Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sintara schreef:Haha, Auroch heeft echt het hele teddyberenpakket.Aawh, zo snoezig. Ik hou van dat vachtje.. mel heeft dit jaar voor het eerst echte dekharen, een handje vol ofzo. Ik ben trots, elk jaar ietsjes beter.
Zij heeft trouwens ook wat lakschade, een zachte bult voorop haar bovenbeen en wat krasjes, waarschijnlijk een ander paard door de draad geduwd. Er was draad stuk en mel is wat hoog in rang om zelf weggejaagd te worden (plus dan zou ze wel meer wondn hebben). Geen idee wie wel want verder heeft niemand schade.
Ik heb met dit soort kleine wondjes en schrammen altijd zoiets van als het geen zeer doet en geneest zal t wel. Bult is gewoon zacht vocht bovenop een spier, niet warm niet dik niet pijnlijk. Het zal wel weer...
Dichte en dikke ondervacht en dekharen die soms wel een centimeter of vier lang zijn. Maar wel lekker dat Mel steeds meer vacht kweekt!
Het is dat de DA toevallig het erf op kwam gereden om naar wat andere paarden te kijken, anders had ik het ook even een paar dagen aangekeken. Maar nu ze er toch was, heb ik daar even m'n voordeel mee gedaan.
En waar ze het soms vandaan halen, al die krassen...Euridicey schreef:Zand werkt idd ook goed, en als je op een harde ondergrond of een ondergrond met grind staat, werkt de 'foot shuffle' vaak ook.Wat een mooie foto's en heel herkenbaar met die oortjes. Ze zeggen altijd dat EV's altijd naar voren kijken, maar mooi niet hoor. Wij gooien altijd wat zand omhoog :p
Dat wollige vachtje vind ik ook zo schattig altijd, heb het helaas moeten scheren, want Elei had het echt veel te warm als ik ook alleen maar ging longeren

Dus dit jaar wil ik sowieso haar buik scheren en verder kijk ik nog even wat voor belachelijk patroontje ik er verder in ga scheren. 
Avalanche schreef:Haha, ja, ze weet dat ze een snoepje krijgt als ik dat zeg, dus dan beginnen die oogjes altijd helemaal te glimmen.Cripples![]()
Prachtig hoofdje. En haha who's my good girl![]()
Love it.
Euridicey schreef:Ahahah over achterlijke patroontjes gesproken.. Mijn vriend vond een konijntje scheren heel erg stom, maar ging wel akkoord met dit:
[ [url=m/8IgPnr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: Heel veel succes Laus ik ga voor je duimen!

Wat voor konijntje had jij in gedachten?
Inderdaad wel lekker nostalgisch. 
Ik zal iig voor je duimen dat het niets is en dat jullie snel weer back on track zijn!
Ik heb er een 0 grams regendeken op liggen en als ik zie wat een zooi er soms zit op de plekken waar er geen deken zit (buik, hals en benen), denk ik: houd 'm nog maar lekker even om.
Ik vind poetsen uiteraard niet erg, maar die modderklonten krijg je er echt slecht uit, wassen met deze kou wil ik niet en wil ik sowieso niet bijna dagelijks hoeven doen en ik merk ook dat ze het vrij vervelend vindt als ik ze weg probeer te poetsen, blijkbaar is het toch best pijnlijk. Het is met dat lange haar niet bepaald een kwestie van 'wachten tot het droogt en je veegt het zo weg,' het zit echt wel flink vast om de haren.
Dus elk nadeel heeft zo z'n voordeel wbt dekens en korte/lange vachten, hahaha.
Ondanks de bult eet ze gewoon goed, ze heeft geen verhoging en is gewoon zichzelf, dus ik kon het toch niet laten om op te stappen, ondanks m'n rib (hoewel ik inmiddels niets meer voel bewegen) en ze deed het super! Momenteel werk ik veel aan de basis: veel overgangen om kracht op te bouwen, maar ook om haar wat meer aan het been te krijgen en veel stelling en buiging. Vandaag ook wat stelling gevraagd op de lange zijde en dat pikte ze verbazingwekkend goed op! Op het einde nog even een kort galopje gedaan - waarbij ik momenteel de overgang belangrijker vind dan het blijven galopperen, want de hulpen voor de overgang snapt ze nog niet echt en ik geef ze ook niet héél netjes, want zo comfortabel is doorzitten met een renzadel niet, maar ik wil wel dat we vast wat oefenen met galopperen in de bak - en ze deed het zoooo netjes.
Sowieso is ze heel fijn in het contact nu er een bit in hangt: lekker ontspannen, ze laat haar hoofd en hals al grotendeels netjes zakken, en ook in galop gaf ze keurig na. Achteraf baal ik een beetje dat ik het niet gefilmd heb, maar de meiden op stal waren echt flat out aan het werk, dus ik voelde me een beetje bezwaard om het aan hun te vragen.
sowieso is het vachtje kort genoeg zodat het prima poetsbaar is.. die 4cm van auroch zijn toch iets anders dan mel dr 1,5cm ofzo hahaah. S zomers heeft mel een mm of 3 erop, korter dan geschoren paarden
dus dan hoef ik sowieso niks te poetsen.
. We hebben zigzagjes geoefend om bomen heen, ging super. Weer een beetje lenigheid oefenen maar ook goed een uitgestrekte draf rechtuit. Ze vindt het zoveel makkelijker zo dan in de (mini) bak, dus dan doen we het gewoon zo. 
Dat is het enige wat hier wat minder is: de uitrijmogelijkheden, maar we hebben gelukkig wel een bak met een fijn formaat. Lijkt me heerlijk als je lekker op buitenrit kunt en ook daar kunt oefenen!
fijn dat ze het goed oppakt ook
lekker ding is ze toch
vandaag gelongeerd, de bodem was hard, maar het ging aardig. Monster had alleen bedacht dat hij vandaag geen bit in wilde, maar bitloos wil hij ook niet, dus ik heb het gewoon net zolang aangeboden tot hij hem pakte
en uiteindelijk fijn kunnen werken
)
Is ze ook van nature niet zo dapper of valt dat wel mee?
En gisteren was ik haar aan het temperaturen vanwege dat abces, laat ze een scheet, de trut. 
Fijn dat je uiteindelijk ook even lekker gewerkt hebt met Monster!
Dat heeft mij ook al meermalen gered van een oncharmante val.
Top dat je het hebt uitgezeten! En succes op de kliniek!
net als je denkt dat het niet viezer kan
(Hij heeft haar vandaag alleen even opgemeten, dus ze hoefde ook niet spick & span, maar mest rond haar oren was weer het andere uiterste.
)
Oortjes naar voren en gaan!
. Ja, oppassen dat ze niet alles "opruimt" en over/ door een hek gooit...