Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Van schreef:super
ik ben vandaag voor het eerst wezen langelijnen met Wolf, ging verbazing wekkend goed, rechtuit vind ze lastiger dan bochtjes

. Ik moet er vaak gewoon om lachen, ben niet iemand die zich daar druk om maakt, anders had ik hem allang niet meer in mijn bezit gehad was dat wel zo geweest. Als ik hem wat harder aanpak (voor mijn doen haha) dan keert hij zich alleen maar tegen me en een te zachte aanpak maakt hij ook degelijk gebruik van,dus moet echt een middenweg tussen te vinden zijn en dat is erg moeilijk soms. Maar de laatste paar dagen zijn echt top dagen geweest, hij deed goed zijn best met alles en ik ben dankbaar met elk klein stapje vooruit. Wij zijn nu vooral bezig met parelli natural horsemanship en vrijheidsdressuur. 

Al was het niet zo leuk hoe je hem kreeg.
Ja Mandy, ik heb hem idd niet onder leuke omstandigheden gekregen. Ik weet dat hij het bij jou heel goed heeft gehad! Maar wat die vrouw erna mee heeft gedaan in die 2/3 maand tijd wil ik niet eens weten, hij was loedervals toen ik hem kreeg. Gelukkig is hij al helemaal veranderd, het is echt wel een lieverd, maar echt 1tje met een erg sterk karakter maar dat maakt hem ook weer leuk en is echt karakteriserend voor Pumbaa
.
Moet je nagaan dat Raschka gewoon die dagtochten zonder problemen liep, knap hoor, dat zegt toch wel iets.
Haha, zou timo er best bij willen hebben hoor, maar 3 paardjes ga ik niet redden financieel en qua tijd ook niet trouwens helaas
. Binnekort heb ik een shetlandertje erbij, dus heb mn handen vol
, ja je hoort vast wel van ons
Zal wel ff topic op bokt plaatsen als ik hem heb .
Wat hebben we toch leuke paardjes!!