Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:10

Klinkt mij in de oren als een pony die ergens pijn heeft of die niet helemaal goed is.. Aangezien ze vaker van die dingen heeft en ook regelmatig niet goed loopt/vastzit. Ontzettend lastig zeg!

EDIT: Ik zou haar van top tot teen op de foto laten zetten.
Laatst bijgewerkt door Tribunals op 15-03-17 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

curly2day

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:13

Heeft ze ook geen spierpijn van die lange rit laatst Saams?

Fijn dat Kiet weer lekker gaat!

Marieke, klinkt als een super huisje, gewoon lekker blijven aanhaken hier hoor :-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:22

Ze liep dit keer zeker goed. Spierpijn is er na 4 dagen wel uit hoop ik. Ik dacht ook aan pijn hoor. Maar haar lijf is rontgenlogisch goed.. en ze heeft ook echt haar oren naar voor als ze het doet. Dus waar moet ik zoeken..

Volgende week heeft ze haar vervolgbehandeling van de fysio. Dus we zullen zien.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 15-03-17 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:23

Speld in de hooiberg.. Ontzettend lastig.

En benen rug alles is helemaal goed?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:24

Tribunals schreef:
Speld in de hooiberg.. Ontzettend lastig.

En benen rug alles is helemaal goed?

Geen KS, geen artose en geen spat.

Ik zou haar echt van top tot teen onderzoeken als ze pijn aan gaf. Ze krijgt nu al elke keer behandelingen om haar gewrichten en spieren los te houden. Op de fotos was niks te zien. Ze heeft een gloednieuw maatzadel. Als ze onregelmatig had geweest dan had ik niet gaan springen. Ze heeft maandag en dinsdag goed gedressuurd, ook heel braaf op twee pinkjes te rijden. Zondag had ze rust. Ze is gewoon lekker buiten geweest vandaag. Er was geen aanleiding zichtbaar waarom ze het zou doen. Enige wat ik dus hoorde is dat ze gewoon vrolijk keek en dacht hoppa. Geen boze blikken. Ik wil het allemaal niet goed praten. Maar ik weet niet waar ik het lichamelijk nog zou moeten zoeken.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 01:32

Ik kom even binnen vallen met een tipje van de sluier, wat volgens Curly2day geen tipje van de sluier is:

Afbeelding

*\%/* *\%/* HET BOEK IS TERUG VAN DE DRUKKER... HET BOEK IS ER *\%/* *\%/*

En joh..
Ik kende natuurlijk de meeste teksten al.. de meeste foto's al gezien..

Maar oohh.......het is ZO gááf geworden, echt zo zo zo mooi!! Helemaal hyper hier!!

( en uit de stuiterstand: volgende keer jezelf eens laten filmen Saams? Misschien dat dat wat aanwijzingen geeft?? Evengoed wel heel vervelend voor je!)

En weer terug naar het stamboek:
Sponsoren krijgen het boek zaterdagavond de 25ste, daarna is het in principe voor iedereen te koop.
Ben ook zo benieuwd wat anderen er van gaan vinden. Spannend allemaal!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:26

Oh punz ik ben ook erg benieuwd, heb reuze zin in zo'n mooi boek!

Wij proberen de 26ste te komen! Ook al zo zin in...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:08

Leuk Tineke!
Het gaat echt de moeite waard zijn! We hebben echt mooie inschrijvingen !

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:21

Wauw wat gaaf dat hij af is!!!!! Gefeliciteerd!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 11:23

Ik mocht hem de 26e ophalen toch Ria O:) . Ik ben echt super benieuwd! Sowieso ook naar alle hengsten :D

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:30

De omslag ziet er iig mooi uit Ria, ben ook benieuwd! Heb ook wel gesponserd, is het de bedoeling dat je er dat weekend om komt, of kan het ook een andere keer?

Saams, hier hebben ze ook wel last van lentekriebels hoor, hopelijk is dat het!
Afbeelding
Op dit moment even in hun favoriete rol als grasmaaier! ( stukje tuin)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:19

Sponsors krijgen het boek.
Veel sponsors zullen tijdens de feestavond aanwezig zijn, dus die krijgen het daar. Natuurlijk kun je het boek ook de 26ste ophalen.

En verder even een CC van wat er op de fb pagina van de hengstenkeuring staat:

Iedereen die €25 of meer gesponsord heeft krijgt een exemplaar uitgereikt op de feestavond op 25 maart a.s.
U bent hiervoor van harte uitgenodigd.
Heeft u gesponsord maar bent u niet in de gelegenheid om naar de feestavond of de hengstenkeuring te komen? Stuur dan svp een mail naar lodge@upcmail.nl met daarin het adres waar we het boek naar toe kunnen sturen.

Edit
Birgit: wat een idyllische foto!!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:30

Wat een leuk moment met sky gehad vandaag.

Ik heb hem opgemeten 8)7 1m56
Ging zo goed dat ik maar mijn zadel ook heb gepast. En dat paste ook nog.

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:56

Beaut heeft vandaag vrijgesprongen. Eerst 2 min lang heel hard rondjes gerend over de balk. Toen we er eindelijk stil kregen konden we er een kruisje van maken. Dat ging zo de hele tijd door tot haar kwartje leeg was. Met een mooie eindsprong. Ze heeft op de filmpjes geen moment haar oren naar achter, ze vond het echt prachtig :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was vorig jaar

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:52

Zó!!
Die kan wél springen!

Toch even uitzoeken wat maakt dat ze dan onder de man gaat bokken. Blijdschap? Of toch ergens last?
En wat gebeurd er als je een lijntje neer zet ( laag) en jij er dan op gaat zitten zónder je teugels vast te hebben? Gaat ze dan ook bokken, of blijft ze dan net zo netjes springen als op deze foto's?

Kan je informatie geven over wat er mis gaat met onder de man springen.
Het is natuurlijk wel een Connemara. Als die het werk wat ze moeten doen goed kennen, krijgen ze ook een eigen mening: Te veel 'bemoeizucht' ( bv te veel hand...) of 'geklungel'( nog te weinig balans, of onjuiste hulpen) in hun ogen tijdens werk wat ze zelf goed kunnen wordt soms niet zo heel erg gewaardeerd... :')

Onze Marissa lanceert je bv als je voor de 3de keer de hulpen voor het wijken, of het aangalopperen niet goed geeft ( eeuhhhh herstel... bij het aangalopperen moet je het meteen goed doen, anders ga je er af...Moeiteloos...)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:38

De juf zegt blij/enthousiast want ze word echt vrolijk van het springen. Ze had tijdens het bokken ook echt de oortjes erop. Het zou kunnen dat ze boos was omdat ze een balk met haar achterbenen af tikte, maar ze word boven de sprong al volledig rond. Bij het springen hield ik vaak voldoende contact (afleren dat ik er soms niet over de sprong wilde tillen) afgelopen les liep ze enorm verzameld, klein en wachtte ze netjes waardoor ik wat meer mee kon gaan en ook wat meer ruimte kon geven. Ze word soms wat loperig op het moment dat het om hoog gaat. Eigenlijk altijd gecontroleerd dat er nog een rem is, als ze ongecontroleerd hard gaat bouwen we af. We springen vaak niet hoger dan 80/90 en dat is echt als afsluiter. Soms eens een meter.
Ze heeft het op haar vorige stal ook gedaan, heb ik evt als je geinteresseerd ben een filmpje van per pb maar dat ging over een cavaletti.. de laatste keer dat ze het deed was vorig jaar. Toen het zadel op haar schouders verschoof en ze niet meer omhoog kon komen. Verder springt ze altijd, weigert nooit ongeacht hoogte en afstand

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 14:52

Beauty heeft genoeg vermogen op de sprong, zeg!!
Even Ego-post: net weer dressuur wedstrijd gereden. Proeven gingen best fijn, uiteraard niet perfect. Maar wel 2x een WP en een 3e plaats met mijn kabouter tussen de dressuur paarden! *\o/* TROTS op mijn kleine man! <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:02

Super goed!! Wat waren je punten?
Wij connemara eigenaren maken die dressuurpaarden wel in.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:47

*\o/* *\o/* Woohooooo GO ESJE GO!!! *\o/* *\o/*

Wat góed!! Gefeliciteerd!!
Inderdaad: heel mooie reclame zo!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:51

Esje wat heerlijk! Fijn gereden en dat ook nog eens beloond door de jury en een prijs, jou dag kan niet meer stuk denk ik. De connemara's worden goed op de kaart gezet!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:28

Wat een leuke resultaten iedereen.
Smaakt voor mij ook naar meer.
De dag nadat ik sky zijn zadel erop had gelegd had ik even een gevoel van o ik wil erop.
Maar we blijven met ons voetjes toch nog een jaar op de grond.

Verder een minder weekend met de pony's gehad. Sky heeft vrijdag koliek gehad. Mijn eigen domme fout.
Ik heb een klein stukje met grasjes en met het goede weer mochten ze savonds telkens 3 kwartier snoepen. Echter heb ik donderdag de draad vergeten te sluiten waardoor ze op vrijdag 8 uur staan snoepen hebben. Nu volgens de meter was het fructaan gehalte laag. Maar sky had toch van de onverteerde suikers die te snel naar de dikke darm waren geschoven gaskoliek gekregen. Niet dramatisch erg gelukkig. Dierenarts geweest en met een spuit buscopan was het hele euvel weer verholpen. Echter vanochtend was hij weer iets minder fit en vanavond liep hij alweer als een trein naar binnen. Ik heb probiotica besteld voor de komende weken zodat de overgang wat ondersteund word.
Ik wist niet dat dat kon !
En vanavond bij het checken liep eamonn los te struinen op het erf die had ook al een kwart emmer bietenpulp gevonden.
Tis wat met die 2.

Maar eind goed al goed.

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:14

Fijn dat het weer in orde is met je pony's Kitobeer! Altijd vervelend als ze koliek hebben.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:21

Balen van de koliek zeg! Gelukkig snel opgelost..

Hier op stal helaas 2 droes paarden. Beaut staat gelukkig in een ander gebouw. Mogen nu niet van terrein af en zo. Dus ben benieuwd..

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:05

Afbeelding

Ik kom momenteel niet verder dan longeren, maar vanmorgen even mee gegaan met Muur naar de bak, ging best lekker vond ik.

Oei droes,hopen dat het mee gaat vallen!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:10

Oei wat een water curly, lekker modder pootjes en dan toch heerlijk lopen, wat een genot!

Tja saams, droes kunnen ze echt ziek van zijn, sneu hoor. Hopelijk blijft het bij die twee.

Hier gister weer lekker gereden. Echt bezig geweest om melody in zijn lendenen los te werken en wat pakte hij het goed op. Hij hoeft steeds minder na te denken bij de dingen die hij doet, wordt losser in zijn lijf waardoor alles wat makkelijker gaat en hij wil alles wel proberen, dat kan ik echt waarderen in hem. En ja tuurlijk geeft hij ook weleens zijn grens aan....wat wil zeggen neus in de lucht of snel links ipv rechts, maar als we het dan nog eens doen maar dan iets rustiger bijv dan pakt hij meteen weer door. Zo'n genot om mee te werken.