Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kyrkelover schreef:@ Eurodicey, zo had ik een volbloed die heel best kon dressuren, maar wel heet werd van dressuurmatig werken.
Hij ging dan hoor en zichtbaar kauwen en doen en 9 vd 10x resulteerde dat in een knauw in zijn lip. Thank god veelal voor de proef waardoor je het dan wegvegen kon en klaar.
Optominh maakte hierbij niet veel uit eigenlijk. Je woont overigens een aardig eindje uit mijn buurt helaas.
Hier overigens ook altijd welkom. Dan wil ik je ook nog wel een tourtje renstallen en renbaan geven haha. Zat renpaarden hier in het dorp ook.
kyrkelover schreef:Hier gisteren wat foto's gemaakt van de 3 jarige volbloed die verkocht mag worden.
Heeft zeer goed koersende ouders, maar hij zelf vind het absoluut niet zijn ding.
Nou hoppa voor de 1e keer een gewoon zadel op, voor de 2e keer in een "bak" en rijden maar.
Bochtjes waren nog wel wat lastig haha, maar verder deed hij het giga braaf.
Even voor de duidelijkheid.. ook voor deze ruiter is het zeker 12 jaar geleden dat hij op een normaal zadel zat.
[ [url=m/HDv4Af.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pU87aP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Oi9Mpk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y3oDZh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarna ook maar gelijk een paar plaatjes geschoten van de training.
De 5 jarige Big Ben Harbour. Winnaar van 4 koersen en meerdere plaatsingen.
[ [url=m/3gmRe7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qsnafK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Po5m6x.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een 3 of 4 jarige zwarte. Naam voor mij onbekend.
[ [url=m/2QFRrP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YbcA1S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XqBtoZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fly_high schreef:Oefenen.Ik vraag me stiekem wel nog steeds af hoe in godsnaam mensen in race zadels blijven zitten/staanik zou zo op mijn bek liggen
Mkango schreef:Fly_high schreef:Oefenen.Ik vraag me stiekem wel nog steeds af hoe in godsnaam mensen in race zadels blijven zitten/staanik zou zo op mijn bek liggen
Het gaat best een beetje stapje voor stapje: wanneer je je balans op een bepaalde lengte goed kunt houden, ga je een of twee gaten korter. Het is ook een stukje persoonlijke voorkeur, hangt ook af van je eigen lengte, de grootte van het paard etc. Ik ben (voor rensportbegrippen) vrij lang, dus ik rijd doorgaans ook langer dan een apprentice jockey van 3 turven hoog, anders ligt m'n zwaartepunt gewoon te ver boven het paard en verlies ik m'n balans. In balans blijven zitten is altijd nog belangrijker dan zo kort mogelijk rijden. Je wilt net een sweet spot vinden tussen kort genoeg rijden om het paard makkelijker te kunnen houden en niet in de weg te zitten, maar ook lang genoeg om zelf in balans te blijven zitten.
Mkango schreef:Euridicey: ik wilde nog reageren, maar fijn dat je iig de oorzaak hebt gevonden van het kauwen en doen. Het is lastig uitleggen, maar eigenlijk wil je bij dat soort paarden je teugels op maat maken zonder het paard het idee te geven dat je ze op maat maakt. Er wordt hier weleens gezegd dat het moet voelen alsof je twee kuikentjes vasthebt, maar eigenlijk wil je nog minder dan dat in je handen hebben. Deze foto van kyrkelover is eigenlijk wat je wilt; er zit wel een heel licht boogje in de teugels, maar niet genoeg voor een onrustige verbinding en er is toch verbinding tussen de hand van de ruiter en de mond.