Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:25

Leuk hoor, op het tweede filmpje komt hij alweer meer bij je of niet?
Als hij helemaal uitgestrekt loopt kan hij natuurlijk lastig verzamelen om krappe bochten te rijden :P
(maar goed, daar zou ik met mel ook wel werk aan hebben hoor)

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:42

Ik hoop aankomend seizoen officieel in de B cross te kunnen starten, maar dan moet ik eerst nog een winstpunt halen in het 90 cm springen. Dus dat is ons eerste doel haha. We gaan sowieso nog wel wat oefencrossen en trainingen rijden!

@sintara, klopt! Het tweede filmpje was eerder dan het eerste filmpje die is eind vd les, dus op t 2e filmpje was die al wat moe en dan valt hij snel uit elkaar. Dat is echt nog wel een werkpuntje! Dan worden de bochten inderdaad steeds lastiger hahaha. Maargoed, lekker door blijven trainen :D

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:14

Oehh spannend hoor! Ik kijk uit naar je progressie <3

Paar dagen geleden heb ik zo een heerlijke training gehad met Elei! Ik had zowel een rij drafbalkjes, als op twee plekken galopbalkjes neergelegd en ze deed het super! Ik begon ook steeds beter mijn afstanden te zien en uit te komen. De dag daarna was ze wel hells om te rijden, maar volgens mij had ze gewoon spierpijn en was ze een beetje stijf :p Gisteren daarom nog even lekker gestapt en vandaag gaan we een stapritje maken buiten. Almetal, leuke dingen!

Er staat ook eindelijk een les gepland, hopelijk dat ik dan wat meer kan leren hoe ik haar het beste kan rijden van voren. Ik blijf knoeien met mn teugels XD Alsof ik het gewoon niet meer kan. Bij twijfel gooi ik alles los, maar dat is ook niet helemaal de bedoeling :j

Ook staat Elei tegenwoordig vierkant op ijzers! Achter begon ze zo laag te staan met haar hiel. Hoefsmid vertelde dat het haar waarschijnlijk gaat helpen, dus we gaan het gewoon proberen. Als het niet werkt trekken we ze er gewoon weer af. We zien wel. Ik moest wel oppassen dat ze niet gaat uitglijden op het harde. Ik ben hier niet gewend mee he, maar.. Mensen slaan toch juist ijzers bij paarden die voornamelijk over asfalt lopen? Hoe dan ook.. kijk even hoe die hoeven van voren zijn verbeterd!!!

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:06

Ja maar als er gewone ijzers onder zitten die zijn plat en dus inderdaad glad.
Daarom slaan wij hier altijd staal profieltjes onder, dan heb je daar geen last meer van.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:17

In de mensport wordt vaak gebruik gemaakt van widiapuntjes, of bedoel je dat ook Kyrke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:39

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:48

Ah! Tnx

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:36

Gisteren weer lekker gereden, even op de track op stal. We hadden wel eerst even discussies maar dat was vlot opgelost en toen liep ze wel lekker haha. (Nee het is geen renbaan, ja je moet nog steeds normaal door de bochten.. :)) flauw he) Vandaag of morgen komt de smid weer, is ook wel nodig..

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:51

Fijn dat je lekker gereden hebt!

Hier ook even gereden. Kregen helaas n dikke stortbui over ons heen dus doorweekt nu :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 13:15

Nou, die stortbuien zijn wel een terugkerend thema in Nederland de laatste tijd :( .. wat een dramatisch weer zeg. Mel mag toch nog wat langer haar eigen ding doen, mijn ribben zijn nog niet optimaal en als ik met dit weer buiten bezig ben ga ik weer hoesten. Nou heb ik ze gekneusd dóór het hoesten, tijdens mn corona infectie, maar comfortabel is het niet :P
En dan is er ook nog een heel irritant paard in de kudde dat de laatste tijd iedereen aanvliegt en het liefste je hoofd instampt. Al met al ben ik er dus wel ff klaar mee als ik de gewone stalklusjes heb gedaan..

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:25

Ja erg he!! Dat weer is echt niet leuk, hier was het echt strepen aan het regenen.. Wat vervelend Sintara! Die rotte appels heb je echt op elke stal..

In het kader van ups en downs zitten we echt even in een down. Was van plan een buitenrit te maken, maar Elei stond te trillen op de poetsplaats. Stress? Het weer? Geen idee.. Ik vertrouw het niet. Ga een controleafspraak inplannen. Zou me niks verbazen als er toch nog wat terug is gekomen.

Wel bijzonder. De dierenarts die me heeft doorverwezen heeft verteld dat Elei's verhaal haar het meest is bijgebleven van alle patienten die ze heeft gehad afgelopen jaar O_O dat zegt wat... Was ook echt heftig, maar goe... Hopelijk binnenkort wat meer zekerheid.

Iets wat wel leuk is; ik heb een nieuwe massageborstel gekocht en ik heb hét lekkerste plekje om te kriebelen gevonden:
https://www.tiktok.com/@euridicey/video ... _webapp=v1

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:35

Dat is wel heftig inderdaad.. hopelijk is er nu niks aan de hand.
Mel staat lekker veel in de schuilstal, gisteren waren zij en haar deken helemaal droog :+ maar ze lijkt wel een beetje moe. Het is ook niet vaak zoveel dagen achter elkaar zulk slecht weer met wind en regen, blegh.
Oja en ze had natuurlijk weer een mani pedi gehad, deze stuurde de smid :P heerlijk hoe makkelijk ze daarmee is. En de hoefjes gaan gelukkig ondanks de nattigheid top.
Afbeelding

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:44

Kan ook door t weer zijn euridicey? Ze is geschoren toch? Staat ze veel buiten?

Sullie stond gister ook te trillen, maar die regen en wind waren ook wel echt koud. Heb hem dus maar een dikkere deken opgedaan.

Wij hebben gister ons 80cm debuut op wedstrijd gehad *\o/* ik was ontzettend zenuwachtig, eerst een rondje 70 gedaan en daarna 80. Maar zodra ik erop zat waren de zenuwen verdwenen en dacht ik jeetje maak ik me hier nou zo druk over hahaha. Hij deed het echt super! Wel 3 balkjes gehad, daar moeten we echt aan werken. Hij tilt zn benen gewoon niet op haha.

Lekker doortrainen en hopelijk kunnen we dit jaar nog een winstpunt halen in de 90cm zodat we eindelijk officieel mogen crossen!

Wel wat leuke dingen weer op de planning staan, 28 januari hebben we ons L1 debuut, de 29e hebben we een springles van een gastinstructrice op de club, parcoursgericht. En 31 januari hebben we weer crosstraining. Lekker druk dus haha.

Ben wel echt klaar met die regen, alles zeiknat, bak slecht.. kan niet wachten tot t weer zomer is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:05

Knap hoor met sullie *\o/*

Inderdaad echt koud gisteren, mel had ik ook onder de 100grams+ hals gezet en normaal is dat echt niet nodig zolang het niet vriest. Maarja ze lopen nu afentoe door een laag koud water en dat met onophoudelijke regen en harde wind. Blegh.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:39

Lekker bezig met Sullie!
Het minder balken tikken wordt vanzelf beter zodra je hem iets meer bij elkaar rijdt en hem helpt met de afstand. Ennn zodra het wat hoger wordt. Al met al een hoop leuke dingen in het vooruitzicht zo te zien.

En het huidige weer is gewoon echt heel vervelend. Ik heb liever 10 graden vorst dan dit weer. Ze staan hier bijna allemaal te trillen vd kou terwijl ze dit met de vorst absoluut niet hadden.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:18

ahhh wat super goed! Balkjes niet eraf trappen is wel een belangrijk onderdeel van springen haha, hopelijk krijgt hij het snel onder de knie :p

Elei staat in een binnenpaddock, dus ik weet niet of de kou er wat mee te maken was. Het is wel een roerige dag geweest, maar goed. Ik ga vandaag nog even proberen en kijken wat ze doet. Toestemming van de verzekering om te gaan voor een controleafspraak heb ik ig gekregen :")
(overigens voel ik me een beetje schuldig want ik ben gisteren niet op stal geweest en ik had eigenlijk een warmere deken moeten op doen... hopelijk viel de kou binnen mee.. Scheelt dat ze uit de wind staat)

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:30

Pfff alsof we nog niet genoeg pech hebben gehad.. sullie staat met een dik warm achterbeen.. :(

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:36

Nee he.. :( hoe dat nou weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:46

Lauss_ schreef:
Pfff alsof we nog niet genoeg pech hebben gehad.. sullie staat met een dik warm achterbeen.. :(
Ik vrees dat dat een beetje hoort bij het hebben van een EV. Enerzijds kunnen ze een hoop hebben, anderzijds zijn ze echt van porselein. Auroch staat nu ook weer met één of andere bult tussen haar kaaktakken. 8)7 :')

Hopelijk valt het mee en is hij snel weer in orde!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:34

Correctie.. 2 dikke warme achterbenen..

Geen idee hoe..

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 01:08

Neeee!! Hoe dan...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 01:53

Hoort erbij. EV's zijn volgens mij vaak geblesseerd. Beetje brokkenpiloten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 02:17

Langdurige blessures (als in pezen, spieren en botten) valt over het algemeen wel mee, maar ze zijn wel heel gevoelig voor 'nicks, cuts and lumps'. :j

Cripples heeft vandaag even model moeten staan zodat ik mijn fotohalster kon testen (waarvan je nu natuurlijk niets meer ziet _O- ). Niet ideaal in de zon en met die dikke vacht, maar ach. :+
Afbeelding

Typische Auroch gezichtsuitdrukking. :+:
Afbeelding

Is het al voorjaar? Dan zijn we eindelijk van die vacht af, ze is zó wollig. :') O, en de beste manier om haar oren naar voren te krijgen? Vragen "who's my... GOOD GIRL?" :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 05:22

Cripples :')

Prachtig hoofdje. En haha who's my good girl :')

Love it.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 08:43

Aawh, zo snoezig. Ik hou van dat vachtje.. mel heeft dit jaar voor het eerst echte dekharen, een handje vol ofzo :+ . Ik ben trots, elk jaar ietsjes beter.
Zij heeft trouwens ook wat lakschade, een zachte bult voorop haar bovenbeen en wat krasjes, waarschijnlijk een ander paard door de draad geduwd := . Er was draad stuk en mel is wat hoog in rang om zelf weggejaagd te worden (plus dan zou ze wel meer wondn hebben). Geen idee wie wel want verder heeft niemand schade.
Ik heb met dit soort kleine wondjes en schrammen altijd zoiets van als het geen zeer doet en geneest zal t wel. Bult is gewoon zacht vocht bovenop een spier, niet warm niet dik niet pijnlijk. Het zal wel weer...