Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:09

Gefeliciteerd Marieke, en wat heerlijk dat jullie echt een fijn adres gevonden hebben !!!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:16

Bedankt allemaal! Morgen nog een dagje met Clooney lekker knuffelen, borstelen en genieten van haar lieve koppie en dan gaat ze zondag emigreren... Ik laat jullie weten hoe het gegaan is!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:05

Wat goed dat Clooney snel een goed plekje heeft gevonden. En dan nog wel een paddock Paradise.
Dat willen die 2 van mij ook wel hoor.

Vandaag met sky nog wat bezig geweest. En ik heb een beginnetje gemaakt om met 2 lijnen te longeren.
Wat gewoon goed ging. Zo trots op mijn pony.
Maar toen kwamen er 2 arabieren naast ons in de bak stappen. En die sky die begint me daar toch show te verkopen. Ze vroegen is hij nog hengst ? Nou nee niet echt zei ik. Staart verticaal en in piaffe. Echt ik overdrijf niet.
Wat kan hij toch bewegen. In ontspanning ziet hij er heel gewoon uit. Maar als hij opgewonden geraakt lijkt het net een dressuurpaard. _O-

En dan denk ik ok. Ik moet er ooit ook nog op :o

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:33

Wij zijn vandaag ook heerlijk het bos in geweest. Ze had lekker veel energie, ze vonden het weer prachtig.

Afbeelding

Nog even een boomstammetje meegenomen.
Afbeelding

Na afloop jezelf paneren :D
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:14

hahaha jezelf paneren . Goed verbloemd :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:39

Mag ik hier even openlijk superblij zijn?
Heb vandaag Jou zelf gestart ... En dit kon ik op mijn fb zetten:

Ohhhhhhhh... Zo trots!! Nu zelf 185 en 190 punten in het L2, dus weer 2 winstpunten, met de 190 proef een tweede plaats, maar met name ongelofelijk blij met het jury commentaar bij beide proeven. Mijn weekend kan niet meer stuk!!!

Met deze foto erbij:
Afbeelding

Ik kan gewoon niet zeggen hóe blij ik hier mee ben. Heb me gewoon de laatste anderhalf jaar alleen maar gericht op mijn zit, op correct, eerlijk rijden. En dan dit commentaar op je protocol krijgen. Mán dat voelt als zo'n mooie beloning!!

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:31

Robin helemaal spik en span voor vanmiddag!
Afbeelding
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:19

Wat fijn dat jullie een goed plekje voor Clooney gevonden hebben. Sterkte met afscheid nemen!!

Proficiat Ria, met je dressuur proeven!!!!

Ik ben ook net weer terug van dressuur-avontuur. Rebel vond in de ene bak de hoek erg spannend (vond ie vorige week ook al met oefenen. Ik heb geen kabouters gezien, maar die zaten er volgens Rebel echt in verstopt }:0 ). De tweede bak is 'berucht', er is bij A een grote doorkijk naar de longeer-cirkel ernaast waar een groot groen zeil voor is gehangen. Dat leverde de hele proef wat problemen met die kant van de bak op. :(
Maar desondanks goed voor 184 en 186 pt, dus weer 2WP op de teller er bij. Ergens midden in de groep geëindigd, dus ik mag niet klagen.

En (bijna, vanmiddag betalen) een nieuw (gebruikt) zadel gekocht. Een bruin Hulsebos zadel. Is even wennen, maar zit veel beter dan mijn Kieffer die eigenlijk een beetje te groot was. De ellende is (althans voor mijn portemonnee) dat, afgezien van een bruin hoofdstel, alles afgestemd is op een zwart zadel. Alle dekjes vloeken, prachtige zwarte cavallo laarzen....Nog even puzzelen hoe we dat gaan doen zonder dat het al te erg in de papieren loopt.

Succes vanmiddag Jacobien!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:41

Heerlijk buitenrijden en goede wp zie ik voorbij komen.
Ben jaloers op je bruine HB zadel Esje, Wij hebben hier juist ipv bruin kieffer (dat perfect paste bij bruine hoofstel) nu een zwart HB zadel aangeschaft.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:47

Punz ik vind het hartstikke knap, gefeliciteerd met de goede resulaten!

Jacobien succes en veel plezier!

Wij hebben vanmorgen genoten van de zon, heerlijk samen met sanne naar buiten geweest, lekker het bos in...moeder dochter momentje.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:27

hallo allemaal,
ben een tijdje niet actief geweest, de mijne heeft wat probleempjes maar we zijn weer aan de beterende hand gelukkig! heb niet alles teruggelezen maar zo te zien zijn jullie allemaal hartstikke goed en leuk bezig :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:35

Jacobien: Niet voor niets zo gepoetst: paard zag er super uit, en wat een ontwikkeling maak jij door! Echt top gereden hoor!!

En voor de niet demo team leden:
Als alle pony's zich netjes blijven gedragen dan wordt de demo op de feestavond LEUK!!
( maar we hadden vandaag wel wat frisbo's, luchtacrobaten, en Jou die geweldige galop appuyementen kan maken, heel verzameld kan galopperen etc, maar even de drafknop kwijt was......)

Maar uiteindelijk kwam het goed, en dan ziet het er ook echt heel erg leuk uit!!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:06

Mooie berichten hier weer! :-) En mooie resultaten op concours dames! Jacobien, hoe is het met jou gegaan?

Baroeg, wat was er met je Connie aan de hand? Niets ernstigs hoop ik?

En een vrolijke Sky en Bjuut zo te lezen/zien! Lente in de bol! *\%/* *\%/* *\%/*

Gister heeft Marlon nog uitgebreid geknuffeld met Clooney en haar lekker geborsteld en gelongeerd.

Afbeelding
Mijn paard nam vanmorgen ook nog even afscheid...slik....

Afbeelding

En daarna Clooney weg gebracht naar haar nieuwe baasjes. Ze voelde zich vrijwel meteen thuis, wilde op de oprit (wit zand) al gaan rollen... :+ Na het loslaten ging ze eerst wat hooi knabbelen en vervolgens bokkend door de bak rennen en daarna zo'n 6x rollen in het gele zand... *\%/* We hebben vol verwondering rond gekeken naar het geweldige paarden paradijs wat die mensen gebouwd hebben! Werkelijk prachtig! Grappig was dat Clooney met ons "groepje" meeliep met de rondleiding toen we in haar afgezette stuk kwamen, ze liep zo mee de grote schuilstal in leek oprecht geinteresseerd in de rondleiding (dook meteen in voerbakken, maar die waren al zorgvuldig uitgelikt)! :D
Wel een traantje weggepinkt in de auto toen we wegreden, maar ook van blijdschap dat we zo'n fijn thuis voor haar gevonden hebben. Het voelt goed zo. En we hebben vanavond al meteen een bericht gehad dat Clooney een leuke dag had gehad, een vriendje had gemaakt en lekker over het paddock pad had gegaloppeerd. Zoooo fijn om dat te horen! :) :)

En wie weet binnenkort de nieuwe baasjes van Clooney hier in het Connie-topic....?? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:56

Oh, Marieke, dat klinkt echt als een superplek. Ben zo blij voor jullie dat jullie zo'n fijn huis gevonden hebben, want wat moet het moeilijk geweest zijn.
Vind jullie zo ongelofelijk dapper, en alleen daarom al zo blij dat je een plek/ nieuwe eigenaar gevonden hebt waar je je pony met meer dan een gerust hart achter laat!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:42

Dat klinkt zo fantastisch. Volgens mij wil bijna ieder paard wel zo'n plekje!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:58

Punz, nog gefeliciteerd!

Jacobien, wat heeft ie nog donkere manen zeg, haha! Heel leuk :D

Baroeg, wat heeft je Connie?

Marieke, afscheid is altijd lastig.. Hopelijl gaat Marlon een geweldige tijd tegemoet met haar nieuwe pony!

Ik heb vrijdag heerlijk gesprongen met Jack, hij was lekker fris (soms iets té :P) en had er veel zin in! Volgende keer alleen mijn beugels ff wat korter doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo trof ik hem voor mijn les aan met zijn kleine grote vriend <3

Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:58

Volgens mij heeft iedereen een mooi weekend gehad met z'n connies! Voor jullie Marieke, lastig natuurlijk, maar klinkt als een paardenparadijs waar ze nu naar toe is!
Gefeliciteerd Ria, met je goede resultaten!
Supergoede punten!
Hier ook een mooie dag gisteren. We hebben de ponies weer naar huis gehaald Het was een fantastische dag om de tocht ( 16 km) weer te ondernemen! De stal komt pas begin april, maar de paddock is klaar, dus dat moet wel lukken

Afbeelding

Afbeelding
Ze voelen zich al weer helemaal thuis en zijn wel blij met het zand geloof ik!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:09

Ohhhhh práchtig Birgit!!!

pringle11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:44

Heee connie-lovers :o
Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op bokt, dus ik dacht laat ik dat weer eens doen.
Met Otto en mij gaat het heel goed. We zijn nu Z1 dressuur met 9 winstpunten. We mogen dus bijna naar de Z2 :)) Maar ik denk niet dat ik al weer zo snel door ga. We zijn ook met een heel klein verschil met de nummer 1 reserve kampioen geworden in de Z1! *\o/*

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:18

Super prestatie Pringle, gefeliciteerd!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:59

Wauw wat goed zeg Pringle!!!! Daar droomt iedereen wel van!

Lekker bezig Tribunals! Ziet er sportief uit! En die foto met zijn mattie...... <3

Mooie foto's Birgit, zowel de rit als het thuiskomen was genieten zo te zien!

Tja....en nu hebben wij geen Connie meer...dus horen we ook niet thuis in dit topic... :( Maar ik blijf graag af en toe een beetje meelezen om te weten hoe het met jullie allemaal gaat. En we komen natuurlijk naar jullie kijken op het ONCK! :)F

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:56

Gefeliciteerd Pringle!!
Gaat helemaal goed zo met jullie

Marieke: sterkte en wees trots op hoe je dit hebt aangepakt. En wat mij betreft altijd welkom hier!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:25

Gefeliciteerd pringle, wat goed!

Marieke lekker blijven hoor.

Hier vanmorgen lekker les gehad en ontdekt dat we melody al een beetje kunnen verkorten en verlengen in zijn lijf. Ieniemienie kleine stukjes, maar leuk dat t is.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 18:43

Zeker blijven, we worden ook blij van niet-connie verhalen.

Kiet is inmiddels helemaal back in business. Om de dag rondje van 10Km met mooie snelheden en hartslag van 48 :D. In april hebben we trailer kamp :+ en inmiddels is pap ook zover dat hij endurance wel leuk vindt, dus hopelijk gaat het wat worden!

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:54

Wij hadden vandaag fotoshoot van vriendin.
Afbeelding
Afbeelding

Net springles gehad. Ze was blij of boos geen idee. Maar oren erop, stuiterstuiter. Bol boven de sprong en hoppa net zolang bol tot je ernaast ligt. Kop tussen dr benen. Zo gemeen. Ze maakt er een spelletje van. Het geeft zo'n deuk in het vertrouwen samen.. ze ging zo lekker en de eerste paar sprongen echt top, verzameld, klein en netjes erover en dan ineens deze acties.. zadel is gelukkig niks verschoven. Dus die is goed gekeurd. Maar ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet..
vrijdag mag ze vrijspringen. Ben benieuwd