Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke33

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:22

Pony is een NRPS merrie die haar strepen al verdiend heeft in de dressuursport en in de fokkerij. Ze wordt in april 12 jaar. (Z dressuur, en ster, keur en prestatiesport) Wakkere maar hele brave pony. Super lief ding. Rechtstreeks van de fokker gekocht, moeder is daar ook nog aanwezig. Komt uit een warm nest en dat voelt heel goed. Ze heet Vilana van 't Molenbosch.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 13:15

Wat een super leuk opgewekt koppie zit erop!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:05

Wat een leukerd! Vast een perfecte leerpony voor je dochter. Weer fijn het vertrouwen terug vinden. Ga jij deze pony ook rijden?

Beaut heeft vandaag springclinic gehad van Lammert Laseur. Ik heb filmpjes op fb. Maar deze foto zegt meer dan genoeg. Happypony!

Afbeelding

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:06

Wat een grappige bles heeft Vilana!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:31

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken, hard gewerkt, geleerd dat ik nog veel moet leren, maar.....mijn eerste L1 proef gereden en ook nog een wp gereden *\%/* *\%/* *\%/* trots op sanne haar pony die het toch allemaal maar doet met mijn gestuntel op zijn rug

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:10

Wat goed Tineke! Super knap gedaan!! Gefeliciteerd!!

Dat ziet er super leuk uit Saams! Blije pony aan het springen! Hoe vond jij de clinic? Veel van opgestoken? Als Marlon druk is met school zal ik er vast ook wel eens op kruipen, ik kan er ook heel veel van leren heb ik gemerkt met proefrijden, dus dat is altijd mooi meegenomen!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:52

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Marieke! Ziet er zo vanaf de foto/het verhaal echt uit als een superleuk dier! Hoop dat Marlon er een gouden maatje aan heeft!

Tineke, gefeliciteerd met je winstpunt. Stóer!!!

Saams: altijd fijn, een goede clinic. Leuk hoor!

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:56

Wat een super leuke pony Marieke!
Zaterdag ochtend eerst op wedstrijd geweest. Hele week heel lekker gereden maar zaterdag kon ik het toch niet heel lekker laten zien. Het waren war onrustige proefjes dus geen wpen. Zaterdag avond even uit Robin zn comfortzone gegaan en hebben we meegedaan aan de kür op muziek bij ons in de buurt. Super grappig Hij was hartstikke gespannen maar we zijn rustig door gereden en toen ontspande hij gedurende de proef. Hij maaktje zich heel druk en daardoor begon ie ook wat te showen dat zag er dan wel heel mooi uit ;) Heel leuk commentaar van de jury en van de mensen aan de kant. Trots op Robin! Zondag lag ie knock out in zn box. Helemaal gesloopt

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:11

Leuke pony voor Marlon! Veel geluk ermee! !
Gefeliciteerd met je WP, Tineke!
Gaaf dat je kür lekker ging, Jacobien.

zaterdag weer les gehad, veel geleerd en veel huiswerk. De bak bij ons is nog erg nat, dus zondag in het bos geoefend. Schakelen in draf:verruimen, verzameling, etc. En daar wordt hij in het bos wel heet van.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:58

Jacobien wat leuk...een kür

Haha esje heeeeeel herkenbaar dat hete in het bos.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:52

Ik heb vervoer geregeld *\o/* dus Bjuut komt naar het ONCK *\o/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 07:42

Gezellig saams, wat goed!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:51

Hartstikke leuk Saams!
Wat ga je doen? Dressuur, springen, of beiden?

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:59

Afbeelding
Ik zal me als stille meelezer ook maar eens melden... Sinds augustus vorig jaar in het trotse bezit van Muhlenhofs Jason, een bijna vier-jarige ruin.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:43

Punz schreef:
Hartstikke leuk Saams!
Wat ga je doen? Dressuur, springen, of beiden?

Hoofdzakelijk dressuur. Maar afhankelijk hoe ze loop vd tijd ontwikkeld hoop ik ook een 60 of 80 rondje te kunnen doen

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 15:57

Ik denk dat ik Kiet dit jaar niet meeneem naar het ONCK. Ik ga zelf wel sowieso als vrijwillig of voor wie nog een voorlezer/vlechter nodig heeft!

Wel hebben we besloten om naar de keuring te gaan (m'n ouders zijn super enthousiast :P ). Ik heb afgelopen tijd ook mijn vader proberen uit te leggen dat Kiet nu preferent is, ofwel pap denkt dat ik nu a million dollar horse rijd :') en vindt dat we overal heen moeten.

Met Kietje gaat het goed ondanks dat we het erf niet afmogen ivm rhino in de buurt. Normaliter wordt ze erg chag als ze niet naar buiten kan, maar het valt me nu nog mee. Ben echt blij dat we zijn verhuisd in september, ze is nog nooit zo happy geweest in de winter. Kiet is normaal echt een verschrikking in de winter := , vooral heel erg chagerijnig. Alleen van in de sneeuw rollen wordt ze blij _O- .

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:18

Welkom JosjeDZ!

Fijn dat Kiet het goed maakt :) hier is het gelukkig nog niet in de buurt.

Leuk dat je naar het ONCK gaat Saaams!
Jackson en ik zijn ook van de partij, voor het eerst (voor mij dan, hij is voorgaande jaren wel geweest). Ik ga met hem een dressuur proefje rijden en Elysa gaat een rondje met hem springen!

Afgelopen weekend naar het bos geweest, voor het eerst alleen zonder een ander paard. In het begin ging het heel goed, hij was ontzettend heet maar wel fijn te rijden dus ik was helemaal verbaasd. Na 20 minuten werd het helaas minder, we kwamen in een gebied met een parkeerplaats, wat honden en veel mensen, en toen werd de spanning hem te veel wat zich uitte tot pogingen tot vluchten. Met alle bokken en steigers en wegrenners van dien. Paar minuten geprobeerd, toen werd het mij te gevaarlijk en was ik er klaar mee en ben ik afgestapt. Hele andere kant op gelopen (hij gaat makkelijker als hij achter iemand aan kan lopen), heb proberen te kalmeren en naar een kwartier weer opgestapt om nog even 10 minuten te rijden zodat we het goed zouden afsluiten. En dat ging top, dus blij dat ik dat heb gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog een nieuw dekje gekocht :D
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:20

Mooi dekje!!

Leuk dat je ook gaat en wat onwijs lief van je dat Change gaat springen met Jack. Weet ze al welke hoogte? :D
Alleen naar buiten is ook spannend, dan bijten de wandelaars en fietsers ineens }:0

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:23

Saaams schreef:
Mooi dekje!!

Leuk dat je ook gaat en wat onwijs lief van je dat Change gaat springen met Jack. Weet ze al welke hoogte? :D
Alleen naar buiten is ook spannend, dan bijten de wandelaars en fietsers ineens }:0

Thanks!

Ja ik vind het zelf ook heel leuk :D Jack vind springen super leuk maar ik vind het voor mezelf iets te veel van het goeie om daar ook meteen een parcoursje te springen en aangezien Elysa graag mee wou doen aan het ONCK maar zelf geen Connemara meer heeft.. :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:23

JosjeDZ schreef:
[ [url=m/5y9Q8a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zal me als stille meelezer ook maar eens melden... Sinds augustus vorig jaar in het trotse bezit van Muhlenhofs Jason, een bijna vier-jarige ruin.

Welkom! Wat een heerlijk koppie, en ook een bruine; leuk! Wat doen jullie met hem?

Jackson ziet er goed uit! Leuk om hem in juni te zien! BB parcours is niet heel moeilijk, kan jij ook best zelf wel denk ik *D

Wij hebben gister voor het eerst in maanden les gehad, Onck nadert :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:56

He Josje, welkom hier!!
( oohh... we moeten nog steeds iets afspreken)
Ben hartstikke benieuwd hoe het met Jason gaat!

Feline: Leuk dat je naar de keuring komt ( en wat jammer ( maar begrijpelijk) dat je niet naar het ONCK gaat met haar.) Maar wees voorzichtig met wat je aanbied: vrijwilligers kunnen we nl altijd gebruiken.

Tribunals: dat is dan heftig ritje geweest. Verstandig dat je geen risico's hebt genomen.

Hier ook ONCK gangers natuurlijk. Eline gaat hem in ieder geval starten, wil hem eigenlijk zelf ook heel graag starten, maar moeten we even kijken of dat allemaal niet te veel wordt ( weet niet of EK ook nog een kur zou willen rijden oid) Heel stiekem hoop ik tzt de punten voor het M1 te hebben én daar dan ook min of meer klaar voor te zijn... Zou gaaf zijn, het M1 debuut op het ONCK ( maar dus alleen als ik er klaar voor denk te zijn, anders blijft het lekker L2)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:50

Welkom josje

Tribunals wat stoer alleen naar buiten, ze zijn dan meestal toch anders he. Ik stapte bij mijn paard ook altijd af als hij iets heel spannend vond, dan liep ie braaf achter me aan en even later stapte ik weer op. Als t op die manier goed gaat, dan lekker zo doen. En heerlijk afgerond las ik dus hartstikke fijn!

Marrit en nu spierpijn of valt t mee na de les?

Sanne gister springles gehad bij de ponyclub, gaat die flapdrol staan op een hindernisje van 60, hartstikke fijn want was echt geen aanleiding voor, nog n x staan en toen hoppa erover en niets meer aan de hand. En dan moet ik zo lachen want sanne blijft dus zo rustig als ie gaat staan, geen frustratie of boosheid, nee en als hij weer springt prijst ze m de hemel in. Ze hebben keurig gereden. Afstand stond op 5 galop sprongen en knalde ze die een tijd geleden nog op 4, nu kon ze m niet alleen op 5 rijden, maar zelfs op 6, dat is toch echt mooi om te zien.

Vandaag heeft ie lekker vrij, dus hij staat al heerlijk in de regen....

Punz dat zou idd wel heeeeeel gaaf zijn om M te starten op t ONCK. Maar ik moet zeggen, L2 is ook gaaf, haha

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:06

Punz ik ben al blij als ik een winstpunt in de B voor elkaar krijg :+ Die M van jou moet wel lukken!!

Stoute Mel, is er een aanleiding waarom hij nu ineens vaker begint te stoppen? Zo is hij nooit geweest?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:13

Ach saams ze krijgen allemaal wel eens een periode waarin ze hun grenzen gaan verkennen, ik had t al eerder verwacht, maar het is dus nu en laten we eerlijk zijn, het is nooit t goede moment toch. We gaan hier lekker door, komt wel weer goed. We hebben al gehad dat hij vreselijk ging bokken in galop en dat we als n dolle door het bos gingen zonder rem en nu dit....benieuwd wat het volgende is

grieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:11

Hallo, ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een geschikte connemara. Nu gaan wij zondag kijken naar 1 waar geen papieren bij zitten. Dan vraag ik mij dus altijd af hoe weet je dan dat het om een connemara gaat. Ze staat op marktplaats, 12 jarige van 1.52 in zuidoostbeemster.