Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Euridicey

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 10:02

Wat een mooie foto's en heel herkenbaar met die oortjes. Ze zeggen altijd dat EV's altijd naar voren kijken, maar mooi niet hoor. Wij gooien altijd wat zand omhoog :p

Dat wollige vachtje vind ik ook zo schattig altijd, heb het helaas moeten scheren, want Elei had het echt veel te warm als ik ook alleen maar ging longeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:18

Sintara schreef:
Aawh, zo snoezig. Ik hou van dat vachtje.. mel heeft dit jaar voor het eerst echte dekharen, een handje vol ofzo :+ . Ik ben trots, elk jaar ietsjes beter.
Zij heeft trouwens ook wat lakschade, een zachte bult voorop haar bovenbeen en wat krasjes, waarschijnlijk een ander paard door de draad geduwd := . Er was draad stuk en mel is wat hoog in rang om zelf weggejaagd te worden (plus dan zou ze wel meer wondn hebben). Geen idee wie wel want verder heeft niemand schade.
Ik heb met dit soort kleine wondjes en schrammen altijd zoiets van als het geen zeer doet en geneest zal t wel. Bult is gewoon zacht vocht bovenop een spier, niet warm niet dik niet pijnlijk. Het zal wel weer...
Haha, Auroch heeft echt het hele teddyberenpakket. _O- Dichte en dikke ondervacht en dekharen die soms wel een centimeter of vier lang zijn. Maar wel lekker dat Mel steeds meer vacht kweekt! *\o/*

En same. :P Het is dat de DA toevallig het erf op kwam gereden om naar wat andere paarden te kijken, anders had ik het ook even een paar dagen aangekeken. Maar nu ze er toch was, heb ik daar even m'n voordeel mee gedaan. :)) En waar ze het soms vandaan halen, al die krassen...

Euridicey schreef:
Wat een mooie foto's en heel herkenbaar met die oortjes. Ze zeggen altijd dat EV's altijd naar voren kijken, maar mooi niet hoor. Wij gooien altijd wat zand omhoog :p

Dat wollige vachtje vind ik ook zo schattig altijd, heb het helaas moeten scheren, want Elei had het echt veel te warm als ik ook alleen maar ging longeren
Zand werkt idd ook goed, en als je op een harde ondergrond of een ondergrond met grind staat, werkt de 'foot shuffle' vaak ook. :j

Ik vind dat wollige heel snoezig inderdaad, maar vrij onpraktisch. Zo is haar huid heel erg droog doordat haar vacht zo dik en 'dense' is (en de deken - 0 grams regendekentje - die ze opheeft helpt er waarschijnlijk ook niet echt bij) en de modder hangt echt in klontjes aan die lange haren. :7 Dus dit jaar wil ik sowieso haar buik scheren en verder kijk ik nog even wat voor belachelijk patroontje ik er verder in ga scheren. :))

Avalanche schreef:
Cripples :')

Prachtig hoofdje. En haha who's my good girl :')

Love it.
Haha, ja, ze weet dat ze een snoepje krijgt als ik dat zeg, dus dan beginnen die oogjes altijd helemaal te glimmen. _O-

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:22

Auroch heeft zo’n lieve uitstraling! <3
Zij heeft op de baan gelopen toch? Heb je daar ook foto’s van?

Hier komt straks de veearts ff langs. Wil t toch even na laten kijken. Ik hoop dat ik gewoon weer eens een overbezorgde paniekzaaier ben maar heb liever een x te vaak de veearts erbij dan een keer te laat. T was vannochtend rechtsachter nog dikker dan gister, links minder dik dan rechts. Wel allebei knap warm, dus coolinggel erop. Temperatuur was verder goed, en hij staat nu lekker buiten.

Gewone bultjes, krassen wondjes oid laat ik ook nooit naar kijken, maar sullie heeft al een keer een lichte peesblessure gehad rechtsachter dus nu liever t zekere voor t onzekere.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:12

Ahahah over achterlijke patroontjes gesproken.. Mijn vriend vond een konijntje scheren heel erg stom, maar ging wel akkoord met dit:

Afbeelding

:j

Edit: Heel veel succes Laus ik ga voor je duimen!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:41

Euridicey schreef:
Ahahah over achterlijke patroontjes gesproken.. Mijn vriend vond een konijntje scheren heel erg stom, maar ging wel akkoord met dit:

[ [url=m/8IgPnr.jpg]Afbeelding[/url] ]

:j

Edit: Heel veel succes Laus ik ga voor je duimen!

Geweldig zeg _O-

Ik krijg er wel een beetje nostalgisch gevoel van, playboy bunny op je paard d'r kont scheren was de ultieme hype kleine 15 jaar geleden toen ik mijn eerste paard had :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:18

Ik scheer niks meer. Emily blijft fluff en Monster snapt niet hoe wintervachten werken :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:40

Ik zou super graag zonder dekens willen met mel, maar dat is echt niet aan de orde. Ik vrees dat dat ook nooit gaat kunnen, maar hopelijk wel steeds minder lange deken seizoenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 16:57

Snap ik wel, Monster, ik had ook liever in de Caraïben gewoond. :)) :(:)

Hahahahaha, o nee, Euridicey _O- _O- Wat voor konijntje had jij in gedachten? :') Inderdaad wel lekker nostalgisch. :))

Verstandig hoor, Laus, zeker als er al een verleden is van (pees)blessures. :j Ik zal iig voor je duimen dat het niets is en dat jullie snel weer back on track zijn!

Qua foto's is er van Auroch niet zoveel, want uiteraard gaat de meeste aandacht van de fotografen uit naar de winnaar, maar hier staan er toevallig wel een paar, zowel in de parade ring als op de baan: https://www.onlinepictureproof.com/offi ... 38/browse/
Ze heeft nummer 7 en ze is ook het paard dat je vanaf de voorkant ziet in de foto's in de parade ring. Dit was haar eerste race als tweejarige.

Sintara: ik vind een regendeken met 24/7 buiten wel lekker eigenlijk (Mel staat ook buiten toch?). Zo blijven ze toch ook wat schoner. :o Ik heb er een 0 grams regendeken op liggen en als ik zie wat een zooi er soms zit op de plekken waar er geen deken zit (buik, hals en benen), denk ik: houd 'm nog maar lekker even om. :') Ik vind poetsen uiteraard niet erg, maar die modderklonten krijg je er echt slecht uit, wassen met deze kou wil ik niet en wil ik sowieso niet bijna dagelijks hoeven doen en ik merk ook dat ze het vrij vervelend vindt als ik ze weg probeer te poetsen, blijkbaar is het toch best pijnlijk. Het is met dat lange haar niet bepaald een kwestie van 'wachten tot het droogt en je veegt het zo weg,' het zit echt wel flink vast om de haren. := Dus elk nadeel heeft zo z'n voordeel wbt dekens en korte/lange vachten, hahaha.

Voel me echt een beetje stom om nu te komen raven, terwijl er mensen met kneusjes staan, maar ik heb zó lekker gereden vandaag. <3 Ondanks de bult eet ze gewoon goed, ze heeft geen verhoging en is gewoon zichzelf, dus ik kon het toch niet laten om op te stappen, ondanks m'n rib (hoewel ik inmiddels niets meer voel bewegen) en ze deed het super! Momenteel werk ik veel aan de basis: veel overgangen om kracht op te bouwen, maar ook om haar wat meer aan het been te krijgen en veel stelling en buiging. Vandaag ook wat stelling gevraagd op de lange zijde en dat pikte ze verbazingwekkend goed op! Op het einde nog even een kort galopje gedaan - waarbij ik momenteel de overgang belangrijker vind dan het blijven galopperen, want de hulpen voor de overgang snapt ze nog niet echt en ik geef ze ook niet héél netjes, want zo comfortabel is doorzitten met een renzadel niet, maar ik wil wel dat we vast wat oefenen met galopperen in de bak - en ze deed het zoooo netjes. <3 Sowieso is ze heel fijn in het contact nu er een bit in hangt: lekker ontspannen, ze laat haar hoofd en hals al grotendeels netjes zakken, en ook in galop gaf ze keurig na. Achteraf baal ik een beetje dat ik het niet gefilmd heb, maar de meiden op stal waren echt flat out aan het werk, dus ik voelde me een beetje bezwaard om het aan hun te vragen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:24

Oh wat lekker! Ja mel staat ook 24/7 buiten, maar die maakt zich alleen moddervies op stukken met deken. De lichaamsdelen zonder deken gooit ze alleen vol met droog zand :)) sowieso is het vachtje kort genoeg zodat het prima poetsbaar is.. die 4cm van auroch zijn toch iets anders dan mel dr 1,5cm ofzo hahaah. S zomers heeft mel een mm of 3 erop, korter dan geschoren paarden :roll: dus dan hoef ik sowieso niks te poetsen.

Fijn dat je ook lekker hebt gereden, ik ook :D . We hebben zigzagjes geoefend om bomen heen, ging super. Weer een beetje lenigheid oefenen maar ook goed een uitgestrekte draf rechtuit. Ze vindt het zoveel makkelijker zo dan in de (mini) bak, dus dan doen we het gewoon zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:34

Ja, precies, met zo'n korte vacht is het inderdaad een stuk makkelijker om ze schoon te krijgen. Maar de keerzijde daarvan is dus wel dat je aan de dekens moet, haha. :))

Klinkt goed! :D Dat is het enige wat hier wat minder is: de uitrijmogelijkheden, maar we hebben gelukkig wel een bak met een fijn formaat. Lijkt me heerlijk als je lekker op buitenrit kunt en ook daar kunt oefenen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:56

Ja wat dat betreft staan we hier top, alleen jammer dat het zonder ander paard (nog) niet zo makkelijk gaat met mellie. We moeten echt meter voor meter erbij oefenen, maar goed dat werkt uiteindelijk wel.. duurt alleen ff

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:11

Het poetsen bij Emily heb ik opgegeven. Wat een varken zeg...... gewoon even het ergste en anders heeft ze pech. Ze vindt het sowieso ook helemaal niets.

Super dat je lekker gereden hebt :D fijn dat ze het goed oppakt ook :j lekker ding is ze toch <3

Sintara: neem lekker de tijd met Mellie en meter voor meter, en vooral zelf chill blijven :j

Het is ook gewoon een bende overal maar de baan is goed :D vandaag gelongeerd, de bodem was hard, maar het ging aardig. Monster had alleen bedacht dat hij vandaag geen bit in wilde, maar bitloos wil hij ook niet, dus ik heb het gewoon net zolang aangeboden tot hij hem pakte :) en uiteindelijk fijn kunnen werken :D

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:37

Wat fijn om te lezen Mkango! Gewoon altijd delen als iets goed gaat hoor! Een verademing om te lezen als ik zelf even in de stress zit :)
Ik wilde trouwens Stampertje en een wortel scheren :3 niet helemaal wat het is geworden

De afspraak bij de kliniek staat, maar toch nog even gekeken of ik wat met haar kan doen. De afspraak is meer voor de zekerheid. Gisteren opgezadeld en dat ging super!! Ze was wel heeeel erg lopering tijdens het rijden en toen ik aangaloppeerde mocht ik even weten hoe fris ze was! Een hele rodeo kreeg ik! Helaas is de bak hier echt een groot vierkant dus ze kon goed tekeer. Ik ben heel erg blij met mijn boktouwtje want die heeft mij gered! Bleef zitten en na haar gekke minuut was ze weer rustig. We hebben daarna rustig gestapt en het erbij gelaten (zadeldekjes waren verschoven en zag het niet zitten om af te stappen, alles te fixen en weer erop te gaan)

Vandaag dus even de tijd genomen om haar even los te gooien. Ze heeft wel tien minuten aan een stuk gedraaft alsof het een hoog in het bloed dressuurpaard is en rond gegaloppeerd en gebokt alsof ze 5 jaar niks heeft gedaan. Plezier heeft ze in gehad en ik heb lekker gelachen. Toch stiekem trots op mezelf dat ik het gisteren heb uit gezeten doet mijn zelfvertrouwen in het rijden weer goed :)))

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:01

Heel fijn dat het rijden zo goed ging mkango, is je gegund na je ellende! Hoe is het met je ribben?

En wat fijn dat elei zich goed voelt, en dat het rijden zo goed gaat! Wanneer heb je de afspraak bij de kliniek?

Veearts kon de zwelling niet verklaren, nu vochtafdrijvers en ontstekingsremmer gekregen. Moet met een paar dagen wegtrekken, was vannochtend gelukkig al een stuk minder dik.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:10

Fijn dat het in elk geval wegtrekt.. had hij ook koorts?

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:48

Altijd fijn als het dik is zonder directe reden :")

Elei gaat met mij en mijn vader volgende week donderdag naar de kliniek. Wordt nog wat met trailer laden, want het gaat steeds moeilijker en mijn vader gaat absoluut niet helpen. Met maximaal één vinger misschien :j

ben ondertussen begonnen met zelf een BE rijbewijs halen, maar dat moet nog even op zich wachten. Voor nu nog afhankelijk van vrienden en familie (met grotere auto's en wel een rijbewijs)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:41

Sintara: Balen dat dat alleen weggaan nog steeds zo'n ding is voor d'r. :\ Is ze ook van nature niet zo dapper of valt dat wel mee?

Ava: Haha, ja, goor! Vandaag had Auroch ook geen modder rond haar oor zitten, maar mest. Smerig beest. :') En gisteren was ik haar aan het temperaturen vanwege dat abces, laat ze een scheet, de trut. _O-

Zo'n goede baan is echt onbetaalbaar inderdaad! Ons hele terrein kan half onderwater staan, maar de bak is echt top te rijden. :)) Fijn dat je uiteindelijk ook even lekker gewerkt hebt met Monster!

Euridicey: Lief, thanks! :D
Hahahahaha, omg, het is inderdaad wel heel anders dan Stampertje met wortel, hahaha.

Neck straps/boktouwtjes zijn, net als een goede bak, ook onbetaalbaar. :') Dat heeft mij ook al meermalen gered van een oncharmante val. :)) Top dat je het hebt uitgezeten! En succes op de kliniek!

Lauss_: Ribben bewegen iig niet meer, dus dat is goed. Verder nog wel wat zere spieren eromheen, maar dat kan nog wel even blijven lees ik overal.

Wat balen dat er geen duidelijke verklaring is voor de zwelling. Fijn dat het wegtrekt en iig geen nieuwe peesblessure is, maar die vochtophopingen zonder duidelijke reden zit je ook niet echt op te wachten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:06

Oh heerlijk, mest rond je oren <3 net als je denkt dat het niet viezer kan :')

Ja, onze baan is echt fantastisch, dus er is jaarrond goed te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:15

En dan ook miepen als ik het weg probeer te borstelen. Ja, muts, je hoeft er niet helemáál uit te zien als een verwilderd everzwijn als de zadelmaker er is. _O- (Hij heeft haar vandaag alleen even opgemeten, dus ze hoefde ook niet spick & span, maar mest rond haar oren was weer het andere uiterste. :') )

En omdat ik het vandaag koud had (ik had niks gedaan, behalve gewacht op de zadelmaker, want Crippy had vrij) en mijn paard lekker warm is, heb ik haar met haar halster en zonder zadel teruggereden naar het land. <3 Oortjes naar voren en gaan!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 00:27

Opzich vind ik mel erg dapper juist. Dingen krijgen haar niet snel van haar stuk, ook als een ander paard (of ik) schrikt is ze juist meestal rots in de branding. Een zeldzaam schrikmoment is ook altijd vlot weer over.. Ik zou helemaal niks te doen hebben op een schriktraining :P . Ja, oppassen dat ze niet alles "opruimt" en over/ door een hek gooit...
Voorheen vond ze meer dingen spannend, maar dat is allemaal snel weg te trainen geweest. De verlatingsangst is het enige wat echt wat moeizamer/heel langzaam gaat en waar ik soms weer mee opnieuw kon beginnen.
Maar ach he, ik kan lekker rijden en met andere mensen samen op buitenrit dus opzich moet ik niet zeuren. Wellicht dat ze van de zomer weer een half uur rondje durft :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:03

Ze is trouwens wel heel opmerkzaam, en ziet en hoort extreem goed. Daarmee vergeleken ben ik blind en doof. Misschien dat dat mij ook niet helpt, ik heb gewoon veel minder door dan zij :')

Het ijskonijntje vandaag <3 Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:20

It's so fluffy I'm gonna die <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:29

Ze ziet er toch ook best fluffy uit hoor!

Ik had een iets andere volbloed onder m’n kont vandaag. :')
Afbeelding

Toch nog ruim een minuut volgehouden op topsnelheid, dus dat valt me alles mee! :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:42

Cool :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:52

Ja lijkt meer op die foto dan het is, maar zijdezacht is ze sowieso <3
Haha mkango XD die hoef je niet te poetsen in elk geval!