nou en nog heel wat kruisingen enz.! heb heel wat jaartjes een vrouw op de manege geholpen met beleren dus vandaar! heb op zoveel paarden/pony's gereden en allemaal verschillend
Hoi, ik zal ook maar eens een poging doen zoveel mogelijk erbij te zetten, kijken of ik alles nog weet
KWPN Welsh Welara (welsh x arabier) New forest NRPS Tinker Ijslander Fjord Haflinger Shetlander Fries Connemara Arabier
Euhm zou het zo verder niet weten......Ja ook nog kruisingen, maar dat heb ik maar niet verteld....Enne Tuigers vindt ik niet meetellen, dat is geen apart ras, maar valt gewoon onder KWPN. Heb wel op tuigers gereden namelijk.
- shetlander - whelsh A - whelsh K - arabier - ijslander - kwpn - appaloosa - pre (daar hoort een heel verhaal bij.. vertellen:?? nou.. ik was in portugal.. daar ging ik op een dag met me ouders naar een dorpje om te kijken. op een geef moment zagen we een schuurtje en er kwam gehinnik uit.. er stodn een heel mooi jaarlingetje in! ahh.. nou ik aaien, na een tijdje kwam er een portugees en die probeerde ons te vertellen dat hij verderop nog meer pony's had staan, nou wij met um mee.. soow wat een mooie paarden.. wel lol, hij woonde in een soort tenthuis en aan een lange stam stodnen allemala mooie raspaarden! een arabier (2 zelfds) en een paar pre.. hij vroeg of ik wou rijden.. nou ik dus erop in mijn zomerrokje.. haha ik heb nog wel foto's maarre.. nu ff geen tijd voor om te zoeken. het was een goed paard, mooi wit, lekkere gangen. en na een tijdje, toen ik er weer af gging vroeg ie of ik m leuk vond en ik zei ja en toen probeerde hij ons dat paard aan te smere.. haha meenemen in t vliegtuig zeker! phihih) nou.. nu wel weer lang genoeg.. owja die rassen he? pff ik ozu t niet meer weten - dartmoor - fjord - engels volbloed - draver - connemara - nog veel meer! :p
PRE: Pura Raza Espegnola, ofsoiets. gewoon het zelfde als een andalusier toch? mijn lijstje: NRPS new forest belgische trekpaard fjord kwpn bwp andalusier welsh k welsh a arabier schetlander haflinger australische pony(opzoiets) kruisingen..(heb zelf alleen al 3 kruisingen gehad) hmm... zal nog wle meer zijn maar kom ik ff niet op
0. Manege 1.Shetlanders 2.Welsh K 3.Welsh B 4.New-forest D-E 5.new-forest D 6.Kwpn (heel even) 7.Fries 8.Welsh C 9. NRPS 10. Kwpn ( naja nog niet maar die staat klaar ) dit waren die ik een tijdje gereden heb waar ik wel eens ''een'' keer op gereden heb zijn deze:
New Forest KWPN Haflinger Fjord Shetlander Arabier NRPS x New Forest (oid) Ierse hunter Exmoor (dacht ik) Tinker Arabier x Cob Haflinger x IJslander x Arabier Haflinger x Rus Gelder vullisbakkie Tuiger
Misschien een domme vraag, maar sinds wanneer is Tuiger een ras? Kan het namelijk niet vinden in de Paarden-encyclopedie! Dus zal dat niet een type zijn en geen ras?