Haflo's (haflinger X arabier)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: Haflo's (haflinger X arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:45

simpie schreef:
Hoi,

ik heb ook een haflo, tenminste zo is ze verkocht aan ons.
Het lijkt meer een quarterhorse maar de vorige eigenaresse blijft beweren dat het een echte haflo is.

Ik zie op zich wel wat terug in haar van een haflo, kleur van haflinger en de kaaklijn ook en het gespierde van een arabier.

http://img50.imageshack.us/img50/5545/bellajq1.jpg

Ik heb haast het idee om te zeggen dat dit een quarab(arabier x quarter) is in plaats van haflinger x arabier
http://www.nicola-lang.de/seiten_nz_ind ... ab_05.html
deze link is ook van een quarab
en gezien de bespiering van jou paardje dat lijkt erg veel op de bespiering van een quarter.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:39

sjow loop een beetje achter.

@ sharir: dat is ook wat ik zeg dat er best en uitblinker in een ras kan zijn en zo dus ook bij de haflo's. Alleen vind ik als jij een paard gaat kopen met het idee van het moet een sportpony worden dat je dan niet moet gaan kijken voor een haflo, maar voor een ander ras. Vind die haflo gewoon meer eenrecreatie paardje. En nogmaals tuurlijk zijn er uitblinker in elk ras en jij hebt er dus eentje die uit een haflo-ras komt en wel een sportpony is.

@lisab: Ach zwart is toch ook stoer! is die echt pikzwart??

@Ntlie_: Das mooi dat er vooruit gang inzit!!

@Mandyxx: dus niet helemaal 50 x 50 maar dat neemt niet weg dat het een leuk beessie is!! wel jammer dat hij weg is gegaan!

@ simpie: dat wat remsy zegt is iets!
------------------------------------------------------------------------------------------------

Fysio vandaag geweest en die ging ff zijn rug doen nou dat vond bento toch niet zo fijn. Zijn spieren zijn te gespannen in zijn rug en moet nu weer een week stappen en rustig af en toe stukje draven. Maare weet niet hoelang ik dat nog vol houd want die pony wordt een beetje gek (met al die energie van hem). Maar ja afwachten maar weer he zoals dat altijd moet met paarden .....*zucht*!

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:53

[quote="whitje"]sjow loop een beetje achter.

@ sharir: dat is ook wat ik zeg dat er best en uitblinker in een ras kan zijn en zo dus ook bij de haflo's. Alleen vind ik als jij een paard gaat kopen met het idee van het moet een sportpony worden dat je dan niet moet gaan kijken voor een haflo, maar voor een ander ras. Vind die haflo gewoon meer eenrecreatie paardje. En nogmaals tuurlijk zijn er uitblinker in elk ras en jij hebt er dus eentje die uit een haflo-ras komt en wel een sportpony is.

quote]

toch vind ik het raar iedereen heeft toch zo zijn voorkeur voor een paard. met de juiste ruiter( en geduld) is er van elk ras een sport paard te maken. maar het blijft een eindeloze discussie Haha!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:23

whahah ja het blijft ook een eindelose discussie maargoed dat mag toch ieder zijn mening en gelukkig maar!!! Laten we er maar over ophouden Tong uitsteken dat is dnek het beste Haha!

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:44

heey,

hier de foto's die ik had beloofd
Afbeelding
dit is fjoeri in de wei Bloos
Afbeelding
en Fjoeri en ik in de wei aan het draven Pling

misschien heb ik binnekort nog meer

Groetjes Mar_X

p.s. waar lijkt ze volgens jullie het meest op??
Laatst bijgewerkt door Mar_X op 09-02-07 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:47

ik zie r iets van een fjord in met nog wel iets maar op een of andere manier zie ik iets van een fjord.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:00

op de eerste foto iid iets van een fjord door die hals....lijkt volgens mij het meest op haf Knipoog grappig paard Haha!

Mar_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:16

zelf vind ik haar hoofdje best veel op een haf lijken,
der lichaam is niet echt haflinger, meer arabier vind ik zelf

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 18:21

whitje schreef:
ik zie r iets van een fjord in met nog wel iets maar op een of andere manier zie ik iets van een fjord.

Dat heb ik ook Knipoog en verder voor mij is dat gewoon een op en top Haffie Knipoog
Van een AV zie ik er eigenlijk totaal niks in, ik heb en rijdt zelf AV´s maar zie er geen herkenning hiervan in Knipoog

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 19:02

@Whitje: Hmm echt vervelend van Bento, hopelijk komt het snel goed met hem!
@Mar_X: leuke pony joh! Haha!

Vanmiddag rondje met Tink gereden, veel gestapt en stukjes gedraafd. In draf liep ze meestal zuiver, er zit echt verbetering in Go jij! Go jij! Ook is haar been niet meer warmer, ben echt blij Haha!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:28

[quote="whitje"]sjow loop een beetje achter.

[b]@lisab: Ach zwart is toch ook stoer! is die echt pikzwart??[b]

------------------------------------------------------------------------------------------------

[quote]

Ja ze is echt pikzwart!! En erg stoer ja!!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:00

Ntlie_: eindelijk Haha! gelukkig dat het weer beter gaat, komt allemaal wel goed Knipoog als je maar gewoon rustig aan doet en goed oplet hoe het gaat Lachen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:03

@ lisa B: stoer zeg!! heb je niet fotootje van hem/haar?

@Ntlie_ : Jeeeh eindelijk goed bericht!!! dat is mooi joh ik ga met je mee dansen (alleen me smiley doet het niet) Tong uitsteken

@spottie: hoe gaat het eigenlijk met jou beessie?
Ik zie in het paard van mar x wel fjord en haflinger maar ik ziet er toch echt geen arabier in sorry. Meestal zie je het arabier wel terug in de benen die wat slanker zijn maar dat zie ik hier toch echt niet en eerlijk gezegd bij de rest van het lichaam ook neit. Ik houd het nog even op fjord en haflinger en mischien zit er nog wel iets in maar daar moet ik nog even een paar nachtjes over slapen Tong uitsteken .

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:06

met mijn beesie gaat het geweldig Haha! heb gister nog foto's gemaakt vandat beetje sneeuw dat hier is gevallen :S zal ze er binnenkort wel even opgooien Knipoog morgen komt dat meisje weer Lachen maar de bak is hard denk ik, dus denk dat ik haar maar eens meeneem op buitenrit Knipoog (dan doe ik ook weer eens wat aan mijn conditie op de fiets ernaast:P)

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:08

kijk even in mijn profiel , shetan is een haflo Knipoog en springen dat die kan Haha!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:08

whahah ja is goed voor je lekker endje fietsen. Maare mis ik wat "morgen komt dat meisje weer"??
NOu welkom Soraya, en leuk paardje is het en hij ken zeker springen zoals ik het zie in je profiel Tong uitsteken

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:23

ow wist je dat nog niet? hihi er rijdt elke week een meisje van 8 op Haha! (afgelopen week 2 keer) de bedoeling is dat zij er een paar officiele wedstrijdjes mee gaat doen want dat vind hij helemaat te gek en gaat dan helemaal uit zijn daK (showpowny Tong uitsteken) en zij kan er dan heeel veel van leren Knipoog.........

Welkom Haha!:D soraya leuk paardje Knipoog

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:38

ooohh hahah dat wist ik helemaal niet joh. Maar wel goed idee paard naar zijn zin en meisje leert iets toppie tog!

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:46

jaa iid en ze kunnen het ook nog heel goed vinden samen Haha! en ik wil haar ook de kans gunnen die ik eigenlijk niet op zon jonge leeftijd heb gehad Knipoog (al heb ik nu absoluut niets te klagen met zon topper onder mn kont:P )

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:53

leuk beesje hoor ik vindt het een beetje lijken op een fjord zijn middenhand en acherhand en voorhand op een haflinger

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:55

op stal bij ons staat er een, super karakter en de ondeugende streken van een haf maar het lopen van een arabier
alleen heeft zij de bouw van een haffie geweldig

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:05

lijkt mij wel een leuke combinatie heb je foto's van der

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 11:38

Leuke nieuwe haflo's allemaal. Ja

@Vlekkie1: Heb je foto's? Lachen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:45

(@ ntlie_ : in het begin van het topic heeft niemand een haflo en nu zijn ze gevonden Tong uitsteken)

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:03

jah ze zijn er wel Tong uitsteken
en nog heel leuk ook Knipoog