Ik heb zin om een vraag te stellen aan al die connemara eigenaren. Waar lopen jullie rijtechnisch nu het ergst tegen aan en hoe probeer je daar mee te werken ? Ik ben benieuwd of de connemara's gelijkaardige trukendozen hebben of niet.
Voor ons is dat bijvoorbeeld het achterbeen actief maken en houden met alle toeters en bellen.
SkyMarian
Geplaatst: 25-06-15 13:19
Voor ons is dat überhaupt de aandacht erbij houden. Als dat het geval is kan ik met haar redelijk eenvoudig werken aan een ontspannen, recht en actief paard. Maar ja er is zoveel te zien in de wereld hè.
Ik werk er aan door het simpelweg te negeren en zo goed als mogelijk gewoon door te rijden. We rijden dan vooral veel grote en simpele lijnen, zoals de voltes, diagonaal en gebroken lijn. Daarin wil ik 1 constant tempo. En af en toe gooi ik wat balkjes op de grond. Kan ze daar naar kijken en gelijk er over heen sjouwen.
JeaDH
Geplaatst: 25-06-15 14:41
Met Jaimy heb ik eigenlijk nog geen problemen, ze is nu 3 en een halve maand ohz en ik ben nu drie keer naar les geweest. Mijn instructrice vond haar de 2de en 3de keer al vooruit gegaan. Maar dat is het leuke van een groene pony, van niks naar iets gaat snel. Als het "later" op fine tunen aankomt dan gaat het lastiger worden. Daarbij mag ik me gelukkig prijzen met een zeer werkwillige pony. Ik kan ook niet zeggen dat ze trucjes bedenkt om bepaalde dingen niet te doen. Wil niet zeggen dat ze een heel aantal dingen nog moeilijk vind. Maar dat vind ik niet gek voor een pony die misschien in leeftijd, 5 jaar, niet heel jong is maar qua africhting is ze dat wel. Ik dacht eigenlijk dat hals strekken best moeilijk zou worden voor haar gezien haar de 'Opwaarste' bouw van haar hals, erin zakken aan de bijzet vond ze ook wel lastig. Maar vorige week op les hebben we het voor het eerst geoefend en daarna thuis 1x, gisteren in de les ging het al veel beter als vorige week! Dus ik moet eigenlijk nog gaan ervaren waar ik tegen aan ga lopen.
Leuke vraag btw!
Marrit13
Geplaatst: 25-06-15 15:26
Voor nu: actief houden idd. Hij vindt het allemaal wel best (zo'n pony wilde ik ook ivm angst dus klaag niet!) maar achterbenen vergeet hij Nageeflijk lopen en buiging is ook nog wat lastig maar hij is nog heel jong en ik heb een minder goed werkend linkerbeen wat het allemaal bemoeilijkt ik vraag nu ook nog niet zo heel veel. Komt wel
Met Larry heb ik het meest moeite met nagevelijk lopen en los laten. Bosco is niet zo actief dus daar moet ik heel erg achteraan sjouwen, en wijken kan hij nog steeds niet echt omdat hij het zo vreselijk moeilijk vind.
Bosco die zit in de pubertijd dus zodra je hem iets aanspreekt gooit hij ook meteen z'n benen de lucht in, en niet zo zuinig ook. Het liefst wil hij de hele dag eten en vooral niet bewegen.
Marrit13
Geplaatst: 25-06-15 18:30
Haha, dat klinkt bekend Elyse! Hoewel vandaag liep Lloyd zonder twijfelen, en zonder dar het moest (geen touw mee) terug naar het hek Maar hij staat ook de héle dag te eten. Geen tijd voor tukje Hopelijk slaat ie de pubertijd over
Hier een truus de mier die druk is met de hele wereld. Vanochtend wel haar brokken gewoon gegeten, maar de afgelopen 4 dagen is ze door haar gestress toch best fors afgevallen. Misschien morgen nog een extra dagje vrij en dan van het weekend weer aan de bak.
Jesse is cool. Dennis trouwens ook. Erg jammer dat hij weg is. Elize zit normaal gesproken om de vrijdag in de kamer schuin tegen over mij.
Dat geloof ik. Al moet ik zeggen dat het hier binnen ook vrij klef is. En ik ben vergeten slippers mee te nemen. Wordt een dagje uitzingen in laarzen en panty. Wel heerlijk weer om lekker door het bos te sjouwen met paard. *jaloers*