Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 13:57

In spanbroek is rhino, dus ik zou even uitkijken waar precies het is als je nog andere paarden hebt. Als er geen papieren bij zitten, zul je het nooit zeker weten zover ik weet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:38

Connemaras hebben soms duidelijke raskenmerken maar ook niet alle dus zeker ga je het niet weten.

Beaut is vandaag behandeld door de sportmasseur. Ze zat links helemaal vast en met name achter het zadel vandaar dat we rechts ook niet meer normaal kunnen buigen en de linkergalop moeilijker is vol te houden en ze maakt de galopswissel ook overkruist terwijl de andere heel beheerst is. Alles aan de rechterkant zag ze als heerlijk kriebelen en ging er uutgebreid voor staan :Y)
Ook had ze kloven in de mondhoeken, schrok ik van. Nu heeft de bitringen en werkt dat niet moeten we voor een D trens kijken.
Afbeelding

Ook ben ik erachter gekomen dat Beaut Alpha merrie is. Verklaard 100% haar gedrag met andere paarden.

Ze had een plekje gevonden waar nog pastelkrijt op zat van een keer kleuren. :+

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:06

grieks schreef:
Hallo, ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een geschikte connemara. Nu gaan wij zondag kijken naar 1 waar geen papieren bij zitten. Dan vraag ik mij dus altijd af hoe weet je dan dat het om een connemara gaat. Ze staat op marktplaats, 12 jarige van 1.52 in zuidoostbeemster.

Er staat een heeeele leuke op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/m1142035576? ... nt=app_ios

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:17

Lekker bekkie heeft die Bjuut toch <3 Zijn jullie er eigenlijk nu achter waarom ze steeds zo vast zit? Je lijkt een abonnement te hebben op de osteo/masseur -O- :(:)

Stoute Melody! Maar idd, er komt een moment dat ze gaan puberen en uitproberen. Maar als ze eerlijk blijven, is het prima toch? Ik vind het zo knap dat ze al Z is met hem :oo zo'n korte tijd, echt knap!

Geen spierpijn Tineke! Lloyd ook nauwelijks, valt me alles mee.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:24

@grieks, er staan momenteel best een paar leuke Connemara's op Marktplaats. Zonder papier weet je nooit zeker of het een (volbloed)Connemara is.

Ik zag dat Clooney van Marieke nu te koop staat (knuffel voor Marieke :(:) ). Dat is misschien wel een heel geschikte pony voor jullie, zeker omdat jij er ook op wilt rijden.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:29

Marrit13 schreef:
Lekker bekkie heeft die Bjuut toch <3 Zijn jullie er eigenlijk nu achter waarom ze steeds zo vast zit? Je lijkt een abonnement te hebben op de osteo/masseur -O- :(:)

Stoute Melody! Maar idd, er komt een moment dat ze gaan puberen en uitproberen. Maar als ze eerlijk blijven, is het prima toch? Ik vind het zo knap dat ze al Z is met hem :oo zo'n korte tijd, echt knap!

Geen spierpijn Tineke! Lloyd ook nauwelijks, valt me alles mee.

Helaas nog steeds niet achter alle oorzaken. Ze heeft inderdaad nu elke 3 maanden de osteopaat gezien en nu voor het eerst de fysio/sportmasseur. Het is van nature een pony die zich snel vast zet, met name in stress situaties/prikkels word ze erg gespannen. Ook komt ze van erg ver lichamelijk en de fysio dacht dat ze ooit een val gehad moet hebben wat de oorzaak is van haar lichamelijke klachten.

Dit is Bjuut kort geleden uit Ierland:
Afbeelding

Haar hele lichaam is volledig uit zn verband gerukt doordat ze zoveel spiermassa heeft gekregen door een andere manier van juist belasten ipv ontlasten.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:28

Grieks: Papierloos is papierloos, dus tja... Dan weet je het dus gewoon niet.

Verder
Als je echt een Connemara wil, dan koop je een Connemara. Wil je gewoon een pony, dan maakt het niet uit, toch?

grieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:33

ja ik had zelf zoiets stel dat ze echt heel braaf is maakt mij dat papier niet zoveel uit, maar ik heb inmiddels ook nog een andere afspraak gemaakt bij een met stamboom.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:48

Spannend, Grieks! Ik hoop dat jullie snel een fijne pony vinden.
Marieke en Marlon: voor jullie hoop ik dat jullie snel een fijn huisje voor Clooney vinden. Het is een plaatje van een pony en van wat ik er van opmaak ook heel werkwillig, er is vast iemand er veel plezier van gaat hebben.
Ik ben vandaag met Rebel op pad geweest naar de manege waar het volgende dressuuravontuur moet gaan plaatsvinden. Na een gierende bladblazer, smalle doorgang en uber-spannende slagboom bij de bak uiteindelijk lekker gereden. Was in Leende, waar paar jaar geleden de connemara hengstenkeuring was. We waren er dus al eens geweest, maar erg lang geleden Toch wel lekker om 'm alvast te laten wennen aan de kerstboompjes, langlopende mensen etc. Zonder dat er een proefje gereden dient te worden. En (natuurlijk :o ) weer te horen gekregen dat ze Rebel zo'n leuk koppie vonden hebben. Charmant boefje is het! <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:17

Citaat:
Charmant boefje

Grappig, dat is exact hoe de Ieren door de Nederlandse Connemara fokkers/eigenaren/ierland bezoekers etc omschreven worden:
Als charmante boeven :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:09

Saaams schreef:
grieks schreef:
Hallo, ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een geschikte connemara. Nu gaan wij zondag kijken naar 1 waar geen papieren bij zitten. Dan vraag ik mij dus altijd af hoe weet je dan dat het om een connemara gaat. Ze staat op marktplaats, 12 jarige van 1.52 in zuidoostbeemster.

Er staat een heeeele leuke op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/m1142035576? ... nt=app_ios

Als dit alleen de verkoper is waarvan ik denk dat het is ...... dan zou ik maar met een grote bocht erom heen gaan.

grieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:06

EllyC, ja naar die pony gaan we ook kijken. Kun je wat concreter zijn over die verkoper?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 12:01

Knuffel voor marieke! Ik hoop inderdaad dat jullie gewoon in 1 keer het perfecte baasje kunnen vinden. Ik hou mijn oren en ogen open, mocht er iemand nog een pracht connie zoeken <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:35

Spannend Grieks, hopelijk vinden jullie een leuke pony die bij jullie past

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:57

Zin om mee te rijden?
Jou-tje heeft zóóóóóóó'n heerlijke galop tegenwoordig:

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 01:45

Geweldig! Hoe Kietje vandaag in de les ging hoop ik ook over een half jaartje een wat meer verzameld galopje zoals Jou te hebben :D

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:59

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de nieuwe pony van Marlon! En ook voor de steun in de verkoop van Clooney.
Het gaat gelukkig hard vooruit met Clooney haar zelfvertrouwen nu EK haar rijdt. Gaaf om te zien! Ze is super knuffelig en helemaal trots op zichzelf. Ze knuffelt ons helemaal plat en likt in ons gezicht. We zijn blij dat ze weer lekkerder in haar vel zit. :)
Er hebben al veel mensen gereageerd op de advertentie. Ik denkt wel stuk om 8 ofzo. (in 1,5 dag). Maar sommigen zien we zelf al niet zitten, dus die hoeven niet eens te komen kijken. (klinkt arrogant, maar we willen echt het beste voor Clooney en dat is dus wel iemand die én een goed thuis kan bieden en inziet dat het een pony is waar je geduld mee moet hebben)
Maar vandaag komen er hele leuke mensen uit Duitsland! :D Spannend dus! Gister nog maar snel wat Duitse les gedaan met Clooney _O- en we hopen dat het wat gaat worden met hun 15 jarige dochter en die familie.
We houden jullie op de hoogte!

En natuurlijk komen we in juni naar jullie kijken op het ONCK! :)F Tegen die tijd horen we graag de planning zodat we van ring naar ring kunnen hollen om te kijken! (of evt te helpen waar nodig )

Fijn weekend allemaal! Y;(

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:04

Je hebt groot gelijk Marieke, dat je niet iedereen laat komen.
Hebben wij ook zo gedaan toen we onze eerste pony verkochten. Heeeel veel reacties op gehad. 3 mensen laten komen waar wij een goed gevoel bij hadden. 2 ervan wilden de pony kopen en toen hebben wij diegene gekozen waarvan we het gevoel hadden dat de pony daar het beste af zou zijn. Nooit spijt van gehad.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:56

Marieke: ik vind dat je dit allemaal zo super verstandig en zorgvuldig aanpakt. Heb ik echt heel veel respect voor, doe je gewoon supergoed! Dikke, dikke complimenten!
Ik duim voor jullie dat het klikt met deze mensen en Clooney. Sterkte!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:45

Ik kan mij erg goed voorstellen marieke als jij het aanpakt zo als jij dit nu doet. Dat je jezelf nooit geen verwijt hoeft te geven dat je niet je best hebt gedaan.
Beslissen dat het geen match is dat is al een hele dappere stap dat je hebt genomen.
En dan nu echt zorgvuldig het nieuwe baasje mee uitzoeken . je bent heel moedig.

Punz wat een geweldige galop ik wil ook. Maar alle gekheid op een stokje heeft jou jou altijd al aaleg gehad voor een verzamelde galop goed te kunnen ontwikkelen? Ik zie bij mijn beide pony's duidelijk het verschil welke het best en het gemakkelijkst galoppeert.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:27

Vind ik lastig om op te antwoorden Kitobeer. Qua exterieur zit hem in ieder geval niet veel in de weg (hij is hooguit wat kort in rug). Hij heeft van zichzelf wel drie goede basisgangen, kan lekker los door zijn lijf bewegen, en laat zich ook wel makkelijk sluiten. Was voorheen hooguit misschien wat 'zwaarmoedig' in de galop, wat neiging om wat op de voorhand te hangen ( ook als hij zelf in de wei aan het rond galopperen was) .. Dus vandaar uit nu niet meteen zelf direct op de achterhand. ( wat hij nu wel súper doet!!)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:15

Doe mij zo'n galopje. -O-

Beaut mocht vandaag longeren met balkjes. :+
In plaats van je benen optillen worden het ineens hindernissen van 60cm :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:06

Bedankt voor jullie fijne woorden! Geeft ons echt steun.
Het waren hele fijne mensen, moeder en dochter hebben fijn gereden met Cloon en ze komen vrijdag nog een keer kijken. :)

Wat ziet Bjuut er lekker fit uit zeg!! Heerlijk!

En Punz....tja...wat zal ik zeggen, groot feest vandaag denk ik? :)F Zag net je FB!! *\%/* Super gefeliciteerd!! _/-\o_ Whoehoe!! *\%/* *\%/*

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:24

Knappe Bjuut, wel een zware bak of niet?

Gefeliciteerd Ria!

Jack heeft eventjes vakantie, er is hier zo ontzettend veel regen gevallen dat ik helaas geen keuze heb :(

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:22

Wat top dat de eerste indruk zo goed was met Clooney!

Gefeliciteerd Ria en EK! Topper die JouJou!

Tribunals. Ja longeerton is nog erg zwaar inderdaad. Is nieuw en moet nog goed inzakken.