wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:41

Onze ezels staan ook op een kinderboerderij, niks mis mee mits ze weten hoe ezels werken (en ze niet gewoon een paardenbehandeling geven of laten verslonzen). ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:48

nee ze hebben het hier erg goed! :)

staan jullie ezels de hele dag op gras/hooi?
hier overdag wel gras savonds hooi.
eerst hadden ze een graasmasker op, maar die laten we nu af ivm de dracht enzo!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:53

Onze ezels staan niet op gras :) worden ze veel te snel dik van. Ze krijgen wel gewoon genoeg hooi. Maar ze worden dik van lucht. :+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:58

Rommy begint een speknek te krijgen.... Hij wordt ook echt dik van lucht... Ik voer hem alleen maar hooi en grof kuil... Hij staat op een kale weide... :')

Jaaa, er zijn veel goede kinderboerderijen... Heb er jammergenoeg nog niet veel positiefs over meegemaakt.... Ze hadden zeker wel een hart voor Rommy... Maar ze wisten niet hoe ze om moesten gaan met zijn gedrag en deden ze wat je juist niet moet doen.... Dus is hij slecht behandelt...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 06:52

ik haalde altijd kippen op de kinderboerderij in het dorp :D maar omdat er zoveel vossen en roofvogels zitten bij mij in de buurt, ben ik ermee gestopt:ze verdwenen steeds weer.

Hier staan paard, pony en ezel overdag in de wei en 's nachts op zand met voordrooghooi (of op het terras onder het afdak als het regent) maar overdag staan ze ook veel in de paddock, zie ik aan de hoeveelheid mest die er 's middags ligt......
Nono is erg waaks,als ie iets hoort, speert ie naar voren, dus die maakt z'n meters wel 8-)

Het is wel handig dat Nono in de wei plantjes eet die de paard&pony laten staan :P

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:47

mijne staat ook op de paddock maar ze krijgt samen met de paarden onbeperkt hooi. lekker vette paarden en ezel dus :+
Ik krijg altijd van mijn vriend naar mijn voeten dat ze te dik zijn...

ow die catalaanse :+:

Die andere foto is ook erg leuk gemaakt :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:00

ZoZo... Er is weinig gepraat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 13:03

geen ezel belevenissen zeker.....

Nono stond gisteren zeer geïnteresseerd te kijken hoe ik met de opscheermachine aan de gang was bij paard en pony (ik HAAT baarden,vind het gevaarlijk met touwhalster) maar toen hij ook mocht,vond ie het ineens doodeng... vanmiddag herkansing

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:06

_O- Ze kunnen echt uit het niets bang worden voor iets... Rommy gaat altijd aan de kletter als hij iets eng vind... Het is gewoon een vluchtdier echt waardeloos, en hij stopt ook niet met rennen... Maar de laatste tijd doet hij een sprongetje met 4 beentjes in de lucht en dat was het :')

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:12

Ik vind ezels echt onwijs leuke dieren. Ooit zou ik er ook wel een bij willen. Vraagje, wat kosten ze gemiddeld?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 13:18

mijn ezel was 300 euro, 100 euro voor ieder jaar(hij is dus 3 :+ )

Nono gaat achteruit rennen als ie schrikt, hij is om 1 of andere mij onbekende reden heel bang voor witte honden met zwarte spikkels

Vanmorgen was ik rijden met mijn paard en 2 bossen verderop hoorde ik Nono balken, wat een herrie zeg, burengerucht... Morrie wilde meteen terug naar huis,vreemde actie voor een paard dat net doet alsof ie de ezel niet mag..... 8-)

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:18

Het verschilt enorm in prijs... Je kan een ezel kopen voor €500(en minder) en voor €1500... Ik zou naar een paarden en ezelmarkt gaan, daar staan er wel aan aantal. Als je een ezel wilt die alles al kan dan ben je natuurlijk meer geld kwijt. Kijk anders even op marktplaats daar staan er ook een aantal op :D

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:22

Owja, dat achteruit lopen is ook leuk :roll: rommy loopy altijd schuin achteruit en staat dan midden op de weg en dan houd hij het hele verkeer op want ik krijg hem dan niet meer vooruit... Hij doet dat eigenlijk alleen maar als hij harder sneller en meer wilt.... De laatste paar keer heeft hij het niet gedaan :D

(je paardje vind je ezel echt wel leuk _O- )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 13:27

Ik wilde laatst een nogal drukke weg oversteken, Nono nam een gigasprong (dacht dat het asfalt water was zeker |o )en daar stond ie te ezelen, midden op de weg,allemaal auto's wachten en toeteren,fietsers commentaar leveren... ik ben maar teruggegaan..... was volgens het publiek helemaal fout want nu had Nono gewonnen...maar ik denk daar toch anders over

Het gaat bij Nono niet om de weg of het bruggetje,hij kan ook gewoon op een pad blijven staan ezelen.Ik ga tegenwoordig gewoon ergens zitten met m'n rug naar hem toe, houd de leadrope goed vast en als ie klaar ismet z'n trukendoos, trippelt ie gewoon voorbij en haak ik ook weer aan _O- *\o/*

Overigens neemt mijn oude pony (dik in de 20) ezelgewoontes over: hij begint ook te duwen en gaat ook precies in mijn route staan,bij voorkeur midden in de hoop mest die ik precies op wil ruimen :roll:
en met het eerste regendruppeltje scheurt ie meteen de schuilstal in... watje.... Nono niet, die is stoer en gaat rustig midden in een plas blubber liggen rollen.....ik heb hem het ezelboek voorgelezen maar hij snapt nog steeds niet dat ie niet nat mag worden omdat ie niet waterdicht is -O-

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:33

_O- Ik krijg heel vaak pbtjes van mensen over dat ik niet zoveel met rommy moet doen omdat het een ezel is :') En ook dat ik niet zo aan moet teuten want hij is grijs en die zijn makkelijker als zwarte ezels _O- _O- de grootste onzin die ik ooit heb gehoort..... Mensen denken altijd dat ze het beter kunnen.... Dan moet je het boek onder zijn kussen leggen als hij slaapt!! Dan gaat je hoofd dingen opslaan heb ik gehoort :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 15:08

*haha* hij steekt z'n linkervoorpoot naar me op als ik over niet natregenen begin.... (rechtsvoor wil ie niet optillen, heeft ie volgens de smid een afwijkend hoefje,daar schaamt ie zich voor)

hij is trouwens al een week boos over dat tandje dat de tandarts getrokken heeft, als ik naar z'n mond wijs, draait ie z'n kop van me af _O- :')

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:25

Wat vinden de paarden over het algmeen van ezels? Stel als ik een eigen stal heb, ik wil er een maatje bij maar aan de andere kant vind ik een ezel ook wel leuk maar is dat te doen een paard en een ezel?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:38

mijn paard was heel bang voor ezels, als ik erlangs wilde, moest ik omlopen,maar nu ik er een ezel bij gezet heb, is dat over.
De ezel is vooral vriendjes met mijn Welshje,ze zijn even groot, dat schept blijkbaar een band,maarmet mijn paard gaat het steeds beter samen.

Ik heb mijn eigen weilanden stal, staan geen paarden van anderen,als je in pension staat, moet je goed informeren, de meeste pensionhouders en pensiongasten willen absoluut geen ezels bij de paarden i.v.m.longwormen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:43

haha de ezels op de kinderboerderij zijn helemaal gek van paardenkoek, en als je dan een stukje hebt rennen ze gewoon met je mee haha!
en als je hooi hebt komen ze gelijk aangerent en balken :P

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:43

Ezels voelen zich natuurlijk het fijnst bij een andere ezel en een paard bij een ander paard... Maar je ziet veel dat ze een ezel bij een paard zetten, en gaat meestal wel goed. Ezels zijn heel sociaal zouden meestal niet gaan vechten... Toen zelfs rommy in de groep kwam is er niet gevochten, hij trapte wel van zich af als de andere ezels te dicht bij kwamen maar verder niet.... Meestal zijn het de paarden die sociaal gestoort zijn _O-

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:46

Vind het wel grappig... Standaard horen ezels op een kinderboerderij _O- Alle ezels die bij ons staan zouden eigenlijk ook wel op een kinderboerderij kunnen qua karakter(behalve rommy) maar gezondheid van hun zit niet mee :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:48

in het begin trapte Nono enorm van zich af als Morrie (paard) te dichtbij kwam, maar dat doet ie nu niet meer. Morrie is een paard met humor en ik heb hem al een paar keer op 'geintjes'betrpat bij Nono.

Vanmiddag kwam de kleinzoon van de buurvrouw een nieuw hek zetten in hun wei, Nono is dol op hem en rende er meteen bokkend en piepend heen, gewoon genant om te zien :+

Ik moet altijd erg lachen als ie gaat bokken of slaan,daar piept ie altijd bij _O- _O-

Wat betreft geluid maken,scoort ie niet erg hoog....het is oorverdovend en ontzettend vals :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:49

de kinderboerderij in het dorp waar ik woon heeft hoofdzakelijk Tinkers en Fjorden, maar 1 dorp verder hebben ze inderdaad 2 grijze ezels

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:53

Kan gewoon niet blij zijn met een kinderboerderij... Ik ga binnenkort maar eens langs een leuke heen _O- Misschien ga ik dan anders denken :')

Ja, Rommy trapt..en bijt.. altijd als een ezel te dichtbij komt of er een ezel te dicht bij mij komt :') Jaloers kreng _O- Zeg altijd als hij iets stoms doet op een lieve hoge toon lekker salami van rommy he jaa jaa hmmmmm een oortje van rommy in de pan! Ja he vriendje en kijkt hij heel blij zo van jaaahaaaa :D :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:58

ik dreig altijd met Manege Stegeman, de vorige eigenaar van Morrie zei altijd: nicht schimpfen, aber drohen (niet schelden,maar dreigen) dus dat doe ik dan ook maar :+

Maar zo'n sappig, mals ezeloortje in de pan lijkt me ook wel heerlijk :Y) :9