Zoooo wat een natte bak. Hier was het gelukkig nog te doen. Vandaag heerlijk getraind met de valk. Achterwaarts gaat al heel aardig en de schouderbinnenwaarts knop is ook geinstalleerd. Echt heel fijn hoe snel de pony alles zo leert.
Er gaat niets boven een beetje aquatraining Curly2day! Zolang het niet glad is gewoon lekker rijden, is alleen maar goed voor ze. Wordt zelf zodra er een beetje grote plas in onze bak lig acuut weer Penny: lekker in galop door de waterplas heen crossen. Gaat nergens over, maar zó leuk
Tineke/Elly: gaaf he, als de pony's het zo fijn oppakken. Vind ik dan zo ongelofelijk genieten!
Tribunals
Geplaatst: 22-03-17 09:00
Kitobeer, wat is hij groot! Wordt hij nog veel groter, denk je? Wel iets minder dat hij koliek kreeg.. Gelukkig goed afgelopen!
Leuk Saaams! Ziet er goed uit
Wat loopt hij super Curly2day! Zag ook al een filmpje op fb voorbij komen, ziet er echt goed uit. Gespierde pony
Fijn dat het goed gaat Tineke!
Heerlijk Elly dat ie zo snel gaat!
Afgelopen weekend lekker zonder zadel 'gespeeld', het waaide gigantisch hard en het is een bende op stal op het moment door alle regen.
Beetje boze pony
kitobeer
Geplaatst: 22-03-17 20:41
Dat jij blijft zitten. Van een kale rug schuif ik zo af.
Ja ik gok erop dat sky zeker nog gaat groeien. Hij word over 14 dagen pas 3. Nog 2.5 cm en dan is hij pony af . En heb ik voortaan een connemarapaard. Ongelofelijk hoe het komt dat die zo groot is. Moeders was 1m46 en vaders was 1m48. En zoon is 1m 56 Hij is wel geruind op 10 maanden.
Zonder zadel moet ik hier ook niet proberen. Dan word ze echt boos van mijn gestuiter en stopt ze met lopen omdat ik mn balans dan kwijt ben
Vandaag was ze braaf met de springles. Gewoon back to basic.
koetjeboe
Geplaatst: 22-03-17 23:34
Ik ga zondag naar deze pony kijken. hij heeft geen papier alleen een iers paspoort. De verkoper weet ook niet wat voor ras het is. Zou dit een connemara kunnen zijn. Hij is 1.44 groot en wat grof van bouw
Tja.. Zou kunnen. Paspoort zegt niet zoveel als er geen ouders in staan. Staan er wel ouders in / of als het dier een levensnummer heeft, dan weet je al wat meer.. Het zou een Connemara kunnen zijn, maar net zo goed een Connemara kruising, of een Irish Draught x kleine volbloed......
Als ik heb koop wil ik het wel proberen verder uit te zoeken. Op zich heeft het voor mij zelf geen waarde. Ik vind het vooral een leuk beestje. maar vind het wel leuk om meer over het verleden te weten te komen. Wat ik begreep staat er nu niks in zijn paspoort
Sorry dat ik zo binnen kom vallen maar wil dit toch met jullie delen. Ik weet niet of jullie mij nog kennen maar ik meld me hier ook weer voorzichtig!
Met mij en Eastern gaat op dit moment goed alleen we hebben een lastige periode achter de rug.
Eastern zijn probleem is dat hij enorm dominant kan zijn zowel onder het zadel als op de grond. En dit heeft hij mij goed laten merken. We waren op een punt gekomen dat we weer wat Z oefeningen konden op gaan pakken omdat het zo goed ging in de dressuur! De eerste 2 weken ging dat super en opeens had hij een omslag. Steigeren.. Alleen maar steigeren, steeds hoger, steeds heftiger en enkel en alleen bij mij. Ik wist zelf niet meer hoe ik op hem moest rijden dus ging ik hem longeren, dit is me een keer gelukt want Eastern steigerde ook aan de longeerlijn. Uiteindelijk ging het zover dat hij naar me uithaalde.
Na 2 dierenartsen, de tandarts, osteopaat en de hoefsmit is Eastern gewoon super gezond verklaard dus daar kon het niet aan liggen. Toen voelde ik me hopeloos want dat betekende dat hij gewoon de clown uit hing en geen zin had om voor mij te werken. Ik kon uiteindelijk niet eens een rondje op hem stappen met lange teugel want dat werd hem al te veel. En het gekke was, het was alleen bij mij.. Iedereen kon er zo op weg rijden behalve ik wat ik normaal altijd kon.
Ik ben zelfs op het punt gekomen om Eastern te verkopen omdat ik echt in een dip kwam, mijn beste maatje keerde ze rug naar me toe. Zo voelde het! Vandaar dat ik dit forum had verlaten .
Met de gedachte om Eas weg te doen heb ik gekeken naar andere paardjes en toen is Yakari op mijn pad gekomen, mijn nieuwe kanjer sinds december 2016. Een 4-jarige Appaloosa mix.
Sinds Yakari hier is heeft dat bij Eastern denk ik wat wakker geschud. Want de eerste keer dat er geïnteresseerde (en de laatste ) zijn wezen komen kijken waar ik helemaal geen lekker gevoel bij had omdat ik Eas diep in me hart gewoon lekker bij mij wilde houden, heb ik toch besloten om hem te houden. Ik kreeg het niet over me hart, ik hou gewoon ontzettend veel van hem ondanks ze lastige karakter.
Toen ben ik gewoon weer opgestapt en zijn we het rustig aan weer op gaan pakken. En dit ging heel goed! Zo goed dat we nu al weer op het niveau zitten als voorheen . (Ik rij echter geen wedstrijden)
Nog een foto van de eerste keer springen zonder hoofdstel na deze periode:
Punz
Geplaatst: 24-03-17 00:18
Welkom aan alle nieuwelingen en herintreders!!
En verder.
Ohh...
Over 2 dagen deze tijd hebben we het boek gepresenteerd!! Zijn we dik aan het feesten! Zo benieuwd wat de reacties zullen zijn... zo spannend allemaal!!
koeke
Geplaatst: 24-03-17 17:04
Mag ik hier even een vraagje stellen? Ik heb een uitnodiging gehad voor de boekpresentatie van morgen. Superleuk, ben reuze benieuwd naar het boek (en de rest van de avond natuurlijk)! Maar... wat is de dresscode ? Las iets over het demoteam, dus twijfel wat of ik mijn galajurk en zitschoenen aan moet doen of dat gewone kleren met eau-de-cheval beter op zijn plek is.
Leuk dat je erbij bent morgen! Volgens mij is er geen dresscode, dus iets tussen een vieze rijbroek en gala-outfit in lijkt me helemaal prima! Wordt gewoon een gezellig, informeel gebeuren neem ik aan
Heb er erg zin in zondag ook leuk om iedereen weer eens te zien irl, ik woon zo ver weg .
Vandaag weer heerlijk 10km rondje gedaan en meer dan 3km gegaloppeerd. Zo trots op Kiet zeker met de gedachte dat ze vorig jaar net aan 100 meter haalde. En we gaan ook starten met de endurance clinic
Punz
Geplaatst: 24-03-17 22:26
Koeke: Wat leuk dat je er bij bent! Verder: maak je niet te druk over de dresscode, gewoon casual netjes is meer dan ok.
( maar.... als je in je vieze rijbroek wil komen,zal ook niemand raar opkijken hoor )
Edit: Ik ben nu wel heel benieuwd wie jij bent!!
Bar
Geplaatst: 24-03-17 23:17
ik weet het want Koeke heeft een mooie kleinzoon van Easter.
Laatst bijgewerkt door Bar op 24-03-17 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt
kitobeer
Geplaatst: 24-03-17 23:19
East wat vervelend voor je dat je echte zulke periode achter de rug hebt. Ik kan mij goed voorstellen dat dit echt een rot gevoel geeft. Connemara's hebben een braaf karakter maar een sterk karakter. En ik begin steeds beter en beter te snappen wat dat sterk juist inhoud.
Ze zijn niet altijd overtuigd in wat ze moeten doen wanneer wij iets willen van hun. En juist dan zijn ze wel eens heel sterk in overtuigen om toch echt aan het werk te gaan. Als eigenaar is het onbewust vaak een eigenschap om onze hulpen juist te gaan vergroten om meer gedaan te krijgen . Echter werkt dat dan ook weer averechts. Je krijgt dan een discussie die je niet wil en vaak niet wint.
Toch zijn ze dan ook weer erg mensgericht en na een aantal dagen missen ze het contact wel en zoeken dan toch weer toenadering. Goed dat je voor easter kiest. Als je nog eens in een dip zit probeer dan gaan te zoeken in de dingen die nog wel goed gaan en werk van daaruit weer omhoog. Obstakel training is vaak een stukje training waarin je de connemara kunt overtuigen van jou leiderschap en ze het nut kunt laten inzien waarin jij wel een goede leider bent. Ze worden er uiteindelijk zoveel subtieler van.
Succes en de pb box voor peptalk staat altijd open.
Iedereen veel plezier met de boekuitreiking. Ik hoop die van mij ook gauw thuis te ontvangen.
Kitobeer; wat verwoord je dat mooi, ben het er compleet mee eens. Kiet is/was erg kopschuw zoals jullie misschien wel weten. Dinsdag ging mijn instructrice voor het eerst op Kiet en als blikken konden doden... Kiet was not amused . Maar hoe ze dan een aantal dagen haar koppie zachtjes tegen me aandrukt, komt schuren (nog specialer!) Of als ik gewoon een kus op haar wang mag geven . En zeker een onwijs sterk karakter als ik zie hoe Kiet zich heel heeft gehouden om een middenweg te vinden in het soms kwade van de mens en haar lichaam heel houden. Juist dat stukje is op dit moment in onze training echt een stuikelblok: leg maar eens uit aan een paard dat een bepaalde houding ervoor zorgt dat ze heel blijft en zich beter gaat voelen, terwijl ze in een houding is gaan lopen om zichzelf te beschermen.
Maar als ze dan uiteindelijk overtuigd is, dan krult ze toch mooi vanuit het schoft en dan is het echt zo'n machtig mooi paard onder het zadel wat ze wel laat zien als ze los is.
Silver_Fox
Geplaatst: 25-03-17 01:12
@Kito, klopt! Ik moet Donna ook heel netjes en respectvol behandelen, als het iets te snel voor haar gaat of ze vind dat ik het maar 'for granted' neem wat ze doet, dan staakt ze. Een goede leermeesteres
En ik vind het echt sterk van je East, ik zou allang te bang zijn om erop te gaan!
Dankjewel Kito! Eastern heeft inderdaad een sterk karakter en is gewoon een heel slim paard. Eastern gaat nergens heen en blijft tot ze laatste dag bij me. Yakari heb ik ook nog steeds! Dus de teller staat nu op 5 paarden..