Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Euridicey

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:43

Zeg wonen de mensen met verstand en kunde (voor je aangesproken of niet) een beetje in de buurt van Flevoland? Lijkt wel heel leuk om een van jullie hier eens langs te hebben om samen te knutselen, als ik wat meer met Elei kan/durf/jesnaptme

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:02

Ik woon in het zuiden des lands, maar ik wil je best eens komen pesten :D

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:02

Eens zien er een wereldreis gepland gaat worden :')

Vandaag gereden, wilde eigenlijk niet, maar werd geïnspireerd door het weer, heerlijk zonnetje en een goede bak. Kan gelijk de vraag van gisteren beantwoorden: Ja, het gekauw, hoofddraaien en strekken (weerstand laten we zeggen) is inderdaad voornamelijk bij teugelverbinding. Fijn om te lezen dat het ig normaal is bij de EV'tjes. Met een lange teugel wil ze soms nog even strekken en kauwen, maar het is significant meer als ik "de teugels op maat maak". Wel een stuk minder dan gisteren, maar wel iets om aan te werken :) Weet nog niet hoe, heb het vandaag genegeerd en haar de ruimte gegeven als ze even moest strekken oid en dat werkte eigenlijk best goed.

Overigens ging het rijden echt super!! Vandaag zelfs gedraafd en gegaloppeerd! Zaten hele mooie stukken tussen. Wel werd ze heel enthousiast na de eerste galop, geef haar eens ongelijk :p Maar ik kreeg al snel de rust weer terug :D

Voor mij is het mooi geweest deze week, in het weekend gaan we alleen nog even een stapritje maken met mn vriend buiten. Ik zit even op een roze wolk, hoe fijn is het om gewoon die oortjes van boven te mogen bewonderen. Ik kan het echt niet geloven dat het goed is gekomen, na alles wat er is gebeurd en een dierenarts die zelfs zegt dat ze twijfelde of het nog wel een rijpaard zou worden <3

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:23

Wat fijn dat het nu zo lekker gaat! Is je gegund!

Ik kom uit overijssel dus voor mij is t geen wereldreis! Je bent ook altijd welkom om eens hier te komen en sullie te ontmoeten! Geldt ook voor de anderen trouwens!

Ik had afgelopen zaterdag de laatste selectie, dat ging echt dramatisch :') precies met het binnenkomen op de aclijn gooide sullie zn tong over t bit en kon ik de hele proef niks meer. Tweede proef hadden we ons een beetje herpakt en ging het gelukkig wat beter. 1e proef 170 punten en tweede 181.

Woensdag weer een wedstrijd, en dan in januari maar eens overstappen naar de L. Morgenochtend nog fijn een privelesje. En wil in januari het springen en crossen ook weer gaan oppakken.

Verder wil ik iedereen hele fijne feestdagen wensen! <|-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:38

Ow balen lauss, het kan jammer genoeg niet altijd even fantastisch gaan. Gelukkig ging het laatste proefje beter. Hoe ging je priveles?
Hier is het droog en warm genoeg voor mel om ff zonder deken te kunnen. Moest ze meteen van profiteren hoor. Lekker met de blote billen in de blub :P
Afbeelding
Afbeelding
(En de ene mattie ernaast op tuk en de andere bewaakte dr staart :j zo gaat dat he haha)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 11:28

@ Eurodicey, zo had ik een volbloed die heel best kon dressuren, maar wel heet werd van dressuurmatig werken.
Hij ging dan hoor en zichtbaar kauwen en doen en 9 vd 10x resulteerde dat in een knauw in zijn lip. Thank god veelal voor de proef waardoor je het dan wegvegen kon en klaar.
Optominh maakte hierbij niet veel uit eigenlijk. Je woont overigens een aardig eindje uit mijn buurt helaas.
Hier overigens ook altijd welkom. Dan wil ik je ook nog wel een tourtje renstallen en renbaan geven haha. Zat renpaarden hier in het dorp ook.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:10

Wat vervelend Lauss dat je wedstrijd zo beroerd ging! Maar toch net een winspuntje te pakken! Ben benieuwd hoe de komende wedstrijden gaan!

Heerlijk om ze zo te zien liggen wat een lief koppie ze trouwens Sintara!

Dat lijkt mij zeker leuk om een keertje te zien! Kyrke, verder kon je alleen niet zitten! Even kijken of dat ooit te plannen valt :p Het gaat overigens al een stuk beter!

Gisteren weer gereden en ze komt af en toe nog tegen de hand voornamelijk bij de overgangen terug. Elei denkt vooral naar voren en aan sneller. Het overgrote deel loopt ze wel als een Engeltje. Ook heel duidelijk te zien dat galopperen gewoon helemaal haar ding is. Als ze in de gaten heeft dat ik daarop aan het voorbereiden ben, dan gaat ze al. Als ik haar de hulp geef schiet ze ook naar voren "Jippie" zegt ze nog net niet XD Ik merk nu pas hoeveel impact de afgelopen maanden hadden op mijn gemoedstoestand. Ik heb nu twee of drie keer gereden en ik voel me al gelijk zo gelukkig met haar <3 Binnenkort iemand smeken om even wat actie foto's van ons te maken

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 10:46

Ik wil actiefoto’s maken!!! Ben geen wereldfotograaf maar iets is beter dan niets, ofzo. :+ O:)

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:32

kyrkelover schreef:
@ Eurodicey, zo had ik een volbloed die heel best kon dressuren, maar wel heet werd van dressuurmatig werken.
Hij ging dan hoor en zichtbaar kauwen en doen en 9 vd 10x resulteerde dat in een knauw in zijn lip. Thank god veelal voor de proef waardoor je het dan wegvegen kon en klaar.
Optominh maakte hierbij niet veel uit eigenlijk. Je woont overigens een aardig eindje uit mijn buurt helaas.
Hier overigens ook altijd welkom. Dan wil ik je ook nog wel een tourtje renstallen en renbaan geven haha. Zat renpaarden hier in het dorp ook.

Jaaaa ik wil wel een keertje kijken bij de renbaan! *\o/* (als dat aanbod ook voor mij geldt :+ )

Vandaag weer wedstrijd gehad, liep gigantisch uit dus tweede proef was sullie echt klaar. Dat snapte ik wel, zat er ondertussen al 50minuten op… eerste proef heel fijn gereden, daar hadden we 190,5 en tweede proef 181,5. Dus weer 2 winstpunten erbij!

Beetje vage foto, dit was tijdens t losrijden.

Afbeelding

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:13

Ik zie een Bokt meetup bij Kyrkelovers renbaan voor me? :D
Wat is Sullie een pracht paard zeg! Zelfs op een vage foto.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:46

Dat kan hoor, plannen we het samen met een koersdag in Duitsland.
Wel vanaf voorjaar, want in de winter is echt niks aan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:06

Sounds like fun!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:44

kyrkelover schreef:
Dat kan hoor, plannen we het samen met een koersdag in Duitsland.
Wel vanaf voorjaar, want in de winter is echt niks aan.

Mag ik mee als PRE-eigenaresse maar wel geïnteresseerde? :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:26

Tuurlijk iedereen mag mee!

Sullie blijft een leuk dier en jullie gaan als de brandweer!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:50

Hier gisteren wat foto's gemaakt van de 3 jarige volbloed die verkocht mag worden.
Heeft zeer goed koersende ouders, maar hij zelf vind het absoluut niet zijn ding.
Nou hoppa voor de 1e keer een gewoon zadel op, voor de 2e keer in een "bak" en rijden maar.
Bochtjes waren nog wel wat lastig haha, maar verder deed hij het giga braaf.
Even voor de duidelijkheid.. ook voor deze ruiter is het zeker 12 jaar geleden dat hij op een normaal zadel zat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ook maar gelijk een paar plaatjes geschoten van de training.

De 5 jarige Big Ben Harbour. Winnaar van 4 koersen en meerdere plaatsingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een 3 of 4 jarige zwarte. Naam voor mij onbekend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest stond net zoals altijd heerlijk buiten in groepen. Dit is een foto van 1 wei, maar zo zijn er 4.
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 01:36

Oh die zwarte is leuk zeg <3

Als je nog een keer een leuke vos hebt, laat ff weten, dan ga ik papa heel lief aankijken :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 01:42

Gefeliciteerd met de nieuwe winstpunten met sullie! Hij ziet er zo super uit.

Kyrke, het zwartje is idd echt heel leuk <3

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:58

Naam even nagevraagd en het is de 3 jarige merrie Ventura Vision.
Nieuw op stal daarom kende ik haar niet.

@Avalanche, momenteel hebben ze slechts 1 wat kleiner vosje op stal.
Erg leuk ding en presteert nog te goed om te verkopen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 11:12

Die bruine eerste vind ik leuk. <3

Goed bezig Lauss_!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:37

kyrkelover schreef:
Hier gisteren wat foto's gemaakt van de 3 jarige volbloed die verkocht mag worden.
Heeft zeer goed koersende ouders, maar hij zelf vind het absoluut niet zijn ding.
Nou hoppa voor de 1e keer een gewoon zadel op, voor de 2e keer in een "bak" en rijden maar.
Bochtjes waren nog wel wat lastig haha, maar verder deed hij het giga braaf.
Even voor de duidelijkheid.. ook voor deze ruiter is het zeker 12 jaar geleden dat hij op een normaal zadel zat.

[ [url=m/HDv4Af.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pU87aP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Oi9Mpk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y3oDZh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna ook maar gelijk een paar plaatjes geschoten van de training.

De 5 jarige Big Ben Harbour. Winnaar van 4 koersen en meerdere plaatsingen.

[ [url=m/3gmRe7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qsnafK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Po5m6x.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een 3 of 4 jarige zwarte. Naam voor mij onbekend.

[ [url=m/2QFRrP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YbcA1S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XqBtoZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat eerste jonkie lijkt echt een leukerd! hij heeft zo'n zachte en rustige blik en doet het echt netjes onder normaal zadel, zeker voor de eerste keer :)

En die merrie is gewoon prachtig <3

Ik vraag me stiekem wel nog steeds af hoe in godsnaam mensen in race zadels blijven zitten/staan :') ik zou zo op mijn bek liggen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:16

Euridicey: ik wilde nog reageren, maar fijn dat je iig de oorzaak hebt gevonden van het kauwen en doen. Het is lastig uitleggen, maar eigenlijk wil je bij dat soort paarden je teugels op maat maken zonder het paard het idee te geven dat je ze op maat maakt. Er wordt hier weleens gezegd dat het moet voelen alsof je twee kuikentjes vasthebt, maar eigenlijk wil je nog minder dan dat in je handen hebben. Deze foto van kyrkelover is eigenlijk wat je wilt; er zit wel een heel licht boogje in de teugels, maar niet genoeg voor een onrustige verbinding en er is toch verbinding tussen de hand van de ruiter en de mond.

Wat balen van je wedstrijd, Laus, maar gelukkig ging je tweede een stuk beter!

Sintara, leuke foto's! Fijn dat ze zo heerlijk relaxed is. :D

Heerlijke foto's, Yvon! En een Middleham Park rekruut aan de naam te zien. :))

Fly_high schreef:
Ik vraag me stiekem wel nog steeds af hoe in godsnaam mensen in race zadels blijven zitten/staan :') ik zou zo op mijn bek liggen :=
Oefenen. :)) Het gaat best een beetje stapje voor stapje: wanneer je je balans op een bepaalde lengte goed kunt houden, ga je een of twee gaten korter. Het is ook een stukje persoonlijke voorkeur, hangt ook af van je eigen lengte, de grootte van het paard etc. Ik ben (voor rensportbegrippen) vrij lang, dus ik rijd doorgaans ook langer dan een apprentice jockey van 3 turven hoog, anders ligt m'n zwaartepunt gewoon te ver boven het paard en verlies ik m'n balans. In balans blijven zitten is altijd nog belangrijker dan zo kort mogelijk rijden. Je wilt net een sweet spot vinden tussen kort genoeg rijden om het paard makkelijker te kunnen houden en niet in de weg te zitten, maar ook lang genoeg om zelf in balans te blijven zitten.

Mijn ouders waren hier afgelopen weekend, dus m'n vader heeft even foto's gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

En ik ben sinds een paar dagen ook mede-eigenaar van een renpaard. :oo Het is wel een groot syndicaat - 4000 shares in het paard en ik heb er twee, en het is ook nog eens een jumper (help _O- ), maar wel in training bij een van mijn favoriete trainers, dus hopelijk ga ik er de komende jaren veel plezier van hebben!

Meet Jolly Nellerie:

Mocht iemand het leuk vinden om ook deel te nemen: shares zijn 41 pond per share en daarmee worden alle kosten gedekt tot november volgend jaar; daarna betaal je 21 pond geloof ik. Je krijgt dan regelmatig updates, kunt loten voor owners badges voor de races, een bezoekje brengen aan de stal etc.

Als er trouwens interesse in is, wil ik volgend jaar zomer ook best hier wat organiseren aan renbaan- en gallopsbezoek. :) Je kunt hier bij het National Horse Racing Museum ook een ritje doen op de simulator. :D Ik heb dan als het goed is m'n eigen huis, dus hoewel het een beetje knus wordt, kunnen mensen gewoon bij mij overnachten.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:44

Mkango schreef:
Fly_high schreef:
Oefenen. :)) Het gaat best een beetje stapje voor stapje: wanneer je je balans op een bepaalde lengte goed kunt houden, ga je een of twee gaten korter. Het is ook een stukje persoonlijke voorkeur, hangt ook af van je eigen lengte, de grootte van het paard etc. Ik ben (voor rensportbegrippen) vrij lang, dus ik rijd doorgaans ook langer dan een apprentice jockey van 3 turven hoog, anders ligt m'n zwaartepunt gewoon te ver boven het paard en verlies ik m'n balans. In balans blijven zitten is altijd nog belangrijker dan zo kort mogelijk rijden. Je wilt net een sweet spot vinden tussen kort genoeg rijden om het paard makkelijker te kunnen houden en niet in de weg te zitten, maar ook lang genoeg om zelf in balans te blijven zitten.

Het klinkt allemaal hartstikke logisch,
:) maar wat moet je er core spieren voor hebben dan zeg.

Ik heb als jonge meid altijd jockey willen zijn maar met mijn 190cm zou het niet zo'n succes zijn geweest gok ik _O-

Een dagje renbaan en ritje op een simulator lijkt me wel gaaf :D

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:17

Mkango schreef:
Euridicey: ik wilde nog reageren, maar fijn dat je iig de oorzaak hebt gevonden van het kauwen en doen. Het is lastig uitleggen, maar eigenlijk wil je bij dat soort paarden je teugels op maat maken zonder het paard het idee te geven dat je ze op maat maakt. Er wordt hier weleens gezegd dat het moet voelen alsof je twee kuikentjes vasthebt, maar eigenlijk wil je nog minder dan dat in je handen hebben. Deze foto van kyrkelover is eigenlijk wat je wilt; er zit wel een heel licht boogje in de teugels, maar niet genoeg voor een onrustige verbinding en er is toch verbinding tussen de hand van de ruiter en de mond.

Mij werd ooit verteld "alsof je twee vogeltjes vast hebt maar niet dood knijpt" Maar dat is idd veel te veel! Ik heb vandaag echt heel fijn gereden in de regen :)) Gaat steeds beter!

Simulator? Oh dat lijkt me echt een bijzondere ervaring!

_britt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:02

Hi, ik meld me ook even. Ben al een tijdje stille volger, maar sinds enkele weken ook in het bezit van een volbloed. Mystic Embarr, heeft steeplechase gelopen in Ierland. Heerlijk dier, helemaal verliefd op zijn karakter. Echter wel nog terughoudend. Hij heeft een hartruis (bij de keuring werd hier een 1 gegeven, mijn eigen da gaf het toch zeker een 2) en hij heeft duidelijk zichtbare littekens op zijn pijpbenen voor. Over anderhalve week gaan we voor echo's en foto's naar de kliniek en ik hoop zo dat het mee gaat vallen.
Tot die tijd rijd ik hem rustig dressuurmatig in de bak. Hij heeft nog veel moeite met de rechterhand, maar leert zo ontzettend snel. Wel af en toe onrustig in de aanleuning idd. Ik vermoed zelf een uiting dat hij het soms niet zo goed snapt en graag vooruit wil, maar ook hier hoop ik dat het geen uiting van pijn is.

Mijn vriend heeft een ISH van 1.80m voor de jacht. Tot nu toe reden we hem samen, maar hopelijk kunnen we snel met z'n tweeën het bos in.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:13

Jaaaa naar engeland lijkt me ook leuk Mkango! Ik ben overal voor in! :D

Yvonne, hoe groot is die eerste bruine? Hij doet t al netjes zo!

Welkom Britt! Heb je ook foto’s? Succes bij de kliniek volgende week.