Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche schreef:Is het vosje een ruin of een merrie Yvonne?
Ik heb een nichtje die wil rijden, en zij durft ook echt racen buiten. Een EV is zo leuk voor tieners. Hij zou overigens van mij zijn.
De zwarte ben ik ook erg gecharmeerd van. Maar paard moet wel lief genoeg zijn voor een tiener die soms wat klunzig is maar het goed bedoelt. Maar ons Sjors moet echt met pensioen.
kyrkelover schreef:Avalanche schreef:Is het vosje een ruin of een merrie Yvonne?
Ik heb een nichtje die wil rijden, en zij durft ook echt racen buiten. Een EV is zo leuk voor tieners. Hij zou overigens van mij zijn.
De zwarte ben ik ook erg gecharmeerd van. Maar paard moet wel lief genoeg zijn voor een tiener die soms wat klunzig is maar het goed bedoelt. Maar ons Sjors moet echt met pensioen.
Vosje die voorlopig niet te koop is, dit jaar nog een ausgleich 2 gewonnen, is een ruin.
[ [url=m/WDUDcP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dichtstbijzijnde op deze foto.
Het zwarte merrietje is net nieuw aangekocht voor een 12k dus die gaat voorlopig ook nog niet weg
Voor nu staat alleen die 3 jarige te koop voor zover ik weet. Schat van een dier die in de bak wel nog het stuur moet leren haha. Maarja dat mag ook als ze 3 zijn vind ik.
Maandje door rijden en het is al heel anders.
Thioro schreef:Het verschilt. Jumpers worden in de UK bijna altijd geruind voordat ze überhaupt beleerd zijn; vlakkebaanpaarden houden ze inderdaad het liefste wat langer hengst, maar er zijn ook redenen om het niet te doen. Ze hoeven dan niet per se een rotkarakter te hebben, maar soms helpt het castreren ze simpelweg om beter te focussen en zorgt het ruinen er juist voor dat ze hun potentie waarmaken, en van een paard met een rating van 60 hoef je ook niet te verwachten dat ze het ooit tot dekhengst gaan schoppen, dus dan gaan de ballen er ook vaak af.Is het gebruikelijk om al te ruinen voor ze goed en wel carrière gemaakt hebben?
Ben meer bekend met de dravers maar daar blijft alles wat potentieel heeft hengst tot het potentieel al dan niet waargemaakt is. Tenzij ze een rotkarakter hebben.
@Mkango: noted.