Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:25

:D :D :D :D
Ik geloof dat ik er ook ben ja :+

Leuk, deze foto's!!
En jaaaaa........ Ik heb er zoveel zin in!

Tot straks!!!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:17

Wat een leuk demoteam.

Kunnen jullie de pony's even benoemen ?
Ik vind pony 1 schimmel en 3 schimmel als je van links leest erg op mekaar lijken ? Is dat toeval ?

Ik heb ooit ook in diepe dalen gezeten met eamonn en frustrerend dat dit was.
Maar het heeft mij wel gebracht waar ik nu ben.
Doe ik het niet goed ? Doet mijn paard het niet goed ?
Dan was het een stukje paardenwijsheid dan ontbrak dan weer leiderschap dan weer voeding niet juist afgestemd was. Dan weer rijtechnisch te kort schieten.
Soms moest ik het gewoon los laten soms vergat ik ook te genieten van het o zo vertrouwde karakter waar je op kon bouwen . Maar wat ik altijd heel goed wist . stel dat ik eamonn zou verkopen ik zou hem voor al het geld van de wereld waarschijnlijk terug kopen.
Inmiddels ben ik de opleiding paardensportmasseur aan het volgen en heb ik weer zoveel details leren zien en voelen en linken.
Het blijft een interessant verhaal dat ze nu 16 j zijn of dat ze nu 3 jaar zijn.
Ik ben inmiddels wel blij momenteel dat ik nu ene trage versie en een snelle versie heb. Of ik dat over 1 jaar nog zeg hahahaha dat weet ik niet.
Maar het zijn nu eenmaal geweldige kleine paardjes voor volwassenen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:32

Denk puur toeval de gelijkenis ;) Zijn allemaal "losse" amazones en pony's.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:48

Maar er zitten hier er daar ongetwijfeld gezamenlijke voorouders in bij al die pony's :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:20

Oh jongens wat leuk vanavond, wens jullie allemaal veel plezier.
Ik hoop nog stees dat het mij lukt morgen te komen, maar vanmorgen wedstrijd gehad en dan moet ik nu echt plat helaas. Als het meezit kan ik morgen weer redelijk lopen en ben ik zeker van de partij!!

Rijden ging echt zoooooo vreselijk lekker. Wat een heerlijke proef. Het lukt dus toch, want na de afgelopen twee keer voelde het voor mezelf niet goed. Ik bleef gewoon niet echt bij mezelf en bij hoe ik onze pony wilde rijden, dus was na d proeven echt teleurgesteld in mezelf over dat ik zo aan het prutsen was geweest met mijn handen, maar nu.....oh boy heerlijk. Wat een ontspanning en toch lekker actieve meewerkende pony. Heerlijk heerlijk! *\%/* Wat kun je daar blij van worden. Helaas was de jury er niet echt blij van 172 punten gekregen, maar mijn dag kan niet meer stuk. Ik heb toch echt liever dit jubel gevoel en geen wp dan dat ik heb zitten prutsen en wel n wp kreeg. Weer trots op ons schimmeltje enne witte hekjes werden deze keer niet gebruikt om overheen te springen :D we oefenen lekker door.

Voor de rest have fun vanavond en hopelijk tot morgen! :))

silkeshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:46

Weet er iemand of connemara's gezonde paarden zijn of niet
(gewoon uit nieuwschierigheid) :?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:50

Afbeelding
Net heerlijk gereden en wat foto's gemaakt. Wat krijgt willem toch een speknek.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:14

silkeshorses schreef:
Weet er iemand of connemara's gezonde paarden zijn of niet
(gewoon uit nieuwschierigheid) :?

Zelfde als alle andere ponys en paarden. Ze zijn keihard maar kunnen ook iets mankeren

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:52

Bedankt voor de info Bar en Punz. Voelt zo gezellig allemaal, heb er nu helemaal zin in :) Misschien toch die vieze rijbroek maar aandoen, weet je meteen wie ik ben Punz :+

Demoteam ziet er top uit, heel benieuwd naar het optreden. Rij jij mee Jacobienx ? Welke is het op de foto?

@TinekeVD Fijn dat je zo'n goed gevoel had. Geniet ervan! Wonderlijke jurysport is het soms.

@EllyC Stoere Willem!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:14

Leuk die foto's!

Ben benieuwd vanavond, ik ben aanwezig samen met mams en (krukken)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 23:55

Heerlijk 17km rondje vandaag gedaan. Kiet daarna weer de paddock opgegooid, kom terug en vind dit <3

Afbeelding

Kiet had 1 kriebelmaatje op de vorige stal en die is een week later weggaan, nadat ze haar maatje was geworden. Super zielig. Voor de rest heeft ze altijd in kuddes gestaan, maar vond ze het wel best om er niet middenin te staan. Dus ik ben heeeeeel blij dat ze haar paddockmaatje lief genoeg vindt om te kriebelen :D

Edit. Wekker staat 6 uur. Tot morgen *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:08

Tadaaaaaaaaa:

Afbeelding

Zó verschrikkelijk trots!!

En het demo team was gewéldig !!!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 01:16

Ik heb geen vieze rijbroek gespot Koeke;-)

Het boek is inderdaad gaaf!
Tot om een aantal van je eigen ponys terug zien ♡♧♡♧

Nu snel het bed in, tot morgen :-)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:20

Punz schreef:
Tadaaaaaaaaa:

[ [url=m/CGJquE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zó verschrikkelijk trots!!

En het demo team was gewéldig !!!

Goed artikel :+ Ik kan niet wachten, ik ga zo ook in de benen zodat ik hopelijk op tijd ben voor de hengsten! <3

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 08:17

Ik zag net een filmpje op fb voorbij komen van demoteam.
Was niet echt heel druk of wel?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 08:29

Ci 140 personen..
Dat is voor ons iniminie stamboek echt heel druk
:D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 08:32

Oh.. ik snap de verwarring ( heb filpmje gezien).
Publiek zat in de foyer. Bak was verder leeg v mensen , tribune is voor vandaag

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:04

O toch wel, zag inderdaad zo weinig mensen op tribune. 140 is inderdaad leuk.

grieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:09

Gisteren zijn we weer bij een connemara wezen kijken. Het ging om een 10 jarige merrie die sinds eind februari in Nederland is. Ik zou deze pony van de handelaar op proef mogen hebben, maar twijfel nog. Ik vond de pony nogal overbouwd en heb geen idee of dit op den duur problemen op gaat leveren, ze stond nu op ijzers. Ze moest wel de kat uit de boom kijken maar toen we er wat langer waren zocht ze al wat meer toenadering. Haar stamboom naam is Southeast Hazel Moon Light ze staat in Brabant bij stal van den Hout. Weet iemand op dit topic iets van de afstamming?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:24

Als ik de foto zie op internet zou ik hem inderdaad laten staan. Als die nou jong was had je gezegd dat trekt nog wel bij. Maar ohz lijkt de achterhand echt een heel stuk hoger te gaan. Mocht je hem wel willen dan zou ik zowieso rug op de foto zetten.
Dat uit de boom kijken is snel voorbij als ze je eenmaal kennen. :D

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:54

Gisteravond naar de feestavond geweest en enorm genoten samen met Marlon. Het Demoteam is echt zoooo leuk om te zien!!! Echt super! En ook heel blij met het mooie boek. Wat leuk om te lezen met al die foto's erbij!
En ook leuk om stiekem toch zoveel bekenden te zien, was heel gezellig. Ongelofelijk hoeveel mensen we hebben leren kennen in een klein jaar. Dat gaan we echt wel missen, want het is een hele gezellige club bij elkaar! Maar ik denk dat Connemara's altijd zullen blijven kriebelen en we altijd geinteresseerd blijven. Als we op concours zijn pikken we ze er ook meteen uit: "Hé kijk, das een Connie!!" *\o/*
Veel plezier vandaag voor iedereen die naar Lunteren gaat! We zien jullie vast weer op het ONCK.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:22

curly2day schreef:
Ik heb geen vieze rijbroek gespot Koeke;-)
En ik geen krukken ;) Leuk om jullie toch gezien te hebben.

Vond het een top avond! Echt genoten, bedankt +:)+
Nooit gedacht dat het boek zo mooi zou worden. Wordt hier in huis al verslonden. Benieuwd wanneer ik het zelf mag lezen -O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:33

Fijn dat het boek zo'n succes was! Top! Ik heb hem niet besteld, weet ook nog niet zo goed wat ik er qua inhoud van moet verwachten hihi. Is hij op t onck evt te bewonderen/kopen?

Ik hoop nog wel dat er een ronde met kleding komt. Wil graag nog een connemara polo!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:19

Het boek is prachtig! Echt een aanrader hoor! Zoveel mooie, leuke en interessante info staat erin met mooi beeldmateriaal, echt top! Compliment aan de hele groep die hier zo druk mee geweest is.

Vanmiddag lekker toch even naar lunteren geweest, even springen gekeken samen met sanne en manlief, die zo lief was om ons te rijden. Hartstikke leuk.
Punz helaas niet kunnen blijven tot de kur, maar wel je knappe joujou van dichtbij bewonderd. Ze is echt flink aan de maat hoor! Was me op de foto's en filmpjes eerder niet opgevallen. Hoe groot is ze? En vergeleken met melody heeft ze echt een mooi klein koppie.
Verslag van de kur volgt vast nog.....toch?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:25

Ik heb op Facebook al wat mooie foto's voorbij zien komen. Ziet er naar uit dat het een erg geslaagd weekend was!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Meer beeldmateriaal is zeker welkom!!!