 kleine witte puntjes. Dit kan stukje los geraakt zijn en dus ook pijn opleveren. Hij moet nu toch weer aan de corticosteroïde in combinatie met pijnstillers(7dagen) en extra vitamine B. Dit om het herstel van de zenuwtakken te bevorderen. Hij mag niet dekken, rijden, gek doen ect. Hij mag maar op een klein stukje alleen staan en zoveel mogelijk rust houden en af en toe rechte lijnen langs de weg stappen.

We moeten over 4 weken terug komen om te kijken in wat voor opzichten hij is opgeknapt en hoeveel verbetering er is van de ataxie. Daarna is het om te bepalen wat het behandelplan verder is. Het kan dus zijn dat ik er nooit meer op mag... Maar ik ga zo hard duimen dat we over 2 a 3 maanden weer aan de slag kunnen! We willen tenslotte wel weer mee doen aan het ONCK2016 en aan de outdoor Geldersekampioenschappen in het ZZlicht!

Heel erg duimen dus!

Zijn er nog mensen die zondag naar de Fair in Aalten gaan??

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:18

Oh dat klinkt idd wel echt serieus.. Arme Ben en jij :(:) gelukkig heb je de mogelijkheid om hem ook op klein stukje te zetten, dat is fijn! Ik ga ook heeeeel hard duimen voor!! Heb je thuis nu wel iets te rijden?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:51

Marrit13 schreef:
Oh dat klinkt idd wel echt serieus.. Arme Ben en jij :(:) gelukkig heb je de mogelijkheid om hem ook op klein stukje te zetten, dat is fijn! Ik ga ook heeeeel hard duimen voor!! Heb je thuis nu wel iets te rijden?

Saar is aan het opknappen van haar "mokaanval" dus ik hoop dat ik daar volgende week weer mee kan beginnen. Ik heb deze week paard van Inge gereden (waar ik altijd in de bak rijdt). Anders heb ik inderdaad niks te rijden! |(

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:17

Knuffel voor Eline en Ben :(:)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:06

Komt vast goed Eline!

Vandaag vliegles gehad dus weet niet of ik morgen ga starten, heel veel last van m'n rug en been..

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:07

Aah balen elys! Van wie? Bosco of Larry? Beterschap!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:09

Larry, thanks!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:57

Nog meer die het op de heupen hebben blijkbaar? Vervelend Elyse! Veel sterkte :(:) Maar lekker warm douchen of in bad.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:19

We hebben allemaal wel pech zeg!

Sterkte Elys! Even lekker warm douchen spiergel erop doen!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:01

Het zit niet mee idd. :(

Een douche heeft al geholpen! Morgen denk ik alleen dressuur rijden voor m'n eigen veiligheid.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:34

Hoe is het gebeurd?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:38

Hij stopte onverwachts voor een stijlsprong, hij stopt nooit dus ik had er ook niet op gerekend. Ik zat iets naar voren omdat hij af moest gaan zetten maar toen besloot hij toch maar op de rem te gaan, toen vloog ik over hem heen en over de hindernis.

Daarna hem 2 gaatjes lager gezet , maar hij was zijn eigen vertrouwen kwijt en pakte het bit vast en rende erlangs. Daarna nog wel 2x kunnen springen en toen maar gestopt.

Ik ben een beetje geschrokken omdat hij nooit zomaar gaat staan, vooral omdat dit niet nodig was en dus heel onverwachts. Dus ik twijfel of ik hem morgen mee zal nemen omdat ik de oorzaak ervan niet weet en ik wil hem ook niet over vragen of iets.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:55

Dat klinkt heel naar :(:) Ook voor Larry die nu geschrokken is! Mss kan je BB HC springen? Maar je kan natuurlijk ook eerst thuis weer beginnen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:02

BB is wel errug laag voor hem. :P Ik denk dat ik thuis even rustig door oefen! Hij had de hele week nog niet gesprongen dus misschien vond hij het even te veel worden. Het kan best zijn dat hij morgen weer de oude is, maar ik durf het niet echt in te schatten omdat we dit niet vaker gehad hebben.

Ik zal het vanavond even met mam overleggen en bespreken, kijken wat voor mij het beste is met m'n manke poot. Denk dat het voor mezelf het verstandigst is om niet te starten maar ik wil wel graag eigenlijk. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:04

Oh je springt al L met hem of niet? :') Dan is BB een huppeltje ja :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:16

Fok Eline dat is mooi sjit voor Ben. Hoop echt dat hij goed en volledig herstelt en jullie weer fijn kunnen rijden. :j
Roep maar wanneer je kan om te komen kijken. :)

Dat is balen Elysa. Veel wijsheid met het maken van een keuze voor morgen.

En Lloyd heeft zowaar een pepertje in zijn gat. *\%/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:13

Joh, wat een tekst weer hier, leuk!!

EK: ook hier nog een keer heel veel sterkte voor jullie. Ik duim voor jullie!!!
Change: Niet fijn, zo'n onverwachte vliegles, kan me ook voorstellen dat je daardoor dan ook wel wat gaat piekeren, als het iets is wat hij eigenlijk nooit doet.

Punzel doet het ondertussen echt heel erg fijn!! Lastige is een beetje dat de agenda van de amazone, en mijn eigen agenda niet helemaal matchen, dus ik heb er de laatste paar keer niet zelf bij kunnen zijn als ze gereden werd. Vriendin en zus waren er wel bij, en ik krijg dan wel filmverslagje, maar goed: wil amazone hier niet zomaar herkenbaar plaatsen. Ze doet het in ieder geval echt heel erg goed. Wil er eigenlijk binnenkort ook zelf weer op.... kan niet wachten eigenlijk....

Edit: Ik ben morgen vanaf ci 12 uur en zondag de hele dag op de Fair.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:28

Jeejtje wat heftig Elys! Doe maar rustig aan en ga voor de veiligheid van zowel jou als Larry!

Leuk Ria dan zie ik je morgen!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:17

Hoe gaat het Elyse? Hopelijk heb je nog proefje kunnen rijden?

Knappe Punzel! Hopelijk kun je er snel weer zelf op *\o/*

Ik heb gesprongen vandaag 8-) Zo trots op ons, hij is zo braaf dan. Ok was niet heel hoog (denk 50 cm?) maar gewoon leuk :D nieuw hoofdstel binnen, bij mij Draver had ik alles met goudkleurige accenten. En dat wil ik weer! Bitje is besteld, de rest heb ik nog :+

Afbeelding