Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:54

Het grote feest komt bij Z+1
Maar voor nu wel alvast heeeeeel erg blij en supertrots! Dat doen ze toch maar mooi!!

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:52

Ja wauw super goed Punz en EK! Wel een beetje jaloers ;) gisteren wedstrijd gehad en met 181 en 182,5 nu officieel M2 startgerechtigd :) vandaag selectie gereden voor het Jeugd Stimulerings Plan. Nu nog wachten op de uitslag. Spannend!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:54

Ik ben wel jaloers. Ik hoop dat Bjuut ooit de B gaat halen :+

Jacobien, wat houd zo'n stimuleringsplan in?

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:46

Saaams schreef:
Ik ben wel jaloers. Ik hoop dat Bjuut ooit de B gaat halen :+

Jacobien, wat houd zo'n stimuleringsplan in?

Als je geselecteerd wordt dan ga je in totaal 12 lessen rijden. Je werkt er dan samen met je instructeur of instructrice aan om nog meer uit jezelf en je pony te halen. Heel gaaf! Het is bij de pony's tot 18 jaar en bij de paarden tot 21 jaar.
Hier is wat meer uitleg: http://www.paardensportfriesland.nl/jsp/

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:05

Wat leuk en fijn! Duimen dat je gekozen word. Helaas ben ik die leeftijd alp gepasseerd :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:44

Nog even een Penny verhaaltje...
Jou-Jou lag vanochtend nog te slapen toen EK op stal kwam om hem te vlechten. Als je dan zijn stal in komt, blijft hij meestal wel liggen, hij vind het wel gezellig als je hem dan wat aait oid.
EK heeft vervolgens heel handig van de nood een deugd gemaakt, en terwijl Jou-Jou lekker bleef liggen, snel zijn voorpluk gevlochten.
Vond hij helemaal prima. <3

Afbeelding

Jacobien: Ik duim voor jullie!!!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:58

Ik ben dol op penny verhalen! :D :+

En ik hoop dat het verhaal van Jacobien ook een penny-verhaal gaat worden met het jeugd-stimuleringsplan! :D +:)+ Ik duim voor je!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:12

Punz wat geweldig, ten eerste die galop en dan twee mooie proeven met top resultaat, ik zeg....op naar t Z1!!! En wat een schattige jou jou, heerlijk zo'n knuffelige penny pony

Jacobien wat leuk, hoe laat moest je? Wij waren er ook. Wij zaten in de laatste groep bij t springen. Wij hebben voor t eerst meegedaan, clubgenootje doet dit al wel n paar jaar.

Marieke dat de eerste ontmoeting goed verliep is helemaal top natuurlijk, op naar de tweede keer!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 11:58

Gefeliciteerd met de wedstrijdresultaten allemaal, top connies! *\o/*

Kan je voor JouJou nu ook niet een sportpredikaat aanvragen? (of was hij dat al?)
Edit. Als hij een eerste premie had dan wel, maar dan is hij het waarschijnlijk al!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:20

Jou moet nog even 5 puntjes in de Z1 scoren voor zijn prestatiepredikaat!
Maar dat gaat vast lukken.
Voor het prestatiepredikaat hoeft een pony niet op de keuring te zijn geweest, gaat dan puur om de sportprestatie.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:58

Jaaaaa sanne mag meedoen met het jsp, zo leuk! We zijn heel erg benieuwd en hebben er ontzettend veel zin in.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:07

*\%/* GEFELICITEERD !! *\%/*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:12

Gaaf!! Gefeliciteerd!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:50

Leven jullie nog?
Of allemaal weggespoeld??

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:00

Ik leef nog.

Pony loopt deze week 3 dagen onder de juf. Vorige week behandeld door de sportmasseur en ze moet als t ware opnieuw leren lopen, ze hupst een beetje afwisseld met welk voorbeen je belast, dan reageert de ander. Ik breng haar nog meer uit balans dat ze zelf al doet. Dus de juf vouwt en propt haar in de juiste positie terug. :+ Even de motor aanslingeren en dan wandelt ze als een zonnetje geheel op eigen benen.

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:45

Wij leven ook nog. Wat een regen gevallen he, maar goed hier is de bak toch iedere keer mooi droog gelukkig, dus geen rondspetterende modder als we rijden. Sanne gister al vroeg het bos in gedoken metmelody om er twee uur later weer uit te komen en alleen het laatste kwartier maar regen gehad. Vandaag mag ie lekker vrij.

Jacobien ben je ook door naar t jsp?

Komende maand hebben we voor de verandering eens veel op de planning, niet alleen start ik melody in de dressuur, ook sanne gaat ermee aan de slag en we hebben inmiddels een paar wedstrijden opgegeven, net als een cross hier in hooghalen op het defensie terrein, altijd erg leuk.

De 25ste gaan we helaas niet redden, maar de 26ste komen we zeker de hele dag genieten!! Vanaf de kant dan, want ponylief blijft thuis. 10 juni mag hij uiteraard wel mee, we hebben er nu alweer zin in.

Verder hier gewoon even heel erg druk druk druk

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:39

Nee helaas niet door... :( echt heel erg balen. Ik had er erg op gehoopt maar blijkbaar hadden ze heel veel talent allemaal ;) Nu zelf lekker doortrainen naar het M2. Super zin in zondag! Weer gezellig trainen voor het demo team *\o/* *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:25

Oooh wat jammer!! Er deden er ook erg veel mee hoor, bij het springen moesten er ook veel afvallen en iedereen reed ook netjes zijn of haar ding.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:16

Jammer Jacobien!
Maar inderdaad: dan zelf de boel maar oppakken, en hoe dan ook gaan knállen!!

Hier inmiddels helemaal in de hengstenkeuring voorbereiding.
Heb er zoveel zin in!!
We hebben echt mooie inschrijvingen, verheug me er echt op!

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:33

Fijn nieuws hier! :)

We gaan zondag Clooney naar haar nieuwe baasjes brengen! +:)+ Ze gaat naar een heel fijn gezin en wordt de pony van een heel lief 15 jarig meisje. Gister is ze weer komen rijden, Clooney schrok zelfs even, maar dat meisje bleef zo rustig zitten dat je Cloon zag denken: "Ow....dat viel eigenlijk wel mee, er gebeurde niks ergs toen ik schrok". Even gestapt en toen draafden ze vrolijk weer verder.
Cloon gaat het super goed krijgen in een paddock Paradise (met een looptraject, schuilstallen, heuvels enz) samen met 6 andere pony's/paarden. Echt een super plek, zo te zien op de foto's die ze stuurden. :D

Natuurlijk gaan we onze lieve Clooney wel missen, ze hoorde echt bij ons gezin.... Zal echt even wennen zijn als we op stal komen en ze ons niet meer komt begroeten als ze ons hoort....
Maar we gunnen haar deze plek enorm! En houden van is ook loslaten....

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:57

Dat klinkt wel echt als een fantastische plek! Wat onwijs fijn!! Goed gedaan.
Heeft je dochter al plezier met haar nieuwe pony?

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:08

Gaat heel goed met Marlon haar nieuwe pony! Ze moeten natuurlijk nog wel aan elkaar wennen, maar ze zijn al dikke maatjes.
Afbeelding

Marlon is ook nog steeds dol op Clooney en ze verzorgt haar goed. Gelukkig heeft ze er ook vrede mee dat ze straks naar een nieuw baasje gaat. Marlon had meteen een goed gevoel bij deze mensen en heeft me omgepraat om een afspraak die eigenlijk al stond met andere mensen af te zeggen zodat deze mensen konden komen kijken.
Soms moet het gewoon zo zijn .... ;)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:15

Houden van is idd ook los laten, ontzettend fijn dat jullie een mooie plek gevonden hebben

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:14

Klinkt als een 5* huisje Marieke, heel fijn.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:24

Super Marieke!