Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:07

Ik heb geen minst favoriete ras maar ik zou geen paard uitkiezen die er zo uitzag:
Een diepe Arabierendish, Fjordenkapsel, Amerikaanse Appaloosa-staart, weke Friezenrug, Achal Teke beentjes met daaronder Shetlanderhoefjes en een gecoupeerde Belgenstaart.

Met andere woorden; er is geen ras dat ik lelijk vind maar sommige rassen hebben wel exemplaren met onderdelen die ik minder vind. Ik zou echter om geen enkel ethisch aspect een leuk paard laten staan.

jadeken

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:24

Ik moet mijn mening helemaal herzien over haflingers, gisteren zag ik er 1 op wedstrijd en jemine die kon springen :wow: Maar de meeste blijf ik niets vinden, hetzelfde met fjorden.Er zitten echt prachtdieren bij maar de meeste vind ik neh. Friezen kunnen mooi zijn maar over hel algemeen vind ik hun bouw afschuwelijk. En tinkers? Die blijf ik lelijk vinden,écht niet mijn type paard :n

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:27

Ik vind arabieren of heel mooi, of gewoon te overdreven. Verder vind ik Akhal Teke´s ook niet zo.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:08

jadeken schreef:
Ik moet mijn mening helemaal herzien over haflingers, gisteren zag ik er 1 op wedstrijd en jemine die kon springen :wow: Maar de meeste blijf ik niets vinden, hetzelfde met fjorden.Er zitten echt prachtdieren bij maar de meeste vind ik neh. Friezen kunnen mooi zijn maar over hel algemeen vind ik hun bouw afschuwelijk. En tinkers? Die blijf ik lelijk vinden,écht niet mijn type paard :n

kijk, dit klinkt al een stuk vriendelijker. ;)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:02

hhensens schreef:
jadeken schreef:

kijk, dit klinkt al een stuk vriendelijker. ;)

Het ligt er ook wel aan welke dieren je ooit gezien hebt :)
Eerst zag ik enkel haflingers die hun baasjes meesleepten over het erf,dwars door de draad gingen en vervolgens het erf op walsten. Nu ik er 1 heb gezien die wel opgevoed was dan gaat dat "lompe" er meteen af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:12

Ik kijk dan niet zo zeer naar het uiterlijk maar meer naar de kwaliteiten van een bepaald ras.
Omdat ik echt een springruiten ben vallen de friezen/tinkers/dravers/fjorden noem maar op, bij mij al snel onder "minst favoriet". Gewoon omdat die niet echt bekent staan als goede springpaarden ;)